Tismalleen samaa mieltä tästä. Oma veikkaukseni on että Jokereiden päävalmentajana tulee ensimmäisellä KHL-kaudella toimimaan joko Jukka Jalonen tai Kari Heikkilä.
Mä en suoraan sanoen ymmärrä tätä Lämsän jatkuvaa aliarvioimista, varsinkaan omien puolelta. Naapurin antipatiat nyt ei yllätä laisinkaan.
Myönnän heti, että mulla on pro-Lämsä lasit päässä, mutta mä olen todella sitä mieltä, että meillä on todellinen timantti käsissämme. Taisin viitata tähän jo jossain toisessa ketjussa, mutta Lämsä on jopa poikkeuksellisen nuori pääkäskijä liigatasolla. Tämä siitä huolimatta, että viime vuosina ollaan nähty yhä enemissä määrin nuorempia ja kokemattomampia päävalmentajia tositoimissa. Kun yhtälöön lisätään vielä se, että hänellä oli hädin tuskin kokonaisen kauden verran valmennuskokemusta A-nuorten puolelta ennen hyppäystä suoraan liigajoukkueen apuvalmentajaksi ja siitä puolentoista vuoden jälkeen ykköskäskijän rooliin. Kaverin urakehitys on siis ollut melko räjähdysmäistä. Ei Erkka Westerlund ihan ketä tahansa ota siipiensä suojaan, jotain hän Lämsässä näkee, kenties samaa kuin itsessään nuorempana.
Lämsän johdolla pelattiin omasta mielestäni viihdyttävintä Jokerikiekkoa tooodella moneen vuoteen. Peleissä viihtyminen on kuitenkin iso asia ja mikäs sen parempaa kuin viihdyttävä ja voitokas Jokerikiekko. Pudotuspeleissä voittaminen vaatii vielä työtä ja oppia, mutta niin piti esim. Jukka Jalosenkin maksaa oppirahansa HPK:ssa ja Maajoukkueessa ennen suurta palkintoa. Jukka Jalosesta puheen ollen, näkisin hänet oikeastaan ainoana vaihtoehtona Lämsän tilalle KHL:ään, siinäkin tapauksessa mieluiten Lämsä kasvamassa korkoa kakkosen roolissa. Mikäli Jalonen ei ole saatavissa, menisin tyynen rauhallisesti Tomi Lämsän johdolla. Jokerit oli hyvin valmennettu joukkue viime kaudella, on sitä myös tällä kaudella ja olisi sitä taatusti myös KHL:ssä.
Mitä tulee Kari Heikkilään. Onhan kaverilla suhteellisen pitkä kokemus KHL:stä ja on käsittääkseni myös opetellut Venäjän kielen. Miehen ura vaan näyttää tällä hetkellä menevän tasaista alamäkeä missä potkut seuraavat toisiaan. Heikkilä vaikuttaa kovin lyhytaikaiselta ratkaisulta ja mielestäni tässä vaiheessa pitäisi lähteä rakentamaan pitkäjänteisesti ja suosia jatkuvuutta. Unelmissa olisi pitkäikäinen valmennusjohto Jalosen tai Lämsän johdolla ja sitä kautta Jokeri-identiteetin vahvistaminen.