Joko sponsoritkin kaikkoavat.....?

  • 4 734
  • 32

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Niin, pääkaupunkiseudulla tuotettava energia-juoma ei enää joulukuun alun jälkeen ole palloseuran paitaa koristamassa vaan tilalle tulee jokin uudehko limsamerkki.

Kävikö niin, että katsoivat Keravalla ettei tuotteen brandi ei enää sopinut nykyiselle palloseuralle, jonka otteista kieltämättä puuttuu energia-juomalle haluttu sähäkkyys ja liike...? Vai onko tämä lopun alkua tälläkin rintamalla? Massiivisesti urheilumarkinoinnissa mukana olevan suomalaisen energialitkun korvaaminen jollakin suht tuntemattomalla uutuudella ei varmasti voi lisätä maksettavan sponsorirahan määrää ts. rahavirta pienenee siltä osin.

Vireniä lainatakseni; "elämme kovia aikoja". Jos rahat on jo nyt loppu kuten olettaa saattaa ohimenneistä vahvistuksista niin miten loppu ne ovat ensi kaudella kun palloseuran selkää koristavat Kaerlan kumin ja Laitilan panimon inkiväärijuomamainokset? - Voidaan saada ykköskenttään kädellinen sentteri Belgiasta ja pakit Israelista.

Ruissalo siis nukkuu tässäkin asiassa nyt satavuotista untaan.......
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti kausi
Niin, pääkaupunkiseudulla tuotettava energia-juoma ei enää joulukuun alun jälkeen ole palloseuran paitaa koristamassa vaan tilalle tulee jokin uudehko limsamerkki.

Kun Palloseran touhuja katselee niin olen melko varma että, että se uusi mainos on Mr Bean -limu.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Kuvitelkaa ruma vihreä Mountain Dew-merkki keskelle mustaa paitaa.

Näin painajaisia pari vuotta sitten siitä kaameasta Koff-mainoksesta Tepsi-paidoissa. Aivan kaamea!
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Joko sponsoritkin kaikkoavat.....?

Viestin lähetti Jii
Kun Palloseran touhuja katselee niin olen melko varma että, että se uusi mainos on Mr Bean -limu.

Tämä hyvä. Erätauoilla VIP-väki marssisi Mr. Bean Business Clubille alakertaan? Tiukka visio, saatiin sentään jotain positiivista marraskuullekin!
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Habby
Kuvitelkaa ruma vihreä Mountain Dew-merkki keskelle mustaa paitaa.

Näin painajaisia pari vuotta sitten siitä kaameasta Koff-mainoksesta Tepsi-paidoissa. Aivan kaamea!

Kaiken lisäksi Mountain Dew on tuotteena syvältä Ruissalosta. USA:ssa tuo hiilihapoton esanssimehu toki liikkuu ja käy pyydykseen erinomaisesti. Oli ainakin viimeksi maidon ja hunajan maassa käydessäni isosti esillä kaikissa marketeissa.

EDIT: Taitaa tämä "uutinen" muuten sittenkin olla ankka. Eikös Battery ja M´Dew ole itseasiassa kilpailevien panimoiden tuotteita? Ja ei kai panimodiilejä kesken kauden mihinkään ruuvailla??
 
Viimeksi muokattu:

pygmalion

Jäsen
Viestin lähetti kausi
Vai onko tämä lopun alkua tälläkin rintamalla? Massiivisesti urheilumarkinoinnissa mukana olevan suomalaisen energialitkun korvaaminen jollakin suht tuntemattomalla uutuudella ei varmasti voi lisätä maksettavan sponsorirahan määrää ts. rahavirta pienenee siltä osin.

Asiaa paremmin tuntematta kaipaisin pientä täsmennystä: eli onko kyseessä fakta vai aavistus? En siis epäile sitä, etteikö tuo sponsori vaihtuisi, se nyt ei olisi suuri ihme.

Sen sijaan raha-asioista puhuminen hämmentää meikäläistä jälleen kerran. Jos uusi lappu paidan helmassa ei lisää "maksettavan sponsorirahan määrää" (tieto?), voiko siitä silti päätellä, että "maksettavan sponsorirahan määrä" pienenisi?

Minulla ei ole asiasta faktoja hallussa, joten haluaisin kuulla niitä, jos jolla kulla muulla on. En nimittäin näe mitenkään mahdottomana ajatuksena, että esim. tälläkin hetkellä energiajuomaa markkinoiva yhtiö esim. haluaisi lanseerata näyttävästi ja näkyvästi (onnistuuko Tepsin paidoissa?) uuden tuotteensa päästäkseen markkinoille sisään heti alkuun. Tällöinhän markkinointiponnistelut voisivat hyvinkin olla samaa luokkaa jo vakiintuneen menestystuotteen mainostamisessa.

Markkinoinnista jotain ymmärtävät voivat toki korjata, jos olen totaalisesti väärillä jäljillä...

Lopuksi todettakoon, että vaikka kuuleman mukaan "Ruissalo nukkuu tässäkin asiassa", haluan henkilökohtaisena näkemyksenäni ilmaista, etteivät markkinointi tai siitä kertyvien tulojen hankkiminen taida kuitenkaan olla siellä TPS:n ongelmista akuuteimpia.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Re: Re: Joko sponsoritkin kaikkoavat.....?

Viestin lähetti pygmalion
Asiaa paremmin tuntematta kaipaisin pientä täsmennystä: eli onko kyseessä fakta vai aavistus? En siis epäile sitä, etteikö tuo sponsori vaihtuisi, se nyt ei olisi suuri ihme.

Sen sijaan raha-asioista puhuminen hämmentää meikäläistä jälleen kerran. Jos uusi lappu paidan helmassa ei lisää "maksettavan sponsorirahan määrää" (tieto?), voiko siitä silti päätellä, että "maksettavan sponsorirahan määrä" pienenisi?

Minulla ei ole asiasta faktoja hallussa, joten haluaisin kuulla niitä, jos jolla kulla muulla on. En nimittäin näe mitenkään mahdottomana ajatuksena, että esim. tälläkin hetkellä energiajuomaa markkinoiva yhtiö esim. haluaisi lanseerata näyttävästi ja näkyvästi (onnistuuko Tepsin paidoissa?) uuden tuotteensa päästäkseen markkinoille sisään heti alkuun.
Lopuksi todettakoon, että vaikka kuuleman mukaan "Ruissalo nukkuu tässäkin asiassa", haluan henkilökohtaisena näkemyksenäni ilmaista, etteivät markkinointi tai siitä kertyvien tulojen hankkiminen taida kuitenkaan olla siellä TPS:n ongelmista akuuteimpia.

Tieto on täysin fakta. Asia on jo päätetty ja mustakeltaisiin väreihin pakattu energialitku poistuu palloseuran palttoista joulukuun aikana. Tilalle tulee uusi limonadi. Se seikka, että putoavatko sponsorirahat tämän johdosta onkin sitten minullekin hämärän peitossa. Riippuu tietysti sopimuksesta, mutta vahva perstuntuma asiassa voisi tässä markkinatilanteessa, missä tps on heikko ja markkinoijat vahvoja vaikkakin uudella tuotteella, olla se että ei palloseura tässä(-kään) kaupassa voittajaksi pääse.

Siinä olen täysin samaa mieltä kanssasi, että kokonaiskuvaan sijoitettuna toivon, ettei ruissalossa ihan kaikkea efforttia nyt olisi panostettu tähän asiaan ja ettei niin tehtäisi jatkossakaan. Todellinen ongelma näet löytyy kyllä siitä, kuten olen jo väsyttävästi jankuttanut useasti, että joukkueessa on kolme kentällistä totaaliväsyneitä alisuorittajia, paskat valmentajat ja hallilla ei käy enää jatkossa ketään itseään ruoskimassa. Keskittyköön Ruissalo noihin.

Kausi
 

pygmalion

Jäsen
Viestin lähetti kausi
Tieto on täysin fakta. Asia on jo päätetty ja mustakeltaisiin väreihin pakattu energialitku poistuu palloseuran palttoista joulukuun aikana. Tilalle tulee uusi limonadi. Se seikka, että putoavatko sponsorirahat tämän johdosta onkin sitten minullekin hämärän peitossa.

No niin, kuten jo aiemmin totesin, en minä sitä varsinaisen asian (sponsoroitavan tuotteen vaihtuminen) tapahtumista epäillytkään. Ja kuten itsekin toteat, jälkimmäinen väitteesi ei ollut fakta - ei, vaikka sen siihen tapaan esititkin.


...joukkueessa on kolme kentällistä totaaliväsyneitä alisuorittajia, paskat valmentajat ja hallilla ei käy enää jatkossa ketään itseään ruoskimassa. Keskittyköön Ruissalo noihin.

Niinpä. Tuosta onkinhyvä jatkaa. Noiden "faktojen" valossa minäkin jään tänään kotiin. Lippu olisi, mutta kun pitäisi putsata vessan lattiakaivosta kuonat pois ja keittiössä on tarjolla näkkileipää maksamakkaran kera, niin eipä tarvitse paljon prioriteetteja miettiä....
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: Joko sponsoritkin kaikkoavat.....?

Viestin lähetti kausi
Tieto on täysin fakta. Asia on jo päätetty ja mustakeltaisiin väreihin pakattu energialitku poistuu palloseuran palttoista joulukuun aikana. Tilalle tulee uusi limonadi. Se seikka, että putoavatko sponsorirahat tämän johdosta onkin sitten minullekin hämärän peitossa. Riippuu tietysti sopimuksesta, mutta vahva perstuntuma asiassa voisi tässä markkinatilanteessa, missä tps on heikko ja markkinoijat vahvoja vaikkakin uudella tuotteella, olla se että ei palloseura tässä(-kään) kaupassa voittajaksi pääse.

Mutta miksi ko. major-tason diili purettaisiin ja tuote pelipaidassa / VIP-klubilla ja muussa seuran näkyvyydessä vaihdettaisiin kesken kauden tai edes kesken kalenterivuoden uuteen? Sehän tässä erikoisinta on? Vai vaihtuuko logo, näkyvyys jne. siis tammikuuksi? Silti en ymmärrä miksi kukaan tekisi kalenterivuosiksi soppareita kun liiga kuitenkin kestää syyskuusta maalis-huhtikuuhun tilanteesta riippuen? Kyl maar mää olen gon klapil päähän lyöty.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Hankin sen verran lisämatskua tähän sponssihommaan, että kyseessä on eräs ulkomailta suomeen tuotava urheilujuoma joka tulee "petterin" tilalle. Muutos näkyy pelipaidoissa ja kaukalonlaita mainoksissa. Vanha kunnon "petteri"-clubi jatkanee entisellään kuten muutkin kiinteämmät rekvisiitat.

Kyse oli kuulemma enemmänkin "petterin" sopimisesta ylipäätään jääkiekkoon, ei siis palloseurasta ja sen näkyvyydestä yms. En kuitenkaan tuota väitettä usko, en millään. (perustelen vaadittaessa)

Yllättävintä koko hommassa oli se, että vastoin minunkin esittämääni, muutos ei kuulemma merkinnytkään rahoituksen leikkausta. Uutta limsaa tuodaan Suomeen Sosasolan kautta ja se tietää kuulemma merkittävästi enemmän rahaa; on millä mällätä. Mielenkiintoista.......voidaanko siis ensi kaudella nostaa neloskentän pelaajat pois palkkakuopasta. Ai niin anteeksi, hehän ovat ensi kauden ykköskentässä.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti kausi
Yllättävintä koko hommassa oli se, että vastoin minunkin esittämääni, muutos ei kuulemma merkinnytkään rahoituksen leikkausta.

Sponsori ei todellakaan ole vaihtumassa, vaan sama yhteistyökumppani haluaa mainostaa toista tuotettaan. Tälllaisen käsityksen sain asiasta. Joukkuekuva uusissa pelipaidoissa on otettu aamulla. Näin turhat spekulaatiot sponsorien karkaamisesta on syytä lopettaa.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mitäs väriä meidän paidasta puutuu? Tuleekohan siihen oranssia, violettia vai jotain muuta. Muutenkin paita on vähän liikaa tilkkutäkki. En aivan heti usko, että ainakaan paidasta tyylikkäämpi tulisi, sillä Battery siihen sopi ihan ok. Toivoa saa. Todennäköisesti jotain punaista, kun noita ulkomaalaisia juomia muistelee, mitä on hyllyillä nähnyt toisissa maissa.
 
Suosikkijoukkue
TPS, LFC, FCB, Sens
Onko sen uuden sponsorin nimi niin iso salaisuus, ettei sitä voi kertoa? Ainakin nykyisiä peliesityksiä miettien tulee mieleen Hyvää Päivää -mehu... Löytyy samaisen firman tuotekavalkaadista. Voisiko joku asiasta tietävä lopettaa tämän arvuuttelun?

Nyt kun rosteriin on tehty tilaa ja uuden sponsoridiilin myötä rahaa tulee ovista ja ikkunoista, alkaa olla aika esitellä uudet vahvistukset... Odottelen innolla.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Asia on niin kuin aikaisemmassa viestissäni sanoin. Rauno Sjöroos vahvisti Tepsin pitävän asiasta tiedotustilaisuuden lauantaina 15.30.
 
Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Se uusi juoma on joku urheilujuoma nimeltä poweraid tai tms. Entisestään tämä kyseinen juoma sponssaa mm. tre kronoria ja muutamia merkittäviä futiksen pelaajia.

Nöyrä anteeksipyyntö virheellisestä sponsorinvaihdosuutisesta. Tarkoituksena oli tietenkin kertoa vain tuotteen vaihtumisesta. Niinkuin nyt käykin.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti kausi
Se uusi juoma on joku urheilujuoma nimeltä poweraid tai tms. Entisestään tämä kyseinen juoma sponssaa mm. tre kronoria ja muutamia merkittäviä futiksen pelaajia.

Nöyrä anteeksipyyntö virheellisestä sponsorinvaihdosuutisesta. Tarkoituksena oli tietenkin kertoa vain tuotteen vaihtumisesta. Niinkuin nyt käykin.

Ainakaan virallinen ruotsin maajoukkueen sponsori ei ole kyseessä tai sitten eivät jaksa swehockey.se sivustolla lisätä sponsoreita. Myöskään google ei tuolla hakusanalla löytänyt energiajuomaan liittyvää sivustoa (en hirveästi jaksanut penkoa) mutta mm 4 x 4 offroadia löytyi.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
On se, tarkistakaa vaikka uusimmasta Oluen ystävät lehdestä, jossa on laajahko juttu ko. tuotteesta. Siellä mainitaan mm. tre Kronor. Believe me, I know what I´m saying.

Niitä on muuten montaa eri väriä.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti kausi
Niitä on muuten montaa eri väriä.

Myös slogan on muuttumassa:

VERY REAL POWER

Powerade provides carbohydrate fuel and rapid hydration.
It does not increase strenght. Or improve your scoring.


Lähde on varma ja torilla tavataan.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Pressiboxi
Myös slogan on muuttumassa:

VERY REAL POWER

Powerade provides carbohydrate fuel and rapid hydration.
It does not increase strenght. Or improve your scoring.


Lähde on varma ja torilla tavataan.

TPS lienee saanut seuraavan linkinmukaisen sponssitarjouksen ja tottakai heti on täkyyn tartuttu, ei moni tollaista tarjousta saakkaan!

http://www.powerade.com/kitorder.htm

Etenkin tuo clipboard lienee sellainen että Jokke ja Hannu ovat ajatelleet että Nenälle voisi tollasen joululahjaksi antaa, voi sitten piirtää siihen vaikka autoja pelin aikana.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti timppa
Etenkin tuo clipboard lienee sellainen että Jokke ja Hannu ovat ajatelleet että Nenälle voisi tollasen joululahjaksi antaa, voi sitten piirtää siihen vaikka autoja pelin aikana.

Ei helvetti lopettakaa nyt herraisä sentään nämä jutut ajoissa, me jäädään junasta ihan totaalisesti! Tämmöinen omaan pesään kuseva huumori pitäisi olla vain ja ainoastaan Hifk-fanien yksinoikeus, kysykää vaikka Ilves-faneilta.

Poissa virallisista saappaista on pakko todeta että hienosti teiltäkin näyttää löytyvän huumorintajua omien rämpiessä. :-)
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
UUs sponssi..

Kyseessä on muuten oikeasti kovanluokan sponsori.
Oikeudethan omistaa Coca Cola.
Ruotsin markkinoille tullessaan tuote valtasi heti 80% energiajuomien markkinoista.
Itse olen jo muutaman pullollisen tuota päässyt kumoamaan ja täytyy sanoa et lemon oli ainakin hyvin oivallinen toveri Koskenkorvalle joka tunnettiin myös nimellä Hollolan Plöö vuonna 1953..... Joten eiköhän tämä ole palloseuralle pienoinen lottovoitto.

K
 
Viimeksi muokattu:

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Tiedotustilaisuudessa maistelin noita uutuusjuomia. Ovelan makuisia olivat. Kolmea plaatua heitä oli ja ainakin konsulttityttö tuntui olevan innoissaan. Tuo paitamainos ei näy erityisemmin ja sen osalta jäikin tunne hieman keskeneräisestä suunnittelusta ja kiireisestä toteutuksesta.

Muutoin ei tilaisuus montaa toimittajaa kiinnostanut, eikä siitä edeltäkäsin rumpua juuri lyöty. Kaikkiaan paikalla oli kait kuusi tiedonhaluista ja Tepsin terävin johto Don Hannusta alkaen.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Onneksi mainos on suhteellisen näkymätön. Väreihin kyllä sopi tuo Battery paremmin, mutta ei tämä uusikaan mikään avain törkeän ruma ole. Pitäisi vaan saada mainoksia rajusti pois paidasta, sillä nykyinen paita ei kovin hieno ole. Pohja on hieno, mutta mainosmeri pilaa sitä aika ansiokkaasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös