Jokerit KHL:ssä 2014–2015

  • 679 346
  • 1 783

Gemondo

Jäsen
Ainakin Lev Praha pelasi tällä kaudella vierasottelunsa siten, että nimet olivat kirjoitettu länsimäisilla kirjaimilla. Eli eiköhän se mene Jokereiden osalta samalla tavalla.

Kaikkien KHL-joukkueiden kaikissa otteluissa käytetään nykyään pelkästään länsimaisia kirjaimia. (Siis pelipaidan nimissä)
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Eipä tuo nyt kovin lupaavalta näytä, kun Erkka joutuu operoimaan keskinkertaisilla pelaajilla. NHL-pelaajilla homma toimi hienosti, mutta näillä euro-janareilla pelaaminen on ollut aikamoista kuraa.
 

Kulmapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teukat, Jokerit, Flyers
Itsellä on ollut kovat odotukset ensi kautta ja KHL:ää kohtaan, sen jälkeen kun liigapelleilyyn meni maku 12-13 kaudella. Vielä ei muutamaa varmaa KHL-tason nimeä lukuun ottamatta ole nähty sellaisia kantavia voimia, joita olen jo syyskuusta lähtien odottanut näkeväni 14-15 kaudella. Kaksi isoa sentterin paikkaa vielä ainakin auki, joten mikä vain on mahdollista. Minulla on vielä uskoa organisaatiota kohtaan. Se on selvää, että näillä hyökkääjillä ja pakeilla (pois lukien Karalahti), joita nyt MM-kisoissa nähdään ei kuuhun mennä, vaikka Erkka ruorissa onkin.
 

Masentaja

Jäsen
Täällä revitään ranteita jo auki, vaikka otteluohjelmaakaan ei oo julkaistu, eikä edes koko joukkuetta oo "lyöty lukkoon". Me on hävitty tää kausi. Oikeastaan koko loppuelämä. Nyt jäitä hattuun, siellä on homma kesken vielä! Odottakaa, malttakaa nyt vähän vielä, varmasti juhannukseen mennessä ollaan edes vähän viisaampia.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Itsellä on ollut kovat odotukset ensi kautta ja KHL:ää kohtaan, sen jälkeen kun liigapelleilyyn meni maku 12-13 kaudella.

Mulla on mennyt maku siihen pelin linjaukseen, jonka Liiga on luonut. Mailahäirintää sallitaan niin paljon, että sillä pystytään hillitsemään taitoa aivan liian paljon. Kun soppaan lisätään salliva linja kiekottoman pelaajan estämisessä ja aivan liian voimakkaasti sanktioitu spontaanien tappeluiden rangaistuskäytäntö hillitsee Liiga linjauksellaan tehokkaasti tunnetta ja taitoa. Tämän seurauksena pelistä katoaa ne elementit, jotka tekevät pelistä nautittavaa niin pelaajille kuin katsojille.

Mä en ymmärrä miksi Liiga ei voi ottaa esimerkkiä vaikka NHL:stä, jossa on vuosia tehty hommia sen eteen, että taidolle annetaan tilaa ja sääntöjä on rukattu sen esiintuomiseksi ja sen kopioiminen olisi kaikenlisäksi ihan ilmaista. NHL:ssä mailahäirinnästä tulee erittäin herkästi kakkonen ja kaikki pelaajat sen tietää. Seuraus tästä on se, että pelin virtaus on nopeaa ja tilanteita syntyy paljon. Viihdearvo on tämän seurauksena aivan erilaista kuin Liigassa. Toivon, että KHL:ssä sääntöjen tulkinta on lähempänä NHL:ää kuin Liigaa. KHL:ssä tuomarit ovat lisäksi ammattituomareita, joka edesauttaa Liigaa tasaisemman tuomaritason.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Mä en ymmärrä miksi Liiga ei voi ottaa esimerkkiä vaikka NHL:stä, jossa on vuosia tehty hommia sen eteen, että taidolle annetaan tilaa ja sääntöjä on rukattu sen esiintuomiseksi ja sen kopioiminen olisi kaikenlisäksi ihan ilmaista. NHL:ssä mailahäirinnästä tulee erittäin herkästi kakkonen ja kaikki pelaajat sen tietää...

Olen tismalleen samoilla linjoilla. Näissä mm-kisoissa linja on ollut tiukempi, toivottavasti Liigassa otetaan tästä mallia ja homma pelittää alkavalla kaudella. Kyllähän tätä silloin muutamia vuosia sitten yritettiin, mutta varsin nopeasti luisuttiin takaisin tähän "liaanikiekon" sallimiseen.

