Cobol näköjään taas purkamassa loputtomia patoumiaan Hjalliksen ja autokauppiaan suuntaan. Ne Jokereita koskevat kommentit mitä oon itse huomannut Hjallikselta tän kauden aikana voi laskea timpurin yhden käden sormilla. En sitten tiedä, mitä kulisseissa on tapahtunut, mutta ainakin itse oon saanut sellaisen käsityksen, että Keklu on aika vapaasti saanut touteuttaa itseään (budjetin rajoissa tietenkin).
Siitä nyt tuskin on kahta sanaa, että kumpi on parempi toimari, Masa vai Kekäläinen. Mutta se ei mielestäni kuitenkaan poista sitä asiaa, etteikö Kekäläistä voisi kritisoida jos on aihetta. Jälkiviisaus on tietenkin kaikista helponta, mutta nostetaan nyt esille vaikka Petteri Nokelainen. Kukaan tuskin voi kiistää, etteikö Noksun tän kauden esitykset olisi olleet pettymys. En itse odottanut Nokelaisesta mitään pehmeäkätistä snaipperia, mutta 9 maalia 43 ottelussa on aika heikko suoritus (olkootkin, että Nokelainen kärsi aivotärähdyksestä). Nokelaisessa on ilmeisesti paljon euroja kiinni, joten suotavaa olisi, että kaveri sylkee ensi kaudella vähintään sen 20 maalia sekä syöttöjä toisen mokoman ja mielellään vielä heittää miestä seinälle. Muuten kyseessä on ihan samanlainen riippakivi, kuin Pirnekset ja Niemet. Pihlmanista voisi todeta samat sanat, tosin sillä erotuksella, ettei miehellä ole (onneksi) sopparia ensi kaudeksi. Toivoin itse vielä vähän aikaa sitten, että Pihlman jatkaisi ensi kaudella, mutta on miehen tekeminen sen verran vaikean näköistä vieläkin, että joutaa mennä takaisin Keski-Suomeen.
Siinä olen tosin Cobolin kanssa samaa mieltä, että ensi kaudella on ensimmäinen ''masaton'' kausi ja Keklun työn tulokset nähdään paremmin. Mutta vastapainona, mun mielestä on ihan reilua vaatia myös niitä tuloksia ensi kaudelta. Mielellään jonkin väristä läpyskää sitä näkisi jokerijoukkueen kaulassa kauden jälkeen. Ensi kaudella ei nimittäin enää voi selitellä millään masan perinnöllä. Tai no onhan siellä aina Hjallis-kortti, jota voi tarpeen tullen vilautella.
Jottei tästä viestistä jäisi pelkästään ''maukkamainen'' vaikutelma, niin todetaan, että uskon ihan oikeasti siihen, että Kekäläinen kääntää (ja on jo osittain kääntänyt) tämän laivan oikealle kurssille. Mun mielestä Kekäläistä ei kuitenkaan pidä kohottaa mihinkään erehtymättömään jumalalliseen asemaan vaan saa ja pitää sitä kritiikkiä tarvittaessa sinnekin suuntaan esittää.