JoKP:n otteluiden ennakkoasetelmat, otteluseuranta ja jälkipuinti

  • 406 406
  • 4 171

Icemen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Kyllä se Vesaajan kyynärpää osui suoraan päähän. Voipi tulla ainakin se 2-3 peliä kakkua kun vasta loppui entinen kakku. Itse en kyllä ymmärrä miksi Vesaaja on edes otettu tänne Joensuuhun kun otteet on tuon näköiset.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Siirryin kotitöihin eka erän jälkeen. Taitaa olla Kiekko-Poikien teurastus menossa kun tilanne on jo 4-0, kiitos osin jäähyjen. IPK on tällä kaudella harvinaisen kova nippu Mestikseen, hyvin luisteleva, taitava ja pelitavallisesti kärkeä.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Itse en kyllä ymmärrä miksi Vesaaja on edes otettu tänne Joensuuhun kun otteet on tuon näköiset.
Vesaaja puhtailla otteilla on vahva kulmavääntäjä ja taklauksilla vastustajaa pehmittävä pelaaja, mutta noilla likaisilla otteilla turhaan tuhoaa joukkueen pelin. Ketterä pelissä pelasi erittäin hyvin laillisuuden rajoissa, mutta nyt kyllä meni IPK pelissä turhaan taklaamaan avojäällä kohti päätä, jossa ei ollut edes mitään tarvetta taklata.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Hetken poissa Mestiksen tulospalvelusta ja jo 6-0. IPK taitaa pelata väärässä sarjassa tai sitten Kiekko-Pojilla on harvinaisen huono pelipäivä.
 

Näläkämua

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki
Kyllä se Vesaajan kyynärpää osui suoraan päähän. Voipi tulla ainakin se 2-3 peliä kakkua kun vasta loppui entinen kakku. Itse en kyllä ymmärrä miksi Vesaaja on edes otettu tänne Joensuuhun kun otteet on tuon näköiset.
On kyllä huonosti alkanut kausi tällä pelaajalla. Vesaaja taisi olla se joka jo Hokki pelissä tälläsi päähän
 

juhahujanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Jaa-a, itse taas katsoin että suoraan päähän se osui. Eiköhän tuosta jonkinmoinen kakku tule, kun aikaisempaakin historiaa on ulosajoista. Sivoseen osunut taklaus sen sijaan tuli pääosin vartaloon. Vaikka ottikin osumaa olkapäästä naamariin, niin puhdas se oli.
Itse näin paikanpäältä katsottuna (ja ihan kohdalla istuin, kun napsahti), niin livenä näytti aika tahattomalta. Pari kertaa isolta ruudulta katsottuna, niin kuolleesta kulmastahan se tuli ja ei kyllä taklaajaa kiinnostanut mihin osuu.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
IPK pelasi hyvin ja kaikkia kunnia sinne. Täysin ohipeli tänään meikäläisiltä, turpaan tuli joka rintamalla, eikä asiaa olisi auttanut vaikka olisi ollut jokunen pakki lisää, sen verran halutonta oli pelaaminen. No se tästä pelistä ja tässä kohtaa valmentajinkaan on turha sanoa pelaajille sinänsä mitään, koska jokainen pelaaja kyllä ymmärtää, mitä tuli tehtyä tai paremminkin mitä jäi tekemättä. Huomenna on sitten palautteen aika, niin menee paremmin perillä. No jotain hyvääkin tähän iltaan, Kazakstanin kaveri on viimeinkin saanut viisumin ja on tulossa loppuviikosta Joensuuhun.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Tänään vastassa aina vaikea TuTo.
Hyökkäyskentät ennallaan muuten, mutta Vesaajan tilalla Kekarainen.
Pakkipäähän otetaan apuja omista eli Rasmus Kankkunen tulee kolmoskenttään kuudenneksi pakiksi parinaan Juvonen ja ylimääräisenä hyökkääjänä on Veeti Matikainen. Muistaakseni Kankkunen pelasi ihan miehekkään napakasti pienestä koostaan huolimatta valmistavissa peleissä. Matikaisesta ei niinkään muistikuvia.

Näillä mennään ja TuTo on aina kova haaste. Raudanlujan ja kovalaukauksisen pakki Mikke Levon ottaisin milloin tahansa Kiekko-Poikiin.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Muistaakseni Kankkunen pelasi ihan miehekkään napakasti pienestä koostaan huolimatta valmistavissa peleissä. Matikaisesta ei niinkään muistikuvia.
Kankkunen varmastikin pelaa miehekkäästi kokoisekseen, mutta pikkasen ihmettelen näkemyksiäsi, sillä muistaakseni Kankkunen ei pelannut lainkaan valmistavissa/harkkamatseissa, vaan pelasi yhdessä Suomen Cupin ottelussa (0+1). Matikainen taas pelasi käsittääkseni neljässä valmistavassa ottelussa (0+1) ja kuudessa Suomen Cupin ottelussa (1+2), joten luulisi, että jotain muistikuvia olisi hänestä sinulle jäänyt, jos kerran olet otteluita katsonut. Itse en nähnyt Kankkusen pelaavan, mutta parissa pelissä näin Matikaisen pelaavan ja mitä olen kuullut joukkueen suunnasta ja muitakin pelejä nähneiltä tahoilta, niin Matikainen oli esiintynyt pelaamissaan peleissä varsin lupaavasti.

Molemmat siis ovat joka tapauksessa lahjakkaita pelaajia. Kankkunen on tehnyt U20 Mestiksessä 4 ottelussa pisteet 0+3 ja Matikainen 3 ottelussa pisteet 3+2. Ei muuta taas kuin puita uuniin ja pidetään pisteet tänään kotona.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Kankkunen varmastikin pelaa miehekkäästi kokoisekseen, mutta pikkasen ihmettelen näkemyksiäsi, sillä muistaakseni Kankkunen ei pelannut lainkaan valmistavissa/harkkamatseissa, vaan pelasi yhdessä Suomen Cupin ottelussa (0+1). Matikainen taas pelasi käsittääkseni neljässä valmistavassa ottelussa (0+1) ja kuudessa Suomen Cupin ottelussa (1+2), joten luulisi, että jotain muistikuvia olisi hänestä sinulle jäänyt, jos kerran olet otteluita katsonut.
Tsau! Kiitos tarkennuksista. Valmistaviin harkkamatseihin itse luin myös mukaan Suomen Cupin ottelut ja se oli varmaan tuo yksi peli, jossa seurasin enemmälti Kankkusta. Vaikka itse olenkin jonkin sortin faktafriikki, niin en hirveästi kelaile etenkään harkkapelejä tai Mestis-/Liigapelejä faktojen näkökulmasta, enemmän vain fiilistelen (elän mukana) peliä. Ja kuten sanoin alkuperäisessä kommentissani, niin Kankkunen jäi jostain syystä mieleen, Matikainen ei niinkään vaikka tekikin pisteitä Suomen Cupissa. Vahva mielikuva siis oli, että molemmat ko. nuoret pelasivat hyvin silloin kun saivat peliaikaa. Tänäänkin vain fiilistelen näiden lupaavien nuorten peliä ja jätän mielelläni kaikki tilastot sinulle :)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Matikainen ei niinkään vaikka tekikin pisteitä Suomen Cupissa. Vahva mielikuva siis oli, että molemmat ko. nuoret pelasivat hyvin silloin kun saivat peliaikaa. Tänäänkin vain fiilistelen näiden lupaavien nuorten peliä ja jätän mielelläni kaikki tilastot sinulle :)
Hienoa, että sinulta löytyi sittenkin vahvaa mieli/muistikuvaa molemmista pelaajista. ;)

Mitä pisteisiin ja tilastoihin tulee, niin ne ovat iso osa tätä lajia ja niitä nostetaan esiin pelaajista puhuttaessa. Tilastot kulkevat sen tärkeimmän, eli kokonaisvaltaisen pelaamisen rinnalla ja juuri tämän tärkeimmän kohdalla näemme Jäkishöntsä asiat ja pelaajat usein eri tavalla. Ei minulle tarvitse jättää tilastoja, Jääkiekko pitää niitä yllä ja sieltä niitä on sinunkin helppoa käydä katsomassa! ;)

Mutta asiaan, eli tulevaan peliin, niin saa nähdä miten joukkue on saanut käsiteltyä tiistaisen ohipelin? Jokaisella osa-alueella täytyy parantaa, eikä vähiten puolustuspelaamisessa ylipäätään, ja varsinkin omassa päässä. Jos käytössä olisi täysi pakkikalusto, niin veikkaan, että Pennanen olisi tänään sivussa. Kaveri pelasi Ketterää vastaan hyvin, mutta tiistainen jopa osin ylimielinen esitys oli ikävää katsottavaa. Nyt pitää jämäkän pakin skarpata ja keskittyä jatkossa olennaiseen, sillä osaamista kuitenkin löytyy ja sitä joukkue nyt tarvitsee.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Tilastot kulkevat sen tärkeimmän, eli kokonaisvaltaisen pelaamisen rinnalla ja juuri tämän tärkeimmän kohdalla näemme Jäkishöntsä asiat ja pelaajat usein eri tavalla. Ei minulle tarvitse jättää tilastoja, Jääkiekko pitää niitä yllä ja sieltä niitä on sinunkin helppoa käydä katsomassa! ;)
Jeps, kyllä sitä tilastoja tulee joskus plärättyä astetta tarkemminkin. Jos satut muistamaan, niin viime keväänä tarkemmin tilastoihin vedoten ennustin playoffs peleissä RoKin voittomahdollisuuden korkeaksi tai vähintään hyvin mahdolliseksi Kiekko-Pojista huomioiden myös yksittäisten pelaajien kuten esim. RoKi:n Zdenek Sedlakin merkityksen ratkaisupaikoissa. No, turpiinhan RoKilta sitten tuli, mutta ainakaan kauden mittaan ei jaksa olla niin tarkkana tilastoniilona. Itse elän enemmän matsien pelihengessä ja jännittävissä tilanteissa mukana kauden mittaan. SIlloin tällöin voi vilkaista tilastojakin jos sen katsoo tarpeelliseksi tukemaan esim. omia kommentteja.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Menikö Kombe hajalle 1. erässä?

Vastaan itse eli taisi mennä. Kiekko-Poikien surkea tuuri loukkaantumisissa sen kuin jatkuu.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Jeps, kyllä sitä tilastoja tulee joskus plärättyä astetta tarkemminkin. Jos satut muistamaan, niin viime keväänä tarkemmin tilastoihin vedoten ennustin playoffs peleissä RoKin voittomahdollisuuden korkeaksi tai vähintään hyvin mahdolliseksi Kiekko-Pojista huomioiden myös yksittäisten pelaajien kuten esim. RoKi:n Zdenek Sedlakin merkityksen ratkaisupaikoissa. No, turpiinhan RoKilta sitten tuli, mutta ainakaan kauden mittaan ei jaksa olla niin tarkkana tilastoniilona. Itse elän enemmän matsien pelihengessä ja jännittävissä tilanteissa mukana kauden mittaan. SIlloin tällöin voi vilkaista tilastojakin jos sen katsoo tarpeelliseksi tukemaan esim. omia kommentteja.
Itse asiassa tilastointi on alunalkaen tarkoitettukin vilkaistavaksi vain "silloin tällöin" eli otannan ollessa tarpeeksi suuri. Ymmärrän toki, että yksittäisenkin ottelun tehopisteet kiinnostaa, mutta esim. ylivoima- ja torjuntaprosenttien kelaileminen yksittäisistäkin otteluista johtaa vain asiasta ymmärtämättömiä harhaan.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
TUTO pelaa hyvin mutta onhan JoKP pakka sekaisin. Lindroos pitänyt pystyssä mutta oikeastaan mikään muu ei olekaan sitten kunnossa. Puolustusalueella ladon ovet selällään ja hyökkäyspäässä ei tapahdu oikeastaan yhtään mitään.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Olipa nätti maali Kerkkäseltä ja kaunis syöttö Heiskarilta + Lindroosille kakkossyöttö. Hyvin alkoi 3. erä.

Ps. Miten Kusy osui ohi täysin vapaasta paikasta ja varsin hiljaisesta syötöstä?
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Olipa nätti maali Kerkkäseltä ja kaunis syöttö Heiskarilta + Lindroosille kakkossyöttö. Hyvin alkoi 3. erä.

Ps. Miten Kusy osui ohi täysin vapaasta paikasta ja varsin hiljaisesta syötöstä?

Liekkö roskikset lennelly pukkarissa mutta ihan eri ilmeellä tullut JoKP tähän erään.

Kusyltä näyttävä jäätyminen kun olisi pitänyt naulata börsä, vai oliko sitten heikko syöttö kuten yllä kommentointiin..

Edit: Katoin uudelleen. Ihan Kusyn piikkiin paikan sähläys. Lapa jäähän.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Ei tätä voi kyllä kutsua laadukkaaksi jääkiekkomatsiksi, mutta toki kausi on vasta alussa. Ensimmäinen peli Ketterää vastaan oli hyvää peliä, mutta taso putosi kyllä IPK pelissä ja näköjään vielä senkin jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Selostajalta kommentti, että Kiekko-Pojat on Mestiksen pienin joukkue :) Eipä ihme, että Martikainen kuuluttaa peräpäähän lisää massaa ja eipä olisi pahitteeksi hyökkäykseenkin.

Tykkään kyllä tästä kotimatsien leppoisasta ja hyvin peliä kommentoivasta selostajasta, jonka nimeä en nyt muista.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Piste plakkariin. Katsotaan tuleeko vielä toinen. Kusy voisi kuitata hutilyöntinsä. Eipä kuitannut ja muutenkaan peli ei oikein luistanut.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös