Ihme juttu, kun Spengleriin ei näytä haluavan Jokerien pelaajat, valmennus eikä fanitkaan ja silti sinne on mukaan mentävä ja vielä useampana vuotena peräjälkeen.
.
Kuka on sanonut etteikö pelaajia ja valmentajia kiinnosta. Veikkaan, että 90% porukasta oli mielummin joulun himassa ja välipäivät perhelomailemassa aurinkoisessa Davosissa, kun parin viikon vierasrundilla Venäjällä. Kun muistetaan meneillään olevien junnukisojen pelipaikka, niin tänä jouluna valinta on ihan kirjaimellisesti ollut Davos, vai pitkää rundia syvällä idässä..
Se, että onko reissun pääfunktio menestyä turnauksessa, vaiko ottaa vähän happea kesken raskasta kautta ja pelailla muutama treenipeli sivussa on sitten toinen asia. Varmaan molemmille puolille löytyy kannattajansa niin joukkueen sisältä kuin faneistakin.
Itse olen tyytyväinen ns. "treenipeli-ilmeeseen", koska uskon sen palvelevan paremmin tulevaa runkosarjan loppua ja pleijareita. Olen myös sitä mieltä, että valmennusjohto voi saada ja saa näistä matseista paljonkin asioita irti, vaikka satasella ei mennäkään, ja se on myös ehdottoman positiivista - ja varsinkin nyt kun uusia ukkoja on messissä ja alkukaudella on pelissä ollut paljonkin asioita, joita on hyvä hieroa esim. tämänkaltaisessa paineettomassa ympäristössä paremmalle tolalle.
Henkilökohtaisesti en kärsi myöskään lainkaan näiden pelien häviämisestä, eikä kärsi kukaan joukkueessakaan, kun peleillä on nyt joku ihan muu funktio kuin tulos. Aika suuri osa faneista täällä toki tuntuu kärsivän. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kaikkien fanien mielestä joukkueen tulee pelata voimia säästellen, mutta kun se tekee sitä, niin fanien mielestä sen pitäisi kuitenkin yrittää enemmän voittaakseen. Ristiriitaa? :)