Onkohan Tobbarilla Salmen numero katalogissa?Aivan katastrofaalinen ottelu Lyytiseltä, 3-5 fataalia henkilökohtaista virhettä. Ongelma on se, ettei IFK:lla ole reservissä varaa penkittää pelasi IFK-puolustaja kuinka huonosti tahansa.
Onkohan Tobbarilla Salmen numero katalogissa?Aivan katastrofaalinen ottelu Lyytiseltä, 3-5 fataalia henkilökohtaista virhettä. Ongelma on se, ettei IFK:lla ole reservissä varaa penkittää pelasi IFK-puolustaja kuinka huonosti tahansa.
Lyytisestä tulee mieleen alkuaikojen Auvitu. Oli muuten ranskalainenkin alussa melkoinen hazardi (en unohda ikinä sitä yhtä Jyväskylän pelin mokaa joka maksoi pelin), mutta luistelutaito ja kiekolliset avut tasoa potentiaalinen pakkien pistepörssin voittaja.
Odottakaa vaan niin tämä on Tobben korvaaja Erosen tontille ensi kaudelle, jos ja kun Eronen karkaa meiltä...
Mä otan Lyytisen mieluummin kuin edellä mainitut. Ura nousussa, korvaa Erosen ensi kaudella. Ei ehkä vielä liigan top2 pakkina, mutta jatkoa tulee. Tässä punainen lanka pitkään juoksuun... lisää uusia "Lyytisiä" ns. 2.korista sisään ja palkkaus pysyy maltillisena ja kasvaa isompaan rooliin. Tällä keinolla budjetti kurissa ja tulevaisuus taattu... ei liikaa valmiita tähtiä, vaan näitä potentiaalin omaavia sisään.Niin, tästä varoittelin heti kun Lyytisen diili julkaistiin. Lyytinen on mielestäni aika samantyylinen kuin Eronen (pitää kiekkoa, nostaa hyökkäyksiä, kuljettaa kiekon hyökkäysalueelle, käyttää mielummin rannetta kuin lämäriä), mutta tasoero on edelleen liian suuri, jotta Lyytistä voisi sijoittaa ykköspakkipariin ensi kaudeksi. Ja kun pakistosta muutenkin puuttuu tulivoimaa, tulisi sen ykköspuolustajan olla mielummin mallia Heikkinen/Kousa.
Mä otan Lyytisen mieluummin kuin edellä mainitut. Ura nousussa, korvaa Erosen ensi kaudella. Ei ehkä vielä liigan top2 pakkina, mutta jatkoa tulee. Tässä punainen lanka pitkään juoksuun... lisää uusia "Lyytisiä" ns. 2.korista sisään ja palkkaus pysyy maltillisena ja kasvaa isompaan rooliin. Tällä keinolla budjetti kurissa ja tulevaisuus taattu... ei liikaa valmiita tähtiä, vaan näitä potentiaalin omaavia sisään.
Avain sana KULUERÄ. Juurikin näin pitää löytäää näitä ns. 100k€ halvempia tulevia isoja pelaajia kuin maksaa valmiille tähdille. Toki IFK on IFK ja pari tällaista pitää naarata.... esim. pari HPK kaveria on naarattu sopivalla lapulla... joista se huonompi pelaa kaikki pelit ja antaa varmemmin kentällä joka pelissä panoksensa(=loukki historia=hintalaatukunnossa)Ei menestyvää joukkuetta rakenneta niin, että joutuu valitsemaan noiden välillä. Tottakai Lyytisen lisäksi tarvitaan yksi kiekollinen huippupakki (+Laakso, Teräväinen jne). Ehkei sen toisen kiekollisen huippupakin tarvitse olla Heikkisen kokoinen kuluerä, mutta pelilliseltä tasoltaan sen olisi kovin toivottavaa olla Heikkinen/Kousa/Kaski -tasoa. Kyllä mulle kelpaisi joku edullisempi löytö myös, mutta pelaajan täytyy olla laadukas, ei mikään arpa.
Lyytisestä tulee mieleen alkuaikojen Auvitu. Oli muuten ranskalainenkin alussa melkoinen hazardi (en unohda ikinä sitä yhtä Jyväskylän pelin mokaa joka maksoi pelin), mutta luistelutaito ja kiekolliset avut tasoa potentiaalinen pakkien pistepörssin voittaja.
Mulle tulee mieleen entisaikoja Varakas, siis se Varakas joka kantoi kultapottaa Bluesissa ja pystyi tekemään pisteitä hyvin, mutta sitten siihen peliin kuului myös semmoiset hasardit ratkaisut. Toki komiat pommit kuuluivat repertuaariin kanssa.
Parempi vertaus olisi ehkä "astetta varakkaamman miehen Lauri Taipalus".
Mukavan kiukkunen kaveri.
Mua nauratti eilen Lyytisen yks normivaihto, jossa tais antaa pari kertaa kiekon suoraan vastustajalle puolessa minuutissa ja muutenkin pelas lepsusti. Kun pääs vihdoin vaihtoon, niin se Piken 7 sek. tuijotus ja palaute oli varmaankin kohtalaisen kylmäävä. Että kyllä siellä ollaan kartalla puolin ja toisin miten on pelit sujuneet.
Kuuppa ollut jo Kalpa ajoilta jumissa? Lyytisellä on varmasti varaa parantaa ja potentiaalia löytyy. Tekeminen vaan on ollut aina suht ailahtelevaa: hyvää suoritusta seuraa emämunaus.Mä en edes usko, että tää kaveri on ylimielinen vaan sillä on itseluottamus mennyt. Silloin myös yleensä yrittää käyttäytyä ”itsevarmemmin” kuin oikeasti on.
Kuuppa jumissa sanon mä.