Joonas Lyytinen Stadissa

  • 128 736
  • 633

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan katastrofaalinen ottelu Lyytiseltä, 3-5 fataalia henkilökohtaista virhettä. Ongelma on se, ettei IFK:lla ole reservissä varaa penkittää pelasi IFK-puolustaja kuinka huonosti tahansa.
Onkohan Tobbarilla Salmen numero katalogissa?
 

Juustohöylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni Joonas oli runkosarjapeleissä serlvästi HIFK:n paras pakki kun Eronen oli poissa. Teki hyviä nousuja ja muutenkin hyvää kiekollista pelaamista.
Toivottavasti saa samat otteet nopeasti takaisin. Lyytinen on ymmärtääkseni melko kevytrakenteinen ja ehkä siksi nyt pleijareissa tullut enemmän virheitä, kun joutuu ottamaan enemmän taklauksia vastaan.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyytisestä saadaan vielä ensi kaudella paljon iloa. Veikkaan että hän kykenee jopa dominoivaan kiekolliseen rooliin liigassa luistelunsa ja käsiensä ansiosta. Nyt vaan kesällä lihaa luiden ympärille ja fokus voimatreeniin niin vähenee tuo lapasena lentely maalinedustalla.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyytisestä tulee mieleen alkuaikojen Auvitu. Oli muuten ranskalainenkin alussa melkoinen hazardi (en unohda ikinä sitä yhtä Jyväskylän pelin mokaa joka maksoi pelin), mutta luistelutaito ja kiekolliset avut tasoa potentiaalinen pakkien pistepörssin voittaja.

Melkein samat sanat sanoin itsekin tänään. Tällä kaudella vielä opetellaan, ensi kaudella pistepörssissä.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: #71

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Odottakaa vaan niin tämä on Tobben korvaaja Erosen tontille ensi kaudelle, jos ja kun Eronen karkaa meiltä...

Niin, tästä varoittelin heti kun Lyytisen diili julkaistiin. Lyytinen on mielestäni aika samantyylinen kuin Eronen (pitää kiekkoa, nostaa hyökkäyksiä, kuljettaa kiekon hyökkäysalueelle, käyttää mielummin rannetta kuin lämäriä), mutta tasoero on edelleen liian suuri, jotta Lyytistä voisi sijoittaa ykköspakkipariin ensi kaudeksi. Ja kun pakistosta muutenkin puuttuu tulivoimaa, tulisi sen ykköspuolustajan olla mielummin mallia Heikkinen/Kousa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, tästä varoittelin heti kun Lyytisen diili julkaistiin. Lyytinen on mielestäni aika samantyylinen kuin Eronen (pitää kiekkoa, nostaa hyökkäyksiä, kuljettaa kiekon hyökkäysalueelle, käyttää mielummin rannetta kuin lämäriä), mutta tasoero on edelleen liian suuri, jotta Lyytistä voisi sijoittaa ykköspakkipariin ensi kaudeksi. Ja kun pakistosta muutenkin puuttuu tulivoimaa, tulisi sen ykköspuolustajan olla mielummin mallia Heikkinen/Kousa.
Mä otan Lyytisen mieluummin kuin edellä mainitut. Ura nousussa, korvaa Erosen ensi kaudella. Ei ehkä vielä liigan top2 pakkina, mutta jatkoa tulee. Tässä punainen lanka pitkään juoksuun... lisää uusia "Lyytisiä" ns. 2.korista sisään ja palkkaus pysyy maltillisena ja kasvaa isompaan rooliin. Tällä keinolla budjetti kurissa ja tulevaisuus taattu... ei liikaa valmiita tähtiä, vaan näitä potentiaalin omaavia sisään.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Mä otan Lyytisen mieluummin kuin edellä mainitut. Ura nousussa, korvaa Erosen ensi kaudella. Ei ehkä vielä liigan top2 pakkina, mutta jatkoa tulee. Tässä punainen lanka pitkään juoksuun... lisää uusia "Lyytisiä" ns. 2.korista sisään ja palkkaus pysyy maltillisena ja kasvaa isompaan rooliin. Tällä keinolla budjetti kurissa ja tulevaisuus taattu... ei liikaa valmiita tähtiä, vaan näitä potentiaalin omaavia sisään.

Ei menestyvää joukkuetta rakenneta niin, että joutuu valitsemaan noiden välillä. Tottakai Lyytisen lisäksi tarvitaan yksi kiekollinen huippupakki (+Laakso, Teräväinen jne). Ehkei sen toisen kiekollisen huippupakin tarvitse olla Heikkisen kokoinen kuluerä, mutta pelilliseltä tasoltaan sen olisi kovin toivottavaa olla Heikkinen/Kousa/Kaski -tasoa. Kyllä mulle kelpaisi joku edullisempi löytö myös, mutta pelaajan täytyy olla laadukas, ei mikään arpa.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei menestyvää joukkuetta rakenneta niin, että joutuu valitsemaan noiden välillä. Tottakai Lyytisen lisäksi tarvitaan yksi kiekollinen huippupakki (+Laakso, Teräväinen jne). Ehkei sen toisen kiekollisen huippupakin tarvitse olla Heikkisen kokoinen kuluerä, mutta pelilliseltä tasoltaan sen olisi kovin toivottavaa olla Heikkinen/Kousa/Kaski -tasoa. Kyllä mulle kelpaisi joku edullisempi löytö myös, mutta pelaajan täytyy olla laadukas, ei mikään arpa.
Avain sana KULUERÄ. Juurikin näin pitää löytäää näitä ns. 100k€ halvempia tulevia isoja pelaajia kuin maksaa valmiille tähdille. Toki IFK on IFK ja pari tällaista pitää naarata.... esim. pari HPK kaveria on naarattu sopivalla lapulla... joista se huonompi pelaa kaikki pelit ja antaa varmemmin kentällä joka pelissä panoksensa(=loukki historia=hintalaatukunnossa)
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Ei vaan avainsana LAADUKAS.

Ei voida lähteä tavoittelemaan menestystä pelkät hintalaatusuhteet mielessä. Ykköspakkiparin on oltava timanttia.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Lyytisestä tulee mieleen alkuaikojen Auvitu. Oli muuten ranskalainenkin alussa melkoinen hazardi (en unohda ikinä sitä yhtä Jyväskylän pelin mokaa joka maksoi pelin), mutta luistelutaito ja kiekolliset avut tasoa potentiaalinen pakkien pistepörssin voittaja.

Mulle tulee mieleen entisaikoja Varakas, siis se Varakas joka kantoi kultapottaa Bluesissa ja pystyi tekemään pisteitä hyvin, mutta sitten siihen peliin kuului myös semmoiset hasardit ratkaisut. Toki komiat pommit kuuluivat repertuaariin kanssa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Mulle tulee mieleen entisaikoja Varakas, siis se Varakas joka kantoi kultapottaa Bluesissa ja pystyi tekemään pisteitä hyvin, mutta sitten siihen peliin kuului myös semmoiset hasardit ratkaisut. Toki komiat pommit kuuluivat repertuaariin kanssa.

Noi pommit o(li)vat kyllä sen verran leimaavia Varakkaalle - ja puuttuvat Lyytisen repertuaarista - että hieman ontuu tuo vertauksesi. Parempi vertaus olisi ehkä "astetta varakkaamman miehen Lauri Taipalus".
 
Viimeksi muokattu:

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Parempi vertaus olisi ehkä "astetta varakkaamman miehen Lauri Taipalus".

Mä olen just tätä "rikkaan miehen Taipalusta" käyttänyt Lyytisestä kun ollaan frendien kanssa jubailtu. Vähän sellaista kömpelön näköistä touhua kokoajan, muttei kuitenkaan ihan yhtä katastrofaalista kuin Laurilla.
 

Bourne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua nauratti eilen Lyytisen yks normivaihto, jossa tais antaa pari kertaa kiekon suoraan vastustajalle puolessa minuutissa ja muutenkin pelas lepsusti. Kun pääs vihdoin vaihtoon, niin se Piken 7 sek. tuijotus ja palaute oli varmaankin kohtalaisen kylmäävä. Että kyllä siellä ollaan kartalla puolin ja toisin miten on pelit sujuneet.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tämä mies on itselleni ollut se suurin pettymys. Kun puhutaan IFK:n kiekollisista pakeista, niin Kousa omalla levelillään ja kun Lyytinen ei ole onnistunut, niin vähissä ovat kiekolliset vastuunkantajat. Lyytisen pitäisi olla selkeä kakkoskorin kiekollinen pakki. Nyt lähinnä sählää kiekollisena ja omalla alueella aivan katastrofi. Maalinteko kun on vaikeaa, niin ei olisi käyttöä tuollaiselle pakille, joka jokaisessa pelissä lahjoittaa lukuisia maalipaikkoja vastustajalle.

Hassua sanoa, kun ongelma on maalinteko, että suurimmat ongelmat materiaalillisesti on puolustuspäässä. Pakisto ei ole erityisen fyysinen tai pikemminkään ilkeä, eikä erityisen taitava.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mua nauratti eilen Lyytisen yks normivaihto, jossa tais antaa pari kertaa kiekon suoraan vastustajalle puolessa minuutissa ja muutenkin pelas lepsusti. Kun pääs vihdoin vaihtoon, niin se Piken 7 sek. tuijotus ja palaute oli varmaankin kohtalaisen kylmäävä. Että kyllä siellä ollaan kartalla puolin ja toisin miten on pelit sujuneet.

Mä en edes usko, että tää kaveri on ylimielinen vaan sillä on itseluottamus mennyt. Silloin myös yleensä yrittää käyttäytyä ”itsevarmemmin” kuin oikeasti on.

Kuuppa jumissa sanon mä.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Mä en edes usko, että tää kaveri on ylimielinen vaan sillä on itseluottamus mennyt. Silloin myös yleensä yrittää käyttäytyä ”itsevarmemmin” kuin oikeasti on.

Kuuppa jumissa sanon mä.
Kuuppa ollut jo Kalpa ajoilta jumissa? Lyytisellä on varmasti varaa parantaa ja potentiaalia löytyy. Tekeminen vaan on ollut aina suht ailahtelevaa: hyvää suoritusta seuraa emämunaus.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä on hämmästyttävä pelaaja.

Muija huuteli keittiöstä tänään ainakin neljä kertaa, että "tekiks kookoo maalin?", kun jatkuva eihelvetti/älänytsaatana/mitävittuasä/eisssssaaaaatana raikui olohuoneessa. Eikä tosiaan ollut KooKoon maaleista kyse, vaan Lyytisestä kiekon kanssa. Näytti, että Joonas olisi Halloweenin kunniaksi sommistautunut tänään 2016-kevään Lauri Taipalukseksi. Aivan karmivaa jääkiekkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös