Jokerit-Saipa 12.12.2003

  • 14 268
  • 126

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti mirasane

- Valtonen vs. Hana: Rehellinen nyrkkitappelu
Hmm.. mielenkiintoinen ilmaisu. Tulosruudussa sanottiin, että ottelussa keskityttiin enemmän epäolennaisuuksiin ja täällä Jokerit-SaiPa peliä hehkutetaan hyvänä viihteenä. Mielipiteet kullakin.. Onko se tosiaan niin, että maalit ja lopputulos ovet sivuseikka, ja päähänlyöntikisassa ne pistevoitot sitten jaetaan? Tätäkö jääkiekko on? Jos "kahvakiekko" on pelin tappamista, niin ovatko tappelut lajia koossa pitävä voima? Jos näin on, niin mietinpä vaikka sitä..
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Eino_Mies
Tulosruudussa sanottiin, että ottelussa keskityttiin enemmän epäolennaisuuksiin

Tuo kommentti kertoo enemmän tulosruudusta kuin ottelusta. Peli oli hyvää viihdettä vaikka ei tappeluista tykkääkään. Tuohon matsiin meni kuitenkin aikaa vain n. 20 sekuntia parin tunnin kiekkoillasta. Ja muuten peli oli siistiä...ei pahoja huitomisia, törkeitä taklauksia, ym. Vaikka maaleja nähtiin vain kolme, niin paikkoja oli useampiinkin. Itse asiassa en ymmärrä miten tulosruutu edes perustelee tuon, että ottelussa olisi keskitytty epäolennaisuuksiin...
 

Jesters

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, Teemu Selänne #8, ManU
Viestin lähetti Eino_Mies
Onko se tosiaan niin, että maalit ja lopputulos ovet sivuseikka, ja päähänlyöntikisassa ne pistevoitot sitten jaetaan? Tätäkö jääkiekko on? Jos "kahvakiekko" on pelin tappamista, niin ovatko tappelut lajia koossa pitävä voima? Jos näin on, niin mietinpä vaikka sitä..

Kyllä KUNNON tappelu (ei mikään nahistelu) on paljon parempaa viihdettä ja lätkää kuin Tukka-Jukan suosima kahvakiekko... Kannattaa välillä käydä katsomassa ihan kunnon rehellistä hockeytä eikä mitään kahvaamista - siinä on eroa kuin yöllä ja päivällä!

Osa joukkueista yrittää ainakin välillä pelata vielä KUNNON kiekkoa!!!

PS. Ja eikö yleisö maksa siitä, et kaukalossa tapahtuu mielenkiintoisia asioita?!?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mulle on Nielikäinen ollut lievä pettymys sillä kaverilla on ollut jo monta tilaisuutta matsata mutta haluja ei tunnu olevan.
Muista Pasi roolisi!
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Viestin lähetti Trancezz
Juu itsekin olin paikalle saapunut jostain kummansyystä, mutta en todellakaan turhaan! 1.erä nyt oli vähän mitäänsanomaton, mutta 2.erä ja Tomek vs. Hana oli aika mannaa SM-Liigassa, josta pitää antaa täydet propsit sekä itse tanssijoille, että myöskin linjureille, jotka kerrankin antoivat kavereiden mellastaa, hyvä hyvä! Tämän ottelun perusteella tulee HIFK:lla olemaan mielenkiintoinen ottelu sunnuntaina, jos vaan itse parannetaan viime kerrasta.

Tosin Tomek sai ottelurangaistuksen, eikä siis pelaa sunnuntaina. Nyrkkihipat pitää siis hakea Helenius/Kamkaanperä - Vopat osastolta.

Muutenkin näyttää Jokerien osalta pahalta. Tomekin poissaolo kaventaa jo olemantonta hyökkäysosastoa. Pakaslahtikin näytti olevan todella toipilaana. Liikettä ei ollut nimeksikään ja peliaika jäi vähäiseksi Saipaa vastaan.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti cobol
Samihan on petrannut peliään kuin sika juoksuaan. Sen huomatakseen pitää tosin käydä matseissa...

Mulle riitti kun näin kerran Heleniuksen "tappelevan"

Peliesityksistään en tiedä, mutta näkemäni perusteella kovaa, saatika häikäilemättömän ilkeää jätkää siitä ei saa varmaan edes työntämällä sinappia perseeseen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Hienoa poijaat !

Ensinnäkin hatunnosto ja syvä kumarrus herroille Valtonen ja Hana, juuri noin ne erimielisyydet hoidetaan, mano a mano, ei mitään päällekarkauksia takaapäin. Valtosella jäi Lappeerannan reissulta jotain hampaankoloon ja rehdisti ilmoitti näissä hommissa hieman kokemattomammalle Hanalle mitä tuleman pitää. Ja myös seisoi sanojensa takana, josta erityismaininta Valtoselle, sillä lässyttäjiä ja suunsoittajia löytyy ihan tarpeeksi. Täällä jo kärkkäimmät ehtivät arvailla että lupaa oli erikseen Jortikalta pyydetty, johon minä en usko pätkääkään, tämä oli oiva osoitus siitä, että kun aika on tanssin ja tekojen, niin silloin mennään eikä mussuteta jälkikäteen jostain tappelukielloista. Hienoa Tomek !

Matti Hanan osuutta tässä viihdepaketissa ei pidä vähätellä pätkääkään, kuten asiantuntevat kommentit edellä ovat osoittaneetkin. Tärkeintä ei nimittäin ole voitto, vaan osallistuminen, näissä hommissa. Olen aina arvostanut näitä ottavia osapuolia aivan yhtä paljon kuin antavia, nimittäin niitä jotka hoitavat homman ns. miehisesti eli kasvotusten. Todella hieno suoritus Hanalta, varsinkin jos tämä kuten aiemmin ketjussa väitettiin, oli ns. eka kerta.

Hiukan huolestunut olen niistä kommenteista jossa hyväksytään nämä päällekarkaukset takaapäin, koska niitä pidän itse aika ämmämäisinä. Onneksi sentään tämäniltainen kaveri osoitti oman käsityksensä asiasta rehdisti Tulosruudussa, sanoen että kun tapella haluaa, käy hänkin rehdisti tanssiin kasvotusten. Eli ei halunnut tänään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Mike
Peliesityksistään en tiedä, mutta näkemäni perusteella kovaa, saatika häikäilemättömän ilkeää jätkää siitä ei saa varmaan edes työntämällä sinappia perseeseen.

Sinappipuolesta ei ole havaintoja, mutta siinä olet oikeassa, että Sami ei ole häikäilemättömän ilkeä jätkä. Pikemminkin hän on fiksu, reilu ja ystävällinen. Ja kyllä, olisi voinut olla alkaudesta kovempi joissakin tilanteissa. Enää ei viime matsien peusteella ole valittamista sen suhteen, sillä SM-liigassa ei juuri tuon enempää pysty vastustajan tähtiä kovistelemaan olematta 2+4+8 jne ottelua pelikiellossa. Siinä taas ei olisi mitään järkeä, sillä tämä on SM-liigaa. Häikäilemättömän ilkeät jätkät pelaavat jossain aivan muualla.

Mutta hyvä oli HN+. Viitsi näyttää koko matsin Valtonen vs. Hana ja kehittelipä vielä vähän omiaan akselilla Helenius vs Nielikäinen. Oikea ote kuitenkin toimituksella. Kiitos siitä!
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Hienoa poijaat !

Viestin lähetti Gags

Hiukan huolestunut olen niistä kommenteista jossa hyväksytään nämä päällekarkaukset takaapäin, koska niitä pidän itse aika ämmämäisinä.

Kuka pelaaja päällekarkasi takaa?
Kuka kirjoittaja on hyväksynyt ''nämä päällekarkaukset takaapäin''?
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Viestin lähetti cobol
Enää ei viime matsien peusteella ole valittamista sen suhteen, sillä SM-liigassa ei juuri tuon enempää pysty vastustajan tähtiä kovistelemaan olematta 2+4+8 jne ottelua pelikiellossa. Siinä taas ei olisi mitään järkeä, sillä tämä on SM-liigaa. Häikäilemättömän ilkeät jätkät pelaavat jossain aivan muualla.

Mutta hyvä oli HN+. Viitsi näyttää koko matsin Valtonen vs. Hana ja kehittelipä vielä vähän omiaan akselilla Helenius vs Nielikäinen. Oikea ote kuitenkin toimituksella. Kiitos siitä!

Juuri näin. Sami on SadoMaso liigassa aivan tarpeeksi ilkeä kaveri, kun tuo fyysisyys on löytynyt viime pelien aikana. Kaiken lisäksi ukko on varsin ok kiekollisenakin, huomattavasti parempi kuin odotin. Kun vielä Jokereilla on Kankaanperä, joka on oman nyrkkihippahalukkuutensa näyttänyt ja tässäkin matsissa kohteli kaltoin Nielikäistä ei Jokereiden "gooniosasto" lopu kesken.

MTV3+ raportti oli hyvä. Siinä näytettiin hyvin tuo Tomekin matsi. Valtonen sai kyllä monta todella mojovaa iskua läpi. Kyllä se Hana on kova, kun seisoi koko matsin.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti cobol
Pikemminkin hän on fiksu, reilu ja ystävällinen. Ja kyllä, olisi voinut olla alkaudesta kovempi joissakin tilanteissa.

Ensiksi on pakko myöntää, että Heleniuksen pelaaminen on parantunut huomattavasti alkukaudesta. Fiksuksi en vielä menisi haukkumaan. Tänään päätti vielä pelin loppupuolella tarjoilla SaiPalle yv:n todella typerällä jäähyllä.


Muutenkin ei olisi ollut mikään huikaiseva vääryys, jos Vilmanstrandiin olisi ainakin yksi piste lähtenyt. Häkkinen pelasi pisteet toistamiseen kahden päivän sisällä Jokereille. Myös tolpat taisi siinä loppupuolella kilahtaa pariinkin kertaan.

Mitä tappeluun tulee, niin mukavasti tuo sai koko halliin virtaa aikaiseksi. Jos siitä ei joku tykkää, niin sulkekoon silmänsä siksi aikaa. Mukavampaa mielestäni on katsoa kun pelaajat mätkivät toisiaan nyrkein, kuin se että sitä samaa tehdään mailojen kanssa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lentopallomailat heiluivat Areenalla

Täytyy tulla tänne itsekin antamaan kiitosta hienosta tappelusta, jonka Valtonen ja Hana tarjosivat. (Minulle tosin vain Tulosruudun välityksellä).

Koska Valtosesta kovasti pidän, oli oikein mukava katsella äijien nyrkkeilevän kunnolla, varsinkin kun Tomek vei pistevoiton. Pysyi vaan Hanalla kypärä harmittavan pitkään päässä. Eikös suuri osa siitä Tomekin sarjastakin napsahdellut keltaiseen pottaan, vaikkakin hyviä osumia meni myös perille asti? Jos Hanalta olisi alussa heti pudonnut kypärä, olisi tehnyt nenässä kolmin verroin kipeämpää. Parempi tosin näin, nuo kasvovauriot kun ei ole mitään mukavia, kenenkään kohdalla.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti LukkoUkko79
Kiitoksia vaan Jokerit, kun ette antaneet SaiPan pojille yhtään pistettä. Ei sillä etteikö idän ihmeet olisi vaikkapa pisteen anasainneet, mutta näin sinikeltaisesti ajateltuna erittäin hyvä lopputulos.

Mukava lukea, että Lukon kannattaja kokee SaiPan uhaksi pudotuspelihaaveilleen. Itse uskon SaiPan jo jääneen pleijarijunasta.

...

Mitä minun karvaiset korvani kuulevatkaan - SaiPan vieraspeliä kehutaan kilvan viihdyttäväksi kiekkoviihteeksi! Tätä ei ole tietääkseni tapahtunut tällä kaudella vielä kertaakaan. Olenkin iloinen niiden lappeenrantalaisten puolesta, jotka saivat pitkälle vieraspelimatkalleen jotain vastinetta, vaikka kirvelevä maalin tappio tulikin. Yritystä ja paikkoja SaiPalla kuitenkin taisi (SaiPan mittapuun mukaan) jonkin verran olla.

edit. Voi jospa oisin saanut olla muu-kaa-na...
 
Viimeksi muokattu:

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Puolueettomasta näkökulmasta

Totuus on tiedetty jo pitkään, Valtonen on maitopoika.

Omituista, että täällä puhutaan reilusta tappelusta, kun maito aloitti touhun, siitähän todistavat jo kaksi minuuttia enemmän kuin Hanalla.

Ja tästä Tomekin hehkutteluhuutelusta edellisessä pelissä. Tomek aina huutelee ja kukkoilee pienemmille kavereille. Olisi kokeillut vaikka Nielikäistä. Jos tämä toinen kukko olisi uskaltanut hänen kanssaan lähteä, kun ei Heleniuksen kanssa uskalla.

Kokonaisuudessaan tämä on aivan typerää puhua näistä tansseista sm-liigassa, kun ne aina tuppaavat olemaan kutakuinkin ala-arvoisia. Siirryn NHL-palstalle.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Re: Puolueettomasta näkökulmasta

Viestin lähetti onomoro
Kokonaisuudessaan tämä on aivan typerää puhua näistä tansseista sm-liigassa, kun ne aina tuppaavat olemaan kutakuinkin ala-arvoisia. Siirryn NHL-palstalle.
Näitkö edes tätä tanssia? Paras SM-liigatappelu vuosiin mielestäni. Molemmat antoivat ja ottivat, linjurit eivät uskaltaneet mennä väliin (sittenkin kun menivät, sai toinen käteensä kylmää vaatineen vahinko-osuman). Jumbon hidastuksen perusteella Hana olisi Tomekin kolmanneksi viimeisestä iskusta jo pudonnut, jos Tomek ei olisi pitänyt paidanhelmasta pystyssä. Pisteet molemmille: Tomekille voitosta, Hanalle hyvästä yrityksestä.

Jortikalta on luultavasti tullut Tomekille satikutia: ennestään jo vajaa miehitys (Pesonen ei ennakkotiedoista poiketen pelannut) ja sitten vielä yksi hyökkääjä menee tappelemaan itsensä suihkuun ja pelikieltoon seuraavasta ottelusta.

Mikko Ruutu oli ensimmäisellä erätauolla haastattelussa ja kehotti kaikkia olemaan paikoillaan toisen erän alkaessa; sen verran kuumina olivat tunteet kuulemma käyneet herrojen Helenius ja Nielikäinen välillä. Valitettavasti tuosta ei sitten ihmeempää kuitenkaan kehittynyt, vaikka äijät olivat samaan aikaan kentällä lähes joka vaihdossa.

Valtteri Filppula oli jälleen käsittämättömän hyvä. Edelleen: jos liigassa vihellettäisiin edes puolet koukkauksista, kiinnipitämisistä ja estämisistä, pelaisi Jokerit joka toisen Filppulan vaihdon jälkeen ylivoimaa. Tänään kaksi jäähyä SaiPalle Filppulan ansiosta, huimaa.

Arsi Piispanen väläytti pariin kertaan: sokkosyöttö juuri vaihdosta tulleelle joukkuetoverille lähes läpiajoon, loistava kaksintaisteluvoitto keskialueella, muutama massaan nähden mojova pusu, pari hyvää vetoa Laineen ainoista aloitusvoitoista, voitot molemmista omista aloituksista, ... Tästä kaverista tulee ihan mitä vaan.

Arto Koivistoa täytyy vielä kehua: tuomoruutumainen kiekollisenataklaus ensimmäisessä erässä, toisessa kiekko pakin puikoista ja itse läpiajoon, kolmannessakin sitä tuttua ajokoiramaista karvausta. Koivisto on jäänyt pahasti muiden lupausten varjoon, mutta on kyllä osoittanut ehdottomasti kuuluvansa liigaan.

Tomekin kentältäpoiston jälkeen huomasi selvästi yhden asian: Vertala ei kertakaikkiaan mene sinne maalin eteen. Seisoskelee sivussa ja menee vielä sivummalle kun kaveri tulee ystävällisesti pyytämään. Puolustajien viivavedot jäivät uupumaan loppupuoliskon ylivoimissa lähinnä juuri maskin puuttumisen vuoksi.

Kaikenkaikkiaan ottelu oli todella outo: alku tasaista, sitten aivan täydellistä jokerihallintaa lähes puolet ottelusta, viimeinen erä täysin SaiPalle Jokerien lopettaessa luistelemisen. Häkkinen oli jäätävän hyvä, vaikka maali menikin ehkä hiukan helposti.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Puolueettomasta näkökulmasta

Viestin lähetti onomoro
Totuus on tiedetty jo pitkään, Valtonen on maitopoika.

Omituista, että täällä puhutaan reilusta tappelusta, kun maito aloitti touhun, siitähän todistavat jo kaksi minuuttia enemmän kuin Hanalla.

Ja tästä Tomekin hehkutteluhuutelusta edellisessä pelissä. Tomek aina huutelee ja kukkoilee pienemmille kavereille. Olisi kokeillut vaikka Nielikäistä. Jos tämä toinen kukko olisi uskaltanut hänen kanssaan lähteä, kun ei Heleniuksen kanssa uskalla.

Kokonaisuudessaan tämä on aivan typerää puhua näistä tansseista sm-liigassa, kun ne aina tuppaavat olemaan kutakuinkin ala-arvoisia. Siirryn NHL-palstalle.
Tuota tuota, mä uskon ja luotan et modet ei mua tapa, mut tervemenoa NHL-palstalle. Ukkohan on selvä kiekkokurko!
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kotiuduin jokunen aika sitten takaisin Lappeenrantaan ja vaikka väsy painaa pahasti päälle, naputtelen muutaman rivin pelistä noin ympäri pyöreästi.

Tappio siis tuli, mutta ainakin minulle jäi melko hyvä fiilis pelistä. Torstaiseen Pelicans-peliin verrattuna SaiPa oli jälleen kuin toinen joukkue. Mikä ihme siinä onkin, että pelitaso heittelehtii niin kovin...? Tappio ei kuitenkaan siis harmita kovinkaan paljoa, tärkeintä oli kait nyt nähdä, että kyllä saipalaisetkin osaavat kaukalossa vielä jotain tehdä. Tosin se tolppalaukaus viime minuuteilla olisi voinut mennä maaliinkin minun puolestani...

Valtonen vs. Hana oli harvinaista herkkua, ja linjatuomareille todellakin pisteet siitä, että antoivat miesten vähän aikaa mätkiä. Voitto meni Valtoselle, mutta Hana laittoi kohtuu hyvin hanttiin alussa. Hävettävää Hanalla ei tuosta tanssista ole, mielestäni hän toimi ryhdikkäästi, kun ei alkanut pakittelemaan ja neiteilemään.

Olipahan kiva käydä pitkästä aikaa vieraspelissä huutamassa ääni epämääräisesti vinkuvaksi pihinäksi. Tunteet kävivät enemmän ja vähemmän kuumina koko ottelun ajan myös minulla katsomon puolella. Ainut, mikä jäi hiukan häikkäämään, oli se, että ainakin itse koin saavani jotenkin edellisiä kertoja enemmän negatiivisia huomioita Jokereiden faneilta. Enpä kuitenkaan ala Jokeri-faneja sen enempää moittimaan, koska mukaviakin heittoja kuului. Ja varmaan kaikkialla saa kuulla aina välillä ties mitä. Terkut sille pienelle pojalle, joka halusi tulla Jokerilippunsa kanssa valokuvaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SM-liiga saisi tosiaan ajatella sitä mitä yleisö ennen kaikkea tahtoo: Verta parketille! No hieman radikaalilta kuulostaa, mutta onhan se tässäkin ketjussa huomattu että tuollainenkin meininki luo sitä fiilistä ihan kaikkiin. Nokkapokka, joskus hieman rajumpikin sellainen kuuluu jääkiekkoon ja tuo siihen väriä (muutakin kuin verta). Kyllä ne ukot siellä tietää missä sopassa kelluvat, joten tuskin siinä mitään ihmeellistä on sitäkään tosiseikkaa vasten. Lisäksi, kun tätä ketjua lukee, huomaa miten sopusoinnussa Jokereiden ja SaiPan fanit tuostakin nujakasta puhuu.

Itse olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä että kovat, mutta rehdit otteet pitää sallia. Nyrkkitappelut ennen kaikkea.

Varmasti vaikuttava ottelu. Kenties pitäisi itsekin tuppautua joskus fanimatkalle, jos sattuisi tälläistä herkkua toistekin. =)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Poison
Kotiuduin jokunen aika sitten takaisin Lappeenrantaan ja vaikka väsy painaa pahasti päälle, naputtelen muutaman rivin pelistä noin ympäri pyöreästi.

Tappio siis tuli, mutta ainakin minulle jäi melko hyvä fiilis pelistä. Torstaiseen Pelicans-peliin verrattuna SaiPa oli jälleen kuin toinen joukkue. Mikä ihme siinä onkin, että pelitaso heittelehtii niin kovin...? Tappio ei kuitenkaan siis harmita kovinkaan paljoa, tärkeintä oli kait nyt nähdä, että kyllä saipalaisetkin osaavat kaukalossa vielä jotain tehdä. Tosin se tolppalaukaus viime minuuteilla olisi voinut mennä maaliinkin minun puolestani...

Valtonen vs. Hana oli harvinaista herkkua, ja linjatuomareille todellakin pisteet siitä, että antoivat miesten vähän aikaa mätkiä. Voitto meni Valtoselle, mutta Hana laittoi kohtuu hyvin hanttiin alussa. Hävettävää Hanalla ei tuosta tanssista ole, mielestäni hän toimi ryhdikkäästi, kun ei alkanut pakittelemaan ja neiteilemään.

Olipahan kiva käydä pitkästä aikaa vieraspelissä huutamassa ääni epämääräisesti vinkuvaksi pihinäksi. Tunteet kävivät enemmän ja vähemmän kuumina koko ottelun ajan myös minulla katsomon puolella. Ainut, mikä jäi hiukan häikkäämään, oli se, että ainakin itse koin saavani jotenkin edellisiä kertoja enemmän negatiivisia huomioita Jokereiden faneilta. Enpä kuitenkaan ala Jokeri-faneja sen enempää moittimaan, koska mukaviakin heittoja kuului. Ja varmaan kaikkialla saa kuulla aina välillä ties mitä. Terkut sille pienelle pojalle, joka halusi tulla Jokerilippunsa kanssa valokuvaan.

Tällaisia faneja tarvitaan. Jos multa kysyt, tervetuloa Saipa stadiin!!!
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kai se on tämä ketju johon tämä pitää Lapaselle laittaa:

Kyllä se oli Valtonen joka siitä läpsimisestä voittajana poistui. Jopa SaiPalaisesta näkökulmasta. Saa sitä sentään itsestäänselvyydet raporttiin kirjoittaa, vaikka Hana aika lailla komeasti loppuun asti jaloillaan pysyi ja takaisinkin antoi.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aito peli!

Ei kyllä voi käsittää Tulosruudun ja Sanomien toimittajien mielipidettä, että peli olisi jotenkin ollut kehno.

Mielestäni parhaita kotipelejä tällä kaudella, ja ihan vain siitä yksinkertaisesta syystä, että tuolla sattui ja tapahtui monenlaista. Maaleja, tolppalaukauksia, huikeita torjuntoja, loppukiri, käsittämätöntä taituruutta a la Metro&Jantunen, Ihan Oikea Tappelu Valtosen ja Hanan välillä ja kaikkea siltä väliltä. Ja vauhtia oli hei aika mukavasti! Saipalle suuret propsit rohkeasta vieraspelaamisesta, joka paremmalla viimeistelyllä olisi tuonut yhden, luultavasti jopa kaksi pistettä.

Minä ainakin viihdyin ihan aidosti tässä perjantai-illan souvissa.

Sitten asiaan:

Edelleenkään en voi hillitä ylisanojani ihaillessani Jokereiden venymiskykyä ja taistelutahtoa.

Tämän vuoden joukkueessa meillä löytyy monta hehkutettavaa kaveria. Tänäänkin loistivat Metropolit, Jantunen, Filppula, Häkkinen, Helenius, Tukio, Piispanen ja monta muutakin.

Tällä viikolla kaikki kolme ottelua ovat olleet hiton pirteää katsottavaa, kun joukkue on taistellut kimpassa kuusi pistettä. Jokainen on nostanut profiiliaan osan puuttuessa.

Valtosen ja Hanan tappelu oli erittäin viihdyttävä muksiminen, jossa mentiin eikä meinattu. Valtonen ei pidä Hanan rottamaisuudesta ja päätti tästä Hanaa ojentaa. Sputnikki, joka varmasti tietää pelityylinsä olevan varsin inhottava, ei ämmäillyt, vaan vastasi kaikilla voimillaan Valtosen haasteeseen. Two good guys goin' ja kansa viihtyi. Koska viimeksi Sm-liigassa on nähty yhtä hulvatonta iskujenvaihtoa? Areenan alltime top3 -nyrkkimatsihan toi oli. Stolk/Halkidis, Tomek/Kuparinen & Tomek/Hana.

Kai muuten Tomekille lyödään 3 vuoden jatkopahvi kouraan, joohan Matti?

-TommyT-
 

SuperStar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syracuse Crunch
Re: Puolueettomasta näkökulmasta

Viestin lähetti onomoro
Totuus on tiedetty jo pitkään, Valtonen on maitopoika.

Omituista, että täällä puhutaan reilusta tappelusta, kun maito aloitti touhun, siitähän todistavat jo kaksi minuuttia enemmän kuin Hanalla.

Ja tästä Tomekin hehkutteluhuutelusta edellisessä pelissä. Tomek aina huutelee ja kukkoilee pienemmille kavereille. Olisi kokeillut vaikka Nielikäistä. Jos tämä toinen kukko olisi uskaltanut hänen kanssaan lähteä, kun ei Heleniuksen kanssa uskalla.

Kokonaisuudessaan tämä on aivan typerää puhua näistä tansseista sm-liigassa, kun ne aina tuppaavat olemaan kutakuinkin ala-arvoisia. Siirryn NHL-palstalle.


Niin ja lännessä on itä!

Ei se aina ole helppoa olla väärässä. Kyseinen herra jota "maitopojaksi" tituleerasit on kyllä rehti kaveri joka ei yksin tanssiin lähtenyt. Kuten yleisessä tiedossa on niin valssiin tarvitaan aina kaksi, eli herra Hana olisi voinut pakittaa jos olisi halunnut, mutta kaverissa (joka on muuten ainkin Puolan kostajan kokoinen) oli munaa niin paljon että ei hannannut vaan otti mitä tarjolla on. Ja tällä en tarkoita sitä että tappelu olisi ollut täysin selvä tapaus, vaan sitä että iso mies "ei pussaa eikä pukahda".... "Tarjolla olisi ollut herra nro 47 eli paremmin tunnettu ryntäiliä Nielikäinen" joo kyllä varmaan mutta ei tainnut pojilla olla mitään tilannetta keskenään, ei sitä hanskausta ole mitään järkeä hakemalla hakea!

Helenius vs. Nielikäinen: tuskin nähdään ainkaan tällä kaudella, kaverit ovat siviilistä tuttuja joten se voidaan todennäköisesti kuopata in to the x-files.

Valtonen vs. Nielikäinen: mielenkiintoista... Toivottavasti nähdään vaikka Tomek on tämän päivan otteitaan lukuunottamatta muuttanut pelityyliään tai oikeastaan malttiaan oikeaan suuntaan. Suurempi apu joukkueelle kentällä kuin suihkun raikkaana odottamassa kopissa.

Niin... Voi olla että "puolan vasaran" suu käy paljon, mutta siihen en usko että Tomek ei ota jos toinen hanskat pois heittää. (todennäköisesti jollain on jo vesikielellä tapaus míelessä, missä tomek on hannannut? omaan mieleeni ei semmoista vaan tule)

Kiitos vaan jo etukäteen....
 

tiikeri

Jäsen
Re: Puolueettomasta näkökulmasta

Viestin lähetti onomoro
Ja tästä Tomekin hehkutteluhuutelusta edellisessä pelissä. Tomek aina huutelee ja kukkoilee pienemmille kavereille. Olisi kokeillut vaikka Nielikäistä. Jos tämä toinen kukko olisi uskaltanut hänen kanssaan lähteä, kun ei Heleniuksen kanssa uskalla.


Matti Hana 183 cm 100 kg
Tomek Valtonen 185 cm 95 kg

Joten tässä tapauksessa ei voida puhua, että kavereilla olisi mitenkään huikea kokoero, varsinkaan Valtosen hyväksi. Harmi kun en tulosruutua katsellut, mutta mahtaako missään olla saatavilla clippiä tästä tappelusta? Olisi mukava nähdä omin silmin, kun kaikki sitä tuntuvat kovasti kehuvan.

Kunnon tappelu piristää aina jääkiekko-ottelua.
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Vau, saatiin näköjään eloa sm-liigapeleihinki. OR napsahti kummallekin (?), eli pidetään kulttuuri kurissa.
Kyllähän se niin vaan on että tappalu sytyttää ainakin yleisön ja useimmiten myös joukkueet pelaamaan korkeammalla intensiteetillä. Törkeydet kaukalossa on aika kuvottavia mutta taklaukset ja reilut hanskaukset ei. Ei ne maalit välttämättä oo mikään pelin tason tae. Tietysti jos niitä tulee niin mikäs siinä mutta enemmän kiekossa kiinnostaa kiihkeys ja loppuun asti pelaaminen. 2-1 voitto on monasti ollu hienompaa kiekkoa ku joku 5-5 surffailu.

Tomek sitten avautu oikeen kunnolla, sanahelinää mun mielestä. Mun ohje pakille maalinedessä ois varmasti se että tee sen maskimiehen elo kurjaks, keppiä nilkkoihin ja selkään. Ja nythän Hana oli sentään vastaamassa huutoonsa. Tosin ohan fiksu pelaaminen menny reilun pelin ohi jo maailmanlaajusesti, että pelattas kovaa mutta hyvällä hengellä. Varsinki ku rehti ja kova peli on pannassa liigas, pitää sitten keskittyä ärsyttävään mailalla koputtamiseen.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Täytyy vielä sen verran lisätä, että vaikka Valtosta ollaan pidetty Suomen tyhmimpänä pelaajana ja olen itsekkin ollut sitä mieltä, että mies ei osaa muuta kuin sikailla ja tapella, niin nyt on pakko myöntää, että mies liigan paras siinä hommassa mitä tekee.

Ei kentällä katota onko keveri päätä pitempi vai ei jos aihetta on tappeluun. Jos tapellaan, niin haastetaan rehellisesti ja mielestäni on ihan hyvä jos kaverille annetaan mahdollisuus perääntyä, aina ei tervitse antaa mahdollisuutta perääntyä. Pääasia on kuitenkin, että tappelu on reilu eikä mikään takaapäin tapahtuva päällekarkaus, niin kuin tässä vähänaika sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös