Jokerit laatikossa kaudella 2010-2011

  • 481 764
  • 1 391

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Kyllähän se Hjalliskin on kehittynyt, vaikkakin hitaasti. Muistan elävästi v.-94, keskellä mestaruushuumaa, kun Hjalmaria haastateltiin hanska- ja kypärämeren keskellä televisiossa. Sankarit oli juuri voittaneet hurjan nousun jälkeen jatkoajan Otto-tempulla TPS:n ja Hjallis visioi tulevaa jotenkin näin: "Ensi kaudella hankitaan vieläkin parempia pelaajia ja voitetaan taas mestaruus"! Sen jälkeen on tullut kymmeniä viitasammakoita miehen suusta, mutta tuo oli kyllä kaikkien möläytysten äiti. Muutaman kerran on jo "vetäytynyt" kokonaan, mutta aina palannut parrasvaloihin. Tämän kauden lausahdukset on kyllä olleet aika laimeita. Ei ole kertaakaan myötähäpeän puna noussut ainakaan sivullekirjoittaneen kasvoille.
Se on niinkuin Seppo Liitsola (HIFK) aikanaan sanoi:"Kun johtajat johtaa, valmentajat valmentaa ja pelaajat pelaa, kaikki menee hyvin." Aika lähtemättömästi lausahdettu!
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Cobol näköjään taas purkamassa loputtomia patoumiaan Hjalliksen ja autokauppiaan suuntaan. Ne Jokereita koskevat kommentit mitä oon itse huomannut Hjallikselta tän kauden aikana voi laskea timpurin yhden käden sormilla. En sitten tiedä, mitä kulisseissa on tapahtunut, mutta ainakin itse oon saanut sellaisen käsityksen, että Keklu on aika vapaasti saanut touteuttaa itseään (budjetin rajoissa tietenkin).

Siitä nyt tuskin on kahta sanaa, että kumpi on parempi toimari, Masa vai Kekäläinen. Mutta se ei mielestäni kuitenkaan poista sitä asiaa, etteikö Kekäläistä voisi kritisoida jos on aihetta. Jälkiviisaus on tietenkin kaikista helponta, mutta nostetaan nyt esille vaikka Petteri Nokelainen. Kukaan tuskin voi kiistää, etteikö Noksun tän kauden esitykset olisi olleet pettymys. En itse odottanut Nokelaisesta mitään pehmeäkätistä snaipperia, mutta 9 maalia 43 ottelussa on aika heikko suoritus (olkootkin, että Nokelainen kärsi aivotärähdyksestä). Nokelaisessa on ilmeisesti paljon euroja kiinni, joten suotavaa olisi, että kaveri sylkee ensi kaudella vähintään sen 20 maalia sekä syöttöjä toisen mokoman ja mielellään vielä heittää miestä seinälle. Muuten kyseessä on ihan samanlainen riippakivi, kuin Pirnekset ja Niemet. Pihlmanista voisi todeta samat sanat, tosin sillä erotuksella, ettei miehellä ole (onneksi) sopparia ensi kaudeksi. Toivoin itse vielä vähän aikaa sitten, että Pihlman jatkaisi ensi kaudella, mutta on miehen tekeminen sen verran vaikean näköistä vieläkin, että joutaa mennä takaisin Keski-Suomeen.

Siinä olen tosin Cobolin kanssa samaa mieltä, että ensi kaudella on ensimmäinen ''masaton'' kausi ja Keklun työn tulokset nähdään paremmin. Mutta vastapainona, mun mielestä on ihan reilua vaatia myös niitä tuloksia ensi kaudelta. Mielellään jonkin väristä läpyskää sitä näkisi jokerijoukkueen kaulassa kauden jälkeen. Ensi kaudella ei nimittäin enää voi selitellä millään masan perinnöllä. Tai no onhan siellä aina Hjallis-kortti, jota voi tarpeen tullen vilautella.

