Itse olen äärettömän onnellinen, että Jokerit on jälleen kehityksen kärjessä keneltäkään mitään pois ottamatta. Keskusteluja on varmasti käyty kabineteissa vaikka kuinka paljon, mutta nyt KHL:ään siirtyy ensimmäinen täysin länsimaalainen sekä itsenäisen maan joukkue. Tämä siirto tulee eittämättä olemaan aikamoinen vedenjakaja monen muun maan seurajoukkueiden hallituksissa, sillä mikäli Jokerit pystyy menestymään sekä saa kansan hallille, on muiden maiden liittyminen vääjäämätöntä. Mielelläni itsekin olisin nähny eurooppalaisen superliigan, mutta kun sitä ei ole vieläkään tulossa piiiitkään aikaan, tämä on paras vaihtoehto. Itse annan kaikkien kukkien kukkia ja ihmisiä me kaikki olemme kielestä riippumatta.
Jokereilla on vuosi aikaa virittää organisaatio seuraavalle tasolle ja kun markkinointikoneisto oikeasti alkaa pauhaamaan suurella volyymilla, alkaa yhden jos toisenkin kaverin pääkopassa kiinnostus kasvaa. Erinomaisena esimerkkinä käy änärin matsit, lehterit on täynnä ja hinta lipulle on suolainen. Ensimmäisellä kaudella organisaatiolle on äärimmäisen tärkeä saada matsit loppuunmyydyiksi ja koska tuote on vielä uusi, hinta ei saa olla este ihmisten saapumiselle hallille.
Nyt Jokerit otti sen seuraavan askeleen ja kaudella 14-15 nähdään nykyisessä jaffalassa sitten astetta parempaa kiekko vs. sm-liiga ja ainakin minä haluan katsojana nähdän mahdollisimman hyvää kiekkoa vs. nykyinen kahvakiekko. Kehitys etenee ja itse näen jo Pietarin SKA:n parhaimpana paikallisvastustajana ala talvisodan henki!
Rakkaan palstaveljen Zeron kanssa olen samoilla linjoilla, mikäli ensi kauden jälkeen haluan katsoa kotoista liigaa, menen kannattamaan ifk:ta, sillä ensi kauden jälkeen "sota" on oikeasti ohi ja stadin Kingit slogan voidaan oikeasti unohtaa. Tällä hetkellä fiilis on kuitenkin se, että eipä tule lähdettyä ellei ilmaislippuja saa.
Itse en ole vierasmatseissa käynyt vuosikymmeniin, mutta nyt todellinen kisamatka kuulostaakin erinomaiselta ajatukselta. Pitkä viikonloppu Prahassa ja lauantai-illan huippumatsi kuulostaa omaan korvaan hitusen paremmalta kuin bussimatka edestakas lappeenrantaan. Lisäksi nyt on taas sitä 90 luvun alun jännitystä jokaisessa matsissa, sillä itse oletan, että Jokerit on altavastaaja lähes kaikissa vierasmatseissa.
Kävi miten kävi, ensi kausi tulee olemaan sm-liigassa ainutlaatuinen ja haluan uskoa, että Jokereiden vieraillessa missä tahansa kaupungissa näillä näkymin viimeistä kertaa, hallit ovat täynnä ja tunnelma sen mukainen. Sm-liiga tarvitsee enemmän Jokereita kuin Jokerit SM-liigaa ja nyt oli hyvä aika katkaista napanuora ja aloittaa uusi aikakausi pioneerihengessä. HIFK (kyllä, nyt ihan isolla :D),TPS,Tappara ja Kärpät tulevat sitten perässä, kun aika on kypsä.