KeuPa tukki kaksi erää hyvin keskialuetta, mutta tehokkaan ylivoimapelin avulla päästiin peliin mukaan ja jatkoajalta otettiin sitten ansaitusti voitto. Ainakin eilisen pelin perusteella juurikin ylivoimaa on saatu paremmaksi ja Karjalainen sanoikin pelin jälkeen, että kuvioon on saatu lisää variaatioita, pelaajat vaihtavat enemmän paikkoja ja saavat luotua enemmän uhkaa. Karjalaisen puheista voi päätellä, että Petrovickylle kaavaillaan isoa roolia ylivoimaan. Uusista pelaajista juurikin Petrovickystä oli jo etukäteen itsellä jonkinlainen käsitys, että hyvä pelimies on kyseessä, mutta Galbavy oli itselle arvoitus. Kuulin hänestä kehuja jo eka harkoista ja kaveri tulikin todella hyvin sisään joukkueeseen ja esitys Mestis-debyytissä oli varsin vakuuttava. Näistä molemmista on vielä paljon iloa.
Tänään on sitten vastassa eilen myös jatkoajalla pelinsä voittanut Espoo ja odotettavissa on kovaa vääntöä. Äijät lähtivät jo ennen yhdeksää matkaan kohti Espoota ja saa nähdä otetaanko tänään jo kolmas perättäinen voitto joukkueiden kohtaamisissa.
Itse olen Romppasta hehkuttanut ja myös joissain muissa kommenteissa hehkutettu Petrovickya, mutta eittämättä kummallakaan ei ollut paras iltansa. Mutta eiköhän se siitä kun molemmat ovat kotiutuneet loppukevääksi joukkueeseen ja pääsevät viimein sinuiksi Karjalaisen ajaman pelitavan kanssa.
Varmastikin molempien otteet paranevat pelien myötä, mutta Romppanen on pelannut jo sen verran pelejä JoKP:n paidassa, että hän on varmastikin jo täysin sinut joukkueen pelitavan kanssa. Itseasiassa hän sanoi tästä itse eilisen pelin yhteydessä ja JoKP:n pelitapa muistuttaa paljon Jukureiden vastaavaa, niin se on helpottanut sopeutumista. Petrovickylla ja Galbavylla mennee muutamia harjoituksia ja pelejä, kun ovat jo sinut pelitavan kanssa. Kyseessä on kuitenkin ammattikaverit ja seurahan on selvittänyt jo etukäteen kartoittaessaan pelaajia heidän kykyjään ja ominaisuuksiaan joukkueen pelitapaan liittyen. Galbavyn kohdalla GM tästä mainitsikin tiedotteen yhteydessä: - Saadaan joukkueeseen sellainen palanen, joka pystyy ja ymmärtää meidän pelitavan. Galbavy on loistava ja vahva luistelija, joka tuo pukukoppiin myös lisää ammattimaisuutta.