Mainos

Jokerit - Lukko 29.10.2003

• 9 035
  • 81

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Miksi minulle aina käy näin?Perhepoliittisista syistä joudun viemään pesueeni kerran vuodessa Lukon peliin.
Eilen sitten aktiivisen sohvallalöhöilyn sijasta puuduin Areenalla.
Minä olen sentään tottunut vauhdikkaaseen divarikiekkkoon ja eläimen lailla rynnivään Jaska Vileniin.
Alku näytti,että pelissä ei ole seurattavaa.Tapahtuma ei kiinnostanut pelaajia eikä yleisöä.Niinpä seurailin aikani kuluksi muutamaa pelaajaa vähän tarkemmin aina hereillä ollessani.:
1. Lukon maajoukkueessakin esiintynyt röyhkeä väriläiskä Sami Torkki.Haluton kontaktia välttävä surffailija.Osaa kaatua näyttävästi ja suu käy ajoittain kiitettävästi.
2.Poikani suosikki Helenius.Oli kiekollisena parempi kuin luulin.Osaa antaa sen helpon syötön.Otti naurettavan kostojäähyn taklaamalla raumalaista avojäällä selästä tultuaan itse ensin taklatuksi.Toisaalta ymmärrän,että mainetta on pidettävä yllä.Tuuppasi kerran vitsikkäästi raumalaisen kypärän takaraivolta silmille..
3. Hodson.Pomputteleva pohjois-amerikkalainen.Ei joutunut testiin.

Pikkusen ihmettelin ns. katsomokuria.Lähelläni istui apinanaivoinen raumalais tms. kaksikko,joka varsinkin Järventien maatessa jäällä yltyi vittumaiseen ja ilkeään melskaukseen.Parista vastahuudosta äijät vaan innostuivat ja saivat meuhkata aivan rauhassa.Ei onnistuisi ihan joka hallissa.
Siinä sitä olisi Helgeä tms. tarvittu.

edit:Yksi kohokohta unohtui eli Turusen hieno purku lähes maaliviivalta.Tosin vastustajan.

Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti conti
Ja sitten itse ottelusta. Urheiluruudun lyhyen pätkän nähneenä ihmettelin onko Lehtonen tehnyt paluun Jokereihin. Sen verran rauhallisen ja tyylikkään oloinen kaveri siellä näytti hääräävän. Miltä se näytti paikan päällä? [/B]

Olin paikan päällä, joten kommentoin. Aika mielenkiintoista, että meidänkin katsomossamme moni katseli, että onko tuo Kari joka maaliin luistelee. Toisaalta sitten heti ensimmäisen torjunnan jälkeen totesimme, ettei näin ole. Hodarin ensimmäinen torjunta oli lämäri sini- ja punaviivan välistä. Hodari pysäytti tuon laukauksen siten, että kiekko kimposi noin kolmen metrin korkeuteen. Tämän jälkeen mies ilmeisesti hetken mietti, missä kiekko, onneksi se kuitenkin putosi onnekkaasti hodarin eteen. Kari olisi todennäköisesti vain pysäyttänyt kiekon ja laittanut sen eteenpäin. Kari olisi siis pilannut kaiken jännityksen liittyen siihen, mihin kiekko lopulta putoaa...

Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä peli hodarilta. Kuten mies matsin jälkeen itsekin sanoi, kovin vaarallisia paikkoja ei vastustajalla ollut, mutta muutaman hyvän kopin hodari kuitenkin otti. Minua viehätti hodarin pelissä eniten rauhallisuus ja se, että kaukaa tulevat lämärit ukko ohjasi varmasti suoraan päätyplekseihin. Kiekko ei siis jäänyt pomppimaan hänen eteensä, vaan paukkui plekseissä. Erittäin hyvä näin.

Tottakai hodarin pitkä pelaamattomuus näkyi tietyissä tilanteissa. Osa torjunnoista oli sellaisia, että niistä näki ettei mies itsekään aina tiennyt missä kiekko oli. Toinen ongelmia ja epävarmuutta aiheuttanut piirre oli hodarin epätavallisen aktiivinen osallistuminen peliin. Hodari pelasi käytännössä liberoa ja oli usein ennen pakkeja purkamassa kiekkoja omalta alueelta. Hieno asia sinänsä, ongelma vain oli, että purut olivat kaikkea muuta kuin varmoja ja yhteistyö pakkien kanssa luonnollisesti vielä haki muotoaan. Hieno alku hodarilta kuitenkin ja Banhammeriltakin pysyy nälkä jonkin aikaa loitolla ;)

Itse matsista ei muutoin ole kovin paljon kommentoitavaa. Jokerit oli mielestäni eilen huomattavasti parempi ja ilman muuta ansaittu voitto. Lukosta puolestaan jäi kuva, että pelissä ei todellakaan paljon ajatusta ollut. Aivan kuten Lukon kannattajat täälläkin ovat kirjoitteleet. Tunnelma hallissa oli erittäin vaisu ja oikeastaan ainoa valonpilkahdus oli areenan valojen heijastuminen kuulan päästä.