Yleisesti Jokerien alkavasta KHL-taipaleesta, siis pelillisiin asioihin liittyen: mä olen ollut yllättynyt, että aika moni Jokeri-fani on suhtautunut niin negatiivisesti tulevan kauden jengiin. Minun nähdäkseni huhtalat&co riittävät ihan mainiosti tuossa sarjassa.

Jos ei kärkisijoille, niin ainakin keskikastin kamppailuihin. Tänäänhän Suomi kohtaa kasakit, joiden jengi koostuu pitkälti sen saman joukkueen KHL-pelaajista. Veikkaan Suomen liigapelaajien (+ muutaman KHL-jantterin) vievän peliä mennen tullen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yleisesti Jokerien alkavasta KHL-taipaleesta, siis pelillisiin asioihin liittyen: mä olen ollut yllättynyt, että aika moni Jokeri-fani on suhtautunut niin negatiivisesti tulevan kauden jengiin. Minun nähdäkseni huhtalat&co riittävät ihan mainiosti tuossa sarjassa.

Jos ei kärkisijoille, niin ainakin keskikastin kamppailuihin. Tänäänhän Suomi kohtaa kasakit, joiden jengi koostuu pitkälti sen saman joukkueen KHL-pelaajista. Veikkaan Suomen liigapelaajien (+ muutaman KHL-jantterin) vievän peliä mennen tullen.

Hyvä näkemys jonka soisi monen lukevan tarvittaessa pariinkin kertaan. Kazakit ovat käytännössä KHL-joukkue kun 20 pelaajaa edustaa KHL-seuroja. Näistä valtaosa on ymmärrettävästi Barys Astanan pelaajia. BA sijoittui Idässä kakkoseksi joten jokainen voi vertailla tänään kuinka KHL-Jokerien pelaajat jäävät Idän kakkosen jalkoihin...
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokerit jopa Leijonia kovempi?

Itsellä on ollut kovat odotukset ensi kautta ja KHL:ää kohtaan, sen jälkeen kun liigapelleilyyn meni maku 12-13 kaudella. Vielä ei muutamaa varmaa KHL-tason nimeä lukuun ottamatta ole nähty sellaisia kantavia voimia, joita olen jo syyskuusta lähtien odottanut näkeväni 14-15 kaudella. Kaksi isoa sentterin paikkaa vielä ainakin auki, joten mikä vain on mahdollista. Minulla on vielä uskoa organisaatiota kohtaan. Se on selvää, että näillä hyökkääjillä ja pakeilla (pois lukien Karalahti), joita nyt MM-kisoissa nähdään ei kuuhun mennä, vaikka Erkka ruorissa onkin.

Boldaus allekirjoittaneen.

Aiemmin ajateltiin, että EHT-tason jampat olisivat niitä KHL-Jokereiden peruspelaajia. Nyt ei riitä edes MM-tason kaverit runkopelaajiksi. Kyllä täytyy sanoa, että odotukset ovat ihan hirmuiset.

Olisi hyvä pitää mielessä, että aiemmin 0-2 Jokeria ylipäätään taidollisesti mahtui maajoukkueeseen - edes EHT-höntsään.

Btw Ohtamaan pelaamista on ilo katsella.
 

joceri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minun nähdäkseni huhtalat&co riittävät ihan mainiosti tuossa sarjassa.

Todennäköisesti vahvistuksia ei ole laituriosastolle tulossa enempää, joten top6 laiturit ovat: Omark, Harju, Hagman, Huhtala, Moses ja Sallinen. Huhtala viltitettiin eilen ja Sallinen on tippunut tänään poppariosastolle. Kummatkin ovat todettu MM-tasolla turhiksi. Nelosketjun koohottojaroolissa sentään menevät, mutta tehopisteitä näiltä on turha odottaa.

Kun laituriosastolle on kiinnitetty jo Pöysti, Rita, Mäki ja Ben-Amor, niin toivoisi, että ylempien ketjujen pelaajat pystyisivät kiekolliseen rooliin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Todennäköisesti vahvistuksia ei ole laituriosastolle tulossa enempää, joten top6 laiturit ovat: Omark, Harju, Hagman, Huhtala, Moses ja Sallinen. Huhtala viltitettiin eilen ja Sallinen on tippunut tänään poppariosastolle. Kummatkin ovat todettu MM-tasolla turhiksi. Nelosketjun koohottojaroolissa sentään menevät, mutta tehopisteitä näiltä on turha odottaa.

Kun laituriosastolle on kiinnitetty jo Pöysti, Rita, Mäki ja Ben-Amor, niin toivoisi, että ylempien ketjujen pelaajat pystyisivät kiekolliseen rooliin.

Minun ymmärtääkseni mm. Barys Astanan menestys perustui siihen, että heillä oli kovatasoinen (ulkkari) ykkösketju. Muut sitten noudattelivat puolustuksellista, Selinin luomaa pelitapaa ja tekivät maalin silloin, toisen tällöin.

Nähdäkseni Jokereilla on täydet mahikset päästä samaan, Omarkin ja pari muuta kärkihankintaa (+pakeista Gundersson ainakin) muodostaa "syömähampaan", muut keskittyvät tiiviimpään puolustamiseen.

Minun mielestäni muute Huhtalaa tai Sallista ei ole mitenkään havaittu täysin turhiksi mm-tasolla, mitään ykkösratkaisijoita he eivät toki ole.
 
Aiemmin ajateltiin, että EHT-tason jampat olisivat niitä KHL-Jokereiden peruspelaajia. Nyt ei riitä edes MM-tason kaverit runkopelaajiksi. Kyllä täytyy sanoa, että odotukset ovat ihan hirmuiset.

Olisi hyvä pitää mielessä, että aiemmin 0-2 Jokeria ylipäätään taidollisesti mahtui maajoukkueeseen - edes EHT-höntsään.

Btw Ohtamaan pelaamista on ilo katsella.

Otappa huomioon, että Suomen mm-joukkue on materiaaliltaan paskin kymmeniin vuosiin. Ei ole Sallis-Huhtaloiden vika, että syystä tai kolmannesta paremmat pelaajat eivät ole mukana joukkueessa. Se ei kuitenkaan tee kyseisistä koheltajista mm-tason pelaajia.

Jokereiden joukkue ei ole vielä lopullinen, sillä kahden kärkiketjun keskushyökkääjät on signaamatta. Nämä pelaajat voivat muuttaa joukkueen luonnetta vahvasti. Alempiin kenttiin on puukäsiä ja tunnollisia taklaaj-puurtajia.

Vaikka hyökkääjistä on puhuttu paljon, pidän ykkösmolarin hankintaa ja siinä onnistumista yhtä tärkeänä asiana menestyksen kannalta, kuin kahden kärkisentterin hankintaa.

ps. pidän itsekin Ohtamaasta jostain syystä. Aika hazardia pelaamista vaan, suoritustaso mm-vauhdissa ailahtelee.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Hyvä näkemys jonka soisi monen lukevan tarvittaessa pariinkin kertaan. Kazakit ovat käytännössä KHL-joukkue kun 20 pelaajaa edustaa KHL-seuroja. Näistä valtaosa on ymmärrettävästi Barys Astanan pelaajia. BA sijoittui Idässä kakkoseksi joten jokainen voi vertailla tänään kuinka KHL-Jokerien pelaajat jäävät Idän kakkosen jalkoihin...

Taitaa siellä lisäksi olla toistakymmentä ulkkaria, joten ihan pelkästään Kazaneiden voimin eivät siellä vetele. Aivan kuten Jokeritkaan eivät toivottavasti vetele olemattomien suomalaisten 1-2 -ketjujen pelaajien johdolla..
 
Taitaa siellä lisäksi olla toistakymmentä ulkkaria, joten ihan pelkästään Kazaneiden voimin eivät siellä vetele. Aivan kuten Jokeritkaan eivät toivottavasti vetele olemattomien suomalaisten 1-2 -ketjujen pelaajien johdolla..

Ja nuo ulkkarit olivat niitä pelaajia, jotka Barysiä illasta toiseen kannattelivat. Joukkueessa isossa roolissa kazakeista olivat vain puolustajat Savchenko, Blohin, Semjonov, Litvinenko ja hyökkääjistä Starchenko, Zhailauov, Upper ja Antropov. Loput olivat enemmän tai vähemmän täytemihiä pienelle peliajalla. Ja nuo mainitut nimetkin olivat joukkueessa niitä kakkoskorin miehiä ulkomaalaisten (Ahonen, Lundin, Barker, Kudroc, Bochenski, Dawes, Boyd) viedessä isoimmat minuutit. Ilman noita pelaajia Barysin sijoitus olisi jotain ihan muuta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Taitaa siellä lisäksi olla toistakymmentä ulkkaria, joten ihan pelkästään Kazaneiden voimin eivät siellä vetele.

Onhan siellä ulkkareita mutta on myös kymmenkunta sikäläistä pelaajaa kakkosparista ja kakkosketjusta alkaen. Ja muut siihen päälle.

Tuossa Kazastanin joukkue:

Kazakhstan - 2014 WM - International Ice Hockey Federation IIHF


Ja tässä Barysin pelaajat:

Kontinental Hockey League - Official Website - KHL.RU - official site - Stats : Personal : 13/14 | Regular season

Ukkosmyrskyn sähkökatkojen takia en oikein peliä KAZ-FIN päässyt näkemään ja selostusta ei kuulunut oikeastaan lainkaan, mutta ei Jokereilta mitään ihmemiehiä vaadita jotta joukkue pärjää KHL:ssä. Ainakin raporttien mukaan Erkan pelitapa on kussut tässä(kin) ottelussa, joten jos tässä vaiheessa pitäisi jostain olla huolissaan kun joitain kuusi (6) miljoonaa on joukkueeseen käyttämättä, olen huolissani valmentajasta ja kansainvälisistä suhdanteista mitä tulee Venäjään ja sen politiikkaan ja talouteen.

Mutta en mä nyt niistäkään jaksa huolestua. Enemmän pohdituttaa sotkiko myrsky verkot.
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Onhan siellä ulkkareita mutta on myös kymmenkunta sikäläistä pelaajaa kakkosparista ja kakkosketjusta alkaen. Ja muut siihen päälle.
Jäällä tosiaankin oli eniten pelaavalla ketjulla heikennetty Barys Astana, itäisen konferenssin kakkonen viime vuodelta. Ja mehän voitettiin ne 4-3. Ei ollenkaan huono tulos jos ajattelee, että Jokereiden ensi kauden joukkue tulee olemaan suunnilleen saman tasoinen, kuin mikä Suomella oli nyt heittää jäälle.
Toivottavasti joku siinä kiihkoilun ja kiroilun lomassa ehti huomata, että oli todella viihdyttävä peli alusta loppuun saakka. Ei minkäänlaista mailoilla huitomista, eikä paidassa roikkumista. Hullua hyökkäyspeliä, näyttäviä suorituksia ja taistelua loppuun saakka. Juuri tällaista KHL kiekkoa haluan katsoa ensi kaudella areenalla. Se suuri ero Liigaan verrattuna.
 
Ei ollenkaan huono tulos jos ajattelee, että Jokereiden ensi kauden joukkue tulee olemaan suunnilleen saman tasoinen, kuin mikä Suomella oli nyt heittää jäälle.
Tervetuloa todellisuuteen, ei tule olemaan.

Toivottavasti joku siinä kiihkoilun ja kiroilun lomassa ehti huomata, että oli todella viihdyttävä peli alusta loppuun saakka. Ei minkäänlaista mailoilla huitomista, eikä paidassa roikkumista. Hullua hyökkäyspeliä, näyttäviä suorituksia ja taistelua loppuun saakka.
Jokainen jääkiekosta ymmärtävä tietää, että eilinen Suomen/Jokereiden peli oli hirvittävää kuraa ja täyttä paskaa. Ylimielinen neppailu ja täysi hälläväliä-asenne oli johtaa tasapeliin varsinaisella peliajalla aliarvioidun vastustajan kanssa. Esimerkkinä kaikki alivoimaiset puolustustilanteet ja vaikkapa Palolan täysin turha tapparakahvarakoukku-jäähy kaksi ja puoli minuuttia ennen ottelun loppua, jolla kazakit saivat vielä tilaisuutensa.

Tämä voisi olla vitutusketjun kamaa, koska vituttaa Erkankin surkea pelaajien sitouttaminen joukkueen eteen pelaamisen suhteen. Suomalainen seurajoukkue ei voi antaa tasoitusta kurinalaisuuden suhteen, kun vastustaja rokottaa virheistä.

Peilaan tulevaa jokerikautta edelleen käytyihin MM-kisoihin sen suhteen, että Suomi voi olla kaikesta kiitollinen Pekka Rinteelle. Jokereilla ei tule olemaan vastaavaa veskaria torjumassa jumalamoodilla läpiajoja ja kaksi-ykkösiä. Mielenkiinnolla odotamme, mitä pelaajasopimusten julkistuksia saamme todistaa.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan siellä ulkkareita mutta on myös kymmenkunta sikäläistä pelaajaa kakkosparista ja kakkosketjusta alkaen. Ja muut siihen päälle.
Ainakin valmentajan mielestä seurajoukkue on parempi.

Suomalaisvalmentajien kohtalo vielä epävarma – â€￾Aina kun pudonnut, myös koutsi lähtenytâ€￾ | Yle Urheilu | yle.fi

Mutta toisaalta. Eipä noissa nyt pelattavissa kisoissa taida olla mukana Jokereidenkaan kaikkein terävin kärki. Joku muu saa ottaa kantaa onko se Jokereiden terävin kärki sitten kovempi kuin Suomen mm-kisajoukkueen vai ei.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Erkan pelitapa on vaativa, eikä seurajoukkue vedä turnaustyyliin KHL-kautta. Khl:ssä pelitapaan tulee luonnollisesti syvyyttä ja variaatioita tähdättäessä playoffeihin. On täysin käsittämätöntä, joskin kovin "suomalaista" ja jatkoaikalaismaista lähteä dumaamaan taas koko Jokerien kautta muutaman huonosti menneen Leijonien pelin perusteella, ottamatta luonnollisesti huomioon aikaisempia, varsin hyvin menneitä pelejä.

Senttereistä en varmana mitään tiedä, mutta vahvistaisiko Ossi Väänänen tätä joukkuetta? Kyllä. Vahvistaisiko Linus Omark tätä joukkuetta? Kyllä. Vahvistaisiko Gundersson tätä joukkuetta? Kyllä... Ja niin edespäin. Vertailu en turhaa. Yleiset pelilliset raamit kyllä näkee katsomalla miten Suomi on yleisesti pelannut Sotshissa, EHT:lla ja nyt Minskissä. Mahdolliseen menestykseen en noita peilaisi, suuntaan taikka toiseen, niin eri asia on pelata kautta seurajoukkueessa, kuin turnausta maajoukkueessa.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tervetuloa todellisuuteen, ei tule olemaan.


Jokainen jääkiekosta ymmärtävä tietää, että eilinen Suomen/Jokereiden peli oli hirvittävää kuraa ja täyttä paskaa. Ylimielinen neppailu ja täysi hälläväliä-asenne oli johtaa tasapeliin varsinaisella peliajalla aliarvioidun vastustajan kanssa. Esimerkkinä kaikki alivoimaiset puolustustilanteet ja vaikkapa Palolan täysin turha tapparakahvarakoukku-jäähy kaksi ja puoli minuuttia ennen ottelun loppua, jolla kazakit saivat vielä tilaisuutensa.

Tämä voisi olla vitutusketjun kamaa, koska vituttaa Erkankin surkea pelaajien sitouttaminen joukkueen eteen pelaamisen suhteen. Suomalainen seurajoukkue ei voi antaa tasoitusta kurinalaisuuden suhteen, kun vastustaja rokottaa virheistä.

Peilaan tulevaa jokerikautta edelleen käytyihin MM-kisoihin sen suhteen, että Suomi voi olla kaikesta kiitollinen Pekka Rinteelle. Jokereilla ei tule olemaan vastaavaa veskaria torjumassa jumalamoodilla läpiajoja ja kaksi-ykkösiä. Mielenkiinnolla odotamme, mitä pelaajasopimusten julkistuksia saamme todistaa.

Welcome back "Dimebag"
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On täysin käsittämätöntä, joskin kovin "suomalaista" ja jatkoaikalaismaista lähteä dumaamaan taas koko Jokerien kautta muutaman huonosti menneen Leijonien pelin perusteella, ottamatta luonnollisesti huomioon aikaisempia, varsin hyvin menneitä pelejä.
Olympiakisoista tullut pronssi tuli Erkasta huolimatta ja MM-kisat taas näyttää Erkan todellisen tason. Tämän voi päätellä siitä, että Jokerit ei hyvää pelaajaa tai valmentajaa palkkaa. hymiöitä iso liuta

Mun peikkoni ens kaudelle on kova vaihtuvuus. Vanhalle pohjalle ei voi rakentaa, kun se vanha pohja pelaa ens kaudella muissa joukkueissa ja meidän tulevan kauden nippu on todellakin kovan haasteen edessä. Lisäksi organusaation täytyy oppia uuden liigan metkut.

Mä nään tuossa ryhmässä potenttiaalia kovaksi haastajaksi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Mun peikkoni ens kaudelle on kova vaihtuvuus...

Niin, pelillisellä puolella ehkä, kuten varmasti tarkoititkin... mä olen aika optimistinen Jokerien pelaajamateriaalin suhteen, mutta haasteita on ihan muualla, olosuhteet kauteen lähdettäessä ovat erittäin vaikeat, ei ole oikein edes selvillä, että mitä jengejä tuolla ensi kaudella pelaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös