Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 736 735
  • 8 198

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielessä siintää jo kuva huomisesta, kun aamupäivästä alkaa tihkua tietoa somesta, että lehdistö on kutsuttu Arenalle tiedotustilaisuuteen puoliltapäivin. Siellä sitten kamerat kuvaa tyhjää ja spekulaatio käy kovana. Palstalle tulvii viestejä. Lopulta muutaman minuutin myöhässä verhon takaa marssii Kurri, Hjallis ja Virmanen myhäilemään kansan eteen. Porvoo-Sipoo-akselille on perustettu uusi piirimestaruussarja ja Jokerit siirtyy sinne. Kansan huulilta pääsee yhteen ääneen huokaus "...eivvvittu...". Historia toistaa itseään.

(Hymiö)
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Onko kellään tiedossa kattoon nostettua paitaa, joka olisi jostain syystä (seuraimagolle aiheutettu haitta) poistettu katonrajasta?
 

iLUZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Aika kaksijakoiset fiilikset. Toisaalta olen kyllä nauttinut, ja sen avoimesti myönnän, huippukiekosta ja jotenkin palaaminen joukkueeseen joka sisältää möttösiä, virtasia ynnä muita tuntuu aika karulta.

Mutta eihän tässä maailmantilanteessa Jokereilla oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin jättää KHL taakseen.

Pelaa Jokerit jatkossa missä tahansa sarjassa, mun sydän sykkii kyseiselle logolle. Ja jos se sarja nyt sattuukin olemaan KHL, niin ei, se ei tarkoita sitä, että millään tapaa hyväksyisin Putinin toimintaa.

Jos joku haluaa tästä mielipiteestä vääntää, saa vääntää yksin. Tai ainakin ilman minua.

Tsemppiä ennen kaikkea pelaajille sekä muulle henkilökunnalle (pl. muutamat). Heillä on tässä työpaikat kyseessä asian takia johon eivät itse voineet vaikuttaa.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Kerhon Lartama, erinäisten rikosten takia.

Arvelinkin, että onhan näitä oltava. Kurrin kohdalla varmaan melkoiset ristiriidat Jokeri kannattajilla. Toisaalta todellinen Jokeri Ikoni ja koko Suomen hoki-ikoni. Mutta samalla paidan näkeminen katossa voi jonkun aikaa sylettääkin. Ehkä aika kultaa lopulta muistot ja nuoruuden teot jäävät päällimmäisenä mieleen.
 

Eelie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, S.S Lazio
Aika kaksijakoiset fiilikset. Toisaalta olen kyllä nauttinut, ja sen avoimesti myönnän, huippukiekosta ja jotenkin palaaminen joukkueeseen joka sisältää möttösiä, virtasia ynnä muita tuntuu aika karulta.

Mutta eihän tässä maailmantilanteessa Jokereilla oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin jättää KHL taakseen.

Pelaa Jokerit jatkossa missä tahansa sarjassa, mun sydän sykkii kyseiselle logolle. Ja jos se sarja nyt sattuukin olemaan KHL, niin ei, se ei tarkoita sitä, että millään tapaa hyväksyisin Putinin toimintaa.

Jos joku haluaa tästä mielipiteestä vääntää, saa vääntää yksin. Tai ainakin ilman minua.

Tsemppiä ennen kaikkea pelaajille sekä muulle henkilökunnalle (pl. muutamat). Heillä on tässä työpaikat kyseessä asian takia johon eivät itse voineet vaikuttaa.
Tästä samaa mieltä!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: iLUZ

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kenties palaa, mutta kaiketi aloitettava Suomi sarjasta ellei jopa II divisioonasta. Siitä sitten 1-2 vuoden sisällä askel kerrallaan ylempään sarjaan. Liigaan pääsy Mestiksestä onkin sitten oma haasteensa, sillä missä hallissa Jokerit pelaisivat ja kuka rahoittaisi toiminnan kun brändin maine on mennyt jo monella tapaa.
Minusta kysymys ei ole kuka rahoittaa. Kyllä Jokereiden tapauksessa toiminnan pitää pystyä itse rahoittamaan itsensä. Brandi on kuitenkin vielä olemassa ja uskon sen riittävän siihen että uudella omistuspohjalla ja uusilla pyörittäjillä homma voisi toimia omillaan. Ottakaa vaikka Espoosta mallia ja hankkikaa sinne entisiä Jokeripelaajia pienosakkaiksi kuten meillä tehtiin. Jokereiden taustoilla sen pitäisi olla helpompaa kuin Espoossa vaikkakin lähes kymmenen vuoden seikkailu venäläisten leluna on seuraa ryvettänytkin.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Ristiriitaiset fiilikset. Tätä on odotettu vuosia - saada Jokerit pois KHL:stä. Nyt se on kaiken järjen mukaan realismia, mutta tässä maailmantilanteessa ei oikein jaksa juhlia.

Paljon menee uusiksi, oikeastaan aivan kaikki. Missä sarjassa Jokerit pelaa? Mistä rahoitus toiminnalle? Mistä kotihalli? Pelaajat nyt löytyy aina, vaikka omista junioreista.

Haluaisin nähdä Jokerien aloittavan nousun Suomi-sarjasta kohti liigaa omien juniorien johdolla. Jokerien junioritoimintahan on ollut hyvällä tasolla koko ajan, mutta hedelmistä ovat päässeet nauttimaan lähinnä liigaseurat. Lahjakkaimmat menevät liigaan edelleenkin, mutta varmasti löytyy pelaajia myös uuden ja raikkaan Jokerien tarpeisiin.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Ristiriitaiset fiilikset. Tätä on odotettu vuosia - saada Jokerit pois KHL:stä. Nyt se on kaiken järjen mukaan realismia, mutta tässä maailmantilanteessa ei oikein jaksa juhlia.

Paljon menee uusiksi, oikeastaan aivan kaikki. Missä sarjassa Jokerit pelaa? Mistä rahoitus toiminnalle? Mistä kotihalli? Pelaajat nyt löytyy aina, vaikka omista junioreista.

Haluaisin nähdä Jokerien aloittavan nousun Suomi-sarjasta kohti liigaa omien juniorien johdolla. Jokerien junioritoimintahan on ollut hyvällä tasolla koko ajan, mutta hedelmistä ovat päässeet nauttimaan lähinnä liigaseurat. Lahjakkaimmat menevät liigaan edelleenkin, mutta varmasti löytyy pelaajia myös uuden ja raikkaan Jokerien tarpeisiin.

Mutta eikö se ole hienoa? Uusi Jokerit. Uusi tarina. Ja tarina, jonka takana on taas koko valtakunnan hokiyhteisö. Varmasti tulee olemaan enemmän "koko Suomen Jokerit" kuin KHL saagan aikana.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Paljon menee uusiksi, oikeastaan aivan kaikki. Missä sarjassa Jokerit pelaa? Mistä rahoitus toiminnalle? Mistä kotihalli? Pelaajat nyt löytyy aina, vaikka omista junioreista.

Kyllä nyt ainakin Mestis-tason budjetti on mahdollista saada nopeastikin kasaan tällä kannattajapohjalla. Itse olen valmis tukemaan suurellakin summalla sitä, että kotimaisessa sarjassa pelaa Jokerit suomalaisessa omistuksessa. Jotkut tekijäihmiset voisivat laittaa AFC Wimbledon -tyyppisen ratkaisun tulille.
 

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Loistavaa, jos tämä KHL-touhu saa nyt pisteen. Minä toivon kuitenkin, että Jokerit saataisiin elvytettyä takaisin liigaan mahdollisimman pian, en mitään lopullista The Endiä. Viimeiset vuodet liigassa oli ahdistavaa vihanpitoa meidän kanssa, mutta olisko jo aika parantanut haavat, ja voitaisiin elää rinnakkain "terveellä viha-rakkaus suhteella".
Tämä. 90 luvun viha-rakkaus suhde takaisin, eikä enää koskaan 2010 luvun pelkkää älytöntä perseilyä ja pelkkää vihaa. Juniori tasolla pitäisi vielä Jokereiden ja Hifkin tehdä jonkin asteista yhteistyötä suomikiekon hyväksi.
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Mutta eikö se ole hienoa? Uusi Jokerit. Uusi tarina. Ja tarina, jonka takana on taas koko valtakunnan hokiyhteisö. Varmasti tulee olemaan enemmän "koko Suomen Jokerit" kuin KHL saagan aikana.
Kaada ittelles vaan.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Mutta eikö se ole hienoa? Uusi Jokerit. Uusi tarina. Ja tarina, jonka takana on taas koko valtakunnan hokiyhteisö. Varmasti tulee olemaan enemmän "koko Suomen Jokerit" kuin KHL saagan aikana.

Oikeastaan asiaa ei ole vielä oikein kerennyt edes sisäistämään, mutta onhan se aivan jumalattoman hienoa! Kuin Fenix-lintu tuhkasta nousee uusi Jokerit... Pohdiskelin tuossa sellaista mahdollisuutta, että vähän maineikkaamman uran tehneet ex-jokerit ottaisivat Jokerit rahoitettavakseen. Varis, Lind, Törmänen, Selänne, Säilynoja etc.... varmaan jotain on sukanvarteen jäänyt näillä herrasmiehillä. Toki Mestikseen/Suomi-sarjaan ei kummempaa rahoitusta tarvittaisi, mutta toimivan pohjan rakentaminen on ensisijaisen tärkeää heti alusta alkaen. Hyvinvoiva seura tarvitsee toiminnalleen laadukkaan pohjan.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jokerit. Joukkue, jonka voittaminen tuntui parhaalta.
Jokerit, jota vihasin kun oltiin samassa sarjassa.
Jokerit, joka teki historiaa lähtemällä eteenpäin.
Jokerit, jonka toivoin menestyvän toisessa liigassa.
Jokerit, joukkue ilman kotia ja ilman suuntaa.
Minä olen aina rakastanut vihata Jokereita, mutta en koskaan ole toivonut pahaa seuralle tai kannattajille. Sympatiani ovat kannattajien puolella ja odotan SaiPa vs Jokerit vääntöä.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun sota on ihan tosissaan potkaistu käyntiin, on EU:n ja Yhdysvaltojen pakko reagoida vielä rankemmilla pakotteilla. Ja siinä voi ehkä olla se rako, millä Jokerit voi lähteä KHL:stä.

Hartwall Arenan omistaa tunnetusti Arena Events Oy, jonka taustalla vaikuttaa Roman Rotenberg ja Gennadi Timtshenko. Mikäli heihin ja lähipiiriin kuuluviin kohdistetaan niin kovat pakotteet, etteivät he kykene pyörittämään liiketoimintaa EU-alueella lainkaan, heidän on järkevintä myydä Arena eteenpäin jollekin. Tällaisessa tilanteessa eivät myöskään saa siitä lähimainkaan sellaista hintaa, kuin mikä Arenan todellinen arvo on kun hallista on vain pakko päästä äkkiä eroon.

Näin Hjallis, Kurri, Salonoja tai kuka lie vähän isommalla kassalla liikkuva voisi hankkia Arenan suht halvalla takaisin suomalaisomistukseen ja Jokerit voisi jättää KHL:n menettämättä kotiaan sekä joutumatta ajamaan toimintaansa alas. Sen jälkeen ei muuta kuin neuvottelemaan Jääkiekkoliiton ja Liigan kanssa siitä, mikä on Jokereiden asema tulevaisuudessa suomalaisessa jääkiekossa.
Tämä on minua ihmetyttänyt jo pidemmän aikaa. Paljon puhutaan että RR ja kumppanit ovat pakotettuja myymään Areena jos Jokerit ei siellä pelaa. Ei muuten ole, ei noilla tunnu missään vaikka Areena olisi tyhjillään ja homehtuisi pystyyn.

Mitään järkeään siinä ei ole mutta tuskin se noita kiinnostaa.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Tämä on minua ihmetyttänyt jo pidemmän aikaa. Paljon puhutaan että RR ja kumppanit ovat pakotettuja myymään Areena jos Jokerit ei siellä pelaa. Ei muuten ole, ei noilla tunnu missään vaikka Areena olisi tyhjillään ja homehtuisi pystyyn.

Mitään järkeään siinä ei ole mutta tuskin se noita kiinnostaa.
nosiis. En laista ole varma mutta jos rotan ja kumppanien varat EU:ssa on jäädytetty, eikös se tarkota että hallista jää verot yms maksamatta, ja eikös se anna kunnalle/valtiolle oikeuden pakkolunastaa kiinteistö/maapläntti
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös