Mielestäni siihen, että pelaaja pystyy ottamaan seuraavan stepin tai "ylisuorittamaan" vaikuttaa yleensä todella moni asia esim. valmennus, ketjukaverit, joukkuehenki, terveystilanne, organisaatio, pelaajan oma asenne jne. Ulkopuolisena on mahdotonta sanoa, mikä viime kädessä on syynä siihen, että joku pelaaja ei onnistu tai onnistuu. Ja jos vielä puhutaan ylisuorittamisesta niin ei mun mielestä ole realistista edes odottaa, että tälläisiä ylisuorittavia pelaaja olisi joka kausi useita. Toki menestyäksemme näitä ylisuorittajia pitäisi tottakai löytyä, koska Jokereiden resurssit ovat kärkiseuroihin verrattuna rajalliset. Krejcik ei esimerkiksi onnistunut viime kaudella niin hyvin kuin odotettiin. Tällä kaudella on sitten niin sanotusti last change Jokereiden riveissä. Mun mielestä on turha takertua siihen, että on nyt lähtökohtaisesti Jokereissa 7 tai 8 pakin roolissa, vaikka samaa mieltä olenkin, että ei tuohon roolin hankittu. Kyllä mun mielestä ainakin on ihan tervettä, että pelipaikoista on jengin sisällä kilpailua. Ja ennen kaikkea, että ne ketkä ovat siellä rotaatiossa ovat sellaisia, joilla on onnistuessaan sauma napata se pelipaikka vakiokokoonpanosta.
Mäenalanen on mielestäni hyvä esimerkki pelaajasta, jolla annettiin sauma, katsottiin aikamme, ja lopulta todettiin, että ei riitä tällä kertaa. Kyllä se potentiaali siellä on, mutta ei ikävä kyllä realisoitunut Jokereissa ihan odotetulla tavalla. Nyt sitten uus mies tilalle, ja toivotaan että esim. Turunen pystyy lyömään meillä nyt läpi. Ikosen kohdalla ihmettelen, että mies on tässä aika monta vuotta ollut mukana. Toki pelannut ihan ok tasolla, mutta onko kehittynyt ollenkaan? Mun mielestäni ollut joka kausi tuolla ynnä muut pelaajat osastolla. No toivottavasti onnistuu alkavalla kaudella, mutta kyllä näistä pitäisi osata päästää irtikin, ja ottaa uutta miestä tilalle, jolla kenties suurempi mahdollisuus ylisuorittaa ja ottaa se paikka top-12 hyökkääjän joukosta.