Niin eihän Kivistön kohdalla todellakaan ollut kyse siitä, ettei Jokerit olisi halunnut miehen sopimusta jatkaa. Kivistöhän teki jo vuosi sitten kesällä NHL-sopimuksen ja käytännössähän jo viime kauden alussa tiedettiin ettei tule kautta pidempään meillä pelaamaan, vaan lähtee Pohjois-Amerikkaan kaudeksi 2012-2013. Ihmeellistä itkemistä. Tämä seikka lienee myös vaikuttanut siihen, että esimerkiksi Manelius tuntui saavan enemmän näyttöpaikkoja ja mahdollisuuksia, kun tiedettiin että mies jatkaa täällä eikä ole pois lähdössä kauden päätteeksi.Tässä kävi mielestäni vähän ohrasesti koko kolmikolle Klingberg, Manelius, Kivistö - liikaa keskinäistä kilpailua pelipaikasta, joka johti yliyrittämiseen ja sitä kautta kaikkien kausi lievästi alavireinen.
Erityisesti hyvien otteluiden jälkeen lähettäminen K-Vantaaseen toisen nuoren pelaajan tieltä varmasti söi itseluottamusta.
Kaikki tämä tietysti on pelkkää omaa ajatusvirtaa, mutta eiköhän maisemanvaihdos ole kaikkia osapuolia palveleva ratkaisu.
Olen erittäin luottavainen siitä, että joudut vielä nielemään nämä Rask-herjat (oliskohan niitä jo sata täynnä?). Rask on paljon parempi pelimies, kuin sinun viestejäsi lukiessa luulisi. Tulet huomaamaan....Raskissa ei saada mitään mitä tarvitaan.
Olen erittäin luottavainen siitä, että joudut vielä nielemään nämä Rask-herjat (oliskohan niitä jo sata täynnä?). Rask on paljon parempi pelimies, kuin sinun viestejäsi lukiessa luulisi. Tulet huomaamaan.
Jos joku on varma niin se, että flintstone ei tule ikinä lopettamaan/myöntämään virheensä tämän Rask-ajojahdin kanssa. Parempi vaan, kun kukaan ei enää jaksa provosoitua noista jutuista ja antaa asian olla.
Saattaa olla ettei ole nähnyt Raskia ilman kypärää? Jos se on blondi, niin mieli muuttuu kuin taikaiskusta.
Olen erittäin luottavainen siitä, että joudut vielä nielemään nämä Rask-herjat (oliskohan niitä jo sata täynnä?). Rask on paljon parempi pelimies, kuin sinun viestejäsi lukiessa luulisi. Tulet huomaamaan.
Kuinkas moni minun etukäteen dumaamista pelaajista on ollut meillä oikeasti hyviä ja joista voidaan käyttää sanaa vahvistus?
Nichlas Hardt
Suurempi kysymysmerkki on tämä vastustajien puolustusmerien halkaisija Moses jota on mielestäni utopistista sovitella suoraan tuloskenttiin ainakaan heti alusta. Jotenkin helvetin huono perstuntuma kaverista, pieni heppu amatöörisarjasta ja suoraan tuloskenttiin? Luotetaan skouttaukseen ja ympäristönkin pitäisi olla tuttu mutta silti?
Rask sen sijaan vituttaa ajojahdin kohteena, yksi harvoja kavereita SM-liigassa jota olen Jokereihin uumoilut ja meillä se nyt pelaa vaikka vain yhden kauden. Ei todellakaan ole mikään nelosen ja KVantaan väliä suhaava täytemies vaan erittäin monipuolinen tuloksen tekemiseen pystyvä hyökkääjä SM-liigan tasolla jo lähtökohtaisesti.
Niin, tämän hankinnan kanssa Keku pistää ammattitaitonsa peliin. Kukaan ei tilastojen valossa olisi tähän kaveriin tarttunut, tai ollut ainakaan järin kiinnostunut. Tällä hankinnalla on todellakin tavallista suurempi painoarvo, jos arvioidaan Kekun onnistumista Jokereiden toimarina. Huteja on jo kertynyt riittävästi, eikä uusiin täydellisiin ohilaukauksiin olisi varaa.