Jottei tästä viestistä jäisi pelkästään ''maukkamainen'' vaikutelma, niin todetaan, että uskon ihan oikeasti siihen, että Kekäläinen kääntää (ja on jo osittain kääntänyt) tämän laivan oikealle kurssille. Mun mielestä Kekäläistä ei kuitenkaan pidä kohottaa mihinkään erehtymättömään jumalalliseen asemaan vaan saa ja pitää sitä kritiikkiä tarvittaessa sinnekin suuntaan esittää.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Siitä nyt tuskin on kahta sanaa, että kumpi on parempi toimari, Masa vai Kekäläinen. Mutta se ei mielestäni kuitenkaan poista sitä asiaa, etteikö Kekäläistä voisi kritisoida jos on aihetta. Jälkiviisaus on tietenkin kaikista helponta, mutta nostetaan nyt esille vaikka Petteri Nokelainen. Kukaan tuskin voi kiistää, etteikö Noksun tän kauden esitykset olisi olleet pettymys. En itse odottanut Nokelaisesta mitään pehmeäkätistä snaipperia, mutta 9 maalia 43 ottelussa on aika heikko suoritus (olkootkin, että Nokelainen kärsi aivotärähdyksestä). Nokelaisessa on ilmeisesti paljon euroja kiinni, joten suotavaa olisi, että kaveri sylkee ensi kaudella vähintään sen 20 maalia sekä syöttöjä toisen mokoman ja mielellään vielä heittää miestä seinälle. Muuten kyseessä on ihan samanlainen riippakivi, kuin Pirnekset ja Niemet. Pihlmanista voisi todeta samat sanat, tosin sillä erotuksella, ettei miehellä ole (onneksi) sopparia ensi kaudeksi. Toivoin itse vielä vähän aikaa sitten, että Pihlman jatkaisi ensi kaudella, mutta on miehen tekeminen sen verran vaikean näköistä vieläkin, että joutaa mennä takaisin Keski-Suomeen.

Nokelaisen kanssa solmittu kahden vuoden soppari oli mielestäni fiksu veto Keklulta juuri tämän kiekollisempaan ratkaisijarooliin tottumisen takia. Tällä kaudella Petteri on jo väläytellyt, vaikka kiekollisessa pelaamisessa on yleisesti ollut hakemista, mutta ensi kaudella pamahtaa ja kunnolla ja uskon että Noksu on erittäin lähellä Jokereiden MVP:n titteliä.

Pihlmanin kohdalla vaikuttaa että Keklu pisti kätensä paskaan suostumalla vain loppukauden sopimukseen, valitettavasti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Cobol näköjään taas purkamassa loputtomia patoumiaan Hjalliksen ja autokauppiaan suuntaan.

Ei mulla ole sen kummempia patoutumia. Hjallis kuten Masakin on tyyppeinä erittäin OK ja molemmat tunnen. Ainoa asia jota kautta asioita arvioin on Jokerien menestys suhteessa Jokerien resursseihin. Sinäkin ehkä osaat laskea sen ja päätyä urheilullisesti negatiiviseen tulokseen. Samaan aikaan Jokerien brändin arvo on romahtanut ja on nyt ehkä 10 prosenttia HIFK:n vastaavasta.

Hjallis on yksin tehnyt päätökset jotka ovat tähän katastrofiin johtaneet. Ennen näyttöjä en usko että Hjallis pystyy parempiin päätöksiin kuin aiemmin on pystynyt. Kaikki kunnia sille, että Hjallis nosti oman taloutensa ja Jokerit siinä sivussa 1990-luvun alussa ylös, mutta ainakin viimeiset 10 vuotta Hjallis on ollut jarru Jokerien menestyksessä.

Siksi Jokerien menestymisen edellytys on se, että Hjallis pysyy sivussa ja antaa Kekäläisen ja Säilynojan harteille 100 prosenttisesti operatiivisen johtamisen.

Ei tämä asia muutu mihinkään vaikka kuinka muuta väittäisit.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tässä vastapainona kuitenkin muistettava, että Hjallis on luonut toiminallaan Jokereille varsin ainutlaatuisen ympäristön toimiakseen halleineen ja rahoineen. Moni yksittäinen henkilö ei tähän pystyisi. Ei kaikki Hjalliksen toiminta kuitenkaan Jokereiden kannalta niin vahingollista ole ollut.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onhan tässä vastapainona kuitenkin muistettava, että Hjallis on luonut toiminallaan Jokereille varsin ainutlaatuisen ympäristön toimiakseen halleineen ja rahoineen. Moni yksittäinen henkilö ei tähän pystyisi. Ei kaikki Hjalliksen toiminta kuitenkaan Jokereiden kannalta niin vahingollista ole ollut.

Tämä puoli on monta kertaa tullutkin todettua mun kirjoituksissa Suomen oloissa ainutlaatuiseksi ja mittasuhteiltaan merkittäväksi.

Se ei kuitenkaan muuta mihinkään sitä, että kiinnostavana ja menestyvänä joukkueena ja brändinä Jokerit on ollut varsinkin viime vuodet jyrkässä laskussa. Oma krittiikkini suuntautuu puhtaasti Helsingin Jokerien pitkäaikaisena kannattajana siihen, että Hjallis ei ole malttanut pitää näppejään erossa jääkiekkotoiminnasta ja sen kehittämisestä. Tulokset ja päätökset ovat olleet käsittämättömän huonoja suhteessa resursseihin.

Toivon että Kekäläinen ja Säilynoja saavat oikeasti vapaat kädet muutenkin kuin puffihaastatteluissa. Silloin tämä Jokerien nostamisprojekti onnistuu.

Kun Kajastus naapurista kirjoitit, niin kyse on vähän samasta asiasta kuin vaikkapa Frankki hääräisi edelleen HIFK:n nykyjohdon mukana ja jakelisi lausuntoja joissa annetaan vapaat kädet ja sitten ettei niitä olekaan. Toki omistajalla on omistajan oikeudet, mutta kyllä Jokerien toivottava nousu on mahdollista vain kun koko urheilupuolesta ja sen hankinnoista budjetteineen vastaa Hjallista paremmat ammattimiehet. Se Hjalliksen taso kun on nähty jo monta kertaa.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se ei kuitenkaan muuta mihinkään sitä, että kiinnostavana ja menestyvänä joukkueena ja brändinä Jokerit on ollut varsinkin viime vuodet jyrkässä laskussa.

Menestyvänä ehkä. Ei kuitenkaan kannata sekottaa keskenään urheilullista puolta brändi-arvoon. Vai voisitko arvon cobol antaa jotain lukuja tai muita esimerkkejä, millä perustelet sen että Jokerien brändi-arvo on laskenut?
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun Kajastus naapurista kirjoitit, niin kyse on vähän samasta asiasta kuin vaikkapa Frankki hääräisi edelleen HIFK:n nykyjohdon mukana ja jakelisi lausuntoja joissa annetaan vapaat kädet ja sitten ettei niitä olekaan.

Ymmärrän pointtisi. Suutari pysyköön lestissään. Menstymisen kannalta näin olisi paras.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Ei tämä asia muutu mihinkään vaikka kuinka muuta väittäisit.
Mulle ei nyt oikeen auennut tämä kohta sun viestistäsi. Muuten voin kyllä täysin allekirjoittaa sen. Totta helvetissä niin minä, kuin varmaan jokainen muukin jokerikannattaja ollaan sitä mieltä, että jengi on pääsääntöisesti alisuorittanut viimeisen kymmenen vuoden aikana suhteutettuna joukkueeseen panostettuihin resursseihin.

Myöskin siitä olen samaa mieltä, että mitä paremmin Hjallis pysyy taustalla ja antaa Säilynojan ja Kekäläisen kaltaisten ammattilaisten päättää asioista Jokereissa, sitä parempi on sekä urheilullinen että taloudellinen menestys.

Kuitenkin ainakin mun ja ilmeisesti myös muutaman muun palstalaisen silmiin Hjallis on jättänyt operatiivisen päätöksenteon tällä kaudella osaavemmille henkilöille. Sinä olet tällä palstalla ainoa, jonka olen tähän mennessä nähnyt tuon Hjalliksen kommentin siitä, että budjetti on käytetty jotenkin Keklun ja Keken varpaille astumisena. Jotenkin tulee sellainen käsitys, että sä etsit nyt jo syytä sille, jos Keklu ei jostain syystä sattuisi onnistumaan Jokereissa.

Sun kirjoituksista koskien Kekäläistä saa vähän samanlaisen kuvan kuin Sihvosen kirjoituksista koskien Jukka Jalosta. Vika maajoukkueen heikoissa tuloksissa on ollut milloin Dufvassa, milloin Kurrissa ja milloin Sheddenin havumetsien jääkiekon perinnössä. Molempia tapauksia yhdistää se, että sinä pidät Kekäläistä erehtymättömänä ja Sihvonen pitää (tai ainakin piti, viime jutuissa linja on vähän muuttunut) Jalosta erehtymättömänä.

Jos sulla on enemmän tietoja siitä, että Hjallis ei suostu pysymään taka-alalla Jokerien operatiivisessa toiminnassa, niin tuo ne vaan julki. Olen kyllä siinä tapauksessa valmis muuttamaan mielipidettäni. Mutta jos tosiaan ainoat ''todisteet'' siitä, että Hjallis häärää vieläkin mukana päätöksenteossa on yksi kommentti ja sitten joku epämääräinen saunakaverijuttu, niin ainakaan allekirjoittanut ei vielä ole valmis mielipidettään muuttamaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sun kirjoituksista koskien Kekäläistä saa vähän samanlaisen kuvan kuin Sihvosen kirjoituksista koskien Jukka Jalosta. Vika maajoukkueen heikoissa tuloksissa on ollut milloin Dufvassa, milloin Kurrissa ja milloin Sheddenin havumetsien jääkiekon perinnössä. Molempia tapauksia yhdistää se, että sinä pidät Kekäläistä erehtymättömänä ja Sihvonen pitää (tai ainakin piti, viime jutuissa linja on vähän muuttunut) Jalosta erehtymättömänä.

Se että sinä et osaa nähdä historiallisia rasitteita Jokerien ongelmien taustalla johtaa sitten siihen, että niiden esille nostaminen kääntyy mielessäsi Kekäläisen puolusteluksi. Se on huvittava vastaus kirjoitukseen, jossa luki - sanatarkasti - seuraavaa: Samaa paskaa on nyt nähty kentällä niin Jortikan kuin Westerlundin valmentamana ja niin Virmasen kuin Kekäläisen hankkimana.

En todellakaan arvioi Kekäläistä parin viime hetken hankinnan mukaan kuten sinä. Se että Nokelainen ja Pihlman eivät ole täyttäneet odotuksia, on fakta. Vituttaa suunnattomasti. Mutta Kekäläisen jälki mitataan joskus muutaman vuoden päästä siinä, miten hän on pystynyt muuttamaan ja kehittämään Jokerien koko toimintaa organisaationa. Yksi osa edellistä on edustusjoukkueen urheilullinen menestys.

Siinä vaiheessa arvioin kyllä hänen työtään kriittisesti. Mutta nyt kun työstä on tehty ehkä alle viisi (5) prosenttia, ei ole järkevää käydä keskustelua Kekäläisen työn onnistumisesta. Ne jotka sitä näistä lähtökohdista kuitenkin käyvät näyttävät ainoastaan sen kuinka vähän asiasta ymmärtävät. Se toki teille suotakoon.

Pointti sulta katosi kokonaan. Esitin Jokerien nousun ehdoksi sen, että Hjallis pysyy sivussa operatiivisesta johtamisesta. Nyt ollaan paremmalla tiellä mutta juuri siksi Hjalliksen aiempi rooli on hyvä nostaa esille, koska siihen rooliin palaaminen estää Jokerien nousun. Kerroin pienen esimerkin alkusyksyltä ihan vaan muistutuksena aiemmasta. Mun näkemys on, että Kekäläinen onnistuu ja jos hän ei onnistu - joka sekin on mahdollista - niin ainakin tällä kertaa oli uskottava yritys kääntää seura nousuun. Silloin Kekäläisestä ei vaan niihin saappaisiin ollut.

No niin, nyt keskityään peliin.
 
Viimeksi muokattu:

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Sä et Cobol nyt joko ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää mun pointtia. Eli sitä, että mun mielestä Keklua on voitava kritisoida niistä hutihankinnoistakin jo ennen kuin Keklun toimarikausi on päättynyt. Ilmaisin itseni hiukan huonosti siinä ekassa viestissä, sillä mä olen oikeasti ihan tyytyväinen Keklun toimintaan tällä kaudella. Päällimmäisenä mieltä lämmittää jatkosopparit ensi kauden tärkeille runkopelaajille, eikä Lasakin, Dehnerin ja Forrestinkaan hankinnoissa mitään vikaa ole. Plussana sitten vielä Erkka, joka on meikäläisen valmentajarankingissa todella korkealla.

Siitä olen myös samaa mieltä, että Kekäläisen onnistumista tai epäonnistumista ei voida todeta kuin vasta hänen toimarikauden päättyessä. Mä ymmärrän tasan tarkkaan minkälaisessa kaaoksessa tämä organisaatio on ollut tehoduon yli kymmenen vuotta kestäneen kauden jälkeen. Ei ison laivan kurssi hetkessä käänny. Jollain Pihlmanin hutihankinnalla ei ole paskan vertaa väliä jos (ja toivottavasti kun) Kekäläisen kauden päätteeksi Jokerit on jälleen Suomen johtavia lätkäseuroja. Kun nyt ei kuitenkaan vielä eletä Keklun kauden loppua, niin aika vähäksi jää jutun juuri tälläkin palstalla, jos kerran ei Kekäläisen tämän hetkisistä toimista voida keskustella.

Nojoo menee turhaan saman asian toisteluksi, joten eiköhän jätetä tämä tähän. Ja ei meidän näkemykset loppupeleissä eroa edes niin paljon toisistaan.

Ja katos perkelettä, dumaamani Nokelainen on heittänyt pari häkkiä. Pitäisköhän haukkua muitakin pelaajia, jotta niidenkin peli otteet paranisivat.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kohtuullinen esitys tänään vaikka parempi voittikin. Toivottavasti joku harsisi Eavesin ja Pirneksen kasaan. Nokelainen on nousussa, vielä tarvittaisiin Pihlmanin panosta.

Ja totta. Vähän turhaan korostin Hjalliksen huonoa roolia tällä kaudella. Olihan se sitä aiemmin, tällä kaudella paljon vähemmän. Ja on varmasti jatkossakin.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alun koomailun jälkeen sentään piste Lukolta. Nokelaiselta kahden maalin säestämä vahva peli ja Pulkkiselle taas kaksi syöttöbojoa. Forrest oli harvinaisen kuutamolla ja tarjoili todellisia namuharhasyöttöjä Lukkolaisille. Muutenkin Lukko, varsinkin pelin alussa, näytti jälleen kerran Jokeripuolustuksen haavoittuvuuden intensiivisen karvaamisen alla. Karmea määrä kiekonmenetyksiä puolustuksessa, joskin välillä myös laitahyökkääjät eivät hae tarpeeksi aktiivisesti kiekkoa hyökkäyspäästä, jolloin pakit jäävät yksin ja hyvin liikkuva vastustaja vie kiekon.

Lopun Pulkkinen huitoo Lukkolaista - Noronen niittaa Pulkkista takaapäin mailalla jalkaan oikein kunnolla - episodi oli täysin turha ja mulla on kädet kyynärpäitä myöten ristissä toivoen että Pulkkinen ei oikeasti loukkaantunut.

Järvisen otto rankkuihin oli erinomainen veto ja kundi tarjosi todella hyvän mahdollisuuden toisen pisteen nappaamiseen. Mutta miksi helvetissä apinalauman kanssa painiva Hentunen laitetaan ampumaan rankkari??? Se jätkä saa sadasta kiekosta yhden ineen. Miksei todella jäätävästi viimeistelevää Kerälää saada ampumaan?

Pisteen verran saatiin sentään kasvatettua eroa HPK:hon ja suora pleijaripaikka on vielä omissa handuissa. Se tuntuisi jo voitolta kun ajattelee sentteritilannetta ja kauden tapahtumia kokonaisuutena.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Kohtuullinen esitys tänään vaikka parempi voittikin.

Mitäs peliä olit katsomassa? Joukkueen peli suli täysin Lukon karvauksen alla ja omaa hyökkäyspeliä ei käytännössä ollut. Kiitos ylivoimapelin saatiin pari maalia.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Jokerit pelasi juuri sellaista kiekkoa millä tämän kauden playoffeissa on ne menestysmahdollisuudet, todella vaikean alun jälkeen puolustus tiivistyi koko ajan ja huipentui loistavasti taisteltuun 5-3 alivoimaan. Maalit tulivat tehokkaasti erikoistilanteista (3/3!) ja Nokelainen oli kehumisen arvoinen. Kerhon perseiltyä kutospaikka on täysin omissa käsissä, mutta toivottavasti saadaan ainakin Eaves takaisin ensi viikolla.
 
Viimeksi muokattu:

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Tänään Ilmalassa nähtiin po-kiekon esilämmittelyä. Lukko sai pari maalia eteen, toinen Justinin käärimä lahjapaketti. Nokelainen, tuo alimpaan helvettiin kirottu paluumuuttaja, iski ensin todellisen tahtomaalin (vittu miten hieno), ja YV:lla Pulumainen one-timeri, ja kas...Jokerit taisteli ottelun voitosta.
Kaksi erää hyvää hokia, mutta rehellisesti on myönnettävä Lukon paremmuus, etenkin omassa päässään. Siinä jäi Jokerit selvästi kakkoseksi, meidän puolustus ei vaan riitä. Ja nämä hyökkäyksiin lähdöt...Lukko lähti helvetinmoisella vauhdilla verrattuna Jokereiden vastaaviin...ja usein keskeltä...ja aina vaarallisesti. Kyllä on meillä opittavaa.
Illan ilonaihe oli tietysti Pelsujen voitto. Hyvä Niko!

Tiistaina sitten pökitään jullit kakkoseksi voittamalla Ässät. Viimeinen matsi Valmettia vastaan on kenties jo JyPille huokauksen paikka ennen pudotuspelejä.

On meillä mahtavat tuomarit8))
 
Viimeksi muokattu:

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä ilta selkeytti hivenen Jokerien jatkoa ja pudotuspelien vastustajia.

Kaksi vaihtoehtoa:

A. Puolivälierissä suoraan vastaan Ässät, HIFK tai Lukko
B. Sääleissä vastaan Kärpät, Blues tai Ilves ja mahdollisissa puolivälierissä Ässät tai HIFK

Eli käytännössä sen verran selvisi että JYP:iä, KalPaa ja HPK:ta ei kohdata ennen välieriä.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Tämä ilta selkeytti hivenen Jokerien jatkoa ja pudotuspelien vastustajia.

Kaksi vaihtoehtoa:

A. Puolivälierät: Ässät, HIFK tai Lukko
B. Säälit: Kärpät, Blues tai Ilves => puolivälierät: Ässät tai HIFK

Eli käytännössä sen verran selvisi että JYP:iä, KalPaa ja HPK:ta ei kohdata ennen välieriä.
Tai sitten:

C. Pudotaan sääleissä => Tan in Mallorca

Ja olihan tuossa jo muutenkin enemmän kuin 2 vaihtoehtoa. Laskin ainakin kuusi, ilman Mallorcaa8)
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tai sitten:

C. Pudotaan sääleissä => Tan in Mallorca

Ja olihan tuossa jo muutenkin enemmän kuin 2 vaihtoehtoa. Laskin ainakin kuusi, ilman Mallorcaa8)

Muokkailin viestiä vähän edestakaisin, mutta kyllähän tuossa kaksi vaihtoehtoa on. Tarkoituksenani oli listata ketkä ovat tällä hetkellä mahdollisia vastustajia. Kukaan tuskin olettaa että sääleistä mennään automaattisesti jatkoon.
 

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä jatkuu edelleen lähes huvittava kirjoittelu siitä että saako Kekäläistä kritisoida vai ei! Fakta on se että hänkin on tehnyt hutihankintoja, joista Pihlman lienee räikein! Ok, ensi kausi on sitten ehkä hänen kohdallaan konreettisemmin hänen joukkueensa, nyt ei vielä suurta muutosta ole nähtävissä. Ei myöskään parempaan!
Huvittavaa kirjoitteluissa on se miten joitakin saa ja pitää kritisoida, muiden arvostelu on välittömästi merkki täydestä tietämättömyydestä!

Jokereiden peli ei tällä hetkellä kulje, sen voi allekirjoittaa jokainen joka hallissa istuu! Olen selkeän pettynyt Westerlundin vaikutukseen joukkueen pelissä! Mielestäni aikaa on ollut tarpeeksi muuttaa joukkueen peliä, mutta voimme todeta tällä hetkellä pelin olevan pahasti hukassa kauden tärkeimpien pelien lähestyessä! Jokereiden maalit tulevat usein hyvien yksilöiden suorituksina, virheet taas siitä ettei viisikkopeli toimi! Kokeneen valmentajan olisi mielestäni pitänyt pystyä saamaan joukkueen peli parempaan malliin kevään tässä vaiheessa! Piste!
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä jatkuu edelleen lähes huvittava kirjoittelu siitä että saako Kekäläistä kritisoida vai ei!
(snip)
Jokereiden peli ei tällä hetkellä kulje, sen voi allekirjoittaa jokainen joka hallissa istuu! Olen selkeän pettynyt Westerlundin vaikutukseen joukkueen pelissä!(snap)

Ei Kekäläistä saa kritisoida, sehän voi pahoittaa mielensä ja lähtee takaisin Ämerigaan.

Eiköhän jok´ikinen kirjoittaja ole sanonut että saa ja pitääkin kritisoida kun/jos aihetta on. Ero tulee siitä että jotkut ovat kärkkäästi, ehkäpä hieman provosoidenkin, muodostamassa kuvaa tulevaisuuden onnistumismahdollisuuksista näiden parin tämän kauden hudin perusteella. Toiset sitten taas todistelevat pitkäjänteisesti että vasta ensi kaudella, viimeistään kaudella 2012-2013, Keklu pääsee todella näyttämään kykynsä. Huvittavaa on se että jotkut oikeasti odottivat Kekäläisestä jotain erehtymätöntä jumalhahmoa, joka ei virheitä tee. Ihminen sekin on. Vastustajien (varsinkin HIFKin) kateelliset kaverit sitten huutelevat mitä sattuu ja yrittävät todistaa itselleen ettei harmita niin hirveästi.

Itsellä on suuri luotto kaveriin ja usko jo että ensi kaudella näemme pitkästä aikaa Jokerit, jossa paketti on enemmän kuin osiensa summa. Ei vähemmän niinkuin tällä kaudella.

Westerlundista ja joukkueen pelistä samaa mieltä. Onko syy pelaajamateriaalissa, loukkaantumistilanteessa, kuntopohjassa vai missä, mutta joukkue ei pelaa joukkueena. Tosin modernissa lätkässä sentteri on kentässä niin tärkeä pelaaja, että Mäki-Kerälä-Heino-Helenius nelikko ei vain liigatasolla riitä yhtään mihinkään. Eivätkä puolikuntoiset Pirnes ja Eaves auta asiaa oikeastaan ollenkaan. Ensi kesän tärkein tehtävä onkin liigan Top-3 sentterinelikon järjestäminen Jokereihin ensi kaudeksi ja 1-2 lupaavaa nuorta tulevaisuuden 1. sena-umpisentteriä stunteiksi.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tosin modernissa lätkässä sentteri on kentässä niin tärkeä pelaaja, että Mäki-Kerälä-Heino-Helenius nelikko ei vain liigatasolla riitä yhtään mihinkään. Eivätkä puolikuntoiset Pirnes ja Eaves auta asiaa oikeastaan ollenkaan. Ensi kesän tärkein tehtävä onkin liigan Top-3 sentterinelikon järjestäminen Jokereihin ensi kaudeksi ja 1-2 lupaavaa nuorta tulevaisuuden 1. sena-umpisentteriä stunteiksi.

Kyllä joku Filppula-Kerälä-Petruzalek-Heino-Helenius ja stuntteina Nokelainen ja Mäki riittää ihan hyvin, sillä pelitavan ollessa selvillä pystyy vaikkapa Heleniuskin pelaamaan ihan hyvää sentteripeliä ja rakentamaan laadukkaita hyökkäyksiä. Petruzalek oli eilen melko vaisu Lukosta, olisiko tämä varmistus siitä että soppari meille on taskussa?
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä joku Filppula-Kerälä-Petruzalek-Heino-Helenius ja stuntteina Nokelainen ja Mäki riittää ihan hyvin, sillä pelitavan ollessa selvillä pystyy vaikkapa Heleniuskin pelaamaan ihan hyvää sentteripeliä ja rakentamaan laadukkaita hyökkäyksiä. Petruzalek oli eilen melko vaisu Lukosta, olisiko tämä varmistus siitä että soppari meille on taskussa?

Jos Petruzalek tulee, niin hänen pelipaikkansa täytyy olla laituri. Se on hänen ominaisuuksilleen luontevampi pelipaikka kuin sentteri. Sentteriksi hänen hankkimisensa olisi täysin idiootti ratkaisu. Sama juttu muuten Nokelaisella. Mikäli ensi kauden aloittavaan sentterinelikkoon kuuluisivat Petruzalek ja / tai Nokelainen, niin voi hyvää päivää.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitäs peliä olit katsomassa? Joukkueen peli suli täysin Lukon karvauksen alla ja omaa hyökkäyspeliä ei käytännössä ollut. Kiitos ylivoimapelin saatiin pari maalia.

Kyllä se seuraavista lähtökohdista oli Jokereilta hyvä peli:

Kun SM-liigan joukkueet jaetaan viiteen paremmuusluokkaan A-E, Jokerit on tällä hetkellä tasoa C ja Lukko ehkä B+. Jos tuo Jokerien heikko sentteritilanne ja voimaton puolustus vielä huomioidaan paremmin, Jokerit on tasoa C-. Näistä lähtökohdista Jokerit pelasi suhteellisen onnistuneen pelin napaten pisteen itseään selvästi paremmalta vastustajalta pelissä, jolla oli molmemmille iso merkitys. Minusta Jokerit taisteli hyvin aina Nokelaista myöten. Oma arvio ennen ottelua oli se, että peli on Jokerien kotietu huomioiden umpitasainen ja sellainen se tuloksellisesti olikin. Lukko tosin vei peliä paremman materiaalinsa turvin välillä turhankin kirkkaasti.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Jos Petruzalek tulee, niin hänen pelipaikkansa täytyy olla laituri. Se on hänen ominaisuuksilleen luontevampi pelipaikka kuin sentteri. Sentteriksi hänen hankkimisensa olisi täysin idiootti ratkaisu. Sama juttu muuten Nokelaisella. Mikäli ensi kauden aloittavaan sentterinelikkoon kuuluisivat Petruzalek ja / tai Nokelainen, niin voi hyvää päivää.

Tämä kausi on mennyt Lindgrenin laidalla, mutta viime kaudella Petruzalek pelasi varsin menestyksekkäästi keskellä.

Lukko vei peliä ajoittain kirkkaasti, mutta eipä Lukolla kovin hyviä maalipaikkoja ollut kahteen viimeiseen erään (poislukien Lindgrenin maali).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös