Etenkin Luusuaniemi oli laiskalla jalalla liikkeessä ja Luodolta huonoa kiekollista peliä melkein koko matsin vaikka teki maalin.
Tryoutin kautta tulleelta Luusuaniemieltä löytyy lajitaitoja ja ennen kaikkea hän osaa pallopelien lainalaisuudet, osaa siis pelata peliä. Pelikäsitys korvaakin puutteita, joita ovat liike ja urheilullisuus ylipäätään. Se tässä kohtaa on hyvä puoli, että fysiikkaa ja liikettä saa kohotettua, mutta toki se vaatii, että urheilija on valmis tekemään töitä, myös ekstraa, jos on fysiikassa muita perässä. Toki emmehän tiedä, mitkä pelaajan omat tavoitteet ovat kiekon suhteen? Itselle on tullut käsitys, että kyseessä on joukkueelleen tärkeä pelaaja, "taiteilijasielun" omaava velikulta. Mitä olen kuullut, niin hän pidetty persoona kopissa ja muutenkin.
Luodolta löytyy myös lajitaitoja. Liike ja kuntopuoli ovat kunnossa, mutta pelin ymmärtämisessä on puutteita ja näin hänellä on vaikeuksia tehdä oikeita ratkaisuja eri tilanteissa. Hyökkäyspäässä tulee ajoittain onnistumisia, mutta omassa päässä usein toistuvat virheet korostavat pelikäsityksen puutetta. Avauspelaaminen on välillä pelottavaa katsottavaa. Vaistoihin ja reakointiin perustuvaa pallopelien pelaamista on vaikea oppia, jos sitä ei osaa luontaisesti.
Molemmilla pelaajilla on siis selvät omat puutteensa. Nykypäivän Mestiksen pelillinen taso ja vaade mahdollistaa pelaamisen ja pärjäämisen, vaikka pelaajalla olisikin selviä peruslaadullisia puutteita.
On paljon parjattu mutta itse näen sen potentiaalin että ehdottomasti nimi papereihin ensi kauden osalta jos tänne jääminen olisi vaihtoehto.
Ensi kauden joukkueen rakennus on varmastikin jo käynnissä, saa sitten nähdä onko Luusuaniemi kuvioissa? Onko itse halukas jatkamaan täällä ja millaista joukkuetta kasataan, miten valmennus näkee omalta osaltaan asiat? Luoto on HIFK:n pelaaja ja lähtökohdat ensi kautta ajatellen ovat erilaiset. Kun katsoo HIFK:n pakkikalustoa nyt ja mitä se sitten onkaan ensi kaudella ja miettii Liigan tasoa ja vaadetta, niin kyllä Luodolla on kova savotta saada pelipaikka joukkueesta. Jatkaako sitten ylipäätään HIFK:ssa?