Jokerit kaudella 05/06

  • 491 992
  • 2 612
Tila
Viestiketju on suljettu.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Vakio
Sille linjalle en kuitenkaan suostu lähtemään, että mestaruus hävittiin vain ja ainoastaan fyysisyyden puutteeseen, kuten näytät taas totuutena tarjoavan.

Samaa mieltä Vakion kanssa, kyllä Jokerit näytti että fyysisyyttäkin riitti, esimerkiksi voitto-ottelussa Raksilassa sitä tarjottiin ihan tasapäisesti. Olen kuitenkin sitä mieltä että taktisesti Metron ja Vallen hiillostusta ei hoidettu oikein. Valmennus jäi ilmeisesti odottamaan että tuomarit siihen puuttuisivat jossain vaiheessa, mutta näin ei ikinä käynyt. En usko että siihen olisi mitään varsinaista luunmurskaajaa nyttenkään tarvittu, että olisi saatu Bume tai joku muu tiputtamaan hanskat ja tappelemaan itsensä ulos. Tätä mahdollisuutta ei vain käytetty. Sen verran olen cobolin kanssa samalla sivulla tässä asiassa, että mikäli pelote olisi ollut olemassa jo runkosarjasta lähtien ja parilla ylilyönnillä olisi jo aikaisemmin näytetty mitä tuleman pitää, se ainakin olisi nostanut moisen hiillostuksen kynnystä sikäli, että silloin vastustaja olisi tiennyt joutuvansa siitä vastaamaan. Nyt näin ei ollut ja tulos oli mikä oli. Hiillostuksella Kärpät kuitenkin sotki pahasti Jokereiden peliä, josta kunnia Kärpille.
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Metro oli kieltämättä puristuksissa, mutta selvisi hengissä ja pelasi alusta loppuun isoilla minuuteilla. Taaskin vaan ketjusta jäi maalintekijä uupumaan. Jos Jantunen olisi laittanut ensimmäisessä erässä Metron petaamasta avopaikasta sisään, Metrosta ja kumppaneista saatettaisiin nyt puhua eri sävyyn. Eikä tarvitsisi itkeä miten meidän avainpelaajiamme kohdeltiin kaltoin.

Mielestäni totuus löytyy kutakuinkin tuolta teidän näkemystenne välistä. Kyllä Metrolta pelattiin tila ja aika pois, ja näin jäi näkemättä se paras terä ja dominointi mihin runkosarjassa totuttiin. Aina oli joku iholla tökkimässä ja tekemässä pelaamisesta mahdollisimman vittumaista toimintaa. Metrohan monta kertaa turhaantuikin tilanteeseen? Kyllä koko kentällinen oli pehmeä Jantusta ja eritoten siinä aloittanutta Dahlmania myöden. Ja koska Kärpillä oli vielä liikaa liikettä Jokereihin nähden, tulos oli tämä.

Monen asian summa oli se miksi Jokerit jäivät Kärpistä jälkeen, mitään yksittäistä aluetta korostamatta. Starapelaajien hyytymiseen on kuitenkin syynsä (Metro, Jantunen, Lepistö jne.), ja jos yksi suurin syy pitäisi nimetä, on se mielestäni sellainen kyrväkäs kovuuden puuttuminen ympäriltä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
Eli puolustuksen luutijaksi "Gagnon" ja hyökkäykseen sitten resurssien mukaan mielellään mahdollisimman peli- ja luistelutaitoinen "Shelley."
Kukkahattutäti-puolueen äärilaidan puolesta voin julkisesti vakuuttaa, että yksikään äärilaitaan kuuluva Jokeri-kannattaja ei takuulla kitise siitä, jos Gagnon joukkueeseen hankitaan. Gagnonia puoltaa moni asia, minusta tärkein on se, että kaveri osaa myös pelata. Meidän leiristä Gagnonin hankkimista voisi kritisoida korkeintaa Irja T. mutta hänkin taitaa todellisuudessa haaveilla Gagnonin näkemisestä Jokerien paidassa.

"Shelley" olisi mulle pikkaisen vaikeampi juttu. Kuten cobol kirjoitti, mielellään sitten niin, että Hjalmari avaa pikkaisen lisää kukkaroaan ja saadaan sellainen kova kaveri, josta on pelillisestikin iloa.

