Vaikka itse kuulun kastiin Marjamäen kritisoijat, yritän parhaani uskoa, että jollakin tavalla ensi kaudella nähdään edes jotain parannusta pelissä, joskaan en henkeäni pidättele. Jos asiaa katsoo objektiivisesti hänen kannaltaan, on ensi kaudella mielestäni hetki, jolloin on pakko lyödä näytöt pöytään, koska sen jälkeen voi tovi mennä jos meinaa hyviin pesteihin päästä kiinni. Fakta kuitenkin on, että edellisen kerran menestystä on tullut keväällä 2015. Siitä tulee ensi kauden päätteeksi 7 vuotta. Aikaa maajoukkueessa ei varmasti tarvitse ruotia enempää ja toisaalta ajan Jokereissa on kaikki nähneet oli siitä sitten mitä mieltä tahansa. Voi olla, että kysyjien jono muualle ei tällä hetkelläkään ole kovin pitkä, mutta ei se ainakaan paranekaan jos taas menee vihkoon. Mitään mestaruudesta toiseen joka vuosi kulkevaa valmentajaa ei jääkiekkomaailmassa enää ole (paitsi Tamminen, jonka syyntakeettomuus syvenee vuosi vuodelta yhä enemmän), mutta vaikeaa on huippupaikkaa tällaisella rekordilla saada ja uskon (haluan uskoa) miehen tietävän tämän itsekin. Niitä elonmerkkejä on siis näytettävä nyt, jos mielii ettei slumppi syvene.
Mitä sitten itse joukkueen rakentamiseen tulee, niin asetelmat on tavalla tai toisella hankalat. Resurssit ja realiteetit ovat mitä ovat ja linjan niiden käytölle vetää K&V. Nykyisellä tavalla pyritään kasaamaan tasaista kokoonpanoa, jossa pyritään parantamaan alempia kenttiä, mutta vastapainoksi joudutaan ottamaan enemmän toivotaan toivotaan riskejä tulososastolla. Toisaalta taas, jos päätettäisiin sijoittaa "hampaisiin" enemmän jenejä, otettaisiin riski alempien kenttien kanssa. Mikä sitten on parempi tapa, en tiedä. Yksi mitä kuitenkin olen pallotellut itsekseni on ajatus, että palkattaisiin tulevaisuutta ajatellen yksi puhdasverinen pelaajascoutti organisaatioon. Kaksikolla K&V osumatarkkuus heittelee ja välillä tyydytään siihen tuttuun ja turvalliseen. Varmasti syitä on monia, mutta varmasti yksi iso syy löytyy käytettävissä olevasta ajasta. Eli mentäisiin ajatuksella, että esim. K&V keskittyvät Eurooppaan ja palkattu scoutti Pohjois-Amerikaan tms. Väittäisin, että ei ainakaan tekisi osumatarkkuudelle pahaa.
Noin muuten, jos sieltä ei vedetä kaneja hatusta ja halutaan pitää organisaation suuntana tämä mikä nyt, niin ne meidän huippuhankinat on mallia Lehterä, Ruohomaa jne. ja niillä on mentävä, oli se mieluista tai ei.