Mikäli Karalahden sopimus pitää paikkaansa (ja miksei pitäisi?) on meillä puolustus helvetin hyvällä mallilla. Joukkueesta puuttuu tällä hetkellä yksi/kaksi hyökkääjää, sekä maalivahti. Itse olen kovasti kuitenkin edelleen sitä mieltä, että uuteen veskariin tarkoitetut rahat voitaisiin käyttää hyökkäyspäähän.
Hyökkäys
A - B - Moses
Hardt - Teräväinen - Eaves
Ruutu - Hahl - Rita
Mäki - J. Tyrväinen - A. Tyrväinen
+Ben-Amor, Lamberg, Salminen ja kumppanit.
A = Joukkue huutaa maalintekijää kokoonpanoon, joten tähän paikalle Janne Lahti sopisi enemmän kuin hyvin. Miehellä ei taida olla edes sopimusta mihinkään seuraan tällä hetkellä?
B = Ykkösen keskelle tarvittaisiin joku käsistään näppärä kaveri, joka pystyy ruokkimaan laitureitaan. Periaatteessa tähän kuvaukseen sopisi hyvin Ben Eaves, mutta taitaa olla turhan riskaabelia hahmotella häntä joukkueen ykkössentteriksi.
1. Ketju
Meillä oli viimekaudella pitkästä aikaa ykköskenttänä ns. superketju, joka pystyi ratkomaan pelejä yksinään ja miehiä löytyi pistepörssissä korkeilta sijoilta (alkukaudesta). Mielestäni tulevalle kaudelle pitäisi saada tämmöinen ketju taas kasaan ja se onnistuu ainoastaan kahdella liigan top5 hankinnalla.
2. Ketju
Paljon potentiaalia, mutta myös suuri mahdollisuus epäonnistua. Edellisellä kaudella Hardtilla oli paljon ongelmia, mutta potentiaalia 15-20 maaliin miehestä löytyy kyllä. Sentterin roolia hoitaa Teräväinen, jolta itse odotan ainakin todella paljon tulevalta kaudelta. Edellisellä kaudella Teuvolle lyötiin hirveät paineet niskaan mediaan puolelta, sekä varaustilaisuudesta/varauksesta johtuen meni kesän treenit hieman ohi. Ketjun kolmas lenkki onkin Ben Eaves, jolla on potentiaalia olla yksi liigan parhaista pelaajista, mutta ainoastaan helvetin huono tuuri on estänyt miehen nousemasta liigan eliittiin.
3. Ketju
Nämä miehet ovat pelanneet jo muutaman kauden yhdessä ja homma on tuntunut toimivan, joten miksi vaihtaa? Ketjulla on potentiaalia tehdä maaleja ja varmasti pyörivätkin enemmän vastustajan kenttäpäädyssä, kuin omassa. Lisäksi tämän ketjun ollessa kentällä ei tulla montaa maalia näkemään omissa.
4. Ketju
Todella ilkeä ketju vastustajan kannalta, sillä taklauavoimaa ja energiaa tästä ketjusta löytyy niin paljon. Tässä ketjussa molemmat Tyrväiset ovat sellaisia pelaajia, jotka voisi sijoittaa myös ylempien ketjuihin, mutta sopivat helvetin hyvin juuri tähän rooliin. Itse ainakin odotan J. Tyrväiseltä tulevalla kaudella melko paljon, sillä hän on osoittanut, että potentiaalia pelata ylemmissä ketjuissa löytyy.
Vilttiketju
Kokoonpanosta löytyy pelaajia lähinnä kahteen alimpaan ketjuun. Toivoisin loukkaantumisten (tulee väistämättä) myötä vastuuta annettavan paljon nuorille Salmiselle ja Lambergille. Molemmat ovat ihan potentiaalisia pelaajia ja itse olisin valmis ottamaan ainakin toisen, ellen jopa molempia mukaan Venäjän valloitukseen. Nyt on kuitenkin kausi aikaa katsoa Jokereiden organisaatiolla onko näillä miehillä eväitä pelata kovemmassa sarjassa.
Puolustus
Väänänen-Kousa
Eronen-Karalahti
Dehner-Nordlund
Puolustuksesta en sen enempää jaksa kirjoittaa, sillä tämän hetkisellä rosterilla osuu puolustuksessa kätisyydet, hyökkäävä/puolustava puolustaja pakkiparissa ja yms. sen verran hyvin yhteen.