Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 738 009
  • 8 198

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En toisaalta ymmärrä miksi muutenkaan kansallislauluja soitetaan seurajoukkueiden välisissä otteluissa. Juu, pelaahan siellä nyt esim. suomalainen ja venäläinen joukkue, mutta ei siellä pelaajat ole maatansa edustamassa kuten olympialaisissa tai MM-kisoissa. Tuollainen nationalismin korostaminen vain helpolla saattaa herättää joissakin vastenmielisiä reaktioita.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Huhhu, aikamoista porukkaa täällä kirjoittelee. Eli jos nyt oletetaan, että asia on juurikin niin, että KHL on osa Putinin politiikkaa, meinaa se sitä että me muut emme saa nauttia jääkiekosta jääkiekkona, vaan meidän on osoitettava mieltämme ja annettava oma panoksemme Ukrainan kriisin ratkaisussa.

Ei hevonvittu sentään! Nautitaan nyt jumalauta siitä lätkästä! Veikkaan, ettei hallilla ole yhtään venäläistä esim. sunnuntaina, joka kannattaisi Ukrainan kriisiä. Pitäisikö ensi torstaina osoittaa mieltä Lukashenkon diktatuuria vastaan? Ja pakko kysyä sama kysymys minkä Groozie kysyi, miksi vuonna 2008 ei osoitettu mieltä, kun Venäjä hyökkäsi Georgiaan? Turha tuohon on vastausta odottaa toisaalta....

Niinkuin sanottu, jos haluatte väkisin tulla osoittamaan mieltänne ja leikkiä jotain saatanan maailmanparantajaa ja oman elämänne sinisaarelaa, niin siitä vaan. Mä ainakin nautin hyvästä kiekkoviihteestä!
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juhaht:n ja Max Powerin kanssa kerrankin samaa mieltä.

Pelko siitä, että itämedia tämän uutisoi jollain tavalla ei haittaa.
Venäläinen media aivopesee kansalaisia ihan kybällä,
mielummin jokainen rakennekynnelle kykenevä
saa antaa mahdollisimman usein jokaiselle
venäläiselle, paikan päällä Areenalla, TV-lähetyksen tai uutisen
välityksellä sen viestin, että nyky-Venäjän menoa ei
hyväksytä. Näen tämän eräänlaisena reality check-apuna venäläisille.
Hiljaisuus on hyväksymisen merkki. Jos et ole
heitä vastaan, olet heidän puolellaan.

Rasismi oli isossa roolissa v. 1936 ja 1968
olympiakisoissa. Ja hyvä niin. Urheilu ei todellakaan ole mikään erillissaareke.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Me, jotka menemme hallille vain katsomaan lätkää, olemme Putinin kannattajia? Selvä.

Luetteko noita viestejänne ollenkaan läpi ennenkuin lähetätte? Suosittelen.
 

Jokeri82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos et ole
heitä vastaan, olet heidän puolellaan.

Vittu mitä paskaa...

Tapahtuu otteluissa protestointia tai ei, sillä on tasan tarkkaa yhtä suuri vaikutus Ukrainan tilanteeseen.

Niinkuin iibor tuossa kirjoitti niin nauttikaa lätkästä. Mä ainakin menen Arenalle katsomaan Kovalchukin, Omarkin ja Toddin kaltaisten taitavien jätkien otteita ja kannustamaan tietysti Jokereita. Jos joku haluaa protestoida heiluttelemalla Ukrainan lippua tai pyykiä perseensä Venäjän lippuun niin siitä vaa, saattaa sillä saada muutaman porilaisen tai naapurin nillittäjän kiimaiseksi, mutta Ukrainan tilanteesee sillä ei ole mitää vaikutusta.
 

JokeriJätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ylösnoussut
Pelko siitä, että itämedia tämän uutisoi jollain tavalla ei haittaa.
Venäläinen media aivopesee kansalaisia ihan kybällä,
mielummin jokainen rakennekynnelle kykenevä
saa antaa mahdollisimman usein jokaiselle
venäläiselle, paikan päällä Areenalla, TV-lähetyksen tai uutisen
välityksellä sen viestin, että nyky-Venäjän menoa ei
hyväksytä.

Kyllä haittaa, kun tälle jo valmiiksi aivopestylle kansalle voidaan osoittaa, kuinka paljon esim. Suomessa venäläisiä vihataan. Itä-Ukrainassakin oli konfliktin alkuvaiheessa Putinin halu suojella venäläisväestöä. Tälläkin hetkellä ulkomailla asuvien venäläisten pitää ilmoittaa tietojaan Venäjälle. Eipä tarvitsisi "hyvää naapuria" vastaan tehtäviä agressioita paljoa kansalle selitellä, näytetään vain videoita, jossa kansallishymnillekin buuataan. Näin paljon meitä vihataan!

Suurimallle osalle Venäjän kansasta voisi todellakin jäyttää, miten asiat todella ovat. Mutta valitettavasti ihmisluonto on sellainen, että hän uskoo, mitä hänelle lapsesta saakka opetetaan. Jos ei opeteta kyseenalaistamaan, ei kyseenalaisteta. Venäjän valtio tietää tämän erittäin hyvin.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Me, jotka menemme hallille vain katsomaan lätkää, olemme Putinin kannattajia? Selvä.

Luetteko noita viestejänne ollenkaan läpi ennenkuin lähetätte? Suosittelen.
Jep, näin sen täytyy olla. Pitäisikö meidän suosiolla vaan opetella ne Suuren ja Mahtavan sanat ja hakea kansalaisuutta. Voinkohan itse asiassa vielä ilmoittautua vapaaehtoiseksi Putinin joukkoihin Ukrainaan. Tekisin isä Vladimirin ylpeäksi :)
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Jep, näin sen täytyy olla. Pitäisikö meidän suosiolla vaan opetella ne Suuren ja Mahtavan sanat ja hakea kansalaisuutta. Voinkohan itse asiassa vielä ilmoittautua vapaaehtoiseksi Putinin joukkoihin Ukrainaan. Tekisin isä Vladimirin ylpeäksi :)

Niinpä. Suomalaiset varmaan potevat valtavan huonoa omaatuntoa myös maksaessaan sähkölaskunsa, koska niin tehdessään kannattavat Putinia ja rahoittavat hänen toimiaan Ukrainassa ja ovat syyllisiä jokaiseen kuolonuhriin.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Protestia haluavalle paras vaihtoehto on jäädä kokonaan pois. Itse pelitapahtumassa buuaus ja varsinkin kansallislaulun halventaminen on tuomittavaa toimintaa. Ei näin.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Protestia haluavalle paras vaihtoehto on jäädä kokonaan pois. Itse pelitapahtumassa buuaus ja varsinkin kansallislaulun halventaminen on tuomittavaa toimintaa. Ei näin.
Näin juuri. Mikä pakko sinne on tulla, jos ei Venäjän kansallislaulua halua kuulla? Tai miksi katsomoon ei voi saapua kansallislaulun jälkeen.

Toivon totisesti, ettei huomenna tapahdu mitään säälittävää viheltämistä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Näin juuri. Mikä pakko sinne on tulla, jos ei Venäjän kansallislaulua halua kuulla? Tai miksi katsomoon ei voi saapua kansallislaulun jälkeen.

Toivon totisesti, ettei huomenna tapahdu mitään säälittävää viheltämistä.

Ja miksiköhän vapaassa maassa on säälittävää esittää mielipiteitä? Vaikka Jokerien kannattamisen kuuluu olla pääosassa niin kyllä politiikka kuuluu tässä asiassa myös katsomon puolelle. Hyvä tilanne olisi jo se, että Venäjän kansallislaulun aikana ei noustaisi yleisössä seisomaan. Mikäli jotain muuta häirintää kuuluu niin hyvä homma.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Miksi helvetissä nämä Röllimetsän asukit eivät aktiivisesti järjestä demoja ja muuta kansalaistoimintaa tämän Venäjän toiminnan vuoksi. Kovasti neuvotaan muita ja esitetään toiveita, että Jokerifanit ottaisi tämän sydämen asiakseen. Tehkää vittu joskus itse jotain. Joskus edes!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Vapaassa maassa voi vaikka mennä ja syödä banaanin kuorineen tai kertoa talitinteille iltasatuja, kukaan ei estä. Kuitenkin voi aina kysyä itseltään, mitä sillä tulee edistäneeksi. Luulen, että protestoimiseen varattuna oleva energia on paras pistää poikimaan jossain muualla kuin lätkämatsin yleisössä. Halusi tai ei, niin matsissa framilla on aina kaikkein eniten jääkiekko. Siellä hyvinkin oranisoitu poliittinen protesti jää aina hieman torsoksi, koska huomio on muualla. Areenoita tällaiselle on useita, Arena ei ole niistä paras.

edit. Myös: Jos matsissa alkaa propagoimaan Venäjän nykymenon paskuutta (joka tietysti on aivan tosi asia), tulee samalla antaneeksi osan omasta keskittymisestään pois jääkiekolta, jonka pitäisi kaiken järjen mukaan olla koko matsiin tulemisen keskiössä, n'est-ce pas?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Täällä ehkä aluksi fiksuinta olisi fanien vain kääntää selkänsä tai vielä astetta lievempänä pysyä vain istuallaan Suuren ja Mahtavan aikana. Se ei juuri häiritsisi tapahtumaa eikä pelaajia, mutta tekisi asian selväksi.

Pitäisin hiljaisuutta jopa vihellyskonserttia voimakkaampana mielenilmauksena - täydellinen ignooraminen ja paikallaan istuminen Venäjän kansallislaulun aikana sisältäisi minusta huomattavasti suuremman huomionosoituksen - tai osoittamattomuuden. Tai sitten nousta seisomaan ja kääntää selkä kentälle, osoittaa näin mielipide venäläisille.

vlad.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pitäisin hiljaisuutta jopa vihellyskonserttia voimakkaampana mielenilmauksena - täydellinen ignooraminen ja paikallaan istuminen Venäjän kansallislaulun aikana sisältäisi minusta huomattavasti suuremman huomionosoituksen - tai osoittamattomuuden.

Hyvä ajatus. Tosin olen varma, että näitä ajatuksia heittelevät ne, jotka eivät halliin aio tulla koska oma perse ei kestä sen toteuttamista ja jotka jakaisivat piilosta neuvoja Suomen sotilaillekin, jos tosipaikka tulisi. Että väärin ammuttu...

Kun KHL on alkanut ja pyörinyt jo jonkin aikaa ja puuhasteluliigassa kiekot putoavat jäihin, karmea totuus paljastuu. Liiga ei kiinnosta. Siinä vaiheessa alkaakin tulla neuvoja kuinka pitää boikotoida ja osoittaa mieltään ja on se hitveää että Jokerit pelaa KHL:ssä. Vittu, jos nämä vellihousut edes uskaltaisivat mennä Hietaniemen telakalle kertomaan hitsareille ja muille duunareille, että lopettakaa työt ja tajutkaa, että teette Putinille töitä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Hyvä ajatus.
Kun KHL on alkanut ja pyörinyt jo jonkin aikaa ja puuhasteluliigassa kiekot putoavat jäihin, karmea totuus paljastuu. Liiga ei kiinnosta.

Liigan toiminta on ollut viime vuosina kyllä aivan karmeaa säätämistä se on kyllä totta. Kertaakaan en ole vain saanut vastausta siihen, että miten KHL tässä mielessä eroaa Liigasta? Koko tämä ''puuhasteluliiga''-läppä mitä täällä on saanut yli vuoden päivät lukea on aika koomista settiä, kun se tulee KHL:ään positiivisesti suhtautuvan kirjoittajan näppäimistöltä. Pelkkä oligarkkien raha ei tee sarjasta vielä hyvää tai uskottavaa vaan tähän asti KHL on ollut juurikin puuhastelua.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Liigan toiminta on ollut viime vuosina kyllä aivan karmeaa säätämistä se on kyllä totta. Kertaakaan en ole vain saanut vastausta siihen, että miten KHL tässä mielessä eroaa Liigasta?

En usko että KHL:ssä voi tapahtua kuten viime kauden puuhastelufinaaleissa. Kun ei taito riitä, virveliä kainaloon ja sillä ratsastettiin läpi kentän (Niemisen bravuuri) ilman jäähyä. Liigassa puuhastelukulttuuri ulottuu kaikkeen toimintaan, mutta pahiten se osuu heikkoon tuomarointiin ja vielä heikompaan tuomarijohtamiseen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mulla ei ole kuitenkaan mitään Liigaa vastaan. Toivon että onnistuvat ja toivon että CHL myös onnistuu. Näen että tuleva kausi on parasta mitä Suomen jääkiekkolle voi tapahtua. Nyt on kilpaluasetelma, joka pakottaa Liigankin vähitellen, vuoden parin sisällä tekemään jotain muutakin kuin jakelemaan sakkoja seuroille jos ne tekevät kiellettyä yhteistyötä Jokerien kanssa.

Parhaimmilaanhan tästä Liiga-CHL-KHL-Jokerit yhteistyöstä saisi aivan hulppeasti irti suomalaisen jääkiekon hyväksi. Mutta se ei vaan sovi - ainakaan vielä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Hyvä ajatus. Tosin olen varma, että näitä ajatuksia heittelevät ne, jotka eivät halliin aio tulla koska oma perse ei kestä sen toteuttamista ja jotka jakaisivat piilosta neuvoja Suomen sotilaillekin, jos tosipaikka tulisi. Että väärin ammuttu...

Jos tarkoitat tällä sitä, että minä en uskaltaisi tulla hallille ja istumaan Venäjän kansallislaulun aikana niin olet väärässä - pääsääntöisesti ilta- ja yötyötä tekevänä tällä varoitusajalla hallille on mahdotonta päästä.

Olen kuitenkin KHL:n yleisen keskustelun puolella todennut, että jos käyn tulevan kauden aikana hallilla KHL-otteluissa on aikomuksenani muistaa myös Ukrainan tilannetta tavalla tai toisella. Ei kuitenkaan viheltäen tai halveerateen ääneen ihmisiä vaan hiljaisella tapaa esim. Ukrainan lippua kantaen. Ongelma tässä vaan on se, että minun pitäisi rikkoa päätökseni jonka tein kesällä ja jonka mukaan ehdottomasti boikoisin kiekkotapahtumia mikäli kriisi Ukrainassa eskaloituu sodaksi ja nyt se on tämän tehnyt. Mutta kenties tästä huolimatta tulen vierailemaan hallilla otteluissa - Ukrainaa muistaen.

vlad.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Liigan toiminta on ollut viime vuosina kyllä aivan karmeaa säätämistä se on kyllä totta. Kertaakaan en ole vain saanut vastausta siihen, että miten KHL tässä mielessä eroaa Liigasta? Koko tämä ''puuhasteluliiga''-läppä mitä täällä on saanut yli vuoden päivät lukea on aika koomista settiä, kun se tulee KHL:ään positiivisesti suhtautuvan kirjoittajan näppäimistöltä. Pelkkä oligarkkien raha ei tee sarjasta vielä hyvää tai uskottavaa vaan tähän asti KHL on ollut juurikin puuhastelua.
Itse asiassa Liigan tason ja toiminnan haukkuminen oli vuosia muodissa ja se kesti tasan siihen asti, kun tuli tieto Jokereiden siirtymisestä KHL:ään. Siihen se muoti-ilmiö "jostain syystä " loppui muiden kuin jokerikannattajien osalta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos tarkoitat tällä sitä, että minä en uskaltaisi tulla hallille ja istumaan Venäjän kansallislaulun aikana niin olet väärässä - pääsääntöisesti ilta- ja yötyötä tekevänä tällä varoitusajalla hallille on mahdotonta päästä.

En tarkoita ketään erityistä, mutta tarkoitan kaikkia. Netissä nimettömänä annetaan ohjeita miten muiden - siis muiden - pitää boikotoida, osoittaa mieltään ja kaikki tietenkin demokratian nimissä. Neuvojat eivät itse ole kuitenkaan valmiita tekemään mitään. Kuka mistäkin syystä. Noin 99 prosentilla tässäkin casessa on kyse ainoastaan siitä, että Jokerien ylivoima ja mediahallinta käy sietämättömäksi. Jos kyse on muusta kuten Venäjän aggressiosta Ukrainassa ja haluatte että suomalaiset lopettavat työnsä venäläisfirmoissa, aloittakaa Hietalahden telakalta kertomalla duunareille, että teet väärälle omistajalle töitä ja laivoja. Minusta tällainen ei ole ihan viisasta.

Niin. Itse olen ollut yhdessä mielenosoituksessa Venäjää vastaan. Mitä sinä vlad ja muut olette tehneet?

Jokerien osalta en näe ongelmaa jääkiekon pelaamisessa. Ihan hyvä fiilis.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niin. Itse olen ollut yhdessä mielenosoituksessa Venäjää vastaan. Mitä sinä vlad ja muut olette tehneet?

Olen käynyt Kiovassa Majdanilla osoittamassa kunnioitusta niille reilulle sadalle, jotka kuolivat EuroMajdanin aikana ja jotka omalta osaltaan olivat käynnistämässä liikehdintää jonka seuraukset koskettavat meitä kaikkia.

Ystäväni kautta olen välittänyt tukea Ukrainan asevoimille - siis muutakin kuin "pyhää henkeä".

Välitän muuallekin kuin Jatkoaikaan tietoja siitä mitä Donetskissa ja Itä-Ukrainassa tapahtuu kaiken aikaa. Minusta on tärkeää, että ihmiset tietävät mitä siellä tapahtuu.

Mutta ei, en ole kertaakaan käynyt osoittamassa mieltä Venäjän suurlähetystön edustalla Helsingissä - ilmeisesti sellainen on kuitenkin vasta teko, jolla saa arvostusta tietyissä piireissä. Muulla tavoin olen kyllä protestoinut Venäjää vastaan - myös omalla nimelläni.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä ketju todistaa miten fanitus sokeuttaa ympäröivälle maailmalle. Jokereiden venäjätaustaiset omistajat kuuluvat Putin lähipiiriin ja osa porukasta ummistaa silmänsä tälle tosiasialle. He ilmeisesti puolustaisivat Silvio Berlusconiakin, kyllä se veronsa maksoi.

Jokerit on osa venäläistä järjestelmää, kiistäminen ei tätä tosiasiaa muuta.
 

P.R. 33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit & Colorado Avalanche
Tämä ketju todistaa miten fanitus sokeuttaa ympäröivälle maailmalle. Jokereiden venäjätaustaiset omistajat kuuluvat Putin lähipiiriin ja osa porukasta ummistaa silmänsä tälle tosiasialle. He ilmeisesti puolustaisivat Silvio Berlusconiakin, kyllä se veronsa maksoi.

Jokerit on osa venäläistä järjestelmää, kiistäminen ei tätä tosiasiaa muuta.

Monesko kalja jo menossa? Helpottaako kuitenkin?

Erittäin odottavilla fiiliksillä kyllä jo tässä vaiheessa. Olisipa jo torstai. Hienoa kyllä huomata, että ollaan oltu näkyvästi esillä kauden alla. Joka paikassa puhutaan Jokereista ja kaikilla tuntuu olevan jos jonkinlainen mielipide. YLEn dokkari tuo varmasti kauden aikana Jokereita ja KHL:ää omalta osaltaan tunnetummaksi Suomessa. Toivottavasti tämä KHL:n rantautuminen Suomeen auttaisi myös Liigajohtajien päiden poistumista heidän perseistäään ja Liigakin saisi hommaansa ryhtiä. Suomi on hieno lätkämaa ja tänne pitäisi terveesti mahtua kaksi hienoa lätkäsarjaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös