Eihän tämä helppoa aikaa ole jokerikannattajalle. Ja vilpittömät tsempit tämän aiheen äärellä! Ja haastavahan tuo polku on Mestiksestä liigaan pelaamalla. Ainakin toistaiseksi.
En sitten tiedä, riittäisikö Jokerit brändi luomaan niin ison sykkeen ympärilleen, että mikäli äänekkäästi rakentavat liigakarsintaan tähtäävän joukkueen, se saisi näkyvyyttä, täysiä kotihalleja ja ison kasan rahakkaita sponsorisopimuksia aikaan. Jotka siten mahdollistaisivat mestikseen merkittävän ison budjetin ja vahvan joukkueen kevättäkin silmällä pitäen.
Yksi versio (Saarni?) on nyt tänään kuultu. Ja toinen (liigan) saattaa olla samanlainen tai erilainen. Joka tapauksessa liigan mahdollinen suoranainen valehtelu on täysin käsittämätöntä, mikäli tuota osakehintaa on väitetty ja pidetty ehdottomana ilmoitetun mukaisesti.
Toisaalta ihmettelen edelleen, miten Jokeritoimistolla jaksetaan käyttää tähän tämänvuotiseen hakemushakuun näin paljon energiaa. Yksi selkeä kriteeri oli tähän vuoteen päättyvässä hakemushaussa urheilullinen menestys. Sitä kun ei mitenkään voi olla joukkueella, joka ei kauttakaan ole Mestistä pelannut. Ja vaikka osakkeen olisi saanut miljoonalla. En siis näe, että Jokerit olisi tässä haussa mitenkään voinut liigapaikkaa saada.
Toki tiedostan tukalan olon, mutta lisäksi silti juuri avatun (ainakin periaatteessa) liigasarjan sulkemisen toivominen on varsin omanapainen lausunto Saarnilta(?) . Toki seuran näkökulmaa seuran päämiehen tulee edustaakin, mutta tuo kommentti söi muulta asialta vaikuttavuutta.
Nykyinen toimisto tai kannattajat eivät toki asialle mitään voi, mutta Jokerit han itse asiassa pelaisi tälläkin kaudella liigaa, elleivät itse olisi sieltä aiemmin pois lähteneet. Sinänsä en näe, miksi yht äkkiä heillä olisi oikeus määritellä sitten itse myös tavat, miten pääsevät sinne takaisin. Toki, ei tuo liigan nykyinen sekava systeemi yhtään kehuttavakaan ole.