Jokerit & KHL – millä fiiliksillä?

  • 1 734 615
  • 8 198

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Käännetäänpä näinpäin:
Koetko oikeaksi sekä länsimaiseen kulttuuriin ja sananvapauteen sopivaksi, että Suomessa suomalaisessa yrityksessä työskennellessä sinulta vietäisiin lupa julkisesti arvostella Suomen poliittista johtoa poliittisista ratkaisuista?

Ja kun otat tähän vielä kontekstiksi sen, että Jokereitten pelaajat arvostelisivat naapurimaan poliittista johtoa, eivätkä edes oman maansa. Kun vielä virallisesti on kerrottu rahojenkin tulevan Suomesta suomalaiselta toimijalta Harjavallasta, niin mikä naapurimaan poliittisten toimien arvostelemisessa on ongelmallista? Vaan siksikö, koska pelataan naapumaan sarjassa?

Olen mä näkemykseni aika monta kertaa perustellut, sieltä löytynee sinulle vastaus näihinkin kysymyksiin. Tai toisaalta, en kyllä ole ottanut kantaa siihen, onko se oikein tai väärin, pohtinut toki eri vaihtoehtoja.

Niin, eli nytkö niistä länsimaisista arvoista sitten kannattaakin pitää kiinni? Eli rikotaan olemassaolevat sopimukset ja velvoitteet, kun se nyt vaan sattuu tällä kertaa olemaan hyvä asia? Kyllä mä ainakin itse pidän sitä hyvänä länsimaisena arvona, että sovitusta pidetään kiinni. Ymmärrän toki tilanteen ollessa tämä, jos siitä haluttaisiin/halutaan luistaa. Mutta siis ihan sinun mielipidettäsi tiedustellen, tässä sopimushommassako voitaisiin vähän siitä arvopohjasta sitten luistaakin, jos muute niitä tulee kunnioittaa..?
 

Jopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivottavasti se on jo kaikille Jokerit-organisaatiossakin selvää, että Jokerit ei tule tämän kauden play-offeja loppuun pelaamaan. Voi olla, että jo tänään (käsittääkseni) julkaistavien pakotteiden myötä homma päättyy. Ja vaikkei niihin pakotteisiin pysähtyisikään, niin ei kai kukaan kuvittele, että seuraavat muutama viikko pelataan lätkää niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan? Ja luonnollisesti KHL-taival oli sitä myöten siinä.

Tyylikkäämpäähän se olisi itse lähteä omilla ehdoillaan kävelemään kuin odottaa KHL:n ilmoitusta, että Jokerit ei voi osallistua play-offeihin "koska venäläispelaajien turvallisuutta ei voida taata NATO-hysterian villitsemässä Suomessa" (tai jokin muu yhtä harhainen tekosyy). Osittain kyllä ymmärrän Jokereiden johdon liikkeiden hitautta, ei varmasti ole helppo paikka olla. Joukkue on saatu kasaan olympialaisten jälkeen vasta muutama päivä sitten, ja nyt pitääkin yhtäkkiä ilmoittaa toiminnan lopettamisesta. Tällaiseen varmasti liittyy hankalia laki- ja sopimusteknisiä kysymyksiä. Oli miten oli, toivottavasti vielä tänään saavat aikaiseksi julkaista ainoan oikean ratkaisun.

Pitkään nautin KHL-peleistä, sillä urheilullinen haaste oli mielenkiintoinen ja matsit viihdyttäviä. Krimin valtauksenkin jälkeen ajattelin, että kokonaisuuden kannalta on parempi, että Venäjän kanssa tehdään yhteistyötä, eikä sitä eristetä täysin. Urheilun saralla tehtävä yhteistyö on kuitenkin loppujen lopuksi melko harmitonta. Toki Venäjä yritti tätäkin kampittaa järjestelmällisellä dopingilla. Nyt yhteistyön ja dialogin tie on kuljettu päätyyn asti. Katsotaan asiaa uudestaan sen jälkeen, kun Putin ei ole enää vallassa.
 

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässähän se ydin oikeastaan onkin. Meinaatko, että siitä ei olisi Venäjän hallinnoimassa sarjassa, venäläisellä rahalla pelaavalle joukkueelle haittaa, jos pelaajat lähtisivät julkisesti kritisoimaan Venäjän toimia?
Ei olisi, ja vaikka olisikin, ei silläkään ole mitään merkitystä, koska kyse ei ole työnantajan arvostelusta millään muotoa, vaikka työnantajaakin saa myös arvostella. Työsopimuslain mukainen velvoite on työnantajaa kohtaan, ei sarjaa, rahoittajia tai jotain vierasta valtiota kohtaan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Perkeleen Hjallis kun menit aikanaan myymään venäläisille. Hartwall Arena oli kiva, kiitos kaikista hienoista ajoista mitä siellä sai kokea. Tästä sitten uudestaan ehkä joskus jossain.

Olen boikotoinut Areenaa siitä asti kun Harkimo se myi venäläisille ja nykytilanteen valossa päätökseni käydä jättämässä tyhjä äänestyslippu 2000 pressanvaaleissa oli ehdottoman oikea ratkaisu.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eli jos Suomessa työtään tekevä henkilö esittää poliittisen mielipiteen julkisuudessa niin hänen työnantajallaan ei ole oikeutta purkaa hänen työsuhdettaan koska meillä vallitsee mielipiteenvapaus. Aikas yksinkertainen konsepti? Toki ei kaikissa maailman maissa. Edes lähialueilla.

Mitenkäs esim. poliisi? Eikö poliisiakin sido tietyt rajoitteet, mitä tulee mielipiteen ilmaisuun? Ja jos niitä rajoitteita rikot, niin jotain sanktioita seuraa.

Enkä yritä rinnastaa nyt urheilijoita poliisiin, vaan mietin enemmänkin tuon lainsäädännön kannalta, jossa kuitenkin se työnantajan toiminnan haittaaminen julkisesti on kiellettyä. Mihin se raja vedetään, mikä on sananvapautta, mikä ei...
 

Ladex

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Onko jossain näppärästi listattuna kaikki Jokereiden ja Hartwall Areenan yhteistyökumppanit?
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Siinä vaiheessa kun vedät saattohoidossa kuset ja paskat housussa viimeisiä henkäyksiä, niin voin tulla kysymään, että onko vitsailun asia. Hyi vittu mikä ihminen. Ja jotkut vielä tykkäilee noista paskapuheista

Mutta kun se ei ollut vitsi vaan taivaan tosiasia mitä valitisisin itselleni tapahtuvaksi mielummin kuin katselisin kansanmurhaajan pelejä. Mikset voi ymmärtää, että kyse on mun omasta tahdosta enkä ole vastaavaa toivonut kenelläkään muulle tapahtuvaksi. Hyi vittu mikä ihminen, kun et ymmärrä toista.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mitenkäs esim.
No sinäpäs nyt hartaasti pohdit. Ymmärtääkseni poikkeukset ovat todella vähissä, eikä niihin todellakaan kuulu jääkiekkojoukkue. Eli jos olet ammattikiekkoilija Suomessa niin sinulla on täysi vapaus tuomita Venäjän oksettava aggressio vaikka FB:ssä tai instassa. Eli ei tarvitse huolehtia tästä asiasta, kaikki kunnossa!
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen mä näkemykseni aika monta kertaa perustellut, sieltä löytynee sinulle vastaus näihinkin kysymyksiin. Tai toisaalta, en kyllä ole ottanut kantaa siihen, onko se oikein tai väärin, pohtinut toki eri vaihtoehtoja.

Niin, eli nytkö niistä länsimaisista arvoista sitten kannattaakin pitää kiinni? Eli rikotaan olemassaolevat sopimukset ja velvoitteet, kun se nyt vaan sattuu tällä kertaa olemaan hyvä asia? Kyllä mä ainakin itse pidän sitä hyvänä länsimaisena arvona, että sovitusta pidetään kiinni. Ymmärrän toki tilanteen ollessa tämä, jos siitä haluttaisiin/halutaan luistaa. Mutta siis ihan sinun mielipidettäsi tiedustellen, tässä sopimushommassako voitaisiin vähän siitä arvopohjasta sitten luistaakin, jos muute niitä tulee kunnioittaa..?

Mun on vaikea nähdä, että sopimuksessa ei olisi mitään force majeure-pykälää, joka ei kattaisi esimerkiksi sotatilaa. Toki en ole sopimusta lukenut, joten en voi sitä varmaksikaan sanoa.

Haluan toki myös sen verran huomauttaa, että mitään hyvää ei ole siinä asiassa, että Venäjä hyökkää Ukrainaan. Se aiheuttaa välttämättömän pakon lopettaa Jokereitten KHL-pelleily sekä veljeily sekopäisen ja arvaamattoman sotahullun kanssa ja tällaisessa vaiheessa on turha enää länsimaisiin sopimuksiin ja niiden kunnioittamisiin vedota, kun sitä kunnioitusta sopimuksiin ei ole toisessakaan päässä. Sopimuksesta tulee ehdottomasti tässä tilanteessa luistaa, koska arvopohjassa sen valinnan ei pitäisi olla mahdollinen. Ymmärrät varmasti itsekin, että tässä tilanteessa on mahdoton kunnioittaa samaan aikaan niin sopimusta kuin länsimaisia arvoja. Kummasta itse lähtisit tässä tilanteessa ensimmäiseksi tinkimään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös