Jokerit-Kärpät 25.3.2001

• 8 431
  • 66

JanJ

Jäsen
Itsekin ihmettelin tuota tuomarilinjaa. Eniten siitä kärsi tosiaan Jokerit mutta eihän se peliä ratkaissut. Tällä kertaa näytti siltä että pelin ratkaisi maalipaikkojen hyödyntäminen.
Kärpät teki enemmän maaleja ja ansaitsi voiton.
Eikä sitä voittoa tuomarilinja yhtään himmennä.

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Savolainen ja Repo Pt.2

En voi muuta kuin olla samaa mieltä edellisen kanssa. En tällä (tai monella muullakaan) kaudella nähnyt kahden niin pahan puusilmän työskentelyä kuin perjantain HIFK-Ilves matsi. Jos ton enempää ei liiga-tuomarilta vaadita, mullakin on saumat tulla uudeksi "Mäkeläksi", sen verran huonoa oli.

Mutta ei haittaa enää, tänään ipa kumoon!

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Mailasta kasvoihin

Eilisessä pelissä Jokereille tuli jäähy Törmäsen(?) mailan osuttua Kärppäpelaajan kasvoihin. Ei mikään oikeusmurhajäähy, vaikka ei tahallinen teko ollutkaan. Keskustelua on sitten enemmän herättänyt se, miksei Kärpille tullut jäähyä kun Shirreffsin maila osui Törmäsen kasvoihin.

Luulen, että syy siihen, miksi Shirreffs ei saanut jäähyä on kaikessa yksinkertaisuudessaan se, että tuomarit eivät nähneet, kenen maila Törmäsen kasvoihin osui. TV-kuvan perusteella sitä ei ennen hidastuksia kunnolla huomannut, joten voi vain arvailla, miltä tilanne on näyttänyt jään tasalta.

Toki on helppoa syyttää tuomareita, kun oma suosikki häviää. Olin minäkin käärmeissäni, kun Kerho menetti voiton JYPiä vastaan toisen linjatuomarin täydellisen pimenemisen myötävaikutuksella. Mutta edelleen, yhtään maalia eivät tuomarit eilenkään tehneet. Jos jokerit eivät saa melkein 50 maalia kohti suuntautuneesta laukauksesta kuin yhden maalin, niin vika löytyy jostain muualta kuin raitapaidoista.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Vielä tuomaroinnista

Itsekin jonkin verran tuomarointia "harrastaneena" muistan yhden kultaisen säännön: vihellä mitä näet, älä arvaa.

Tuohon voi tuomarit aina vedota, mutta itseäni ihmetyttää juuri se että tiukassa paikassa kavereilla menee jauhot suuhun ja pilli ei soi mistään. On niin paljon helpompaa levitellä käsiä ja selittää itselleen että en minä sitä nähnyt, enhän.

Ja vielä siitä Törmäsen jäähystä ja Törmäsen kolhimisesta. Eikös ainakin molemmeille pääkaupungin joukkueille ole annettu jäähyjä pelkästää seurauksista. (vrt. HIFK-TPS ja Jokerit-Ilves) No eilen ei ollut tälläinen päivä.

Ja vaikka ne maalit ratkaisee ja eilen ei ollut Jokeripäivä, niin uskallan väittää että muutama toisenlainen vihellys olisi saattanut muuttaa tulosta. Mutta turha tässä on enää rykiä kun on jo ****t housuissa. Tiistaina hiljennetään Raksila jo heti pelin alussa ja sitten torstaina sitten katsellaan kuka jatkaa...

Täytyy toivoa että tulisi se viides ottelu... Ehtisi edes kerran näiden play-offsien aikana nauttimaan 11mk:m pitkästä(tai useammastakin).

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Re: Yleisesti linja ainakin Areenassa ollut ihan hyvä mutta

Cut:
Eli eilenkin Törmänen sai jäähyn korkeasta mailasta, hieman kyseenalaisin perustein mutta perusteltavissa sekin kaiketi olisi ollut, sitten Jokereiden painaessa rajusti koko kolmannen erän pistetään pilli kokonaan taskuun ja ei anneta edes Shiffersin korkeasta mailasta jäähyä, ei edes vaikka Törmänen jää iskun seurauksena makaamaan jään pintaan ja noustessaan sieltä Antti luistelee nenä verta valuvana vaihtoaitioon teipattavaksi.
Uncut:
Syy lienee ollut se, että Antti oli vahingon sattuessa about vaaka-asennossa noin 50cm korkeudella jäästä, jolloin korkean mailan viheltäminen olisi kai aika erikoinen ratkaisu.
Ja lyödäänkö vetoa niin tänkin tilanteen, vaikka se tuli televisiossa useampaan kertaan ja hidastettunakin, näkee puolet toisin päin ja de oder half toisin päin - which was nice...

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
"Mitäs se mylläri siellä pulla suussa mussuttaa?"

Kenelles Jortikka tämän heitti? Siis kyseessä oli joku tuomari, joka on siviiliammatiltaan mylläri.

Kärpille vaan tsemppiä. Ylimielisen Jokerilauman pudottaminen tulee olemaan yksi parhaimmista tunteista. (kokenut sen keväällä -99) :)

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Erimieltä!?

Eli kyllä Antti oli vielä silloin Shiiffersin mailasta saadessaan pystyssä, hieman kumarassa, mutta eiköhän se Törmäsen pää silti ollut noin 150-160 cm korkeudella ja se oli ihan selkeä 2+2 paikka, täysin tahatonhan se oli mutta niin oli se Törmäsenkin korkea maila.

Vaikka siis olin pelissä niin otin tuon pelin nauhalle ja olen kelaillut sitä kolmatta erää useampaan kertaan edestakas ja mun mielestä ei pitäisi olla epäilystäkään että siitä Shiffersin teosta olisi kuulunut tulla 2+2 minuutin rangaistus, sännöt on tästä asiasta varsin selkeät.

Ja se miksi tässä purnataan tuomari ratkaisuista johtuu siitä että Jokerit hävisi vain 1 maalilla ja yksi erilainen tuomio olisi voinut kääntää tilanteen aivan toiseksi, jossitteluahan se on eikä se muuksi muutu vaikka kuinka itkisi mutta ehkä Raksilassa tuomarit NÄKEE myös niitä Kärppien rikkeitä.

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Re: "Mitäs se mylläri siellä pulla suussa mussuttaa?"

Viestin lähettänyt käyttäjä Henkka
Kenelles Jortikka tämän heitti? Siis kyseessä oli joku tuomari, joka on siviiliammatiltaan mylläri.

Kärpille vaan tsemppiä. Ylimielisen Jokerilauman pudottaminen tulee olemaan yksi parhaimmista tunteista. (kokenut sen keväällä -99) :)

No, mylläri (tätä nykyä tosin entinen) Jorma Hassinen ei kyllä ole tuomari - onpahan Kerhon naisjoukkueen "vetäjä" ja, ellen väärin muista, myös seuran hallituksen jäsen.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olihan narreilla 5-3 tilannekin josta ei tullut mitään valmista joten pulinat pois.

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
Turhaa mussuttaa tuomareista

Vasta kolmannessa erässä Narriemme peli muistutti kalpeasti pudotuspelikiekkoa. Kun liike on riittävää, ei jäähyjä tule kahvaamisestakaan, koska niitä ei silloin huomaa. Skunkkien salainen ase on juuri todella hyvä liike. Kun kahvaaja liikkuu nopeammin kuin kahvattava, ei tuomarin silmä pysty sitä erottamaan mutta maila kainalossa on paljon helpompi blokata vastusta pois tilanteesta kuin maila jäässä. Ainut ase Skunkkeja vastaan on hirmuinen liike. Lisäksi täytyy toivoa, että ketchuppiefekti toimisi eli tuskaisen huono viimeistely vihdoinkin lähtisi kulkemaan kunnolla.:(

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
terveisiä

Joo ...

Skunkit. Tämä provokaatio ei ansaitse kommnetointia - siispä kommentoin.

Vanha viidakon sananlasku: 'Runkosarjan ottelut ovat vain nippu harjoitusotteluja play-offs
pelejä varten.'

Eli runkosarjan tarkoituksena on ensin päästä play-offseihin + samalla valmistautua pelaamaan
niissä peleissä. Tässä on Jokerit totaalisesti epäonnistunut - ainakin toistaiseksi. Pelithän Kärppiä
vastaan ovat vielä kesken.

Jotenkin käy sääliksi näitä skunkittelijoita ja erotuomarin toiminnan märisijöitä. Siinä asiassa
kyllä Westerlun ja Jokeri joukkueen kapteeni Törmänen ovat olleet oivana esimerkkinä.

Se ainakin on varmaa, että mikäli Kärpät tekevät kaksi ensimmäistä maalia Tiistaina, niin ostan kullekkin Jokeri pelaajalle nimellä varustetun rantapallon. Siitä eivät Jokerit enää nouse. Mutta Tiistainahan tuo sitten nähdään.

Potaichuk #67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät ja Detroit
Eiköhän tuomareiksi tällaisiin peleihin valita ne, jotka ovat alansa parhaimmat Suomessa. Tuskinpa kenelläkään Jokereiden fanilla/pelaajalla/valmentajalla on varaa alkaa haukkumaan tuomaritoimintaa. Olisi kiinostasvaa kyllä nähdä minkälaista peli olisi kentällä jos tuomarina olisi herra Westerlund!!! Törmänen, Westerlund tahi kukaan mukaan tavallinen fani ei osaa työskennellä paremmin tuomarina ja se on täysi fakta!! Maailman idioottimaisin asia on tulla protestoimaan tuomarilinjaa, kun se on selvä ettei itse siellä paremmin pärjää.

Tiistaina Kärpät - Jokerit, tuomarikaksikkona toimii Westerlund - Summanen. Lopputulos: 0-10. Vain 3 menehtyi, kuusi loukkaantui vakavasti. 10:llä muulla on pinnallisia ruhjeita, mutta hengenvaaraa heillä ei ole.

Suosikkijoukkue
Ykkönen on Jokerit HCja FC Liverpool, hyvänä kak
Kyllä vika on muualla kuin tuomareissa!

Jos vaikka olenkin sitä mieltä, että kahvaamista suosiva linja näytää olevan vallallaan, niin se ei ole syy Kärppien paremmuuteen kahdessa edellisessä matsissa. Totuus on, että maaleja tekemällä se homma etenee. Nyt ei ole Jokeri-poijjaat maaleja tehneet, saa nähdä miten torstaina.

Mitä tulee pelin tasoon yleisesti, on se ollut mielestäni suhteellisen vaisua. Kärpät on kylläkin juuri niin vaarallinen kuin osasin kuvitella. Jokerit taas on ollut askelta huonompi kuin mitenkään olisin arvannut.Paljon pitää Jokereiden parantaa, mikäli kuvittelevat saavansa pisteitä Raksilasta. Toivossa on hyvä elää, sano lapamato!

Jokatapauksessa, kävi miten kävi, onnittelut Kärpille erinnomaisesta taistelusta ja ennakkoluulottomasta asenteesta.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
no joo

sitähän tässä nyt on kommentoitukin, tai ainakin itse olen sitä tehnyt, että näillä tuomareilla ei ole mitään selkeätä linjaa. En puhu muista kuin näistä kahdesta tuomarista, jotka aiemmin olen maininnut, sillä olen nähnyt vain ja ainoastaan heidän tuomitsemiaan pelejä. Linjaa ei pysty hahmottamaan yksikään pelaaja, saatikka sitten katsoja, jos sitä yksinkertaisesti ei ole. Ja näillä kahdella sitä ei ole ollut.

Minulle on sitten ihan sama että mennäänkö siihen hippatyyliin joka on runkosarjassa tai sitten siihen IFK-Ilves 1.-, 2.- ja 3. jatkoaika -tyyliin, jolloin sai tehdä ihan mitä vaan ja pilli ei soinut. Pääasia on se, että linja on ja se pysyy!

Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Jokerit & tuomarit

Kyllä on vastenmielisestä organisaatiosta viimeisetkin plusmerkkiset assosiaatiot ropisseet tänä keväänä. Westerlund&Törmänen&co ulisevat kapellimestareina ja fanilauma säestää oivallisesti, täällä jatkoajankin sivuilla.

En halua yleistää kaikkia jokrufaneja marisijoiksi, mutta kyllä tommonen parkuminen on naurettavinta, mitä voi tossa tilanteessa tehdä. En ole nähnyt esim.Raksilan edellistä peliä, mutta mitä olen _läpi kauden_ kuullut&lukenut eri lähteistä, Jokerit ovat olleet usein se sikamaisempi ryhmä kaukalossa. En millään jaksa uskoa, että kaikki nämä kuulemani väitteet olisivat täysin tuulesta temmattuja.

Jokerifaneilta haluaisin kysyä, mitä mieltä olitte ensimmäisen neljännesfinaalin jatkoajan kahdesta kärppäjäähystä? Linjan mukaisia?

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarilinjasta

Lähes puolueettoman paikallisradioselostajan (Stenius) mukaan, Narreille ei annettu torstaina melkein mistään jäähyä. Olin itse näkemässä pelin livenä lauantaina ja kyllä Jokerit pelasi sikaa koko ajan, ja sitten kolmannessa erässä meni hermo. Torstaina itki Kärppäfanit tuomarilinjasta ja nyt itkee Jokerifanit, mutta maalit ne ratkaisee.

flintstonelle Törmäsen nenän aukeamisesta:

Törmänen ei ollut läheskään pystössä, lähes vaakatasossa, ja katsoppas miten Antti "kaatui".

Terv. Poromies mestisjengifani Lapista, Oulusta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy