Näit on jälkeenpäin ihan hauska lukea. Rask on osoittanut, että kausi Jokereissa paskassa valmennuksessa ei kertonut pelaajan tasosta. Huikeaa katsoa kaverin intensiteettiä kentällä. Erinomainen luistelija ja täyttää roolinsa joukkueessa erinomaisesti.
Lainatun nimimerkki poistettu ku ei viitti liikaa nolata.
Kyllä sä voit lainaukseen ihan huoletta mun nimen laittaa mukaan, vaikka se sun mielestä nolaukselta tuntuisikin. Ota kuitenki jäitä hattuun hetkeksi. Kyllä mä myönnän, jos oon pahasti ollut väärässä eikä se tuota ongelmaa. Kirjoitushetkellä Rask oli juurikin mitä lainaamassasi jutussa kirjoitin. Voit varmaan itsekin täältä lukea myös IFK-fanien kommentteja Raskin esityksistä pitkin alkukautta, joissa todetaan hyvinkin tarkkaan sama asia. Se vain on helppo tulla huutelemaan noita kommentteja parin hyvän pelin jälkeen. Jos kuitenkin katsot pintaa syvemmälle asiaa ja voin perustella uudestaan asiaa:
1) Rask syyskuussa 7 peliä, 0+0
2) lokakuussa 3 peliä 0+3
3) marraskuussa 6 peliä, 5+3
Nousujohteista on suorittaminen ollut mahdollisesti monestakin syystä johtuen, mutta ensimmäiset 10 peliä Rask oli nimenomaan vain tehoton koohottaja. Olemmeko tästä eri mieltä? Huomasit varmaan myös, että marraskuun 8:sta pisteestä 6 on tullut kahdessa pelissä, joita voidaan kutsua ns. "satunnaisiksi suonenvedoiksi". Niiden lisäksi tehnyt 2+0 4:ssä pelissä marraskuussa. Ei siinä, täysin oikein tehtyjä pisteitä joka tapauksessa joka ikinen ja saldo marraskuusta on todella hyvä. Mistä johtuu? Toimiva ketjukoostumus ja Zaborsky suureksi osaksi. Kun kemiat kohtaa ketjussa hyvin, niin myös se koohottajalaituri saattaa muuttua hetkellisesti tehokkaaksi laituriksi, kuten nyt Raskin kohdalla. Kyseessä on kuitenkin pelaaja, joka ei itse paranna ketjun peliä millään muotoa, vaan toimii täydentävänä lisäkappaleena ketjun muiden henkilöiden tehdessä luovan työn ja pelinrakentelun. Kukaan ei varmasti edelleenkään ole sitä mieltä, että Hauhtonen on hyvä kädellinen peliä rakentava sentteri, vaikka tekikin yhdellä kaudella kovat pisteet Salmelaisen vierellä. Jotakuinkin samanlainen tilanne Raskilla nyt. Koohottaja, joka tällä hetkellä on löytänyt ketjun, joka osaa käyttää Raskin koohotusta hyväkseen. Aivan turhaa on myös provo Jokereiden silloista valmennusta kohtaan. Joukkue pelasi hyvää kiekollista peliä sillon ja niiltä kausilta on kuitenkin useampi nuori kehittynyt täysin toiselle tasolle, mutta Raskilta tämä ei onnistunut. En tosin väitä myöskään, että valmennus olisi parasta mahdollista ollut. Mutta eipä se kehitys ottanut tuulta purjeisiin AHL:ssä myöskään, joten turha tossa on pelkästään Jokereita osoittaa sormella. Kannattaa ehkä kuitenkin nyt hetki rauhassa odotella ja katsoa miten peliesitykset kehittyy loppukauden ajalla, ennenkuin tuut tänne muutaman hyvin menneen pelin jälkeen kertomaan noloista kommenteista. Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että Raskista kuin ihmeen kaupalla kuoriutuu pitkin kautta tasaisen paljon pisteitä nakuttava ykkösketjun laituri, joka löytyy kauden jälkeen pistepörssin 10 parhaan joukosta. Se ei ole multa pois millään muotoa. En vain näe sitä kovin todennäköisenä ja perusteluja tähän olen kyllä luetellut jo aivan riittävästi.