Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 736 323
  • 8 198

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ainakaan Championat ei uutisoi Jokerien lähdöstä, vaikka Baronan lähdöstö uutisoikin.

Championatin uutisessa liittyen Baronaan käytettiin sanamuotoa "should play" kun Google Translaten kautta juoksutti. En tiedä meneekö kääntäjän piikkiin vai onko tää tasolla "kohta kuuluu juttua".
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Soitin Eastonin kauppiaalle: Laittoi luurin korvaan noin lauseen kahden jälkeen eikä ollut yhtään juttutuulella. PikiTeamin toimari alkoi suorastaan haastamaan riitaa eikä nähnyt mitään pahaa että ovat tuolla mukana. Harmillisen moni lafka on jo kiinni tältä päivää.

Tää on hyvä listaa nää paskalafkat häpeälistaan niin voi suoraan sitten boikotoida siitä.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pudotuspelien kesken jättäminen olisi toki hyvä, mutta ei enää riitä. Eiköhän tällä osteta lisää aikaa asialle ja ainakin itse olen oppinut hyvin skeptiseksi edellisen parin vuoden seurauksena, että se tehtäisiin tässä vaiheessa missään lähtöaikeissa. Ennemminkin nykysirkuksen tapojen mukaista olisi odottaa "jospa se siitä laantuu". Niin paljon paskaa tässä on viime vuodet suollettu ulos.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Näiden (Nornickeliä ja ehkä Hartwallia lukuunottamatta) paikallisten nakkikioskien jahtaaminen ei ole mielestäni paras tapa edistää asiaa. Kokonaisuuden kannalta olisi hyödyllisempää painostaa niitä isoja Venäjällä toimivia sinne veroja maksavia yrityksiä, joista kertovan artikkelin linkitin tähän ketjuun eilen. Esimerkkinä vaikkapa SOK, jolla on kauppoja, hotelleja ja ravintoloita Venäjällä.

Päinvastoin. Aivan jokaisen pienen nakkikioskinkin pitää ymmärtää vastuunsa. Itse otan huomenna yhteyksiä jokaiseen noista firmoista.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Ennemminkin nykysirkuksen tapojen mukaista olisi odottaa "jospa se siitä laantuu". Niin paljon paskaa tässä on viime vuodet suollettu ulos
Jep, vetäydytään pr-mielessä pois pleijareista ja palataan syksyllä takaisin korruptioliigan askiin, kun venäläiset sotilaat tallailevat menemään muina miehiä Kiovassa. Hyvä!

Olisikohan Jokereiden toimistolla ketään edes töissä Kurrin lisäksi tuossa kohtaa? No siis Vuorinen tietysti mutta ne muut.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Meillä tämä on ihan kirjattu työsopimukseen. Ei sometusta firmasta tahi kommentointia firman asioista ulkopuolisille.

Ihan tuttu käytäntö myös työelämästä. Olen jokaisessa työpaikassa allekirjoittanut tuollaisen sopimuksen. Toki riippuu varmasti missä asemassa on omalla alalla työskennellyt.
Työsopimukseen voi olla mitä vaan kirjattuna, mutta työpaikan epäkohdista saa aina kertoa ilman, että siitä sanktioidaan. Totta kuitenkin pitää puhua, valehtelu työpaikan asioista täyttää rikoksen tunnusmerkit.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Lukashenko - Putin - Medvedev
Zhrininovski - Timoshenko

Tuon kun laittaa kärkikentäksi, niin ei voi hävitä
Maaliin sitten vaikka Rotenberg
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama lähde kuitenkin toteaa, ettei ole raportoitu onko kyseessä loppukausi vai pysyvä ratkaisu
Onhan se nyt selvää ettei Jokerit pysty päivässä tekemään päätöstä KHL:stä vetäytymisestä, tämän kauden osalta on asia toinen. Yhtä selvää on, että Jokerit ei voi myöskään enää syksyllä palata KHL:ään.
Samaan aikaan Hartwall väittää lopettaneensa yhteistyön Jokereiden kanssa (toivottavasti pointtina ei ole mikään "olemme vain halliyhtiön kumppani"-selitys).



Ei kylläkään niin lue. Surkeaa viestintää Hartwallilta, kun halliyhtiössä kuitenkin mukana. Todella noloa suorastaan.
 

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Päinvastoin. Aivan jokaisen pienen nakkikioskinkin pitää ymmärtää vastuunsa. Itse otan huomenna yhteyksiä jokaiseen noista firmoista.
Kummalla on isossa kuvassa enemmän vaikutusta: Köyliön Kenkä & Kala lopettaa 10 000 euron vuosittaisen sponsiyhteistyönsä Jokereiden vai että vaikkapa SOK laittaa satojen miljoonien Venäjän toiminnat seis ja keskeyttää suomalaisten elintarvikkeiden viennin Venäjälle?

Toki jos tavoite on vain ja ainoastaan saada seuralle ongelmia, niin ensimmäinen malli toimii, mutta jos on aidosti motivoitunut Venäjän rikollisen agression takia, niin toinen malli on parempi, joskin pidempi ja hankalampi tie.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitempään olen ollut kyllästynyt KHL touhuun, vaikka parempia pelaajia ja joukkueita siellä on, tunne puuttuu. Nyt on ihan oikea syy jättää KHL taakse, mutta tapahtuuko paluu Liigaan on toinen asia.
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos Jokerit omalla päätöksellään vetäytyy KHL:stä kaikki seuraukset huomioiden, on sen mun mielestä kohtuullisen kunnioitettavaa toimintaa. Koko Jokeriosiota on vaivannut ihmeellinen etunoja. Aikuisten maailmassa ei pystytä ihan näin nopeasti reagoimaan kun täällä haluttaisiin. Jonkun Baronan on helppo biriljeerata irtautumalla itselleen kohtuullisen vähämerkityksellisestä asiasta ja tekemällä siitä ison numeron. Ei saa erityisen paljoa mun arvostusta tuollainen toiminta. Ei meidän Suomessa tarvitse hypätä pituutta Butlerin pillin mukaan.

Mitä itse otsikkoon tulee, niin päivääkään en vaihtaisi pois. Lähtö Liigasta tapahtui erittäin otolliseen aikaan. Olen nauttinut siitä, että olemme haastajia, emme alisuorittajia. Mä otan huomioon sen, että maailmalla ei kaikki aina ajattele samalla tavalla kuin me Suomessa. Kumpa kaikki olisi mennyt toisin. Sellaisiakin merkkejä oli aikoinaan nähtävissä kun Jokerit siirtyivät KHL:ään. Sitä en tiedä, kuinka todellisia ne sitten olivat.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kummalla on isossa kuvassa enemmän vaikutusta: Köyliön Kenkä & Kala lopettaa 10 000 euron vuosittaisen sponsiyhteistyönsä Jokereiden vai että vaikkapa SOK laittaa satojen miljoonien Venäjän toiminnat seis ja keskeyttää suomalaisten elintarvikkeiden viennin Venäjälle?

Toki jos tavoite on vain ja ainoastaan saada seuralle ongelmia, niin ensimmäinen malli toimii, mutta jos on aidosti motivoitunut Venäjän rikollisen agression takia, niin toinen malli on parempi, joskin pidempi ja hankalampi tie.
No on eri asia harjoittaa laillista liiketoimintaa Venäjällä kuin tukea oligarkkien (eli käytännössä Putinin etupiirin) omistamaa seuraa kaikkine siihen liittyvine juonteineen.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
 

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No on eri asia harjoittaa laillista liiketoimintaa Venäjällä kuin tukea oligarkkien (eli käytännössä Putinin etupiirin) omistamaa seuraa kaikkine siihen liittyvine juonteineen.
Eli on parempi maksaa Venäjälle miljoonia veroja, jotka menevät suhmurointien kautta Putinin ja oligarkkien taskuun ja sotarahastoon, ja suoraan tukevat nykyisen hallinnon toimintaa?

Sori, mutta en voi olla enempää eri mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös