”Pystyimme vasta silloin aidosti alkaa myydä yhteistyökumppaneille liigakumppanuutta. Olimme sen verran myöhään liikkeellä, että jouduimme budjetoimaan kumppanirahamme kohtuullisen alas verrattuna muihin liigaseuroihin”
Kun katsoo K-Espoon pelipaidan suurimmalla olevia nimiä, niin lienee kumppanieurot olevat todella tiukassa:
- Solmu Brewery ( liikevaihto 1000€, tappio 95 000€, omavaraisuus -27%)
- Busmo ( liikevaihto 1,1 milj, tappio 54000€, omavaraisuus -63%)
- Hausia 39 miljoonan liikevaihdolla on ainoa potentiaalinen rahantuoja pääsponsorin mittakaavassa.
Tässä paljastuu hyvin brändiarvon merkitys. Jokereiden kumppanimyynti lienee Mestiksessäkin moninkertainen Kiekko-Espooseen verrattuna.
Espoolla ei ole myöskään maaseutumaista etua siitä, että siellä yritysten on ”pakko” kuulua oman kylän seuran yhteisöön ja esim. ”penan moottorikelkkakorjaamo” Kittilästä maksaa mielellään 2000€, että nimi näkyy jossain ”Puolen Suomen Kärpät -ständissä” jäähallin kulmassa.