Hrm. Kävin läpi kaikki viestini, ja en kyllä löytänyt viestiä, joka tukisi väitettäsi. Ohessa ne mitkä liippaa lähinnä ja nimenomaan sanon vielä, ettei odoteta Kousan kaltaista pelaajaa.
Kun sanon, että on mahdollisesti sarjan Top-3 tai Top-5 pakki, en puhu pistepörssistä. Olen myöskin eri viesteissä verrannut pelaajana Schmaltzia enemmän Södeen tai Quinceyyn ja onkin samantyyppinen pelaaja.
Tuolla hankintapuolella olen erikseen vielä sanonut, että Jardinen sijaan olisin ITSE laittanut rahat kiekolliseen rightiin, nyt kun Teräväinen floppasi. Minustakin meiltä puuttuu yksi kiekollinen right pakki, mutta olen myös koko ajan sanonut, että jos tämä on se pakisto minkä Peltonen/Murphy haluaa, niin se on. Eiköhän Salmelainen noudata hankinnoissaan sitä mitä Ville/Cory tilaa pakistoon. Tobiashan on sanonut, että oli poikkeuksellinen tilanne rakentaa joukkuetta, kun valmentaja oli aikaisessa vaiheessa tiedossa ja "työtön", jolloin kerkesi sitoutumaan eri tavalla mukaan joukkueen hankintoihin, kuin jos olisi ollut treenaamis/pelit velvoite päällä. Olen tuolla muuallakin kirjoittanut, että itse olisin siis taistellut sen puolesta, että oltaisiin saatu Rindell kevääksi. Mutta nyt johdetaan tällä pakistolla (ei olla edes saatu parasta pakistoa kentälle samaan aikaan vielä kertaakaan) sarjaa ja ollaan 20 pelin kuntopuntarissa 1. Ollaan myös 20 pelin kuntopuntarissa ylivoimainen ykkönen ylivoimassa (36,17) kun kakkosella on n. 10% heikompi YV (Kärpät 25,45%). Kovaa on ollut meno ilman Kousaa tai Lancasteria sen jälkeen, kun se alkukausi opeteltiin Peltosen, Tilkasen ja Muprhyn peliä. Toivottavasti jatkuu tänään.
Palatakseni aiheeseen Schmaltz on erinomainen hankinta. On matkalla n.30 pisteen kauteen (Löitkö sen vedon jonkun kanssa, ettei tule ylittämään sitä pistemäärää?) ja samalla pystyy pelaamaan alivoimaa, viime hetken minuutteja ja oikeastaan kaikkia rooleja. Huippupakki, joka jatkanee matkaa kovempiin ympyröihin jos vetää kovan kevään. On hieman löysän oloinen ja epätasainen, mutta jos ei olisi, niin pelaisikin NHLässä. Täällä pelaavat 1.kierroksen varaukset omaa jonkun "syyn" miksei se tie tarunhohtoisessa auennut. Varmaan tuo pieni taitelijuus ja epätasaisuus on Jordyn syy. Ehkä.
Ohessa siis viestit, jotka lähinnä arvioi häntä pelaajana.