Isaksson kirjoitti:
Olen pahoillani, kun en tunne sellaista vihaa naapuria kohtaan, jota jotkut muut näyttävät tuntevan. Jotenkin olen havainnut, että viha katoaa iän myötä.
Minä puolestani en ole koskaan tuntenut sitä palavaa vihaa naapuria kohtaan, monillahan tämä tuntuu välillä menevän jopa oman jengin kannattamisen edelle. Ajatuksena tuntuu monilla olevan: "Hyvä, että narrit hävisi," eikä siis "Hyvä, että IFK voitti." (Toki esim. paikallisväännöissä kyseiset argumentit ajavat pitkälti samaa asiaa..)
Vaikka Jokerit ei koskaan ollut itselleni edes vaihtoehto kannatusmielessä, on se silti aina kiehtonut kovien ja mielenkiintoisten nimiensä vuoksi. Läpi vuosien, jos esim. jonkun jengin (poislukien IFK) matsi tuli legendaarisessa Hockey Nightissä, niin Jokerit oli aina se mieluisin vaihtoehto. Ne herätti aina sunnuntai-iltapäivänä pariksi tunniksi töllön ääreen. Sama juttu nykyään, kyllä Jokereiden matsit on aina ennalta ne kiinnostavimmat. Ja edelleen, jätetään siis IFK pois laskuista, se kun leijuu omassa jumalallisessa kastissaan.
Machulda, Rosa, T.Ruutu, Rita, Banham, Peltonen, Tikkanen, Bergenheim, Lehtonen, Voutilainen, Saarela, Janecky, Nurminen, Benda ja kaikenmaailman Varikset, Valtoset, Heiskaset, Niinimaat, Hulkkoset, Hyvöset, Jantuset, Malmivaarat, Selänteet ja Kurrit (1994-95), Niinimäet, Kuusistot ja Santalat ovat taanneet vuosien saatossa jatkuvalla syötöllä sen, että Jokereissa riittää aina seurattavaa niin yksilöiden kuin koko joukkueenkin osalta.
Tämä kausi on ollut vähintäänkin mielenkiintoinen jengin rämpiessä syvällä, ja koko ajan menee kiinnostavammaksi ryhmän aloitettua kunnon ryhtiliikkeen noustaakseen vielä mukaan tosipeleihin. Jos Jokerit ei pääse edes säälipleijareihin, niin eipä se pahemmin hetkauta, mutta jos pääsee, niin onpahan yksi mielenkiintoinen jengi lisää kekkereissä mukana. Eli mukaan vaan, sanon minä nyt ja todennäköisesti aina.
Yksi liigajoukkue on minun makuuni ollut aina suhteellisen väritön ja hajuton, ja se on nimenomaan TPS.
Vänkää, HIFK-osiossa aloitin kirjoittamisen, vapaan keskustelun puolella näköjään lopetin.
Joka tapauksessa, olisiko tilanne nyt 9-14.