Eiköhän Masa ja Wade ole aika hyvin kartalla siitä, mitä Jokereihin tarvitaan. Mun mielestä meillä on aika helvetin hyvä tilanne, kun joukkueessa on jo valmiiksi taitoa, näitä muita ominaisuuksia on sitten helpompi markkinoilta hankkia. Filppulan tapaista taikuria taas ei saisi rahallakaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
Sille linjalle en kuitenkaan suostu lähtemään, että mestaruus hävittiin vain ja ainoastaan fyysisyyden puutteeseen, kuten näytät taas totuutena tarjoavan.

Missä olen tarjonnut sellaista totuutta, että mestaruus hävittiin vain ja ainoastaan fyysisyyden puutteeseen? En todellakaan ole, koska en ole sitä mieltä. Taas kerran kukkahattutäti vääristelee kirjoitustani, jotta saisi väheksyttyä fyysisyyttä :)

Jokerit hävisi Kärpille sen takia, että Kärppien materiaali oli tasokkaampi ja luistelu sujui paremminkin kuin Jokereiden. Mutta osansa pelillisiin ongelmiin oli myös sillä, että Filppulaa ja varsinkin Metroa sai ottaa laillisin ja laittomin ottein kahdessa viimeisessä sarjassa. Joka väittää ettei se vaikuttanut Metron peliin - ja sitä kautta koko Jokereiden otteisiin HPK:ta ja Kärppiä vastaan - valehtelee tai on sokea. Mäkiaho pelasi sentterinä Metroa vastaan ja hyvin pelasikin. Metrolle ei pisteen pistettä. HPK:ta vastaan siitä kuitenkin vielä selvittiin, koska HPK:n materiaali ei riittänyt Jokereille. Kärppiä vastaan ei enää selvitty. Mutta tämä oli vain yksi syy Jokereiden tappioon.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllä Väänäsellä olisi ollut eväitä pelata paljon fyysisemminkin kun pelasi mutta johtuiko "neppailu" sitten Jortikasta vai mistä.
Jos ajatellaan Bumea ja Väänästä niin Bume pelasi paljon fyysisemmin kuin Ossi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Sen tiedän, että osa Jokereiden faneista alkaa parkumaan heti kun joukkueeseen halutaan vähänkin lisää fyysisyyttä. Ihan sama mulle, jatkakoon he sitten Fillppulan ja "Metron" tyrmäysten ja hakkaamisen katselemista playoffeissa, jos se niin nautittavaa on.

Puhtaalla tappelijalla ei SM-liigassa tee paljoakaan. Tänne tulevan pelotteen tai turvamiehen on syytä osata pelata jos miestä oikeasti meinataan pitää kokoonpanossa ja että kaverista on loppujen lopuksi enemmän hyötyä kuin haittaa.

Kukaan tuskin, Irja Tulosta lukuunottamatta, pistää vastaan jos meille hankitaan fyysinen pelote jolla riittää liike ja taidot SM-liigaan. Varsinkin liike on meidän isolla kotijäällä kriittinen tekijä ja tämä on tällaisia pelaajia katsastettaessa otettava huomioon. Mutta kyllä Jokereiden miehistöön joku Vopat, Toporowsky tai Gagnon hyvin mukaan mahtuisi.

Viestin lähetti mixu
Jos ajatellaan Bumea ja Väänästä niin Bume pelasi paljon fyysisemmin kuin Ossi.

Höpö, höpö.

Ossi Väänänen jakoi kovia ja puhtaita taklauksia paljon Bumea enemmän. Bume ajeli Metroa kädet ylhäällä ja oli Metron päällystakkina (roikkui ja repi) mutta muuten Bume ei pahemmin taklannut.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Pitäähän täällä lätkäosastollakin vielä kääntyä, vaikka tarkotus oli aloittaa breikki.

Viestin lähetti Jeffrey
Niin gooni ja pf ei todellakaan ole sama asia. Eikös pf ole lyhenne sanoista power forward. Ja tämmöseksi voi ainakin näin Suomen tasolla laskea Tomek Valtosen. Judy Shelley on jo oikeastaan molenpia

Virallisia käsitteitä ei noista kai olekaan. Mutta itse lasken power forwardiksi riittävän kokoisen hyökkääjän (vähintään 180/90), joka pelaa kovaa ja tekee maaleja tähtitahtiin. Eli ihan puhtaita kv-tason power forwardeja ei Suomesta tällä kriteerillä löydykään, paitsi ehkä Tuomo Ruutu. Goonien ja tappelemisen kanssa PF -käsitteellä ei ole välttämättä mitään tekemistä, vaikka nyrkkitaidot suotavia ovatkin.

Eric Linros, Cam Neely, Rick Tocchet, Wendel Clark, Keith Tkachuk, John LeClair, Bill Guerin, Gary Roberts, Jarome Iginla, Owen Nolan, Brendan Shanahan....siinä niitä todellisia power forwardeja.

Tietty SM-liigatasolla kaikki riitävän kokoiset ja kontaktiin pyrkivät maaleja tekevät pelaajat ovat power forwardeja. Valtonen on käsiensä kanssa siinä ja siinä, mutta Jani Ritaa voi jo mainostaa ulkomaillakin power forwardiksi. Jody Shelley on taas gooni, ei pf. Suomennos "voimalaituri" on hyvä yleistermi kaikille miehen kokoisille ja kovaa pelaaville laitureille.

Asiaakin tähän loppuun: olen edelleen kahden, ja nimenomaan kahden, peloitteen hankkimisen kannalla Jokereihin, sillä kyllä niiden puute oli melkein tasavertainen osatekijä finaalitappiossa huippulaitakäsien puutten kanssa. Tietty käsiä lisää, kovuudesta viis -linja toimii myöskin, mutta se on vain kalliimpaa ja yksipuolisuudessaan myös tylsempää katsottavaa runkosarjassa.

Areenaaan tulevien tappelijoiden pitää osata myös luistella riittävän hyvin, mikä hankaloittaanee sopivien goonien löytämistä ja myös sainaamista muiden euroseurojen edestä. "Pleijareissa ja finaaleissa ei ole varaa tapella" -tulee vastaus ja se on jossain määrin totta(tosin kyllä yhteen itse hankittuun pelikieltoon ja alivoimaan pitää olla varaa), mutta yhtä totta on runkosarjassa goonien hankkima pelotemaine ja pelitovereiden kohonnut itseluottamus, mikä näkyy kaikessa tekemisessä jäällä.

edit. typo
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Joka väittää ettei se vaikuttanut Metron peliin - ja sitä kautta koko Jokereiden otteisiin HPK:ta ja Kärppiä vastaan - valehtelee tai on sokea.

Täällä yksi rehellinen ja näkökykyinen :)
Olisiko kannattanut 'uhrata' joku ottamaan vaikkapa Bume boksiin tai jopa ulos? Kyllä siinä hyvähermoisempikin hiiltyy kuin Metro, ja sitten kun Metro käytti oman käden oikeutta pilli soi välittömästi. Ymmärrän, ettei tämä ajattelutapa ole Jortikan tapa, mutta voisiko se olla Waden tapa?
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti mixu
Kyllä Väänäsellä olisi ollut eväitä pelata paljon fyysisemminkin kun pelasi mutta johtuiko "neppailu" sitten Jortikasta vai mistä.

Menehän sinä nyt neppailemaan muille osastoille. Kovuutta on monenlaista ja Ossi on ns.puhtaan kovuuden(=riskivapaan kontaktipelin) parhaimpia esimerkkejä Suomessa. Varsinaista peloitteluarvoa ei Väänäsellä kyllä ole, mutta ei ole Bumellakaan.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
On tämä kivaa, kun voi tänne vain heitellä näitä ehdotuksia ja utopioita.

Mutta jatketaan nyt sitten.

Jokerit tarvitsisi kipeimmin liideriä sentteriosastolleen. Yksi kappale isoja, taitavia ja pelottavia senttereitä olisi loistava back-up tai esimies Vallelle. Samalla ei olisi tosiaan sitä pelkoa, että cobolin sanoin "joku hakkaisi sentterimme päätä irti" pitkin pleijareita.

Mutta mistä näitä saa? AHL olisi se suunta, jota pitäisi tiirailla. Naapurin miehet siellä jo ovatkin - toivotaan ettei "meidän" miehemme päädy DDR:ään.

Toinen tarvittava kiekkoa kontrolloiva pelaaja tulisi tarpeeseen sitten pakistoon. Lepistö olisi tällainen, mutta mittaa ja painoa on ikävä kyllä 10 cm / 10 kg liian vähän. Tosin massaa lisäämällä Lepän niitteihin saataisi kummasti lisää potkua (vrt. Tuomas Eskelinen 5 vuotta sitten ja nyt).
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti MC61
Mutta mistä näitä saa? AHL olisi se suunta, jota pitäisi tiirailla. Naapurin miehet siellä jo ovatkin - toivotaan ettei "meidän" miehemme päädy DDR:ään.
Mulla löytyisi ratkaisu molempien stadin jengien ongelmiin. Jos huhut täällä ja naapurin vastaavassa ketjussa edes puoliksi toteutuvat, naapurilla on kasassa jengi, joka vasta opetelee tavaamaan sanaa tai-to. Meillä taas on jengi, josta puuttuu kirjainyhdistelmä k-o-v-u-u-s.

Hokkus pokkus, rakennetaan molemmat ensin omat joukkueemme ja sitten vaihdellaan palikoita niin, että saadaan molemmille erilaisia ominaisuuksia. Ja lopuksi he kaikki taputtivat suuria karvaisia käsiään...

Edit. lisäys.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti tant gredulin

Ymmärrän, ettei tämä ajattelutapa ole Jortikan tapa, mutta voisiko se olla Waden tapa?

Wade on valitettavasti ainakin peliuransa aikana todennut "tappelut eivät kuulu jääkiekkoon", mutta itse en ole täysin pessimistinen tässä. Immonen ei ole menneessä elävä puusilmä, vaan särmikkään ja fiksunoloinen kaveri, joka varmasti tulee tekemään kaikkensa voittamisen eteen. Fyysisyyttä ja kaksinkamppailuja hän ainakin arvostaa.

Omituisena kuriositeettina Jokerit taisi tapella(=pudottanut hanskat) määrällisesti, ei laadullisesti, eniten Jortikan aikana. Tämä tosin ihan mutuna. (edit: siis tapellut eniten verrattuna muiden jokerikoutsien aikoihin.)
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Kyl mun täytyy sanoa et mun silmissä pelin viihtyvyysarvo nousee jos välillä hanskataan. Siihen tulee tylsään runkosarjaan semmoista ylimääräistä adrenaliiniä, katsomoonkin. On toki totta että Sm-liigaan, ja varsinkaan Hartwalliin, ei kannata tuoda pelaaja joka on täysin pihalla isolla jäällä.

Eli jannun pitäis olla ok luistelija ja hyvä maalintekijä. Tämän lisäksi hänen pitäis välillä pystyä hankkimaan itselleen tanssiparin vastustajan jengistä. Tästä tulee hauskaa! Viihtyvyys Jokereiden ens vuoden matseissa olisi mun silmissä ihan toisenlainen kun tänän vuonna. Arvostan toki taitoakin, mutta sopivassa mittasuhteessa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol
Missä olen tarjonnut sellaista totuutta, että mestaruus hävittiin vain ja ainoastaan fyysisyyden puutteeseen? En todellakaan ole, koska en ole sitä mieltä. Taas kerran kukkahattutäti vääristelee kirjoitustani, jotta saisi väheksyttyä fyysisyyttä :)


Osa viestistäsi tänä aamuna klo 7.01 tai 9.01 (riippuen siitä onko kirjautuneena sisään):

clip

"Mikä olisi minun ratkaisumalli? Ihan se sama, jota olen kaupitellut ties monettako kautta. Alkaa vähitellen väsymään itsekin saman asian toistoon, mutta noin lyhyesti: Jokereihin on saatava kaudella 2005/2006 kaksi kovaa fyysistä pelimiestä. Heillä saa ja pitää olla taitoa niin paljon kuin Hjalliksen lompsa kestää, mutta SM-liigan kovien kavereiden joukossa heidän molempien on oltava TOP-5 joukossa.

Kun näin tehdään, Jokereiden nuoret ratkaisijat pystyvät nousemaan sille tasolle, jota heiltä odotetaan. Ja tuota nousua ei nähdä pelkästään runkosarjassa ja playoffien avauskierroksella jotain säälijengiä vastaan, vaan myös kauden huipentumassa. Samalla otetaan se ratkaiseva askel kohti mestaruutta, joka jäi kaudella 2004/2005 joukkueen johdon jääräpäisyyden vuoksi ottamatta."

clip

Tuo viimeinen lause antaa ymmärtää, että jos olisi ollut fyysisyyttä enemmän, mestaruus olisi voitettu. Eli syy oli vain fyysisyyden puute. Samalla saatiin taas kerran johto syylliseksi johonkin, vaikka se oikeasti on hoitanut päättyneellä kaudella asiansa paremmin kuin miesmuistiin.

Edit.: Aivan yhtä hyvin voi sanoa, että jos olisi ollut edes yksi pomminvarma maalintekijä, oltaisiin voitettu. Niin pienet olivat marginaalit.

Mutta ehkä tuossa jotkut edellä kirjoittaneet ovat oikeassa siinä, että totuus menee jossain meidän mielipiteidemme välimaastossa.
 
Viimeksi muokattu:

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti S Gagnon
Eli jannun pitäis olla ok luistelija ja hyvä maalintekijä. Tämän lisäksi hänen pitäis välillä pystyä hankkimaan itselleen tanssiparin vastustajan jengistä.

Tuollaisia paketteja ei vaan hirveästi ole tarjolla muuten kuin puolirosteria maksavan hintalapun kanssa. Siksi tuo nyrkkipelote olisi hyvä keskittää nelosketjun laituriin ja kovaan peruspakkiin. Näin 1-2 matsin pelikiellot eivät olisi myöskään katastrofi. Sitten erikseen vielä taitosentteri ja taitolaituri, jotka saavat kyllä hekin olla kaupanpäälle vielä fyysisiäkin, muttei olisi pakko. Enemmän kiinnittäisin pistekoneiden hankinnassa kätisyyteen fysiikan sijaan, eli righteja tänne, kiitos.

Gagnon olisi monipuolisuutensa (ja hintalaadun?) takia ylivoimainen ehdokas pakistoon ja yleisöllekin tuttu, joten hän alkaisi tuomaan rahaa jokeritoimistoon heti sopimuksen julkaisemisen jälkeen. Shelley taas näytti hallitsevan liigavauhdin Jypissä, joten sille voisi tehdä (NHL-optiolla) virmaset, eli pölliä tilkkari pienemmältä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Gags
Sen verran olen cobolin kanssa samalla sivulla tässä asiassa, että mikäli pelote olisi ollut olemassa jo runkosarjasta lähtien ja parilla ylilyönnillä olisi jo aikaisemmin näytetty mitä tuleman pitää, se ainakin olisi nostanut moisen hiillostuksen kynnystä sikäli, että silloin vastustaja olisi tiennyt joutuvansa siitä vastaamaan. Nyt näin ei ollut ja tulos oli mikä oli.

Sä oot ollut meidän osiossa kurkkaamassa, hei :-)

Jopa naapurikin antaa tunnustusta (vaikka kipeetä tekee) Ossi Väänäsen puhtaille ja koville taklauksille. Kaveri on muuttunut huimasti niiltä päiviltä kun tukassa oli peroxiidiraidat.
Jos ei olisi narri, ottaisin meille heti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
Tuo viimeinen lause antaa ymmärtää, että jos olisi ollut fyysisyyttä enemmän, mestaruus olisi voitettu. Eli syy oli vain fyysisyyden puute. Samalla saatiin taas kerran johto syylliseksi johonkin, vaikka se oikeasti on hoitanut päättyneellä kaudella asiansa paremmin kuin miesmuistiin.


Otat siis yhden lauseen irralleen kokonaisuudesta, koska se nyt vaan sattuu sopimaan sinun ennakkoluuloiseen mieleesi. Olisit nyt edes rehellinen ja olisit lainannut samasta kirjoituksesta muutaman sentin ylempää tämän:

"Heillä saa ja pitää olla taitoa niin paljon kuin Hjalliksen lompsa kestää, mutta SM-liigan kovien kavereiden joukossa heidän molempien on oltava TOP-5 joukossa."

Jos Jokereissa olisi ollut kaudella 2004/2005 kaksi kaveria (vaikkapa Hanckin ja Kuusiston tilalla), jotka olisivat olleet kovia pelaajia, mutta joilla olisi ollut taitoa niin paljon kuin Hjalliksen lompsa olisi kestänyt, Jokerit olisi ollut todella lähellä mestaruutta.

Mutta mitäpä sitä menneistä. Annan sinullekin anteeksi viestini raiskaamisen irroittamalla siitä yhden erillisen lauseen ja yrittämällä sen avulla siirtää keskustelu fyysisyyden tarpeesta Jokereihin minun yhteen lauseeseen. Et muuten ole sattumoisin sukua Maple Leafsille, hän kun käyttää samanlaista taktiikkaa siirtääkseen keskustelun ikävästä pääaiheesta täysin detaljiin sivujuoneen?

Turha asiasta on vääntää. Uskon sinun olevan pitkälti samaa mieltä, jahka vaan kerkiät koko kirjoitukseni lukemaan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol
Mutta mitäpä sitä menneistä. Annan sinullekin anteeksi viestini raiskaamisen irottoimalla siitä yhden erillisen lauseen ja yrittämällä sen avulla siirtää keskustelu fyysisyyden tarpeesta Jokereihin minun yhteen lauseeseen. Et muuten ole sattumoisin sukua Maple Leafsille, hän kun käyttää samanlaista taktiikkaa siirtääkseen keskustelun ikävästä pääaiheesta täysin detaljiin sivujuoneen?

Minä en tiedä olenko sukua Maple Leafille, koska en tiedä kuka kyseisen nimimerkin takana on. Sen olen huomannut, että hänen kirjoituksensa ovat hyvin perusteltuja ja selkeästi kirjoitettuja. Olen otettu, kun vertaat minua häneen.

Tarkoitukseni ei muuten ollut raiskata viestiäsi. Lainasin sitä juuri niin kuin itse sen viestin ymmärsin. Myöskään mieleni ei mielestäni ole keskivertoa ennakkoluuloisempi. Mielestäni olen lisäksi yleensä rehellinen. Kiitos kuitenkin, että annoit anteeksi.
 

Jeffrey

Jäsen
Saanen esitellä yhden ratkasun meidän pakiston fyysisille ongelmille... Kevin Kantee. Mies "äijistyy" koko-ajan ja jako jo finaaleissa (vikassa) muutaman kunnon pommin. Sekä omiensa seurassa (a-junnuissa) mies laittaa paljonkin hyviä pommeja.. Veikkaan, että ensi (viimeistään sitä seuraavalla) kaudella voimme esitellä hänet jo fyysisenä pakkina...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
Tarkoitukseni ei muuten ollut raiskata viestiäsi. Lainasin sitä juuri niin kuin itse sen viestin ymmärsin.

Ymmärsit siitä vain yhden lauseen, mutta et koko viestin sisältöä. Ei se välttämättä ole sinun vikasi, sillä yhtä hyvin minä olen voinut muotoilla viestini siten, että tuo vaatimani (ja kirjoittamani) taitopuoli ei korostu riittävän hyvin. Silti olen edelleen sitä mieltä, että Jokereiden kuuluu pelata taitokiekkoa ja että sitä joudutaan pelaamaan playoffeissa niin, että on paitsi taitoa, on myös sopiva määrä sen taidon mahdollistavaa kovuutta. Pelkästään toisella ei SM-liigassa enää voiteta parhaita joukkueita finaaleissa tai playoffeissa. Ja pelkällä fyysisyydellä ei päästän kuin korkeintaan sääleihin tai 1. kierrokselle. Näiden kahden tekijän eli taidon ja fyysisyyden keskinäinen painotus riippuu sitten niin monista eri asioista, että en lähde niitä tässä edes pohtimaan.

Mutta toivon todella, että Jokereissa ollaan vihdoin asian suhteen hereillä. Meillä on takana kaksi tappiosarjaa Kärpille, joissa molemmissa yksi tekijä oli Jokereiden taitohyökkääjien fyysinen ahdistaminen. Ja sanon suoraan sen, että pahalta tuntuu. Pääosin siksi, että ahdistaminen tehdään puhtaaksi mielletyn taitoKärppä-joukkueen toimesta toistamiseen. Tässä fyysisyys ja taito asiassa lienee vähän samanlainen tilanne fyysisyyden osalta kuin rahalla. Ei se mitään ratkaise yksin, mutta kummasti rauhoittaa :)

Edit: laajennus.
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Jeffrey
Saanen esitellä yhden ratkasun meidän pakiston fyysisille ongelmille... Kevin Kantee.

Itsehän olisin peluuttanut Kanteeta jo runkosarjassa Latvalan sijasta. Viime vuoden pleijareiden ehkä paras pakki, kun sai peliaikaa Heleniuksen loukkaannuttua. Ensi kaudella edessä Lepistömäinen esiinmarssi parrasvaloihin, uskon minä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti flintstone


Ossi Väänänen jakoi kovia ja puhtaita taklauksia paljon Bumea enemmän. Bume ajeli Metroa kädet ylhäällä ja oli Metron päällystakkina (roikkui ja repi) mutta muuten Bume ei pahemmin taklannut.

On se Metro sitten aika lammas kun mies oli täysin ulkona pelistä Bumen käsittelyssä.Bume oli playoffin ehkä paras pelaaja ja Ossi kaukana siitä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol
Näiden kahden tekijän eli taidon ja fyysisyyden keskinäinen painotus riippuu sitten niin monista eri asioista, että en lähde niitä tässä edes pohtimaan.


Olisin voinut lainata vaikka koko viestisi, mutta irrotetaan nyt tämä asiayhteydestä ;).

Eli olen tuosta yllä olevasta täysin samaa mieltä, samoin kuin likimain koko viestistäsi. Ei tässä loppujen lopuksi muutenkaan suuria linjaerimielisyyksiä ole. Ehkä vain painotamme asioita hieman eri tavalla.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti mixu
On se Metro sitten aika lammas kun mies oli täysin ulkona pelistä Bumen käsittelyssä.Bume oli playoffin ehkä paras pelaaja ja Ossi kaukana siitä.

Mikäs mies täällä oikein nassuttaa? Miten helvetissä perustelet sen, että Väänänen oli kaukana playoffin parhaasta pelaajasta?

Bume pelasi kieltämättä kovaa ja sääntöjen rajamailla, mutta vastaavasti kiekollisessa pelissä tuli välillä aika pahoja hasardeja. Maaleja ei Jokerit näistä tainnut yhdestäkään tehdä, kiitos heikohkon viimeistelyn ja Bäckströmin.

Olenkohan minä sokea kun minun mielestäni Metropolit ei Kärppiä vastaan ollut ulkona pelistä. Tietenkään hyvää ja liikkuvaa Kärppä-joukkuetta vastaan ei pysty samaan dominointiin kuin Ilvestä vastaan, mutta kyllä sieltä muutama namusyöttö tuli joka pelissä, puhumattakaan siitä maalista, jonka teki toisessa finaalissa. Metron vika ei liene se, että ketjukaverit eivät saa mistään sisään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti mixu
On se Metro sitten aika lammas kun mies oli täysin ulkona pelistä Bumen käsittelyssä.Bume oli playoffin ehkä paras pelaaja ja Ossi kaukana siitä.

Heh.

Ossi oli mielestäni koko pleijareiden paras puolustaja.

Bume pelasi myös hienot pleijarit ja onnistui rikolisilla otteillaan (ilmeisesti mixun arvostamaa fyysisyyttä on repiminen, roikkuminen ja kädet ylhäällä taklaaminen) kuumentamaan Metron. Ja tuomariston salliessa Bume sai siis tuolla jatkuvalla repimisellä ja roikkumisellaan Metron pelihuumorin laskemaan ja ennen kaikkea Bume ei antanut Metrolle tilaa kikkailla. Ei Bume tuosta huolimatta finaalien fyysisin pelaaja ollut, luultavasti kuitenkin vastustajalle se kentän vittumaisin veijari.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös