Jokerit kohti kautta 2012-13

• 527 220
  • 1 257

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Huhuttu Hakanpää olisi todella hyvä lisäys. Tämän lisäksi hakisin kyllä vielä yhtä kiekollista pakkia. Masto seiskapakiksi, jollei miehelle löydy uutta seuraa. Bumelle ja Lupalle ei missään nimessä jatkoa. Ikä alkaa jo painaa huolestuttavasti.

Nyt viime peleissä nähdyn kaltainen Masto ei todellakaan ole Jokereiden 7.pakki, vaan jos otteet pysyy lähellekään tällaisina niin paikka pelaavassa kokoonpanossa on selviö ja tämä Kekäläisen hankinta ei olisikaan floppi. Kausi ei missään nimessä ole kokonaisuudessaan mennyt putkeen mutta tällä hetkellä tunnelin päässä on varsin kirkasta valoa.

SamTheMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jos Rask tuonne tulee niin se tietää valitettavasti että joko Lahti tai Pulkkinen lähtee. Ainakin jatkuvuutta olisi kerrankin, mutta itse kyllä olisin hakenut paria isoa kalaa. Esim. Hardtin jatkon sijaan olisin pistänyt Eavesin laitaan ja hakenut sitä ykkössentteriä, kun Ilari ei tällä kaudella onnistunut.

Muuten viestisi oli kuin suoraan omalta näppikseltä, mutta tätä en ihan allekirjoita. Eaves on lähtökohtaisesti loistava sentteri. Tekee duunia kumpaankin suuntaan ja on älyttömän taitava sekä puolustamaan että hyökkäämään. Vaikka alkukaudesta HFE-ketju toimikin ihan kohtalaisen hyvin, ellei jopa todella hyvin, olisi nyt vähän tyhmää tunkea Eaves taas laitaan, kun on huomattu, miten paljon paremmin mies pelaa sentterinä. Myös uuden ykkössentterin hakeminen Filppulan tilalle olisi aika kova teko Keklulta (myös Hjallikselta). Ei tähän liigaan voi hommata kolmea ykkössentteriä ja yhtä kakkossentteriä. Mieti nyt, "Lehterä"-Filppula-Eaves-Hahl-Heino...huhhuh! Tietty tämä uuden ykkössenan hankinta tukisi Eavesin siirtoa laitaan, mutta silti.

Sitä on varmaan kenenkään turha kiistää, että Pulkkinen on ollut pettymys tällä kaudella. Joo on kultapotta, tiedetään, mutta seuraatkaa vähän kaverin ratkaisuja. Oikeastaan mikään ei tule sieltä selkarangasta, vaan kaikki näyttää erittäin väkinäiseltä tällä hetkellä ja on näyttänyt jo pidemmän aikaa. Itse olin viime kaudella Pulkkisen yksi suurimmista ihailijoista ja hehkuttajista ja tällä kaudella olen tuskaillut, kun Pulkkinen ei vain ole ollut sillä tasolla, mitä viime kausi antoi odottaa. Tasonnousua ei ole tapahtunut. Tästä tullaankin sitten kysymykseen: Kannattaisiko Teemun lähteä rapakon taakse kokeilemaan AHL-pelejä? Jos ensi kaudella Pulkkinen jatkaa meillä ja vetää yhtä "huonon" kauden täällä, voi ovet sulkeutua taalaliigaan pidemmäksikin aikaan. Nyt on ehkä hektisimmät hetket, kun pitäisi ottaa niitä kehitysaskelia eteenpäin ja näyttää, että Pulussa on tähtiainesta. Pulkkisen jäädessä tänne, mielestäni häntä kannattaisi peluuttaa Filppulan kanssa, koska Eaves-Teräväinen kaksikko tuntuu toimivan pelistä toiseen, eikä sitä ehkä kannata rikkoa ensi kaudeksikaan. Jos taas Pulkkinen lähtee kokeilemaan toiselle puolelle merta, hänet täytyy korvata hyvillä käsillä varustetulla maalintekijällä. Tämän kauden liigasta ensimmäisenä tulee mieleen Lasch. Myös Stapleton olisi aika kiva kotiuttaa (in my dreams, joo).

Puolustukseen kaivataan edelleen sitä ylivoimapakkia ensikaudeksi. Rightin pakki, joka osaa tehdä maaleja. Oli se sitten Porseland tai Seikola tai vaikka Shea Weber, mulle on ihan sama, mutta oikealta ampuva pakki on saatava. Lupa ei ole ollut se kaivattu ylivoimapakki. Sen sijaan Nordlund on näyttänyt heräämisen merkkejä viime matseissa ja jos jatkaa samaan malliin voi mun puolesta jatkaa ensikaudellakin.

Hardt/Lahti/X-Eaves-Teräväinen
Hardt/Lahti/X-Filppula-Pulkkinen/"Lasch"
Ruutu-Hahl-Rita
Mäki-Heino-Tyrväinen/Ben-Amor
Henritius-Ruuttu-Hännikäinen ym. potentiaaliset junnut

Eronen-Väänänen
Dehner-Nordlund
Niemi-Hakanpää?/Joku muu rightin pakki
Hovinen-Lindell
Lindbohm-Rantakari

Maneliuksen olisin valmis päästämään johonkin toiseen seuraan. Tuntuu, että ei vaan rahkeet riitä nousemaan liigassa sille tasolle, mitä se Jokereissa vaatii. Boumediennellekkin voisi sorvata jatkon, mutta pakisto on nyt jo aika täynnä ja mielestäni se rightin puolen pakki on etusijalla ennen Bumea. Myös junnuista on nousemassa näillä näkymin muutama pakki liigarinkiin mukaan, ehkä myös pelaavaan kokoonpanoon Tomekin avustuksella. Nordlund tosiaan on vähän kaksipiippuinen juttu. Koko alkukausi on kaveri haukuttu alimpaan helvettiin ja vaadittu siirtoa muualle. Nyt kuitenkin parin pelin otannalla näyttää Maston tulevaisuus paremmalta. Mistä lie johtunee tuo pelaamisen huomattava tasonnousu, mutta se on ollut todella silmiinpistävää. Masto on suorastaan häikäissyt allekirjoittaneen muutamilla loistavilla ylöstuonneillaan ja viivakikkailuillaan.

Hyökkäyksessä myös vaihtuvuus pysyy todella pienenä toivon mukaan. Kaksi alempaa ketjua pysyvät todennäköisesti identtisinä ja ylemmät kaksi ketjua tulevat muuttumaan vain jonkin verran, riippuen poislähtijöistä (Lahti,Pulkkinen?). Kerälän todennäköinen uusi seura on KalPa, mutta en usko, että Kerälän poistuminen kokoonpanosta tekee sen suurempaa reikää. Vähän varmasti kaikkia pelottaa Eavesiin luottaminen, kun hänen loukkaantumishistoriansa tuntee. Viime kaudella Ben pelasi 44/60 ottelua ja tällä kaudella matseja on 39 tähän mennessä. Onko tuo sitten riittävästi vai liian vähän, siihen en osaa ottaa kantaa.

Todella pieni tulee olemaan vaihtuvuus kokonaisuudessaan. Suurin lienee sitten valmennuspuolella, kun Erkka väistyy kokonaan ja Lämsä&Tomek korvaavat hänet. Valmennukselta toivonkin hyökkäyspelin kehittämisen jatkamista ja munaa uskoa omaan pelitapaan. Tällä hetkellä näyttää valoisalta ensi kausi. Ainiin, mutta meillähän olikin tämäkin vielä pelaamatta... Viimeinen rutistus runkosarjasta alkakoon!

edit. Raskin tuloa kokoonpanoon en jaksanut alkaa sen enempää miettimään. Mietitään sitten, kun sopimus julkaistaan.

Filosofem

Jäsen
Kun katsotaan meidän eilisiä voittoisia hyökkäysketjuja:

Hardt-Eaves-Teräväinen
Rita-Hahl-Ruutu
Lahti-Filppula-Pulkkinen
Mäki-Heino-Tyrväinen

Niin piru, siinähän ovat myös meidän tulevan kauden hyökkääjät! Mun lähtökohta on, että kaikki jatkavat kunnes toisin ilmoitetaan, joten on uudella tavalla mielenkiintoista seurata joukkueen rakentamista, mikäli uusia soppareita tulee. On tietenkin selvää, etteivät nuo hyökkääjät riitä loukkaantumisten kasaantuessa, kuten tällä kaudella taas nähtiin.

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin eihän noi kaverit koko kauden ajaksi riitä tietenkään, mutta en ainakaan itse haluaisi lähteä ketään noista kavereista tiputtamaan kokoonpanon ulkopuolelle jonkun helvetin Raskin tieltä. No ehkä Tyrväisen, mutta en muita.

Vaihtuvuus tulee olemaan helvetin pientä ja se on todella positiivinen asia. Tällä hetkellä jatkosopparit on kaikilla äijillä jotka halutaan pitää pois lukien Fränä ja Sulttaani. Näillekkin ne sopparit toivottavasti vielä tehdään.

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Niin eihän noi kaverit koko kauden ajaksi riitä tietenkään, mutta en ainakaan itse haluaisi lähteä ketään noista kavereista tiputtamaan kokoonpanon ulkopuolelle jonkun helvetin Raskin tieltä. No ehkä Tyrväisen, mutta en muita.

Itse taas näen tilanteen todella optimaaliseksi, jos Raskilla on sopimus. Tämän hetken top 12 + Rask muodostaa vahvan rungon. Itse lähtisin hankkimaan muita vahvistuksia hyökkäykseen vasta sitä myötä, kun alkaa näyttämään siltä, että joku tuosta 13:sta poistuu jengistä. Ruuttu, Henritius, Hännikäinen, Rekonen, (Koski) ja Salminen muodostakoon haastajien ryhmän.

Jos esim. Pulkkisen tai Lahden lähtö näyttää ERITTÄIN todennäköiseltä jo nyt niin sitten korvaajaa ehdottomasti jo ajoissa etsimään. Tällä varmistetaan, että päästään valitsemaan parhaista yksilöistä eikä niistä ketä kesällä sattuu vielä olemaan vapaana jostain syystä.

Muutenkaan EN YMMÄRRÄ miksei minkäänlaista kokoonpanon kierrättämistä saisi harrastaa muutakuin pakkotilanteessa. Pulkkinenkin voisi olla paljon paremmalla tasolla tällä hetkellä, jos olisi saanut nuorten kisojen jälkeen huilata vaikka viikon niin kuin naapurissa tehtiin Granlundien kanssa. Mutta eihän meillä nyt noin voida tehdä tietenkään.

Viimeksi muokattu:

Filosofem

Jäsen
Tällä hetkellä jatkosopparit on kaikilla äijillä jotka halutaan pitää pois lukien Fränä ja Sulttaani. Näillekkin ne sopparit toivottavasti vielä tehdään.

Mä kirjoitan tähän jotain niin yltiöpositiivista, että pitäkää lätsistänne kiinni ja ohjatkaa mut lopuksi positiivisuusketjuun.

Mun mielestä Sulttaani on pienellä otannallaan joukkueen paras maalivahti. Olin tätä mieltä jo ennen Kilpeläisen nykyisiä haparointeja. Mikäli Sulttaanin otteet eivät ole sattumaa (esimerkiksi monesti nähty maaginen hanskakäsi ei ole sattumaa) ja hän pystyy säilyttämään tasonsa, niin tässä on meillä tuleva ykköskorin maalivahti SM-liigaan.

Näköjään mä joudun sotkemaan saman otsikon alle myös Kiekko-Vantaan joukkueen rakennuksen. Mun visio olisi, että ensi kaudella Kilpeläinen ja Hetenyi kantavat tasaisesti torjuntavastuun ja Tuohimaa olisi KiVan ykkösmaalivahti. Korpisalo jatkaisi A-nuorissa vielä vuoden ja jakaisi entistä enemmän torjuntavastuuta Lankisen kanssa. Mikäli jokin kolmikosta Kilpi-Zoltan-Frans loukkaantuu, niin Korpisalo siirtyy KiVaan tuuraamaan ja edellä mainitusta kolmikosta kaksi terveiden kirjoissa olijaa jatkavat liigassa. Tällöin Lankinen olisi junnujen ykkösvahti.

Kun Kilpeläisen sopimus päättyy, Jokereiden ennakkoluuloton maalivahtitandem kaudelle 13-14 olisi Hetenyi-Tuohimaa. Korpisalo torjuisi Vantaalla ja Lankinen yhä nuorissa, jos heidän tasonsa riittää näille sarjatasoille, siis (tottakai riittää, kunhan vain laitoin hämäykseksi jarruja sinne, minne niitä ei tarvita).

Uskon, että Kekäläinen tekee aika paljon uusia sopimuksia ensi kaudelle, mutta ne julkaistaan KiVan toimesta. Jokereiden ja K-Vantaan yhteistyötä on parjattu paljon muiden toimesta, mutta se on selvää, että nykyinen meininki, jossa KiVa on sarjan huonoimpia joukkueita, ei voi jatkua. Myös Jokereiden Mestikseen lähettämät nuoret kehittyvät paremmin saadessaan pelata hyvässä joukkueessa. En voi uskoa, että Jokerit olisi samanlainen Narkissoksen ja Ebenezer Scroogen mutaatio kuin mitä IFK oli K-Vantaalle, vaan kyllä Jokereiden etu on oltava, että myös KiVa hyötyy yhteistyöstä loppuun asti.

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tällä hetkellä jatkosopparit on kaikilla äijillä jotka halutaan pitää pois lukien Fränä ja Sulttaani. Näillekkin ne sopparit toivottavasti vielä tehdään.
Paitsi yksi soturi on rivistä poissa eli koko kauden saikulla ollut Ben-Amor. Jos saa paikat kuntoon niin tekisin välittömästi jatkosopimuksen! Leveyttä ei ole koskaan liikaa ja särmää ensi kauden joukkue tarvitsee. Tarkoitan kovuutta ja intohimoa! Haikeaksi vetää jos ja kun Semir Jokereissa enää pelaa. Mies tuli aikanaan Tomekin paikalle kun päällikkö joutui lopettamaan uransa. Kuka meillä tällä kaudella on hoitanut nokkapokat ja kaverin puolustamisen? Aivan, ei kukaan! Näin ei saa jatkua, ei ainakaan jos itse saisin päättää. Olen antanutkin itselleni ymmärtää että puolustukseen halutaan lisää kovuutta ensi kaudeksi. Toki tietoni perustuu aikaan ennen Bumen ja Lupan hankintaa, mutta toivossa on hyvä elää. :)

Filosofem

Jäsen
Paitsi yksi soturi on rivistä poissa eli koko kauden saikulla ollut Ben-Amor.

Ben-Amorista sellainen mielenkiintoinen juttu, että Semir on otettu Jokereissa parin vuoden aikana todella vahvasti markkinakasvoksi. Tällä kaudella asian ymmärtää loukkaantumisen takia, että pr-tehtäviä löytyy. Joka tapauksessa Semir on antanut kasvonsa ja äänensä esimerkiksi Jokereiden TV-mainokseen ("Seksikäs kaveri, kova joukkue"). Ehkä myös erottuva parta vaikuttaa.

Kyllä mullekin Ben-Amorin jatkosopimus kelpaisi, mutta näin äkkiseltään hänelle ei voi luvata vakiopaikkaa jengistä. Uskon, että tämän takia Ben-Amor jatkaa muualle.

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Suurin toive itselle on, että Ben-Amor jatkaa joukkueessa. Todella harmillista, ettei äijä ole päässyt tällä kaudella pelaamaan. Tyrväisen korvaisin koska vain Semirillä. Tosin ymmärrän myös, jos Semirille ei tarjota sopimusta/mies ei itse halua jatkaa. Mutta sitten kyllä vituttaa ja kovin.

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tismalleen samaa mieltä SirKepolan kanssa, nykyinen hyökkäys täydennettynä Raskilla olisi suorastaan fantastinen kokonaisuus, jossa yhdistyisi sopivassa suhteessa fyysisyys, taito, nuoruus, kokemus ja osaaminen puolustussuuntaan. Leveyttäkin olisi loukkaantumisten varalta, kuten myös tervettä kilpailua pelipaikoista. Semirin jatkon suhteen olen kahden vaiheilla, koska ns. varmaa paikkaa kokoonpanossa Jokereilla ei ole luvata ja vähän luulen että tuohon hänen jatkonsa Jokereissa myös kaatuu.

Ilmalan kaipaamaa kovuutta takalinjoille tuonee huhuttu Hakapää (195cm/99kg).

Gamesaver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Joe Thornton
Suurin toive itselle on, että Ben-Amor jatkaa joukkueessa. Todella harmillista, ettei äijä ole päässyt tällä kaudella pelaamaan. Tyrväisen korvaisin koska vain Semirillä. Tosin ymmärrän myös, jos Semirille ei tarjota sopimusta/mies ei itse halua jatkaa. Mutta sitten kyllä vituttaa ja kovin.

Meikäläisellä on pieni pelko perseessä sen suhteen että Semirin ura saattaa loppua.

maukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontulan Jokerit
Dixon jatkaa Porissa ensi kaudella, joten Dixon tuskin on enään Kekun suosikkiurheilija facebookissa.

Dixon olisi varmasti ollut hyvä sentteri Jokereille, mutta toisaalta jos Eaves jatkaa ensi kaudella keskellä, niin ei Jokerit tarvitse sentteriä.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Suurin toive itselle on, että Ben-Amor jatkaa joukkueessa. Todella harmillista, ettei äijä ole päässyt tällä kaudella pelaamaan. Tyrväisen korvaisin koska vain Semirillä.

Samaa mieltä naapurista, mun mielestäni Tyrväinen oli outo hankinta, kuten aikanaan Simo Mälkiä. Riittikö Tyrväisellä pelkkä sukunimi? Ja Dixonko on niin uskalias, että jatkaa Porissa?

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Samaa mieltä naapurista, mun mielestäni Tyrväinen oli outo hankinta, kuten aikanaan Simo Mälkiä. Riittikö Tyrväisellä pelkkä sukunimi? Ja Dixonko on niin uskalias, että jatkaa Porissa?

Tyrväinen on Lämsän tuontitavaraa. Sinänsä ihan ok roolipelaaja nelosketjuun, jolla on käsitykseni mukaan myös jonkin sortin kehityspotentiaalia, eli kaverista voi olla enemmänkin iloa tulevaisuudessa kuin pelkkänä nelosketjun taklauskoneena. Toivottavasti Tyrsky treenaa kesän aikana taklaamista siten, että ensi kaudella olis vastustajat useammin niittien kohteena areenan pleksien sijasta...

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)

Tyrväisessä on potentiaalia. Se tuli nähtyä, kun hän pääsi pelaamaan Ruudun ja Ridan väliin. Väläyttelee aika-ajoin kiekollista osaamista ja jumalauta tykkään, kun hän laittaa miestä seinille. Niinkuin Ikijokeri totesi toivottavasti Tyrsky treenaa sitä taklaamista kesän aikana, koska liian moni niistä hyvistä pommeista menee ohi.
Tyrsky on välillä hasardi, mutta kyllä tuosta vähintään hyvä liigajyrä tulee. Meidän uusi Tomi Mäki vähän paremmilla käsillä.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Toivottavasti Tyrsky treenaa kesän aikana taklaamista siten, että ensi kaudella olis vastustajat useammin niittien kohteena areenan pleksien sijasta...

No, ei ne aina vaan osu. Osallistuin keskusteluun lähinnä siksi, että tässä verrattiin Semiriä ja Tyrväistä ja kyllä mun mielestäni Semir on vastustajan kannalta vittumaisempi ihminen ja kiekkoilija..

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Meidän uusi Tomi Mäki vähän paremmilla käsillä.

Paitsi että Tomi Mäki on oma jätkä ja noin 1000 kertaa varmempi tapaus kuin Tyrväinen joka koheltaa kentällä ihan liikaa ja luulee olevansa taitavampi kuin on. Tomi Mäki tietää tasonsa, ei yritä olla enempää kuin on mutta antaa aina kaikkensa joukkueelle. Tomi on erinomainen puolustava pelaaja, joka on tarpeeksi ilkeä ja osaa sen lisäksi pistää kiekon maaliinkin silloin tällöin. Tyrväisellä on vielä pitkä matka edes Tomi Mäen tasolle, saatikka että miehestä voisi kaavailla jotain kiekolliseen rooliin. Omia junnujakin on tulossa siinä määrin että näen Tyrväisen paikan enemmän ja vähemmän olevan liipasimella. Ilman Lämsää en näkisi Tyrväiselle edes mitään roolia täällä.

Semir vie myös Tyrskyä mennen tullen, joten myös täällä valinta näiden kesken olisi helppo.

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tyrväisen on pystyttävä parantamaan kiekollista peliään ainakin jonkin verran kesän aikana, koska muuten en näe hänelle käyttöä enää ensi kauden jälkeen, sillä kuten flintstone sanoikin, jos kehittymistä ei tapahdu, oman juniorimyllyn tuotteet ajavat ohi kilpailussa nelosketjun paikoista. Potentiaalia Tyrväisellä pitäisi ehdottomasti olla, eikös häntä ole pidetty lupaaavampana kuin isoveljeään?

Asiasta toiseen, pari lainausta "SM-liigan siirtohuhut kaudelle 2012-13" -ketjusta:

Hakanpää jatkaa Bluesissa.

Hevosmiesten tietotoimisto tiesi kertoa jo Caldwelin varmasta pahvista pääkaupunkiseudulle. Todellisuusperästä en mene takuuseen.

Kyllä minulle Caldwell kelpaisi tuolle puuttuvan pakin paikalle vaikka ei olekaan right kätisyydeltään. Saataisiin Nordlundin lisäksi toinenkin kovaa laukova viivatykki ja samalla Ossiakaan ei tarvitsisi enää kuormittaa ylivoimalla. Hieman tosin arveluttaa lähteä kauteen kaikki ulkomaalaispaikat täytettynä, jos tulee tarve reagoida niin kädet on aika pahasti sidoittu mahdollisten peliliikeiden osalta.

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Paitsi että Tomi Mäki on oma jätkä ja noin 1000 kertaa varmempi tapaus kuin Tyrväinen joka koheltaa kentällä ihan liikaa ja luulee olevansa taitavampi kuin on. Tomi Mäki tietää tasonsa, ei yritä olla enempää kuin on mutta antaa aina kaikkensa joukkueelle. Tomi on erinomainen puolustava pelaaja, joka on tarpeeksi ilkeä ja osaa sen lisäksi pistää kiekon maaliinkin silloin tällöin. Tyrväisellä on vielä pitkä matka edes Tomi Mäen tasolle, saatikka että miehestä voisi kaavailla jotain kiekolliseen rooliin. Omia junnujakin on tulossa siinä määrin että näen Tyrväisen paikan enemmän ja vähemmän olevan liipasimella. Ilman Lämsää en näkisi Tyrväiselle edes mitään roolia täällä.

Semir vie myös Tyrskyä mennen tullen, joten myös täällä valinta näiden kesken olisi helppo.

Arvasin, että joku takertuu nyt tähän Tomi Mäki juttuun. Tarkoitin miestä jota voi tulevaisuudessa peluuttaa niin nelosessa kuin ylemmissä kentissä. TULEVAISUUDEN Tomi Mäki. En tarkoittanut millään tavalla, että Tyrsky nyt tällä hetkellä olisi Mäen tasolla. Miehillä kuitenkin ikäeroa ja Tyrväisestä näkee sen nuoruuden innon/koheltamisen ja yli omien taitojensa pelaamisen. Kyllä kuitenkin hän on väläytellyt välillä kiekollista osaamista ja on itsekkin todennut omaavansa paremmat kädet kuin esim veljellään.

Ilman Tyrväistä meillä olisi pyörinyt taas vähän ketä sattuu tuolla nelosessa ja se nelonen ei olisi ollut niin tuhoisa mitä on tällä kaudella ollut. Ilman Tyrväistä siellä olisi pelannut varmaankin joku Ruuttu joka ei missään nimessä kuulu neloseen.

Semir vie tottakai Tyrväisen paikan. Ainoa vaan, että Semir on tällä hetkellä säpäleinä ja Väänäsen mukaan Semirin tilanne näyttää pahalta. Tyrväinen oli siis hyvä hankinta ja oikeassa roolissa pelaamassa.

Viru$

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En todellakaan hyppisi riemusta Caldwelin suhteen. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, on kaverin suoritustaso laskenut loppukaudesta kuin lehmän häntä. Ulkomaalaiskiintiöön on pakko jättää ainakin yksi paikka vapaaksi.

On se nyt jumalauta jos ei Keklun kontakteilla saa naarattua Caldwelia tasokkaampaa pakkia sisään.

Arde90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Dallas Stars, sympatiat Lukko
On kyllä mielenkiintoista nähdä, että missä ketjussa Rask meillä ensi kaudella pelaa. Kärkiketjujen paikat on mielestäni jo jaettu, tosin sieltä voi Lahti tai Pulkkinen siirtyä joko itään tai länteen. Kehitystä saa tapahtua melkoisesti kesän aikana, että Raskin voisi surutta iskeä pulun tai jaskan saappaisiin. Potentiaalia jampalla toki on. Alemmissa ketjuissa miehelle ei ole mielestäni käyttöä, eikä sielläkään oikein tilaa ole.

Sambody

Jäsen
En todellakaan hyppisi riemusta Caldwelin suhteen.

Samaa mieltä, mutta eri syystä. Ei nyt jumalauta menestyvää jääkiekko joukkuetta rakenneta pelkkien leftin pakkien varaan. Jo pelkästään ylivoiman kannalta sinne pitää saada se rightin kaveri. Caldwell on muuten kyllä vakuuttanut minut ja eri tilanteessa ottaisin mielelläni Jokereihin, mutta Nordlundin herättyä kevääseen en kyllä näe Caldwellille tarvetta. Toki, jos Niemeä asetellaan seiskapakiksi, mitä en kyllä usko millään, voi Caldwellin mahdollisen hankinnan jotenkin sulattaa.

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
On se nyt jumalauta jos ei Keklun kontakteilla saa naarattua Caldwelia tasokkaampaa pakkia sisään.

Käsittääkseni Kekäläinen työskenteli St. Louisissa lähinnä draftaamisen parissa, jonka kautta suhteita voisi kuvitella löytyvän, mutta ne ovatkin sitten Kanadan junioriliigojen ja USA:n yliopistosarjojen suuntaan. Ja tuolta ei ole löydä lähtökohtaisesti Caldwellia tasokkaampia pakkeja.

Lisäksi näissä P-Amerikan hauissa on aina olemassa riski siitä ettei pelaaja sopeudukaan pienempään kaukaloon tai muuten vaan Suomeen. Caldwellista tiedetään melko varmasti mitä saadaan.

Alemmissa ketjuissa miehelle ei ole mielestäni käyttöä, eikä sielläkään oikein tilaa ole.

En ole seurannut Raskia tarkasti, mutta ainakin Jatkoajan pelaajakortista saa Raskista kuvan alempien ketjujen pelaajan prototyyppinä; miehen suurimpia vahvuuksia ovat yrittäminen ja luistelu. Tilaa ei varsinaisesti ole, mutta tällä kaudella lähes täysin puuttunutta kilpailua pelipaikoista Rask tuo. Ja kuten on moneen kertaan nähty, loukkaantumisiakin sattuu aina ja tarvittaessa isommassa roolissa stunttaamaan pystyviä pelaajia on hyvä olla.

Jo pelkästään ylivoiman kannalta sinne pitää saada se rightin kaveri.

Kumma kyllä Jokereiden ylivoimapeli on ollut sarjassa neljänneksi tehokkainta vaikka tuosta on puuttunut lähes koko kauden se rightin pakki. Ei siinä, kyllä minäkin tuonne yhtä rightin puolustajaa kaipaisin, mutta ei se silti täysin välttämätöntä ole mikäli kätisyyttä lukuunottamatta muuten sopiva pelaajatyyppi löydetään. Sopiva pelaaja Caldwell mielestäni muuten olisi.

Raskolnikov

Jäsen
Suosikkijoukkue
gunners
Paitsi että Tomi Mäki on oma jätkä ja noin 1000 kertaa varmempi tapaus kuin Tyrväinen joka koheltaa kentällä ihan liikaa ja luulee olevansa taitavampi kuin on. Tomi Mäki tietää tasonsa, ei yritä olla enempää kuin on mutta antaa aina kaikkensa joukkueelle.

Tomi Mäki on myös Tyrväistä seitsemän vuotta vanhempi. Tomi Mäki ei myöskään (olkoon miten varma pelaaja tahansa) omaa samanlaista kehityspotentiaalia kuten Tyrväinen joka pelaa ensimmäistä kauttaan liigassa.
Eikä sillä onhan Tomi Mäki tällä hetkellä laadukkaampi pelaaja kuin juhanityrväinen, mutta uskon Juhani Tyrväisen olevan tulevilla sesongilla Tomi Mäkeä edellä.

Viihdearvoa Tyrväinen tarjoaa jo nyt mäkeä enemmän.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy