Suhtaudun kunnioituksella kyllä kaikkeen sellaiseen seurajohtotyöhön jolla saavutetaan menestystä. Tässä pätkäistyssä lainauksessa kuitenkin on mielestäni se ydin miksi itse olen äärimmäisen tyytyväinen Jokeri-kannattaja, on tunne siitä että Jokereilla on tulevaisuudessakin paikka auringossa; joukkue on laadukkaan juniorityön ansiosta uusien tähtipelaajien suhteen omavarainen.
Olen samaa mieltä. Jos Jokereiden pitkäjänteinen ja laadukas työ junnupuolella jatkuu, on Jokereilla luvassa menestyksekkäitä vuosia. Valittu tie on ehdottoman oikea ja toivottavasti sitä jaksetaan kulkea pitkään.
Olen myös siitä iloinen, ettei Jokerit ole joukkue joka kesken kauden myy joukkueen kannalta tärkeitä pelaajia isompiin ympyröihin siksi, että saadaan iso pino taaloja.
Eihän sitä tehdä vain isojen rahojen takia vaan sen takia mitä niillä rahoilla voidaan tehdä. Aika vähän niistä on varmasti jaettu omistajille vaan on panostettu tuleviin kausiin. Esimerkiksi JYP:ssä on pelaajia myyty, mutta siinä samassa on saatu resurssit tulevien joukkueiden rakentamiseen, joilla on voitettu viime vuosien aikana pari mestaruutta.
Eikö Lahdessa ja Jyväskylässä positiiviset taloudelliset tulokset ole suureksi (?) osin seurausta juurikin myydyistä pelaajista saaduista tuloista?
Varmasti ne ovat hyvin merkittävässä roolissa positiivisissa taloudellisissa tuloksissa ja positiivisen kierteen aloittajina. Silti pelaajamyyntienkin takana on osaava seurajohto, joka on oikeassa kohtaa osannut tehdä oikeat liikkeet alkaen pelaajahankinnasta. Lisäksi on tehty paljon muutakin oikein kuin vain myyty pelaajia, esim. saatu kasvatettua lipputuloja, yritysmyyntiä jne.