Tapaus Järventie. Todella valitettava juttu. Lukon pelaajaa (Hancock?) ei kuitenkaan missään nimessä voi syyttää, kyse oli normaalista pelitilanteesta. Minun näkemykseni mukaan kyse oli puhtaasta kampista, seuraukset vain olivat normaalia kamppia ikävämmät. Nythän vaikuttaa siltä, että Järventie on selvinnyt kohtuullisen vähällä. Toivotaan todella näin, mutta olipa vamma sitten millainen tahansa, se tulee Järventien pelissä näkymään pitkään. Kaikki itse pelanneet ja loukkaantuneet tietävät sen, että pelko tilanteesta jää alitajuntaan. Pääseminen takaisin normaaliin tilaan vie paljon aikaa.

Entä Warriner. Kohtuullisen vaisua pelaamista, joka oli täysin odotettavissakin. Mielenkiintoista oli lukea Jortikan mietteitä JA:n raportista, jossa Jortsu totesi hänelle olevan selvää että lennokkaan alun jälkeen seuraa aina jonkinlainen lama. Tämän ajatuksen jaan täysin Jortikan kanssa. Kärsivällisyyttä siis.

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti domy
Lukon hyökkäyspelissä ei ole tällä hetkellä minkäänlaista ideaa.
Aivan.
Näytti ajoittain ihan junnujoukkueen otteilta.
Esim. Jokerien purkukiekkoa lähti siniviivalle pysäyttämään kaksi lukkopelaajaa, ja eivät ilmeisesti kommunikoineet mitenkään vaan törmäsivät toisiinsa ja kiekko karkasi. Tuonlaatuisia tilanteita oli monta matsissa.

Lukko oli huono.

Suosikkijoukkue
HIFK
Hoh hoijaa. Olipa tylsä matsi, ei ollut paljoa tekemistä jääkiekon kanssa. Yleisöä ehkä vähän vajaa viistuhatta. Hienoa, tuote kunnossa
Oikea jengi vei pisteet. Lukko oli eilen järjettömän huono. Ei minkään näköistä yritystä edes!
Mitä on tapahtunut Sami Torkille? Tällä hetkellä vain varjo viimekautisesta.
Jokereiden paras ketju oli Laine-Mäki-Koivisto?
Uudesta veskarista on paha mennä sanomaan mitään kun ei joutunut edes kunnolla torjuntatöihin Lukon onnettoman pelin seurauksena.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vaisu peli ja tunnelma

Mutta muutama kommentti itse pelistä, Turunen oli mielestäni eilen meidän parhaimmistoa vaikka missasikin sitten itse 3.erässä täysin avoimen maalipaikan. Sitä ennen Tommi kuitenkin pelasi niin Filppulalle kuin Pesoselle avoimet maalipaikat ketju kaverit ei vain tälläkään kertaa onnistuneet maalinteossa. On se vain hirveän vaikeaa tällä hetkellä.

Ja sitten Järventien loukkaantumisesta joka todella näytti pahalta mutte onneksi tiedot kertovat että kaularangan vammassa selvittiin säikähdyksellä ja murtumia ei ole. Meidän lääkärimme mukaan Mara palannee peliin maajoukkuetauon jälkeen.

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Hodson sanoi itse Nelosella että torjui liikaa eteensä pelituntuman puutteen vuoksi.

Turusen paikasta sanottiin Cityn selostuksessa että Dogi sidottiin niin hyvin siinä tilanteessa että olisi vaadittu hiukan vahvempi kaveri tekemään maali. Ymmäärrän että Turusta on varmaan hiukan v...tanut kun kerrankin olisi paikka tehdä helppo maali niin vastustaja sitoo mailan ja kaikki raajat. Ja näkyihän se telkkarin välähdyksestäkin.

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ikijokeri
Vai matkalla kohti Stadia? Viihteelle varmaan sitten, koska ainakin profiilisi ilmoitti sinun asuvan Vantaalla. No, kaipa jotkut sitten lukevat Vantaankin Stadiksi. ;)

ok, huono provo, mutta olipa yhtä huono kuin tuo sinun Helenius-heittosi

EDIT: olet ilmeisesti editoinut profiiiliasi eilisen jälkeen, nimittäin eilen profiilisi kertoi sinun asuvan Vantaalla.
Provo oli hyvä, muttei osunut. Pääsääntöistä asuinpaikkaani Vantaata en Stadiksi laske (kuten en Ilmalaa tai turkuakaan), mutta toinen kotini sijaitsee Töölössä, eli Stadissa.

Profiilia oli pakko muokata, sillä arvasin jonkun menevän ovela provo mielessään tarkistamaan asuinpaikkaani. Myöhästyin :)

Ja vielä tumba 17: Et kai oikeasti luule että uskon 1-4 tappion johtuvan tuomareista? Vähän huumorintajua pliiz...

ps. Hienoa ettei Järventielle käynyt sen pahemmin.

Täältä tähän, sori chat!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy