Mainos

Jokerit-Pelicans 5.3.2002

• 4 405
  • 68

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hmm...
Nyt rupeaa pikkuhiljaa pelottamaan. Siis oikeasti.
Ensinnäkin, en ymmärrä miksi ihan hyvin toimivia ketjuja hajotettiin. Esim. Banham-T.Ruutu-Valtonen.
Lehtosta pitäisi peluuttaa enemmän, ettei se muumioudu kohta.

Kaipa näitä jaksoja tulee välillä, tää vaan ei olis hyvä hetki, koska tosiaan, Pelicansia EI haluta vastaan missään vaiheessa Play-offseissa.

spoonful

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaksi tärkeää seikkaa.
Jokerit pelaa juuri samaa kiekkoa kuin viime keväänä Kärppiä vastaan niissä pudotuspeleissä. Siis Jokerit ei saa maaleja, vaikka tilaisuuksia on ja siten vastustajan maalivahti pelaa unelmapelin.

Machulda ei vastaa Ville Peltosta, ei lähellekään. Miehestä ei ollut mitään hyötyä tässäkään pelissä. Neljä maalin tekopaikkaa miehelle tuli, mutta vain täysin avoin maali tarvittiin, että mies osuu. Sitten ne karmeat harhasyötöt! Jopa lopussa, kun Jokerit pelasi ilman maalivahtia 6-4 ylivoimaa, niin juuri Machuldahan se sen syöttöhassin antoi. Kiitti vaan, mutta vaikuttaa todella siltä, että rahat pantiin aivan kankkulan kaivoon miehen hankinnassa.

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huomannette, että Pelicans on ohittanut Kärpät ja kiskoi tänäänkin pinnan lisää kaulaa. Siis, jos niin hassusti sattuisi, että Jokerit jäisi runkosarjassa kolmanneksi (mitä en muuten usko), vastaan tulisi Kärpät, ei Pelicans.

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Tämä tappio unohtui nopeasti

Nö hätä, kaverit. Jokerit saa (toivottavasti) Rosan ja Pakan takaisin jo torstain peliin, ja pikkuhiljaa palailee Vallinkin kehiin. Kun saadaan koko joukkue terveeksi, lukuunottamatta Peltosta, niin kyllä homma alkaa toimimaan!

Tämä tappio on täällä kuitattu nopeasti, koska en nähnyt peliä livenä ja koska runkosarjan voitto on vielä täysin auki. Luotan Jokereihin.

Onneksi olkoon Pelikaaneille voitosta, olitte tuloksen perusteella parempia, pelistä saavat kommentoida muut...

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hienoa, että jälleen vierailu Hartwall-areenalla tuotti tulosta. Kolmas erä kuulosti radiosta ajoittain pahalta, mutta hienoa että nyt kestettiin. Tästä on hyvä jatkaa kohti playoffeja, kotietu on jo karannut, mutta vieraissakin tullaan taistelemaan!

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Tunnen aina suurta sympatiaa Hjartwall Areenalle matkustavien faniryhmien puolesta. Tammikuussa olin Jokerit- Ipa- matsissa huutamassa IFK- paita päällä (tajusin jo silloin, ettei Penan legioona pleijareihin pääse :eek: ) Ipan fanikatsomossa. Hyvä meininki päällä. Faniryhmän johtaja (?) tarjosi mulle bissen ja gin tonicinkin :) . Ja auttoi Jokerifanien tappoyrityksissä :p ...

Joten olin taas iloinen nähdessäni lahtelaisia "Suurhallissa". Ja totta munassa olen iloinen Jokerien tappiosta "pikkujoukkueelle" kun ei voi IFK:n puolesta oikein iloita. Lahtelaisilla ainakin näytti olevan hauskaa...

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Janos
Tunnen aina suurta sympatiaa Hjartwall Areenalle matkustavien faniryhmien puolesta. Tammikuussa olin Jokerit- Ipa- matsissa huutamassa IFK- paita päällä (tajusin jo silloin, ettei Penan legioona pleijareihin pääse :eek: ) Ipan fanikatsomossa. Hyvä meininki päällä. Faniryhmän johtaja (?) tarjosi mulle bissen ja gin tonicinkin :) . Ja auttoi Jokerifanien tappoyrityksissä :p ...

Joten olin taas iloinen nähdessäni lahtelaisia "Suurhallissa". Ja totta munassa olen iloinen Jokerien tappiosta "pikkujoukkueelle" kun ei voi IFK:n puolesta oikein iloita. Lahtelaisilla ainakin näytti olevan hauskaa...

*murinaa*
Mä sentään kannustan Hifkiä aina kun siitä ei ole haittaa Jokereille...Jotain naapurisympatiaa hei?:)
Meinasin tulla HIFK:n viimeseen kotipeliin kannustamaan Hifkiä...Taidanpa jättää väliin...;)

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti girlzilla15

*murinaa*
Mä sentään kannustan Hifkiä aina kun siitä ei ole haittaa Jokereille...Jotain naapurisympatiaa hei?:)
Meinasin tulla HIFK:n viimeseen kotipeliin kannustamaan Hifkiä...Taidanpa jättää väliin...;)
Ei, ei mun puolelta oikein Narrisympatiaa heru. Ikinä. Hjalliksen rahat... Jokeri-ikonit... Tikkasen paita katossa... Jouko Lukkarila... Ne saa mut murisemaan.

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Outoa

on tuo Jokereiden tahmailu Pelikaaneja vastaan. Ilmeisesti se vaan on niin, että jotain joukkuetta vastaan systeemit ei toimi, vaikka minkä tekisi. Paperillahan Jokereiden pitäisi olla ylivoimainen, mutta onneksi ne pelit ratkaisee.
Mutta kyllä taisi tänään olla aikamoista pyöritystä Paffan edessä se kolmas erä. Harvoin nähdään tuommoisia torjuntalukemia. Kiva kylläkin huomata, että Paffa rupeaa vertymään takaisin tasolleen ennen tärkeitä pelejä.

Ja taitaa jokaisella kannattajalla olla ne "vittumaiset" joukkueet, jota ei pleijareissa haluta millään kohdata; meillä Lahdessa ei haluta vastustajana nähdä HPK:ta missään tapauksessa. Jokeri fanit taitaa taasen nähdä painajaisia Pelikaaneista ja turkulaisia ei Tappara kiinnoistaisi ilmeisesti ollenkaan. Tapparalle kävisi ilmeisesti muut, mutta Ilves voisi aiheuttaa sielläkin pientä kylmää hikeä ja Oulusta on kantautunut huhuja, että muut käy mutta kunhan Turkuun ei tartte mennä. Eli meillä kaikilla on omat suuret murheemme.

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Janos

Ai sinä olit se dorka siellä? Naurettiin sulle aika urakalla. Sano nyt edes, että olit räkäkännissä? Muuten menee aika huolestuttavaks.

-TommyT-

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toivon sydämestäni ettei Jokerit joudu Kärppiä tai Pelicansia vastaan, Kärppiä en toivo siksi että Kärpillä on maalissa Thomas joka saattaa yltyä uudeksi "markus korhoseksi" ja pilaa Jokereiden jatkomahdollisuudet, ja koska Kärpillä on taipumus syttyä juuri Jokereita vastaan. Pelicansia en toivo siksi että sen Passiivinen peruuttelu ja puolustava pelityyli ei sovi Jokereiden pelityyliin.

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti TommyT

Ai sinä olit se dorka siellä? Naurettiin sulle aika urakalla. Sano nyt edes, että olit räkäkännissä? Muuten menee aika huolestuttavaks.

-TommyT-
No, noniin... Itepä sen sanoit... ;) ehkä olin

Mutta hyvä mies, älä tuomitse. Pitää kokeilla kaikkea, elo ihmisen on lyhyt , Janos Valmusen sanoitusta mukaillen.

Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Odotettu tulos

Näinhän näissä Pelicans-peleissä aina käy. No, paremmalle ei mitään voi. Siinä missä muut kärkijoukkueet taistelevat kotiedusta, Pelicans taistelee henkeen ja vereen vierasedusta. Elorannan taktiikka puree vieraissa, mutta ei kotona, jossa pitäisi myös vähän avata peliä.

En ollut tänään näkemässä peliä, mutta vierastan hieman Summasen ajatusta rakentaa sosiaalikiekkomaisesti mahdollisimman tasaisia viiskoita useita kappaleita. Joukkueessa on jo tässä vaiheessa kautta oltava selkeä ykkösnyrkki, joka kantaa päävastuun hyökkäyspään pelistä. Tietenkin loukkaantumiset ovat haitanneet tuollaisen viiskon tekemistä, mutta joku Tuominen on täysin turisti ykkösviisikossa, pakko myöntää.

Ykköseen Machulda- Aalto - Banham, Koivisto - Haakana

Kakkoseen N. Mikkola - T. Ruutu - Törmänen jne.

Ne, joilta edes teoriassa voi odottaa tehoja, pitäisi olla hierarkiassa kärjessä. Ja peliaikaa niille.

Jahka saadaan Rosa ja Pakaslahti kondikseen, niin sitten on tultava tulosta. tällainen paikkojen haaskuu ei enää tule kyseeseen.

CIA

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hämeenlinnan Pallokerho, HKP, Chievo, Newcast
Jokerien johtoporras...

Jokereiden kravattiherrat voisivat tulla käväisemään Rinkelinmäellä katsomaan HPK-Pelicans otteluita. Varmasti saisivat hyvää tietoa siitä, miten Pelicans kaatuu.

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Täytynee mennä heti pistämään sähköpostia Summaselle:) ai niin joo, eihän HPK ja Pelicans enää kohtaa tällä kaudella Hämeenlinnassa, ellei sitten pudotuspeleissä, mutta siitähän ei olisi mitään hyötyä koska Pelicans lähtisi silloin laulukuoroon ja pikaisesti. Ens kaudella sitten:) Taas hassuttelee vastustajaa HPK(rallattlee iloisesti!)

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vähän duunikiireitä, mutta lyhyesti sen verran että olipa paska peli. Pelicans vei ja narrit kulki kuin pässit narussa. Kentällä oli yksi hyvä pelaaja M Peltola, muut olivat sitten lähinnä täytemiehiä molemmista joukkueista. Itse asiassa surkeinta peliä mitä olen vähän aikaan nähnyt. Kahvaus oli aivan törkeetä, samoin roikkumiset, sitomiset, kiekottoman pelaajan estämiset jne.

Ja tällaisen pelin sallimalla tuomarit hautaavat yhä useamman kiinnostuksen SM-liigan kahvakiekkoon. Nyt olisi herätyksen aika, prkl :D

Vaikka Pelicans pelasi taktisesti erinomaisesti ja sinänsä hyvän pelin ja ansaitsi voiton, silti sen peli oli vieläkin epäviihdyttävämpää kuin Jokereiden: kahvaa, sidontaa, roikkumista. Pari hienoa jättöä toki korvasi hiukan -;) Erittäin surkea tapa viettää iltaansa oli tuon pelin katselu. Voi olla, että stressaannuin liikaa duunien vuoksi, mutta kyllä otti pattiin ja lujasti varsinkin Jokereiden nyhjääminen. Lopullinen puristus puuttui, puuttui itse asiassa ennemmänkin.

No eipä tuolla sinänsä väliä ole, mutta jonkinlainen viihdearvo pitäisi näillä otteluilla sentään olla. Tällä ei ollut mitään. En halua väheksyä lahtelaisten voittoa - te ansaitsitte sen - mutta pelityylinne tappaa jääkiekon. Toki pelaatte kuten sallitaan, eipä siinä kummempia, mutta mä en tuosta tyylistä tykkää, tuskin moni muukaan katsoja.

Jokerit oli täysin 0. Kolmannessa erässä jo pikkaisen puolivillaista yritystä, mutta, mutta ... Jos kerran yrittää, yrittää sitten kunnolla: se kiekko pitää vaikka survoa maaliin. Ja jos ei mene, pistetään edes pieni kisailu pystyyn. Ei tällaisia tapahtumalöyhiä ja jääkiekon irvikuvallisia matseja montaa enää tällä iällä viitsi katsoa.

Hatuttaa vieläkin :mad:

Zardoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karhu-Kissat
Kahvakiekon mestarit

Elorannan "taktiikka" tosiaan puree. Taktiikasta tänään näytti olevan 50% sitä puolustamista ja toinen 50% kahvaamista ja roikkumista. Savolainen ja Repolainen näyttävät olevan tämän pelityylin kannattajia, sillä meikäläisiä kahvattiin jäänpintaan saakka parivaljaljakon silmien edessä. "Kuittijäähyt" eivät paranna tilannetta kenenkään silmissä.

Ja porukka senkun kiittelee hienoa taktiikkaa. Onko mulla tosiaan sini-punaiset lasit päässä...:confused: vai olenko vain
v#%&uuntunut tänpäivän matsista.

EDIT: Näköjään mietin liian kauan viestin lähettämistä... Cobol kerkes jo aiheeseen

Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Pikku-veikalle onnea!

Niin, täytyy nyt oikein kädestä onnitella Lahden Pelikaaneja päivän hyvästä työstä! Oli se kuulkaa hauskaa katsoa tekstitöllöä!
Pienenä loppukaneettina kysyttäköön että menikö summasella taas vati nurin ja jos meni niin oliko se taas junnujen syy?

Täältä tähän

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Paininäytös Areenalla

Peli oli törkeää kahvaamista, roikkumista ja pystypainia, jonka Savolainen ja Repo avosydämin salli - suur kiitos heille siitä. Ilmeisesti siltä Olympiamatkalta ei jäänyt Savolaisen käteen yhtään mitään vaikutteita ja sääntökirjastakin ilmeisesti hukkuin muutama sivu kun kiinnipitäminen ja koukkaaminen oli täyttä hepreaa kummallekin pässille.

Onnittelut silti Kaaneille, te pelasitte juuri niin kuin linja sallii ja olitte niissä harvoissa maalipaikoissanne tappavan tehokkaita samalla meidän miljoonamiesten kunnostautuessa tuhlaajapoikina. Tehokkaampi ja halukkaampi voitti. Joka tapauksessa tämä peli varmisti sen että en todellakaan halua nähdä teitä meidän avausvastustajana pleijareissa.

PS. miksiköhän Jokerit ei taaskaan viitsineet pelata kuin yhden erän sillä meiningillä millä nämä pelit voisi voittaa, tarvii kyllä olla harvinaisen tyhmä että lankeaa joka kerta samaan ansaan. Taitaa se IS:n lanseeraama tyhmä-tyhmempi... lause sittenkin pitää paikkansa, tosin siihen otsikkoon oli pistetty ihan väärä helsinkiläis joukkue.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Ehdotus Jokereille

Kaikkien Kerho-fanien puolesta en uskalla puhua, mutta aika monen ainakin. Tässä nimittäin hiipi mieleeni eräänlainen yhteistyön mahdollisuus akselilla Jokerit-Kerho. Nythän on niin, että Kärpät ei ole kovin mieluinen vastustaja Kerholle pudotuspeleissä. Meille sopisi tuo "pikkuveli" eli Pelicans paljon paremmin. Te taas tuskin haluatte Pelicansia vastaan pudotuspeleissä, joten ehkä Kärpät - viime keväästä huolimatta - sopisi paremmin? Eikö totta? No, Loppujen lopuksi on helppoa järjestää asia niin, että me kummatkin saamme sen haluamamme joukkueen vastaamme, kunhan vaan teemme yhteistyötä. Eli kylmästi taktikoidaan, tarpeen tullen tahallaan häviten, ja sijoitutaan runkosarjassa siihen järjestykseen, että kumpainenkin pääsee pelaamaan ensimmäisen kierroksen mukavampaa vastustajaa vastaan.

Sopisiko?

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ei muuta kuin ehdotusta vain eteenpäin tuonne Areenan suuntaan

Eli eiköhän tuollainen yhteistyö onnistu, varsinkin kun nuo puhelinlinjatkin Hämeenlinna-Helsinki välillä on ennenkin toimineet erinomaisesti.

Miguel

Jäsen
Cobol, en allekirjoittaisi noita väittämiä tyyliin 'jonkinlainen viihdearvo pitäisi näillä otteluilla sentään olla', mikä johtunee siitä, että eilen olin kannustamassa voittanutta joukkuetta. Ensimmäinen erä ei ollut kummoista peliä, ja keski-ikäisen hesalaisen lausahdus erätauolla "Kyl on muuten Pelicans vitun huono ku ei johda ku 0-1" oli aika osuva. Toinen erä oli vähän parempaa peliä, mutta ei mitään hyvää sekään. Kolmas erä oli Jokereiden painostusta, mutta myös Pelicansilla oli hyviä paikkoja. Vauhdikasta molempiin päätyihin. Jokerit potivat tautia, joka vaivaa Pelicansia turhan usein nimenomaan kotiotteluissa: avopaikoistakaan ei saada maaleja. Kolmannen erän Narrien parhaita tilanteita en tarkasti nähnyt, kun istuin toisessa päädyssä, mutta kyllä niistä olisi pitänyt tehdä maali jos toinenkin. Hyvä näin kuitenkin meille, ja on hienoa, että Kuivalainen on löytämässä vireen tärkeiden pelien lähestyessä. Myös Koivunen oli eilen pirteä, tyylikästä kiekon pyörittelyä hyökkäysalueella. Ketju olisi kaivannut hieman terävyyttä viimeistelyyn. Nelonen hoiti hommansa tyylikkäästi, etenkin Riihijärvi.

Hallin tunnelmaan olin vähän pettynyt, sillä Areenan ensikertalaisena odotin enemmän. Toki vieressäni olleet Pelicans-fanit hukuttivat kaukana olleiden Jokeri-fanien huudot ja tietenkin tämäkin voitti Lahden hallin hiljaisuuden. Onko Areenalla normaalisti enemmän ääntä?

Vaikka päässäni ovatkin turkoosit silmälasit, myönnän tuomareiden olleen Pelicansin puolella. Kahvausta tuli molemmin puolin, mutta useampi Kaanien jäähy jäi viheltämättä, ja Jokereille vihellettiin melko helppoja jäähyjä. Ja muistakaa, Pelikaanien parjaajat: Liigan toiseksi pienimmällä budjetilla ja uhkarohkealla taktiikalla ei pitkälle pötkittäisi. Eloranta saa joukkueen maksimitasolleen puolustavalla taktiikalla, joka ei kuitenkaan ole niin rumaa kuin jotkut katkerat väittävät. Kovin tyylikästäkään se ei ole, mutta se on tehokasta. Eikä Pelicans ainoa kahvaava joukkue ole.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy