Joko sponsoritkin kaikkoavat.....?

  • 4 735
  • 32

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Jaakko
Pitäisi vaan saada mainoksia rajusti pois paidasta, sillä nykyinen paita ei kovin hieno ole. Pohja on hieno, mutta mainosmeri pilaa sitä aika ansiokkaasti.

Tottahan se on, että hienompia paidat olisivat vaikka ihan ilman mainoksia. Minusta pk-seudun joukkueet ovat onnistuneet tekemään asialliset peliasut. Muutoin olen kanssasi ihan samaa mieltä noiden tilkkutäkkien edustavuudesta.

Ei välttämättä ollenkaan hassumman näköinen olisi sellainenkaan peliasu, jonka ainoa mainos olisi tämän nykyisen Pover Raden valmistaja Coca-Colan logo. Saattaisi olla hyvinkin tyylikäs kokonaisuus, kun kerran jo ennestään ovat Tepsin kanssa yhteistyössä. Sitten pitäisi ilman muuta hankkia Tapparasta se Kossukin meille pelaamaan. Olisi taatusti monen suosikki.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Oloneuvos
Ei välttämättä ollenkaan hassumman näköinen olisi sellainenkaan peliasu, jonka ainoa mainos olisi tämän nykyisen Pover Raden valmistaja Coca-Colan logo. Saattaisi olla hyvinkin tyylikäs kokonaisuus, kun kerran jo ennestään ovat Tepsin kanssa yhteistyössä. Sitten pitäisi ilman muuta hankkia Tapparasta se Kossukin meille pelaamaan. Olisi taatusti monen suosikki.

Ollakseen "merkittävä pääsponsorituote" Powerade oli ainakin eilisessä pelissä vielä melko heikosti näkyvillä hallissa. Laitamainokset hukkuivat ympäröiviin Reiskan valinnan ja Raija-Riitan kynsiviilamon tilkkutäkkimainoksiin eikä P:n sininen markkinointiväri nouse ainakaan mustista pelipaidoista juurikaan esille. Jos videospotteja tuli, missasin ne kokonaan.

Mediaa Poweraden info ei muuten kiinnostanut mm. siksi että ketään ei oltu kutsuttu paikalle. Tieto infosta tuli puolivahingossa Sjöroosin Ranelta HPK-matsin pressissä. Lisäksi lauantaisen tiedotuksen anti oli jo julkaistu päivää etukäteen perjantain Markkinointi & Mainonnassa. Aika lailla puhdasta penailua jälleen TPS:n tiedotukselta, varsinkin kun asiassa kuulemma käytettiin jonkun mediatoimiston palveluja.
 
Viimeksi muokattu:

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Pressiboxi
Mediaa Poweraden info ei muuten kiinnostanut mm. siksi että ketään ei oltu kutsuttu paikalle. Tieto infosta tuli puolivahingossa Sjöroosin Ranelta HPK-matsin pressissä. Lisäksi lauantaisen tiedotuksen anti oli jo julkaistu päivää etukäteen perjantain Markkinointi & Mainonnassa. Aika lailla puhdasta penailua jälleen TPS:n tiedotukselta, varsinkin kun asiassa kuulemma käytettiin jonkun mediatoimiston palveluja.

No ilmankos ei postiluukku kolahtanut täälläkään. Sain tiedon Ranelta puhelimitse ja tietysti kuulin sen uudelleen Jokeri-matsin pressitilaisuuden päätteeksi. Tosin hän sanoi kutsun olevan tulossa postitse! TPS ansaitsisi jonkinlaisen tunnustuksen "tiedottamisestaan". Voitko kuvitella Hjalliksen ilmettä, jos merkittävän sponsorin tilaisuudessa on vain muutama valmiiksi väsynyt ukko? ;) Kenkää koko mediatoimistolle!

Kyllä se Pena-pysti on meidän. Voi hyvää päivää!!!
 
Suosikkijoukkue
TPS, LFC, FCB, Sens
Viestin lähetti Jaakko
Onneksi mainos on suhteellisen näkymätön. Väreihin kyllä sopi tuo Battery paremmin, mutta ei tämä uusikaan mikään avain törkeän ruma ole. Pitäisi vaan saada mainoksia rajusti pois paidasta, sillä nykyinen paita ei kovin hieno ole. Pohja on hieno, mutta mainosmeri pilaa sitä aika ansiokkaasti.

Joo ei muuta kuin mainokset pois. Tämä tulojen menetys voitais helposti kompensoida esimerkikis nostamalla lippujen hintoja € 10-20 per piletti. Kun ei käytössä ole Hjalliksen resursseja eli valtakunnallista tv-kanavaa ja paria iltapäivälehteä yms. yms., joissa näkyvyys on taattu jatkuvalla syötöllä, on pakko jokainen tarjottu killinki ottaa vastaan, vaikka se tarkottaisikin runsaasti kirjailtua paitaa. Ei maha mittään.

Kyllä kieltämättä Tepsin tiedottaminen hakee surkeudessään veroistaan. Koko touhu on aivan perniöstä. Edes seuran mahtavilla verkkosivuilla ei ole uudesta sponsorista mitään mainintaa. Onnea vaan Poweradelle! Kylläpä tulee vastinetta sponsorieuroille.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Viestin lähetti toxteth_terror
Joo ei muuta kuin mainokset pois. Tämä tulojen menetys voitais helposti kompensoida esimerkikis nostamalla lippujen hintoja € 10-20 per piletti. Kun ei käytössä ole Hjalliksen resursseja eli valtakunnallista tv-kanavaa ja paria iltapäivälehteä yms. yms., joissa näkyvyys on taattu jatkuvalla syötöllä, on pakko jokainen tarjottu killinki ottaa vastaan, vaikka se tarkottaisikin runsaasti kirjailtua paitaa. Ei maha mittään.

Yksi selvä mainos olisi hyvä. Saisi enemän näkyvyyttä, joten voisi maksaakin enemmän. 90-luvulla oli vielä paitoja, joissa oli yksi sponsori. Sellainen kunnon suunittelulla tyyliin Hifk, niin voisi tulla todella upea paita. Siinä nousisi kummasti myös oheistuoteiden myynti. Ainakin uskoisin niin.
 

turkufani

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ostin tuossa viime päivinä ton TPS:n EHL paidan ja se on paljon tyylikkäämpi kuin tavallinen fanipaita ja olen itsekin samaa mieltä että paidoissa ei olisi sponsoreita kuin pari tai ei yhtään.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti turkufani
Ostin tuossa viime päivinä ton TPS:n EHL paidan ja se on paljon tyylikkäämpi kuin tavallinen fanipaita ja olen itsekin samaa mieltä että paidoissa ei olisi sponsoreita kuin pari tai ei yhtään.

Taitaa vaan olla käytännössä mahdoton ajatus. Isoja firmoja, joilla olisi sekä halu, että mahdollisuus satsata rahaa riittävästi ostaakseen koko käytettävissä oleva mainostila kyllä saattaisi löytyä, mutta ei kaikille seuroille. Menestyjät kyllä löytävät yhteistyökumppanin, muut todennäköisesti eivät.

Ongelmia aiheuttaisi myös varmasti vaikkapa Soneran profiloituminen pelkästään johonkin joukkueeseen. Nämä suuret mainostajat näkyvätkin mielellään useamman joukkueen peliasussa juuri tästä syystä, vaikka suurempaa julkisuutta olisi saatavana ostamalla vain yhden joukkueen tarjoama mainostila.

Sponsorointiin lähtevän yhtiön tulisi olla niin selkeä markkinajohtaja omalla alallaan, että haittavaikutukset profiloitumisessa yhteen joukkueeseen voitaisi minimoida, tai sitten niiden pitäisi toimia alalla, jossa höyrypäiset nuoret lätkäfanit eivät ole tekemässä ostopäätöksiä. Tällaisia olisivat esimerkiksi Finnair, tai vaikkapa Tapparan kanssa yhteistyötä tekevä Rannila, joka taitaa nykyisin kuulua Keskolle.

TV-sopimuksista ei täällä saada sellaisia rahoja, että NHL-tyylinen mainokseton pelipaita - niin hieno kuin se olisikin - olisi mahdollinen. Niinpä meidän on valitettavasti tyytyminen näihin tilkkutäkkeihin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös