Jortikka valmis käräjöimään

  • 15 975
  • 115

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti #12
Jotenkin susta tuntuu väärin. Aika helppoon tyydyit kun vedit johtopäätöksesi sitten pelkän suosikkijengin perusteella etkä itse asiaan jaksanut ottaa kantaa. Ensimmäistä kertaa olen -tietääkseni - JYPin kannattajan kanssa jostain aivan samaa mieltä ja sen (kyseenalaisen) kunnian saa Sergei_Krivo tuossa ylempänä.

Hei nyt on pakko pyytää anteeks. Se et ollutkaan sä, joka tuolla aiemmin puhui siitä Vopatin tapauksesta ja vertas sitä tähän Jortsun juttuun. Mun moka!
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vetyyn piirrettyjä viivoja vain vilisee tässä yhteydessä. Suoraan sanoen en tiedä tarkalleen mitä Jortikka on sanonut, kun toogakaupungin mies on noin mielensä pahoittanut, joten en jaksa ryhtyä piiskaamaan kumpaakaan.

Värikkyys ei ole haitaksi, mutta minun mielestäni väriä tarvitaan enemmän jäälle. En missään nimessä ole noin periaatteellisella tasolla Jortikan leipurijuttuja vastaan - päinvastoin. SK:n ilmeisesti kuvitteellinen lainaus sen sijaan ei enää minua kamalasti viihdyttäisi. Tai no voisihan se viihdyttääkin jos oikein herkulliseen paikkaan sattuisi, mutta yleisesti kuitenkaan ei.

Minusta on hyvä asia, että valmentajissakin on vähän särmää. Rajansa tietty kaikella. Mutta rajansa myös ulkopuolisten paheksunnalla. Toogamiestä en siis näillä tiedoilla ryhdy oikeusjutun nostamisesta tuomitsemaan. Mutta me muut - jääkiekko on lapsellista hommaa - katsokaa nyt itse hyvänen aika - ja sen seuraaminen on vielä lapsellisempaa. Ei näitä sen liepeillä näkyviä juttuja pidä ruveta vakavasti ottamaan tai kohta tarvitaan joku muu asia, jonka parissa rentoutua.

Että ei muuta kuin showta kentälle minun puolestani, ja vähän showta sen laidallekin. Parkkipaikalla viimeistään onkin sitten syytä rauhoittua ja valmistautua käyttäytymään taas asiallisesti.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti gordion
Jortikka ei sanonut kyseisessä matsissa Seppäselle mitään muuta kuin mitä Keskisuomalainen ja Veikkaaja uutisoivat.

Ja sinä olit paikalla kuulemassa kuin näin hyvin asiasta tiedät? Mitä tarkalleen Jortikka sanoi? Sinunhan se pitäisi tietää ainakin tuon kommenttisi jälkeen.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Pee
Ja "Arnoldille" korkokengät, sellaiset paksupohjaiset, jotta näyttäisi mieheltä.


Kiitos vaan, mutta pukuni kanssa ne ei oikein sovi. Minulla löytyy jo kalliit ns. lakerikengät puvun kanssa, joten pahoittelen, että joudun kieltäytymään tästä tarjouksesta!


Viestin lähetti Pee
Toiseksi, Arnold on sanonut, että hänen mielestään puku tekee miehen.

Jos hänellä on noin sairaita mielipiteitä, voi minulla olla yhtä sairaita ja siksi sanon, että miehen pitää olla vähintään 170 senttiä pitkä.



Sori vaan, että oon pätkä. Miten pääsen tästä yli, iiks??

Ja puku jos mikä tekee miehen. Jos nappiverkkarit tekee Peen mielestä miehen, niin onnea sulle. Nappiverkkarit käy korkeintaan lenkillä, mutta ei missään korrektissa tilaisuudessa. Onko sulla nytkin ne päällä, Pee?
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensinnäkääkään, minun mielestäni ainakaan mikään vaate ei tee miestä. Jos jotkut asiat mieheksi ylipäätänsä tekevät, niin ne ovat täysin muita juttuja! Mieheksi ei siis tee puku eikä nappiverkkarit.

Ja nappiverkkareita käytän korkeintaan kotona omissa oloissani, kun kukaan ei pahemmin näe ja mahdollisesti myös urheillessa (vaihtoehtona college-tyyppinen ratkaisu). Muuten, esimerkiksi noissa manitsemissasi "korrekteissa tilaisuuksissa", päälläni ovat AINA farkut, vaikkei nekään siis miestä tee.

Ja tuo nyt alkoi jo kuulostaa todella perverssiltä, että "Arnold" kyseli, mitä mulla on päällä. Olisit nyt lähestynyt edes yksityisviestein, kun tuollaisia kyselet...

Edittiä: Muutenkaan en ymmärrä, mistä Arnold on saanut päähänsä, että olisin joku nappiverkkari-fani. Näin kun ei siis todellakaan ole.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Niin, mutta ei kai siinä nyt pahaa ole, jos kyselen mitä sulla on päällä, Pee? Määhän harrastan jatkoaikailua aina alasti. Siitä saa oman perverssimäisyytensä. Eks tiä?

Se on kiva, että Pee kertoi millaisissa vaatteissa harrastaa vapaa-aikaansa. Tiedän sitten, jos joskus sinnepäin eksyn. Lupaatko heiluttaa mulle? Mutta se on mukava tietää, että Pee omistaa Jyväskylän kansallisasun, nappiverkkarit!



Edittiä kans: Jaa, minä kun luulin, että kaikki nykäsläiset pukeutuu kansallispukuun. Pee on poikkeus?
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gepardi
Hei nyt on pakko pyytää anteeks. Se et ollutkaan sä, joka tuolla aiemmin puhui siitä Vopatin tapauksesta ja vertas sitä tähän Jortsun juttuun. Mun moka!

No prob. Ilahduttavaa että naapurileiristä löytyy yksi suoraselkäinen mies! ;)

Valmentajanne voisi ottaa sinusta mallia!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kun Jypin toimitusjohtaja Jukka Seppänen haastoi** Jokereiden valmentaja Hannu Jortikan oikeuteen kunnianloukkauksesta, niin mistä tässä on kysymys? Jortikka veti täyslaidallisen kohti Seppästä, joka tuli hoputtamaan Jortikkaa hävityn matsin jälkeen pressiin. SM-liigassa useampikin valmentaja pitää ensin ripitystä omilleen hävityn matsin jälkeen ja tulee vasta sitten lehdistötilaisuuteen. Kaikissa halleissa ei koko tilaisuutta onneksi ole, vaan toimittajat voivat tulla joukkueen pukukkoppiin pian ottelun jälkeen.

Jypin toimitusjohtaja Jukka Seppänen tekee haastellaan suomalaista jääkiekkohistoriaa. Koskaan ennen ei vastaavasta tapauksesta ole käräjille menty - vaikka on kuinka haistateltu ja sanottu vääriä asioita ja uhattu talojen polttamisilla. Seppänen on myös perso rahalle: hän olisi valmis tuntuvaa rahasummaa vastaan sopimaan asian.

Jortikan suuvärkki on värikäs ja sieltä tulee milloin mitäkin. Jortikka elää kunkin hetken tunteella ja hänellä on välillä liiankin mustavalkoinen (heh, tepsin värit -:) käsitys siitä, mikä on oikein ja mikä on väärin. Jortikka on myös suorasanainen, pitkävihainen ja helposti loukkaantuva. Hyvin tyypillisiä luonteenpiirteitä niille ihmisille, jotka kokevat kaiken haasteena ja voittavat ne haasteet. Kyse ei ole pelkästään menestyneistä jääkiekkovalmentajista, vaan kilpailuhenkisistä menestyjistä yleensäkin - oli laji sitten vaikkapa kirjallisuus. Kirjallisuustutkimuksen mukaan suuri osa maailman kirjallisuuden klassikkoja kirjoittaneista kirjailijoista oli yksityiselämässään varsin vittumaisia ihmisiä.

Toivottavasti Seppänen pitää miehekkäästi lupauksensa ja vie jutun käräjille asti. Silloin nähdään kyllä mainio prosessi, johon yhdistyy suomalainen oikeuskäytäntö, perinteinen alemmuuskompleksi, ilkeys, typeryys ja rahanahneus. Tällainen julkinen pyykinpesu toivottavasti avaa viimeistenkin silmät siitä, mikä eroittaa suomalaisen jääkiekkokulttuurin muun maailman jääkiekkokulttuurista. Jossain NHL:ssä tällaiselle episodille lähinnä naureskeltaisiin - on siellä vaan niin kovasanaisia valmentajia ja omistajia.


** näin väitetään tuossa Jatkoajan jutussa, mutta mun käsittääkseni kukaan ei ole haastanut (ainkaan vielä) ketään yhtään minnekään.
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Kyllähän tässä koko jupakassa on kaksi syypäätä jos tälläisestä saavat prosessin aikaseksi. Jortikka olisi voinut pyytää anteeksi ja Seppänen nuolla haavansa. Eihän tästä mitään tulisi jos kaikki haastaisivat toisiaan kaikesta mitä tunnekouhussa sanotaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti cobol
Jossain NHL:ssä tällaiselle episodille lähinnä naureskeltaisiin - on siellä vaan niin kovasanaisia valmentajia ja omistajia.

Eikös tuolla jääkiekon luvatussa maassa pääse oikeuteen ihan sillä, että haukkuu toista pelaajaa sammakoksi?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Ohmi
Eikös tuolla jääkiekon luvatussa maassa pääse oikeuteen ihan sillä, että haukkuu toista pelaajaa sammakoksi?

No jos sulla on tuollainen käsitys, että ämerikässakin homma menisi noin, niin varmaan sitten haastat käräjille Ruotsin jääkiekkojoukkueen valmentaja Hardy Nilssonin. Hän haukkui sinut ja uhkasi vetää vielä vetää turpaankin: "Kaikkihan heitä [suomalaisia] vihaavat, toivottavasti he saavat turpaansa" (Nilsson Expressenissä).
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti cobol
No jos sulla on tuollainen käsitys, että ämerikässakin homma menisi noin, niin varmaan sitten haastat käräjille Ruotsin jääkiekkojoukkueen valmentaja Hardy Nilssonin. Hän haukkui sinut ja uhkasi vetää vielä vetää turpaankin: "Kaikkihan heitä [suomalaisia] vihaavat, toivottavasti he saavat turpaansa" (Nilsson Expressenissä).


Minä ole ketään haastamassa oikeuteen. Piha on paras paikka selvitellä miesten välisiä ristiriitoja. Valitettavasti muisti ei ole entisen veroisensa, sillä ei tuo sammakko-juttukaan mennyt oikeuteen. Pahoitteluni!

Tästä lisää muistelemastani sammakko-jutusta http://sportsillustrated.cnn.com/hockey/nhl/news/2000/01/04/ethnic_slur_ap/
 

Citizen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, HIFK, HPK
Viestin lähetti cobol
No jos sulla on tuollainen käsitys, että ämerikässakin homma menisi noin, niin varmaan sitten haastat käräjille Ruotsin jääkiekkojoukkueen valmentaja Hardy Nilssonin. Hän haukkui sinut ja uhkasi vetää vielä vetää turpaankin: "Kaikkihan heitä [suomalaisia] vihaavat, toivottavasti he saavat turpaansa" (Nilsson Expressenissä).

Olisko tota Nilsson juttua jossain netissä luettavissa? Jäi väliin.. No, ens MM-kisoissa meiltä Karalahti, Saipalta Nielikäinen, TPS:ltä Eloranta ja änäristä Berg ym. hoitamaan noi ruotsalaisten uhittelut. :P Kattellaa sitä turpaanvetämistä sitten.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti #12
No prob. Ilahduttavaa että naapurileiristä löytyy yksi suoraselkäinen mies! ;)

Valmentajanne voisi ottaa sinusta mallia!

Eiköhän meitä täällä ole enemmänkin :)
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän se on niin, että ensin pitää oppia häviämään ja sitten voittamaan. Valitettavasti Jortikka on saanut kaikki kultalautasella, joten voi kiukkuilla miten tahtoo. Iso mies ja itkee kuin pikkulapsi kun ei saa mitä haluaa, eikä osoita minkäänlaista kunnioitusta kanssa ihmisiään kohtaan. Hävetköön!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Mitäs jos Seppänen olisi vastavetona vihjaillut, että Jortikan 12-vuotias Jutta-tytär on likainen huora? Kuuluvatko myös tämän tyyliset kommentit siihen kategoriaan mikä täytyy niellä vain ettei pidä mennä hamekangas-ostoksille?

Kyllä mä ainakin ton jälkeen haastaisin sut heti oikeuteen, ei saatana haukkua nyt toisen sukua, toihan nyt on ihan ennen kuulumatonta - hui, että puistattaa!

Kuten sanoin jo silloin tuon Rautakorven talonpolttelun jutun yhteydessä niin suutuspäissään itsekukin tulee varmasti sanoneeksi silloin tällöin paljon rajummin kuin oikeasti todellisuudessa on valmis tekemään - esimerkiksi "vittu, mä tapan sut!!" ei aina ja joka kerta ole (ainakaan allekirjoittaneen suusta) oikea fyysinen uhkaus siitä että vastapuoli olisi kuolemanvaarassa. Ja käsi ylös jos et todellakaan ole koskaan etkä ikinä suutuspäissäsi "vittua!!"" huudellut.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Ohmi
Valitettavasti muisti ei ole entisen veroisensa, sillä ei tuo sammakko-juttukaan mennyt oikeuteen. Pahoitteluni!
Tästä lisää muistelemastani sammakko-jutusta http://sportsillustrated.cnn.com/hockey/nhl/news/2000/01/04/ethnic_slur_ap/
Suomalaisten on aika vaikea ymmärtää ranskankanadalaisten erittäin rasistisesti kokemaansa sanaa loukkaavana kulttuuria ja historiaa tuntematta , mutta sitä se todellakin on. Kyllähän eräs suomessakin pelaava pelaaja sai farmissa kutsuttuaan vastustajapelaaja "black boy":ksi. Uskon että hänen kohdallaan tarkoitus ei ollut loukata vastustajaa sillä tavalla kuin asia siinä kulttuurissa tulkittiin.
 

GM

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders
Viestin lähetti Hele
Kyllähän se on niin, että ensin pitää oppia häviämään ja sitten voittamaan. Valitettavasti Jortikka on saanut kaikki kultalautasella, joten voi kiukkuilla miten tahtoo. Iso mies ja itkee kuin pikkulapsi kun ei saa mitä haluaa, eikä osoita minkäänlaista kunnioitusta kanssa ihmisiään kohtaan. Hävetköön!

Ja kyllähän se niinkin on,että ensin pitää olla hieman näyttöjä ennekuin pääsee syömään sieltä kultalautaselta.Muistaakseni tämä samainen valmentaja kävi tekemässä jonkinlaisen operaation myös siellä keski-suomessa?

Anyway.Kyllähän jos lajia vähääkään tuntee, niin toi haistatteluhan on ihan jokapäiväistä.Siellähän sais Levoset ja co. tehdä joka päivä rikosilmoituksia haistattelusta.Mutta jokainen taaplaa tyylillään,niin myös me täällä Hämeenlinnassa.Ei muuta.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Aika lapsellista, jos suunsoitosta pitää lähteä käräjöimään. Puhutaan melko herkkä hipiäisestä kaveristä (tämä JYPin tj.), ämmästä.
 

vsop

Jäsen
Mitä tekee Jortikka heti kauden alussa. Jortikka haukkuu voittaneen joukkueen tj:n, joka tulee asiallisesti pyytämään Jortikkaa yhteisesti sovittuu haastattelutilaisuuteen. Tj Jukka Seppänen on ihan asiallinen henkilö, joka ei kovin helposti ns. peruspurkauksista ota nenilleen, mutta Jortikan purkaus on varmasti ylittänyt kaiken ja varsinkin kauden alussa. Koska en kuitenkaan ole ollut aivan vieressä kuuntelemassa Jortikan sanomisia, niin en voi sanoa kummassa vika.

Tässä tapauksessa kuullun ja luetun perusteella Seppänen on asiallisesti pyytänyt Jortikkaa haastatteluun, mutta Jortikka vastasi ilmeisesti sanakääntein, joilla ei pitäisi noin isojen miesten mennä sanomaan. Seppänen toimii mielestäni ihan oikein, koska luulen ennen liigakauden avausta sovitun tietyistä herrasmiestavoista, joista ei noilla sanakäänteillä pidä kieltäytyä. Maalikko-oikeus määräisi Jortikalle jonkintasoisen tuomion. Jortikan tapa toimia tuollaisissa tilanteissa voidaan verrata Rautakorven talonpolttouhkauksiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös