Jonne Virtanen on ollut puheenaiheena Kazanin-mättöjen jälkeen ja nyt jopa MTV3 rankkasi miehen liigan kovimmaksi jätkäksi ja haastattelupätkäkin tuli tehtyä.
Tässä linkki Maikkarin sivujen uutiseen asiasta
Teurastaja Virtanen: Sikailua ei suvaita ensi kaudella yhtn! - MTV3.fi - Urheilu - Jääkiekko - Uutiset
Tässä taas Tulosruudun elävää kuvaa aiheesta
MTV3 Tulosruutu | Jonne Virtanen: Sikailua ei suvaita yhtään! (YouTube)
Sitten otetaan vielä pieni lainaus tuosta Maikkarin sivujen uutisesta:
- Olen ollut jo niin kauan ihan rauhassa, että tällä kaudella otan tarkemman linjan. En suvaitse meidän jätkiin kohdistuvaa sikailua yhtään, Virtanen lataa MTV3:lle.
(...)
- Ison miehen kuuluu pelata niin kuin ison miehen kuuluu pelata! Vaikka olenkin hemmetin taitava, niin en sentään niin taitava, että voisin jättää tämän puolen pelistäni pois, Virtanen sanoo pilke silmäkulmassa.
195-senttinen kolossi on jäänyt JYPin miehistössä viime kausilla varsin vähäiseen rooliin, ja seilasikin viime kaudella tiiviisti Mestiksen silloisen D Teamin ja JYPin välillä. Nyt ajatuksissa on vakiinnuttaa liigapaikka.
Kaikki boldaukset ovat minun.
Eli jos Maikkari nyt puhuu totta niin luultavasti seuraavalla kaudella nähdään taas sitä "vanhaa" Jonnea, eli ilmeisesti hanskojen pudotus on herkässä. Itelle tämä aiheuttaa vähän kaksijakoisia fiiliksiä. Todella tärkeäähän on suojella joukkuekavereita, viime kaudelta muistuu mieleen show't Marjamäki ja Levokari. Viitanenhan kävi painimassa Levokarin kanssa vielä samassa matsissa ja Jonne oli sattumalta kokoonpanossa seuraavassa Ipan kohtaamisessa. Etenkin Vatanen on tuntunut olevan tulilinjalla joissakin otteluissa, ja siksi Jonne on hyvä pelote kaukalossa.
Uutisessa on unohdettu Jonnen pelilliset taidot jotka ovat kehittyneet huimasti viime kausina. Toivon todella, että Jonnelta ei unohdu myös itse pelaaminen. Maikkari väittää uutisessa Jonnen sahanneen JYPin ja D-teamin väliä, mutta omasta mielestäni kyllä Jonne pelasi käytännössä JYPissä koko kauden. D teamissa otteluita tuli viime kaudella vain 9 kpl kun taas JYPissä niitä tuli 42 kpl. Eli 82% Jonnen viime kauden otteluista päällä oli JYP-nuttu.
Mielenkiintoista on mikä on RD:n suhde tappeluihin. Huhut kertovat että RD olisi erittäin ankara painimisen kanssa, mutta viime vuonna mm. Viitanen ei saanut RD:ltä pelikieltoa Levokari-painista, vaan Mikko oli kokoonpanossa jo seuraavassa ottelussa. Samoiten Jonnen löytyminen Ipa-pelin kokoonpanosta on - ainakin minusta - merkki siitä, että RD ymmärtää hanskojen pudottamisen, jos sen avulla pyritään suojelemaan joukkuekavereita.
Ainakin itse odotan mitä ensi kausi tuo Teurastajalle. Ehdottomasti JYPin suurin väriläiskä tällä hetkellä, läppä tuntuu lentävän haastattelusta toiseen!
Johan tuli pitkä viesti jauhettua paskaa. Ja tämänkin ajan olisi voinut lukea yo-kokeisiin :)