Vesaaja puhtailla otteilla on vahva kulmavääntäjä ja taklauksilla vastustajaa pehmittävä pelaaja, mutta noilla likaisilla otteilla turhaan tuhoaa joukkueen pelin. Ketterä pelissä pelasi erittäin hyvin laillisuuden rajoissa, mutta nyt kyllä meni IPK pelissä turhaan taklaamaan avojäällä kohti päätä, jossa ei ollut edes mitään tarvetta taklata.Itse en kyllä ymmärrä miksi Vesaaja on edes otettu tänne Joensuuhun kun otteet on tuon näköiset.
On kyllä huonosti alkanut kausi tällä pelaajalla. Vesaaja taisi olla se joka jo Hokki pelissä tälläsi päähänKyllä se Vesaajan kyynärpää osui suoraan päähän. Voipi tulla ainakin se 2-3 peliä kakkua kun vasta loppui entinen kakku. Itse en kyllä ymmärrä miksi Vesaaja on edes otettu tänne Joensuuhun kun otteet on tuon näköiset.
Itse näin paikanpäältä katsottuna (ja ihan kohdalla istuin, kun napsahti), niin livenä näytti aika tahattomalta. Pari kertaa isolta ruudulta katsottuna, niin kuolleesta kulmastahan se tuli ja ei kyllä taklaajaa kiinnostanut mihin osuu.Jaa-a, itse taas katsoin että suoraan päähän se osui. Eiköhän tuosta jonkinmoinen kakku tule, kun aikaisempaakin historiaa on ulosajoista. Sivoseen osunut taklaus sen sijaan tuli pääosin vartaloon. Vaikka ottikin osumaa olkapäästä naamariin, niin puhdas se oli.
Kankkunen varmastikin pelaa miehekkäästi kokoisekseen, mutta pikkasen ihmettelen näkemyksiäsi, sillä muistaakseni Kankkunen ei pelannut lainkaan valmistavissa/harkkamatseissa, vaan pelasi yhdessä Suomen Cupin ottelussa (0+1). Matikainen taas pelasi käsittääkseni neljässä valmistavassa ottelussa (0+1) ja kuudessa Suomen Cupin ottelussa (1+2), joten luulisi, että jotain muistikuvia olisi hänestä sinulle jäänyt, jos kerran olet otteluita katsonut. Itse en nähnyt Kankkusen pelaavan, mutta parissa pelissä näin Matikaisen pelaavan ja mitä olen kuullut joukkueen suunnasta ja muitakin pelejä nähneiltä tahoilta, niin Matikainen oli esiintynyt pelaamissaan peleissä varsin lupaavasti.Muistaakseni Kankkunen pelasi ihan miehekkään napakasti pienestä koostaan huolimatta valmistavissa peleissä. Matikaisesta ei niinkään muistikuvia.
Tsau! Kiitos tarkennuksista. Valmistaviin harkkamatseihin itse luin myös mukaan Suomen Cupin ottelut ja se oli varmaan tuo yksi peli, jossa seurasin enemmälti Kankkusta. Vaikka itse olenkin jonkin sortin faktafriikki, niin en hirveästi kelaile etenkään harkkapelejä tai Mestis-/Liigapelejä faktojen näkökulmasta, enemmän vain fiilistelen (elän mukana) peliä. Ja kuten sanoin alkuperäisessä kommentissani, niin Kankkunen jäi jostain syystä mieleen, Matikainen ei niinkään vaikka tekikin pisteitä Suomen Cupissa. Vahva mielikuva siis oli, että molemmat ko. nuoret pelasivat hyvin silloin kun saivat peliaikaa. Tänäänkin vain fiilistelen näiden lupaavien nuorten peliä ja jätän mielelläni kaikki tilastot sinulle :)Kankkunen varmastikin pelaa miehekkäästi kokoisekseen, mutta pikkasen ihmettelen näkemyksiäsi, sillä muistaakseni Kankkunen ei pelannut lainkaan valmistavissa/harkkamatseissa, vaan pelasi yhdessä Suomen Cupin ottelussa (0+1). Matikainen taas pelasi käsittääkseni neljässä valmistavassa ottelussa (0+1) ja kuudessa Suomen Cupin ottelussa (1+2), joten luulisi, että jotain muistikuvia olisi hänestä sinulle jäänyt, jos kerran olet otteluita katsonut.
Hienoa, että sinulta löytyi sittenkin vahvaa mieli/muistikuvaa molemmista pelaajista. ;)Matikainen ei niinkään vaikka tekikin pisteitä Suomen Cupissa. Vahva mielikuva siis oli, että molemmat ko. nuoret pelasivat hyvin silloin kun saivat peliaikaa. Tänäänkin vain fiilistelen näiden lupaavien nuorten peliä ja jätän mielelläni kaikki tilastot sinulle :)
Jeps, kyllä sitä tilastoja tulee joskus plärättyä astetta tarkemminkin. Jos satut muistamaan, niin viime keväänä tarkemmin tilastoihin vedoten ennustin playoffs peleissä RoKin voittomahdollisuuden korkeaksi tai vähintään hyvin mahdolliseksi Kiekko-Pojista huomioiden myös yksittäisten pelaajien kuten esim. RoKi:n Zdenek Sedlakin merkityksen ratkaisupaikoissa. No, turpiinhan RoKilta sitten tuli, mutta ainakaan kauden mittaan ei jaksa olla niin tarkkana tilastoniilona. Itse elän enemmän matsien pelihengessä ja jännittävissä tilanteissa mukana kauden mittaan. SIlloin tällöin voi vilkaista tilastojakin jos sen katsoo tarpeelliseksi tukemaan esim. omia kommentteja.Tilastot kulkevat sen tärkeimmän, eli kokonaisvaltaisen pelaamisen rinnalla ja juuri tämän tärkeimmän kohdalla näemme Jäkishöntsä asiat ja pelaajat usein eri tavalla. Ei minulle tarvitse jättää tilastoja, Jääkiekko pitää niitä yllä ja sieltä niitä on sinunkin helppoa käydä katsomassa! ;)
Totta, tehnyt jo aika monta gamesaveria 1.erässä ja pitänyt täysin Kiekko-Poikien peliä pystyssä. Lindroos 14 torjuntaa, Vuorio vain 5. Paljon saa Kiekko-Pojat parantaa 2. ja 3. erässä, että pisteet naarataan kotiin.Lindroos pelaa hiton hyvin. Muutamat gamesaverit ekaan erään.
Itse asiassa tilastointi on alunalkaen tarkoitettukin vilkaistavaksi vain "silloin tällöin" eli otannan ollessa tarpeeksi suuri. Ymmärrän toki, että yksittäisenkin ottelun tehopisteet kiinnostaa, mutta esim. ylivoima- ja torjuntaprosenttien kelaileminen yksittäisistäkin otteluista johtaa vain asiasta ymmärtämättömiä harhaan.Jeps, kyllä sitä tilastoja tulee joskus plärättyä astetta tarkemminkin. Jos satut muistamaan, niin viime keväänä tarkemmin tilastoihin vedoten ennustin playoffs peleissä RoKin voittomahdollisuuden korkeaksi tai vähintään hyvin mahdolliseksi Kiekko-Pojista huomioiden myös yksittäisten pelaajien kuten esim. RoKi:n Zdenek Sedlakin merkityksen ratkaisupaikoissa. No, turpiinhan RoKilta sitten tuli, mutta ainakaan kauden mittaan ei jaksa olla niin tarkkana tilastoniilona. Itse elän enemmän matsien pelihengessä ja jännittävissä tilanteissa mukana kauden mittaan. SIlloin tällöin voi vilkaista tilastojakin jos sen katsoo tarpeelliseksi tukemaan esim. omia kommentteja.
Kiekko tuli luistimiin, ja muisti näköjään jupista asiasta Bryggerille.Ps. Miten Kusy osui ohi täysin vapaasta paikasta ja varsin hiljaisesta syötöstä?
Olipa nätti maali Kerkkäseltä ja kaunis syöttö Heiskarilta + Lindroosille kakkossyöttö. Hyvin alkoi 3. erä.
Ps. Miten Kusy osui ohi täysin vapaasta paikasta ja varsin hiljaisesta syötöstä?