Kerta uusimpia sopimuksia ei ole noteerattu ja ketjukin hieman valunut, niin kerrataanpas tämän hetkistä joukkuetta. Tässä on meikäläisen hahmotelma ja sanottakoon, että kaikkien pelaajien nykyisestä tasosta ei ole tarkkaa käryä, varsinkin kun 1üga jäi vähän vähemmälle seurannalle. Korjailkaa ja kertokaa mielipiteitä:
Omark(750k€) - Ykkössentteri(800k€) - Harju(450k€)/Hagman
"Keränen"(450k€) - Kakkossentteri(500k€) - Hagman(400k€)/Harju
Huhtala(275k€) - Hahl(250k€) - Pöysti(250k€)
Sallinen(225k€) - Mäki(150k€) - Rita(175k€)
Sillanpää(125k€)
Gunderson(600k€) - Väänänen(400k€)
Todd(250k€) - "Väänäsen kirittäjä"(400k€)
Korpikari(225k€) - 3.pakki(200k€)
Peltola(150k€)
xxxx(500k€)
Helenius(250k€)
Yht. 4 925 000€ minun mututuntumalaskuissani joukkueessa tällä hetkellä kiinni. Tuossa olisi siis vielä rapia 3 miljoonaa tilaa tuhlattavaksi ja jaottelinkin sen itselleni mieluisasti vapaille pelipaikoille käytettäväksi, kuitenkin jättäen ns. loukkaantumisvaraa rapia 200 000€. Siitä eteenpäin kyllä varmasti budjetti venyy, jos loukkeja tarvitsee paikata tai hätähankintoja vahvistamaan.
Maalivahtiosastolle vähän varmempi hankinta, mutta ei mikään maailman överein. Uskon, että Helenius nostaa tasoaan taas Euroopassa ja Jokereilla on hyvä tandemi.
Vähän hiinä ja hiinä, että meneekö Väänänen KHL:ssä ykköspariin. Gunderson on selkeä ykköspakki ainakin näillä näkymin. Toddissa oletan, että nähdään potentiaalia nostaa tasoa vielä edemmäs ja on 2. parissa. Korpikari on sitten kolmosparin oman pään luuta KHL:ssä.
Hyökkäyksessä Omark on selkeä ykköstähti tällä hetkellä. Odotetaan, että minkälaista sentteriä sieltä on tulossa. Ensisijaisesti uskoisin toisella laidalla olevan Harjun, joka Hagmanin tavoin omaa maalintekopotentiaalia, mutta erotuksena Nikkeen on nuorempi ja omaa yhteisen historian Omarkin kanssa. Tarvittaessa kilpailevat paikasta.
Jo mainittujen lisäksi ei mielestäni varsinaista kakkosketjun kamaa muista ole. Odottelen hieman, mutta vain hieman, väkevämpiä kavereita kakkosketjuun, jotta maalejakin saadaan sillä osastolla taatusti edes jonkin verran. Mielessäni kävi täydennykseksi Michael Keränen. Varmasti Kurri on ollutkin juttusilla hänen kanssaan. Senttereihin minulla ei ole ehdottaa ketään järkeenkäypää, onko teillä?
Kahdessa alemmassa ketjussa ei oikeastaan sen kummemmin kommentoitavaa. Pöysti on nousukiidossa ja ansaitsee paikkansa kolmannessa kentässä. Tuossa oikeastaan laiturit voi kiertää mitenpäin vaan ja olisi varmasti perusteltavissa, mutta itse kokeilisin näillä alkuunsa.
Tässä nyt siis mun näkemys, jossa voi olla ja varmasti onkin virheitä. Korjatkaa, kommentoikaa, kertokaa lisää.
Edit. Tarkensin ja tarkennan vielä, että luvut ovat omaa mutuani. Muokkasin kirjoitusta ja jäi sitten loppujen lopuksi pois tuo tarkennus.