Viestin lähetti Toimitus
Kärpät vei Oulussa ottelun ja mediasodan - kuinka käy nyt.
Taattua Klaus Venetjokea, vastaavantasoista jöötiä kuin tämä kolumni!
Klaus Venetjoki aloitti mediapelin:
... Metropolitin teloneen Kärppien Janne Pesosen sairaalakuntoon.
Kerrataanpas otteluraportit eri medioista. Missään en ole nähnyt Heikkilän ottavan kantaa Pesosen loukkaantumisen laatuun tai kestoon. Ainoa tietooni tullut arvio vammasta tuli Radio Megan kautta Kärppien lääkäriltä: "burana teipillä poskeen ja menoksi".
Valtakunnan arvostetuimman kiekkojulkaisun toimittaja jatkaa:
Jokerit ei ole pahemmin loukkaantumisistaan huudellut.
Jortikka huuteli lauantain lehdistötilaisuudessa:
”Poskiluu on tohjona. Tästä puhutaan vielä. Kärpät sai apua tuomareilta.”
Äläkä luulekaan että Jortsu olisi unohtanut mainita Bergenheimin loukkaantumisesta, ehei. Tiesi jopa kertoa tuoreeltaan että sairasloma kestää kaksi kuukautta.
Venetjoki on nähnyt ottelunauhan taikalasiensa takaa ja analysoi:
Missään ei ole ole tuotu esille sitä, mikä näkyy hyvin otteluvideolla: Kärpät käynnisti usein tönimiseen ja pieneen painimiseen johtaineita välikohtauksia.
Minä sanon: Jokerit käynnisti useammin tönimiseen ja pieneen painimiseen johtaneita välikohtauksia. Minä näin pelin paikan päällä, näitkö sinä Klaus? Tiedäthän, että nuo tuollaiset tökkimiset ja tönimiset tapahtuvat usein tilanteen takana missä tuomari ei niitä näe, eikä usein myöskään videokamera joka seuraa yleensä kiekkoa.
Arvoisa toimittaja näkee omiaan:
Bäckström käytti mailaansa ottelun loppukahakassa itse ensin lyömäaseena ja sai vasta sen jälkeen Jokereiden pelaajan kimppuunsa…
Tämä ei pidä paikkaansa ei paikan päällä, eikä tv:stä nähtynä.
Venetjoki:
... syynä oli aina erittäin tulkinnanvarainen ”kiekon peittäminen, sulkeminen.”
Erittäin tulkinnanvaraisesti Vertala sieppasi jäästä kiekon hanskaansa oman maalin edessä ja piti sen
siellä. Tilanne oli kaukana tulkinnanvaraisesta kuten otteluvideolta varmasti näki.
Toimittaja näkee Puitteissa piilevän mahdollisuuden
Helsingissä on Suomen oloissa suurkaupunkimaiset olosuhteet myös jääkiekko-otteluissa ja se takaa suhteellisen tasapainoisen tuomaroinnin.
Tähän minulla ei ole mitään lisättävää. Ylläoleva teksti puhuu itse puolestaan.
Onnittelen loistavasta mediapeliavauksesta teitä herra Venetjoki.
Oliko tämä otteluennakko huono trolli johon lankesin vai onko tässä oikeasti yritetty tehdä journalismia? Mikseivät meidän oululaiset toimittajat saa aikaan näin yksisilmäisiä ja suorastaan virheellistä tietoa sisältäviä otteluennakoita?
Viimeksi muokattu: