Ikävä tapaus silti..
Nyt sain kelattua itse pelitilanteen kohdalleen - olet oikeassa - kiekko meni yli pleksin suoraan päädystä.
14-vuotispäiväkseen syntymäpäivälähjaksi Blue Jackets-liput saanut Britney Cecil oli kiekon osuttua täysin tajuissaan ja hänelle annettiin pyyhe päätä vasten pidettäväksi - se oli filmi, jonka olin nähnyt aikaisemmin.
Kaukalon päätyverkkojen asentaminen ei ole mikään uusi idea NHL:ssä, siitä on puhuttu noin viiden vuoden ajan ja tämä tapaus tuo asian uudelleen käsittelypöydälle.
Toistaiseksi NHL haluaa parantaa katsojien tietoisuutta siitä, että kiekot voivat lentää kaukalosta ulos.
Olin tänään katsomassa Öljy vs. Sharks peliä ja ajattelin, että tavallisessa NHL-hallissa verkon asentaminen olisi aika helppo homma, koska halleissa on aina mahdollisuus roikottaa katosta mitä tahansa konserttien tms. varalta.
Kanadassa maan amatöörikiekkoliitto on muutama vuosi sitten tehnyt suosituksen, että joka ikiseen pikkuhalliin pitäisi asentaa pleksit ympäri koko kaukalon ja vielä verkot päätyihin.
Tämä suositus tuli samoihin aikoihin kuin tämä Chad Hildebrand menehtyi Manitobassa ollessaan katsomassa paikallista kiekkopeliä.
Itse käyn pelailemassa hötsäilykiekkoa kahdessa pikkuhallissa, joissa molemmissa on verkot sekä päädyssä pleksien takana että vielä sivuillakin sivupleksien päällä
avonaisella puolella.
Mutta tällaiset laidat maksavat noin 40 tuhatta taalaa - aikamoinen kustannus pienten kylien halleille.
varjo, voit olettaa ihan mitä haluat. Kannatan tietenkin kaikkia uudistuksia, joilla katsojien turvallisuutta voidaan lisätä - yksi parhaista kavereistani menetti toisen silmänsä näön kokonaan saatuaan Rike Siltasen lämäämän ja Islandersin maalivahdista Billy Smithistä kimmonneen kiekon silmään - kaukalon päädyssä, joskin vähän sivulla.
Tämä Britney ei kuolinsyyntutkimuksen mukaan kuollut häneen osuneeseen kiekkoon ja sen antamaan tälliin vaan hänet tappoi siinä tilanteessa pään nytkähtäessä vahingoittunut verisuoni, joka aiheutti aivoverenvuodon ja halvauksen.
Olen valitettavasti menettänyt perheenjäseniäni samasta syystä - päässä on jo verisuonissa heikkoja kohtia valmiina ja jokin tapaus aiheuttaa niitten brakaamisen ja sitten menee henkin pahimmassa tapauksessa.
Joka tapauksessa kuoleman aiheutti tässä jääkiekkopelissä osunut kiekko välillisesti. Tänään Columbuksen ottelussa pidettiin hänen muistokseen hiljainen hetki. Pahalta tuntuu Shampoon puolesta.
Salt Lake Cityssä muuten oli päätyverkot käytössä.