Jonne Virtanen – Monsterimonni

  • 529 680
  • 1 780

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
En ihan ymmärrä aiemmin mainitussa kommentissa väitettä Virtasen isosta egosta. Sen verran mitä haastatteluja nähnyt ja Jonnea muutaman kerran Turun yössä nähnyt ja muutaman sanan vaihtanut, mielestäni homma on kyllä päinvastoin. Kyllä Jonnella on aika realistinen minäkuva, eikä oman näkemykseni mukaan ole mikään egoleveilijä, jos tätä ylipäätään kommentilla tarkoitettiin. Nämä ovat kuitenkin vain minun henkilökohtaisia näkemyksiä.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Lakiteknisesti" työsuhteen purusta voi ilmoittaa puhelimitse, tekstiviestillä, huutaen tai vaikka kirjekyyhkyllä. Se täyttyvätkö purun edellytykset on taas täysin eri asia. Perusteluja ei ole kerrottu, joten ei mahdoton sanoa täyttyvätkö vai eivät.

Kuten kirjoitin pelkkä julkisuudessa kuvailtu puhelinsoitto ei voi olla työsuhteen purku. Tästä on ihan oikeuskäytäntöäkin. En siis väittänyt, eteikö puhelinta voisi apuna käyttää. Työntekijää on kuultava eikä se tällaisessa "lähe menee" puhelussa toteudu. Jonkinlaiset perusteet olisi myös "lakiteknisesti" hyvä olla olemassa. Lisäksi Keskustelun kulun osittaminen tällaisessa tapauksessa varsin vaikeaa, joten aika pahasti kaivetaan verta nenästä jos tätä pidetään purkuna. Perusteiden esittely jälkikäteen ei oikein ole aikaisemmin tuottanut hedelmää.
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Nämä känni-viittaukset voitaisiin kyllä unohtaa. Vai kuvitteleeko joku nyt ihan tosissaan, että ammattiurheilija vetää tärkeimmällä harjoituskaudella pelireissulla perseet ja samaan hengenvetoon aukoo päätään valmentajalle. Jonne on ehkä jonkun mielestä yksinkertainen lätkänpelaaja, mutta ihan noin tyhmä se ei ole. Ja kyllä - Jonne on ammattiurheilija, joka pitää huolta omasta kunnostaan sekä harjoittelusta.

Mitä itse olen kuullut, asia on mennyt juurikin näin, jopa pahemmin, enempää en voi asiaa kommentoida, mutta jos/kun kuulemani pitää paikkaansa, Jonne on täysin itse tämän tilanteen aiheuttanut.
 
Sillä lailla! Seuraatko yleensä jääkiekkoa vai sensaatiolehtiä tms.? Jos nyt viittaat keväiseen "kännissä munasillaan" -keissiin niin eipä siitä kyllä saa juuri muuta kuuluisuutta tuolla saralla. Ja tuonkin jutun Jonne kuittasi omalla tyylikkäällä tavallaan kommentoimalla. Jonne ai taida olla "toilaillut" yhtään enempää kännissä kuin kukaan muukaan lätkän pelaaja. Ja nuo muutkin tapahatuvat pääsääntöisesti kauden jälkeen...
Seuraan kyllä jääkiekkoa aktiivisesti niinkuin moni muukin tällä palstalla. Kohta 40 vuotta ollut kausikortti hallussa. Kyse onkin siitä, että Suomessa on tuhansia ihmisiä, jotka seuraavat satunnisesti Liigaa ja lukevat urheilusivuilta otsikot. Heidän näkemyksensä Virtasesta on hieman erilainen kuin tämän palstan aktiiveilla. Valitettavasti myös seurojen yhteistyökumppaneina on vaikutusvaltaisia ihmisiä, jotka luulevat tietävänsä jääkiekosta kaiken, koska ovat lukeneet kaikki kohuotsikot ja käyneet muutamssa pelissä joka vuosi.

Veikkaan kuitenkin, että Jonne on toilallut huomattavasti enemmän kuin moni muu lätkän pelaaja. Vain nuo jäävuoren huiput pääseevät otsikoihin. Kyllä kaikki urheilijat ryyppäävät ja toilailevat, mutta jostain syystä vaan hyvin harva pääsee otsikoihin. Omin silmin joskus Jonnen ryyppäilyä sivusta seuranneena niin Lappeenrannassa kuin Jyväskylässä nähneenä en ihmettele, että on päässyt näistä myös otsikoihin. Ilmeisesti Turussa ainoana ryyppyiltanaan sattui sammumaan munasillaan... paska mäihä. Lappeenrannan kännisekoiluista Turun munasillaan olemisen välissä on aika monta vuotta. Luulisi siinä välissä jo oppineen jotain? Joillakin vaan sattuu menemään herkemmin överiksi...

Odotellaan nyt mitä tästä tapauksesta kuullaan. En vaan ihmettelisi, jos TPS:n seurajohdolla on tullut mitta täyteen ja alkoholillakin olisi jokin rooli. Esim. varoituksia aiemmin jne. Seuran sisäisiä asioita, joten emme voi tietää.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ihan ymmärrä aiemmin mainitussa kommentissa väitettä Virtasen isosta egosta. Sen verran mitä haastatteluja nähnyt ja Jonnea muutaman kerran Turun yössä nähnyt ja muutaman sanan vaihtanut, mielestäni homma on kyllä päinvastoin. Kyllä Jonnella on aika realistinen minäkuva, eikä oman näkemykseni mukaan ole mikään egoleveilijä, jos tätä ylipäätään kommentilla tarkoitettiin. Nämä ovat kuitenkin vain minun henkilökohtaisia näkemyksiä.
Siinä tapauksessa et ole nähnyt kaveria oikeassa juhlakunnossa.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tähän jotain faktaa? Tunnet ilmeisesti Jonnen hyvinkin?
En ihan ymmärrä aiemmin mainitussa kommentissa väitettä Virtasen isosta egosta. Sen verran mitä haastatteluja nähnyt ja Jonnea muutaman kerran Turun yössä nähnyt ja muutaman sanan vaihtanut, mielestäni homma on kyllä päinvastoin. Kyllä Jonnella on aika realistinen minäkuva, eikä oman näkemykseni mukaan ole mikään egoleveilijä, jos tätä ylipäätään kommentilla tarkoitettiin. Nämä ovat kuitenkin vain minun henkilökohtaisia näkemyksiä.

Myönnän, että vähän vaarallisilla vesillä kun puhuu isosta egosta. En tarkoita missään nimessä, että olisi leveilijä, mutta kuulemieni juttujen perusteella ei myöskään jätä sanomatta asioita mistä moni muu olisi hiljaa. Varsinkin kun saa oikean moodin päälle niin kyllä sieltä on semmoisia tarinoita tullut, joita on sitten käsitelty suljettujen ovien takana.

Siitä ei ole mitään tietoa mitä tässä viimeisimmässä tilanteessa on tapahtunut, mutta uskoisin, ettei ollut kyse yksittäisestä tilanteesta vaan kokonaisuudesta, joka sitten ratkaistiin näin.

En siis tunne Jonnea ollenkaan, joten perustan arviot omien lähteiden kautta saamiin tietoihin. Sen kuvan näiden perusteella on saanut, että Jonne on hyvä tyyppi, mutta myös altis erilaisille konflikteille.
 

IlPadrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jonnehan sai SaiPasta aikanaan potkut ilmeisesti lyötyään seuran henkilökuntaa, ilmeisesti aika tempperamenttinen kaveri. On siellä jotain tapahtunut kun on ilmoitettu Jonnen mukaan ettei tarvitse enää seurassa pelata.

Eniten huvittaa Jonne kommentti ILssä: "Kun tuloksia katsoo, niin olen elämäni kunnossa" Viime kaudella 3 + 9 tehoilla. Tiedän ettei ole mikään pistelinko, mutta aika huono on paras kunto jos 12 pinnaa on parasta antia.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mitä itse olen kuullut, asia on mennyt juurikin näin, jopa pahemmin, enempää en voi asiaa kommentoida, mutta jos/kun kuulemani pitää paikkaansa, Jonne on täysin itse tämän tilanteen aiheuttanut.

Jos Jonne on töpännyt ja ansainnut tämän hyllytyksen, niin voisi myös rehdisti tämän kertoa. Turhaan saattaa Seuran ja sen henkilöt huonoon valoon omalla hunolla käytöksellään (jos näin on käynyt).
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä itse olen kuullut, asia on mennyt juurikin näin, jopa pahemmin, enempää en voi asiaa kommentoida, mutta jos/kun kuulemani pitää paikkaansa, Jonne on täysin itse tämän tilanteen aiheuttanut.
Tällaiset viestit olisi ehkä hyvä jättää pois. Jos ei avaa asiaa enempää, eikä edes kerro minkä suunnan lähteestä on asioita kuultu, niin en tiedä mitä tällä voidaan saavuttaa?

Olen kyllä aidosti todella pettynyt, jos tuo pitää paikkansa. En kuitenkaan siihen kovin vahvasti tässä vaiheessa usko.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tällaiset viestit olisi ehkä hyvä jättää pois. Jos ei avaa asiaa enempää, eikä edes kerro minkä suunnan lähteestä on asioita kuultu, niin en tiedä mitä tällä voidaan saavuttaa?
Näitähän tulee jokaiseen mahdolliseen asiaan, yleensä kyseessä samat henkilöt. Tietävät aina kertoa että he tietävät ja heillä on lähteet kunnossa, eivät vaan voi kertoa että mitä he tietävät tai kuka heidän lähteensä on. Kunhan nyt päästään sanomaan että minä tiedän ja minun lähteeni mukaan.

Osa oikeasti tietää jotain ja haluaa tuoda tietämisensä ilmi, toiset sitten haluavat esittää tietävänsä jotain. Ja osa sitten vain trollailee.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Vai kuvitteleeko joku nyt ihan tosissaan, että ammattiurheilija vetää tärkeimmällä harjoituskaudella pelireissulla perseet ja samaan hengenvetoon aukoo päätään valmentajalle. Jonne on ehkä jonkun mielestä yksinkertainen lätkänpelaaja, mutta ihan noin tyhmä se ei ole.

Jonnen tapaukseen en ota kantaa, mutta en luule tai kuvittele vaan tiedän, että ammattiurheilijan ammatti ei automaattisesti poista kenestäkään ihmisyyttä ja sen heikkouksia. Tosiasia on se, että on enemmän jääkiekkoammattilaisia verrattuna ammattimaisesti urhelijan 24/7 elämää viettäviin jääkiekkoilijoihin.
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Tällaiset viestit olisi ehkä hyvä jättää pois. Jos ei avaa asiaa enempää, eikä edes kerro minkä suunnan lähteestä on asioita kuultu, niin en tiedä mitä tällä voidaan saavuttaa?

Olen kyllä aidosti todella pettynyt, jos tuo pitää paikkansa. En kuitenkaan siihen kovin vahvasti tässä vaiheessa usko.

Lähinnä itseäni harmitti se, että yleiseksi totuudeksi on suht yksipuolisesti hyväksytty, että pelaajassa ei ole mitään vikaa ja syy on Kaskisen/organisaation. Olin useasti tätä jo kirjoittamassa, mutta peräännyin koska tällaiset viestit nyt saavat huonon vastaanoton täällä ja koska en voi mitään 100% faktoja antaa tiskiin. No päätinpä kuitenkin avautua kun sivutolkulla on tuomittu Kaskinen ja seura.

Lisätään sitten vielä sen verran mitä olen kuullut, lähteeni on seuran pelaajan läheinen kaveri, joka on aikaisemminkin tiennyt esimerkiksi siirtoihin liittyviä asioita etukäteen. Häneltä kuulin Virtasen keskittyneen pelireissulla lähinnä ryyppäämiseen, joka johti siihen, että ei miestä näkynyt useammissa treeneissä.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lähinnä itseäni harmitti se, että yleiseksi totuudeksi on suht yksipuolisesti hyväksytty, että pelaajassa ei ole mitään vikaa ja syy on Kaskisen/organisaation.

Ehkä kirjoitetuissa mielipiteissä näin, mutta uskon yleisesti homman menevän aikalailla tasan. Tällä hetkellä tuntuu vähän, että kaikki Turussa on Kaskisen ja Niittymäen syytä eikä osata edes ottaa Virtasen syyllisyyttä vaihtoehtona.

Aivan varmasti kyseessä ei ole mikään pikku juttu, vaan ihan oikeutettu hyllytys. Missään muussa ei olisi edes mitään järkeä TPS:in kannalta.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Missään muussa ei olisi edes mitään järkeä TPS:in kannalta.
Et ole tainnut seurata Tepsin toimintaa kovin läheisesti viime vuosina? Siellä ei ole suuressa osassa toimintaa ollut mitään järkeä.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Et ole tainnut seurata Tepsin toimintaa kovin läheisesti viime vuosina? Siellä ei ole suuressa osassa toimintaa ollut mitään järkeä.

Viime vuosinahan siinä on taas ollut ihan hyvinkin järkeä. Satsauksia tehty pitkän tähtäimen suunnitelmalla. Mitään sen kummempia sekoiliuja ei ole ollut sitten Elomon valmentajakauden. Sitä tuntuu ihmisillä olevan syvässä tuo Tepsin taannoinen kyntäminen ja sekoilu tuolloin. Kyllä se itsessänikin vielä tuntuu, mutta täytyy myös muistaa, että muutama vuosi on mennyt ihan kohtalaisesti.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Et ole tainnut seurata Tepsin toimintaa kovin läheisesti viime vuosina? Siellä ei ole suuressa osassa toimintaa ollut mitään järkeä.

Siinä mielessä olet väärässä, että olen kritisoinut Tepsin viestintää ja pelaajabudjetin vääristelyä alakanttiin. Voi myös hyvin olla että Turussa on nähty Kodisojan & Paanasen myötä "Manngard syndrooma" eli ollaan lähdetty ratsastamaan rikkailla omistajilla vailla mitään tulosvelvoitetta. Urheilullisesti Tepsillä on mennyt nähdäkseni ihan kohtuullisesti ja hallia paranneltu, joten hieman näkisin myös liiottelua kommentissa "suuressa osassa mitään järkeä".

Mitä taas tulee tähän juttuun, niin en millään usko Niittymäen olevan niin hölmö, että pienin perustein pistäisi yhden joukkueen suosituimmista pelaajista pihalle. Todennäköisesti on myös keskustellut asiasta kapteeniston kanssa miltä saatu hyväksyntä tälle toimenpiteelle.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Lisätään sitten vielä sen verran mitä olen kuullut, lähteeni on seuran pelaajan läheinen kaveri, joka on aikaisemminkin tiennyt esimerkiksi siirtoihin liittyviä asioita etukäteen. Häneltä kuulin Virtasen keskittyneen pelireissulla lähinnä ryyppäämiseen, joka johti siihen, että ei miestä näkynyt useammissa treeneissä.

Tuossa tilanteessa JOS kapteenistoon kuuluva pelaaja dokaa ja jättää treenejä väliin, on TPS:n ratkaisu täysin oikea. Toivottavasti tämä kerrotaan myös julki, jotta ei tahraudu turhaan monen ihmisen maine. Harmi Jonnen kannalta, että menee näin hölmöilemään, mutta sitä saa mitä tilaa.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Kauden alla ryyppää ja jättää treenejä väliin sen takia, sitten kuitenkin puhelu tullut yllätyksenä. Ei nyt ihan täsmää kaikki tässä teoriassa.
 

Viheltää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku + länsirannikko
Kauden alla ryyppää ja jättää treenejä väliin sen takia, sitten kuitenkin puhelu tullut yllätyksenä. Ei nyt ihan täsmää kaikki tässä teoriassa.

mutta tätä on osannut myös odottaa. Ei ole Jonnenkaan kommentit ihan linjassa. Jos yllä oleva on on totta niin purku ollut aiheellinen. Vaikuttaa todella lapsellisesti käytökseltä yli 30 vuotiaalla perheen isältä jos pitää paikkansa ja olisi aika kasvaa aikuiseksi.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
"Ehkä otin, ehkä en" Jonne yrittää täyttää Matin suuria saappaita?
Voisi aika suuren läjän rahaa lyödä vetoa, että tämän hässäkän takaa löytyy toistuvia "pikku" hölmöilyjä ja sinetiksi sanallinen kovempi ottelu valmentajan kanssa. Utj:lla mennyt vati nurin ja päätti laittaa kaverin menemään. Niittymäen kokemattomuus tulee esille kömpelössä viestinnässä. Kaiken kaikkiaan myrsky vesilasissa...
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös