NHL:ssä puhutaan aika ajoin siitä, kuinka managerit rakastuvat pelaajiinsa, jonka johdosta osasta tulee organisaatiota suurempia ja heitä roikotetaan liian isoissa rooleissa vuosia parasta ennen-merkinnän mentyä umpeen. NHL ja Jokerit eivät tietenkään ole verrannollisia, mutta on tässä välillä vähän samaa fiilistä kun lukee näitä suunnitelmia. Maailmasta löytyy muitakin senttereitä kuin ne neljä jotka tällä hetkellä ovat joukkueessa. On itse asiassa pakko löytyä ensi kaudeksi.
Pihlströmistä kai useimmat ovat jo luopumassa tämän kauden jälkeen, mutta ei Peter Reginkään ole se sama dynamo mitä oli esim. ekana kautena täällä. Tällä hetkellä Jokereissa on yksi offensiivinen ase (Schroeder) ja kolme muuta ainakin melkein-keskushyökkääjää (Regin, Norman, Pihlström) sekä liuta sekatyömiehiä. Yksikään mainituista ei ole menossa urallaan eteenpäin ja kolme ovat pikkumies-osastoa. Ensi kaudeksi tarvitaan kärkeä, kokoa JA määrää.
Itse pitäisin ensi sijassa Schroederin ja Normanin, jonka luistelutaito ja hockey sense on kuitenkin hyvällä tasolla. Regininkin voisin nähdä mukana, mutta en millään enää kärkiketjuissa, vaan 3-4-ketjun tasapainottajana. Toimiiko tällainen ja onko palkka kohdillaan, se on Kurrin asia arvioida. Toivottavasti päätöstä ei tehdä vanhan romantiikan perusteella.
Ensi kauden tärkein hankinta on uusi, johtava keskushyökkääjä. Saisi olla iso ja hyvin luisteleva. Eli helppo löytää ;). Lisäksi ottaisin yhden ringin leventäjän, joka on ensisijaiselta pelipaikaltaan KH. Mika Niemi sai paljon paskaa ollessaan täällä, mutta kyllä joku tuon tyyppinen pelaaja (ei Niemi itse) olisi arvokkaampi kuin ikuiset laiturihybridihöseltäjät.