Re: Joo
Viestin lähetti Lapanen
Aika harvalta on edelleen jäänyt huomaamatta, tai kommentoimatta, tiistain kolmas erä. Summanen on kuin tiedemies, jolle on annettu valtakunnan parhaat palikat testailla ties sun mitä. Alkukaudesta mentiin vauhdilla, kunnes jossain vaiheessa palattiin muiden kanssa samaan ruotuun puolustamaan, roikkumaan ja kahvaamaan.
Minua epäilyttää että tässä on nyt taas menossa jokin mielettömän mahtava strateginen leikki, joka tähtää siihen että kevään kiltisti kahvannut ja peruutellut jengi palaa jossain vaiheessa pleijareita vauhti- ja torpedokiekon pariin, pyrkien näin yllättämään vastustajansa. Voipi olla ettei vauhtikiekkoon paluuta tehdä aivan pleijareiden ensikierroksilla. Tässä taas piilee sudenkuoppa, josta ketään tuskin tarvitsee muistuttaa. Muutoinkin turhan juonikkaat kuviot sotkevat lähinnä omaa peliä, ja omia pelaajia.
Tiistaina Jokerit väläytti kolmannessa erässä vauhtikiekkokorttiaan. SM-liigakiekkoa pelaamalla näytti tulevan turpaan, joten vaihdettiin strategiaa. Homma ei tuonut toivottua tulosta, mutta antoi kyllä ajattelemisen aihetta.
Olenko tosiaan ainoa joka näkee touhun näin? Olisiko Lapasella kenties optikkokäynnin paikka?
Et ole ainoa. Itse olen aivan samansuuntaisin ajatuksin tuota peliä viime aikoina katsellut. Tätä juuri ajoin takaa, kun sanoin että selkeästi näyttää siltä, että nyt mennään koko ajan käsijarru päällä, vaikka nähty on, että eväät ovat olemassa johonkin aivan muuhun.
Oma ihmetyksen aiheeni onkin se, miksi Summanen-Lukkarila moista harrastaisi. Joukkue poukkoilee kahden eri tyylin välillä ja nuo tyylit eroavat toisistaan kuin yö ja päivä.
Kaikki parhaat voittonsa ja pelinsä Jokerit on klaarannut rohkealla ja erittäin offensiivisella jääkiekolla, mutta silti vedetään pääosa peleistä peruutellen ja vastaiskuja kyttäillen.
Enemmän kuin strategiasta, niin uskoisin moisen johtuvan puhtaasti siitä, että valmennus ei oikein tiedä mitä haluaa. Strategiana kun tuo tuntuisi aikalailla riskaabelilta, etenkin kun tilannetta ei vieläkään ole vakiinnutettu suuntaan jos toiseenkaan.
Pelicans -matsin kolmas erä näytti tosiaan syksyiseltä jokerikiekolta, vaikka liike ei parasta a-ryhmää ollutkaan.
Rohkeaa ja roisia karvausta. Yksi pakki nousi jatkuvasti rohkeasti toisesta aallosta mukaan hyökkäyksiin, koitettiin riskilläkin pitää kiekko hyökkäysalueella ja sitä pyrittiin pelaamaan paljon maalille jonne myös mentiin.
Minun mielestäni kolmannen erän Jokerit oli selkeästi sen matsin parasta antia, Pelikaanit olivat helisemässä vaikka tällä kertaa ei tulosta tullutkaan. SM-liiga -kiekon kanssa heillä ei ollut kahdessa ensimmäisessä erässä hätäpäivää.
Kyllähän tuo ajattelemisen aihetta antaa itse kullekin. Uskon, että runkosarjan viimeiset kierrokset kertovat kuitenkin sen, miten lähetään play-offiin. Itse haluan nähdä 'torpedon'.
En usko, että Jokerit voi voittaa puolustamalla, kahvaamalla ja painimalla yhtään mitään. Puhtaasti sen vuoksi, että siihen homman on paremmin soveltuvia joukkueita ja turha kai meidän täten on itsellemme ampua niskalaukausta ihan vapaaehtoisesti.
Flintstone: Runkosarjasijoituksesta en sanonut mitään. Se on hyvä, erinomainen. Peli ei mielestäni ole.
Minäkin uskon, että Jokereilla on paljon varastossa. Haluaisin silti nähdä hiukan merkkejä siitä, että se saadaan myös käyttöön. Kausi alkaa kuitenkin olemaan jo lähes lopuillaan ja alkaisi olemaan näyttöjen paikka. En voi suhtautua kauhean optimistisesti play-offia ajatellen, jos peli on samanlaista hyssyttelyä kun pitkään on ollut.
Ensimmäinen asia on tuo yv. En millään usko, että se alkaa toimimaan pleijareissa tuosta vaan, kun se ei ole toiminut siihen mennessä koko kaudella. Ei tässä varmaan niin suuria suunnitelmia ole ollut, että kynttilää ollaan tarkoituksella pidetty vakan alla koko kausi.
Ja kyllä. Suosikkina pidän Jokereita minäkin, myös Tapparaa vastaan. Kaikki on kiinni omasta pelistä.
Joukkue on osoittanut, että parhaimmillaan se on todella kova ryhmä, mutta on myöskin vastapainoksi antanut paljon merkkejä siitä, että se voi vajota kaverin tasolle ja alapuolellekin milloin tahansa. Tämän takia luotto on aika vähissä.
Tuolla materiaalilla pitäisi olla niin kova normaali suoristustaso, että puolivälieriin voisi lähteä luottavaisin mielin ketä tahansa vastaan. Näin ei kuitenkaan ole ja pelko on perseessä, tulipa sieltä vastaan ihan kuka hyvänsä.
Nähdäkseni Jokereiden tilanne on siis aivan sama tulipa vastaan JYP/Ilves vai Tappara/HPK.
Meillä on siis oikein hyvät mahdollisuudet tipahtaa heti kättelyssä kenelle tahansa suoraan 3-0, tai sitten mennä tappiin asti vaikka voitoin 9-0. Tuosta joukkueesta ei ota todellakaan ikinä ennen peliä selvää ja itse en pidä siitä tunteesta.