Vastaan yleensä huutoon kerran, kun viestiäni lainataan. Tosin sulla on aika raffi keskustelutyyli et varmaan jään kakkoseksi nopeasti. Mut ei se mitään. Kiitän ensiksi
@Varis nimimerkkiä, joka otti tähän kiinni jo aika lailla samoilla ajatuksilla kuin itse. Säästyy kirjoittamista iteltä.
Sulla on hyviä pointteja ja niitä en kiistä. Elämä lopulta on aina uskon varassa, kuten allekirjoituksessanikin mainitsen. Minä uskon siihen, että luottamuksella annetaan työrauhaa kehittymiseen. Määtän aikaisempi valmentajaura ei ole minulla ollut kovin tarkassa seurannassa, jotta kompetenssini riittäisi sitä arvioimaan. Martikaisen ei pidä joutua kannattelemaan Teroa, mutta kutsuisin tuota yhteistyöksi. Se joskus kantaa. On sanonta "jos haluat edetä nopeasti, mene yksin. Jos haluat päästä pitkälle, mene yhdessä". Jokerit lähti tähän kauteen nopeasti ja Määttä meni yksin, mutta ei päässyt pitkälle. Ens kaudella Martikainen tukemassa, niin voidaan päästä pitkälle. Tai sitten ei. Kukas sen tietää varmaksi sanoa? Toisen kauden kirous on uskomus muiden joukossa. Kuka piruja maalailee, niin niitä näkee kaikkialla. Minä uskon pelaajien ottavan steppejä, mutta varmasti siellä on joukossa myös niitä jotka eivät onnistu steppiä ottamaan. Joku jopa taantuu. Jotkut valmentajat ovat hyviä pelaajien kehittäjiä, mutta sitä en tiedä onko Määttä? Ehkä ensi kaudella nähdään sekin?
Eli siis muuta minulla ei ole tarjota näkemyksieni tueksi kuin oma näkemykseni. Sinulla on omat näkemyksesi ja sallittakoon sekin. Minun lähestymistapa elämään on nähdä lasi puoliksi täytenä. Uskon parempaan huomiseen myös Jokereiden ensi kauden menestyksen kuin Liigapaikan saamisen suhteen. Ja jos näin ei käy, niin sitten sinä olit oikeassa ja sekin on ihan ok. Ei sitä kannata ensi kauden menestystä pelätä kokonaista kautta. Voihan Määttä onnistuakin. Ja lopulta johtoporras tekee mitä parhaaksi näkee ja en syytä Määttää siitä, että pitää hänelle tarjotun työpaikkansa.