Lisättäköön vielä, että olen huolissani Jokereiden pelaajabudjetin koosta. Minulla on se käsitys, että se on pysynyt lähes samalla tasolla viimeisten vuosien ajan, vaikka lähtökohtaisesti sitä pitäisi kyetä nostamaan tasaisen varmasti.
Toiseksi en pidä yhtään siitä asenteesta, että tullaan ikäänkuin valmiina NHL-sopimuksen allekirjoittaneena pelaajana vieraaseen joukkueeseen vuodeksi isommalla palkalla. Heti kun hommat alkavat Jokereissa takkuamaan, on liian helppo alkaa keskittymään seuraaviin kausiin ja pelaamaan lähinnä itselle. Ja tässä tapauksessa ainoastaan rahalla oli merkitystä, koska Ilveksessä vastuuta olisi tullut todennäköisesti vielä enemmän. Tämä siirto jättää näin lähtökohtaisesti todella paskan maun suuhun.
Lisättäköön vielä, että olen huolissani Jokereiden pelaajabudjetin koosta. Minulla on se käsitys, että se on pysynyt lähes samalla tasolla viimeisten vuosien ajan, vaikka lähtökohtaisesti sitä pitäisi kyetä nostamaan tasaisen varmasti.
En nyt noista hudeista tiedä... Tuossa noita keklun "hakuja":
Itse en edes listaisi tryouttilaisia hudeiksi. Nuo tryoutit ovat lähes ilmaisia seuralle ja pahemmit eivät peliäkään sotke, niin mikäs siinä. Jos natsaa niin fine, jos ei niin so what? Jos kymmenestä tryoutista nousee yksi Dehner, niin eiköhän viivan alla olla plussalla.
En nyt tiedä mistä tämän nimen kaivoit, mutta Juutilainen hankittiin Jokereihin kaudelle 09-10, jolloin johtoportaassa häärivät herrat Virmanen ja Säilynoja.Hutilistasta puuttuu Juutilainen, ei tarvinne perusteluita.
En nyt tiedä mistä tämän nimen kaivoit, mutta Juutilainen hankittiin Jokereihin kaudelle 09-10, jolloin johtoportaassa häärivät herrat Virmanen ja Säilynoja.
Juutilainen tuli kaudelle 2008-09 ja sai kaudelle 2010-11 tryoutin kautta sopimuksen. En silti kyllä ymmärrä hänen leimaamistaan hudiksi, sopimus tuskin oli kallis eikä Juutilainen varsinaisesti flopannutkaan vaan teki pienessä roolissa kolme maalia, mikä ei ole missään nimessä mitenkään karmean huono suoritus.
No näinhän se taisi ollakin. Muistelin että JMJ tuli samaan aikaan kun Aravirta, Pirnes ja Hentunen mutta taisi olla sitten kautta aikaisemmin. Joka tapauksessa Juutilaista nyt tuskin kukaan voi tosissaan laittaa Kekäläisen varsinaisten hutilyöntien joukkoon.Juutilainen tuli kaudelle 2008-09 ja sai kaudelle 2010-11 tryoutin kautta sopimuksen. En silti kyllä ymmärrä hänen leimaamistaan hudiksi, sopimus tuskin oli kallis eikä Juutilainen varsinaisesti flopannutkaan vaan teki pienessä roolissa kolme maalia, mikä ei ole missään nimessä mitenkään karmean huono suoritus.
Joka tapauksessa Juutilaista nyt tuskin kukaan voi tosissaan laittaa Kekäläisen varsinaisten hutilyöntien joukkoon.
Juuri tuossa ylempänä todettiin, että Juutilainen tuli takaisin Amerikan kierrokseltaan Virmasen aikana, mutta Kekäläinen antoi hänelle vielä toisen mahdollisuuden kaudella 2010-2011.Eiks Juutilainen ollut Virmasen hankinta?
Mun mielestä ei sovi aliarvioida kauteen valmistavia matseja european trophyssa.