baddinki kirjoitti:
Thomasista sen verran, että miehen pitäisi olla maanantaina treenivahvuudessa
PS. Jantusen jalka murtunut. pelaa todennäköisesti aikaisintaan liiga-avauksessa
Ja lähde oli?
Sen verran mielenkiintoisia heittoja, että alkoi kiinnostamaan. Ilman NHL - lähtijöitä (toivotaan, toivotaan) Thomas olisi nimittäin se viimeinen ehdottomasti tarvittava pala Jokereiden rosteriin. Mikäköhän Thomasin tilanne noin muuten on, kärkkyykö vielä sopimusta esim. Venäjälle?
Paska juttu tuo Jantunen jos pitää paikkansa, toinen hyökkäävä ketju siis jo ennen kauden alkua rikki. Toisaalta parempi nyt kuin puolen vuoden päästä.
--------------------------------------------------------------------------
Filosofem:
1) Mun mielestä Ridan voi luokitella takuuvarmaksi maalintekijäksi, viimeisenä osoituksena vaikka playoffien maalikuninkuus. Eli siinä suhteessa ollaan pikemminkin vahvistuttu viime kaudesta.
2) Jos Filppula lähtee niin ollaan kusessa. Yhtä hyvää jätkää voi olla hankala löytää vaikka markkinoilla onkin poikkeuksellinen vuosi. Lisäksi joka tapauksessa hävitään: koska viimeksi ollut tällainen tilanne, että oma juniori on lähtökohtaisesti ykkösketjun keskellä? Jos Valtteri jää niin ongelmaa ei ole. Virta on ihan kykenevä sentteri ja jos laidalle heitetään Jantunen niin tämäkin ketju on varmasti vahva rakentamaan hyökkäyspeliä. Jantunenhan pelasi viime kaudella jopa turhan paljon pelintekijän roolissa.
3) Samaa mieltä. Pelkään pahoin, että Peten potku ei riitä enää nuoremmille haastajille. Toivottavasti Wade jakelee pelipaikat näyttöjen mukaan ja niin, että kaikki lähtevät nyt samalta viivalta. Olen mielelläni väärässä Peten suhteen eli toivottavasti hän lunastaa paikan toiseen hyökkäävistä ketjuista; niissä Peten taidot kuitenkin pääsevät parhaiten esiin.
4) Olen miettinyt samaa itse. Toisaalta joukkueen materiaalin laajuus on hyvä asia ja kilpailu pelipaikoista motivoi varmasti pelaajia yrittämään. Toisaalta jollekin jää aina se tyhjä arpa käteen ja kohtalona on 7min peliaika nelosessa ilman yv:tä. Tämänhetkinen materiaali näyttäisi jakaantuvan siten, että muodostetaan kaksi hyökkäävää kenttää Filppulan ja Virran ympärille ja kaksi enemmän puolustavaa yhdistelmää Pakaslahden ja Kukin ympärille. Jantunen ja Rita ovat itseoikeutettuja hyökkäävien ketjujen laitureita, muut paikat ovat enemmän tai vähemmän auki. Vapaana siis kaksi hyökkäävän ja yv-laiturin paikkaa, kaksi kolmosketjun paikkaa ja kaksi nelosketjun paikkaa. Ottajia paikoille ovat ainakin Dahlman, Valtonen, Varis, I. Filppula, Mäki, Kuusisto ja Uronen(?)
Kahdelle siis paikka auringossa, kaksi joutuu tyytymään kolmoseen ilman yv-aikaa ja loput jäävät jämäminuuteille. Ainakin on kilpailua eli treenimatseissakin mennään varmasti kovaa.