Jokerit - Kärpät 15.3 (2.peli)

  • 59 877
  • 490

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Jortikan hermokontrolli

Viestin lähetti Birkku
Kun minä ja välillä joku muukin on pitkin kautta arvostellut Jortikkaa ja varsinkin hänen AMATÖÖRIMÄISTÄ käytöstään

Ota nyt hyvä mies (?) jo tuo Saipa tuolta suosikkijoukkue kohdasta pois ja pistä sinne ihan reilusti anti-Jokerit ja anti-Jortikka.

PS. Joko sinä lähetit Muukkoselle ne kuvat/videot joissa PC Drouinin on runkkaamassa mailalla ja Vertala esittelemässä keskisormeaan? Huudellaanko vielä vähän lisää pelikieltoja?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Jortikan hermokontrolli

Viestin lähetti Birkku
Kun minä ja välillä joku muukin on pitkin kautta arvostellut Jortikkaa ja varsinkin hänen AMATÖÖRIMÄISTÄ käytöstään, on miehen kannattajilla ollut vakio vastaus: Jortsu elää tunteella, on persoona ja näytöt puhuvat puolestaan.

Nyt olisi mielenkiintoista kuulla jonkun "Jortikkafanin" mielipide tuosta viimeisimmästä tempauksesta. Voisikohan valmentajan hermokontrollissa olla jotain sanomista kun menee ottamaan noin totaalisen hölmön jäähyn. Jätkä ihmettelee ammattipelaajan varaluistimia TV-kameroiden edessä ja muutama viikko tämän jälkeen RATKAISEE? play off-ottelun heittämällä juomapullon jäälle, pelin ollessa käynnissä. Mielestäni aivan JÄRKYTTÄVÄ EMÄMUNAUS noin kokeneelta valmentajalta. Siis jos olisin joukkueen omistaja en hyväksyisi mitään selitystä tuollaiselle typeryydelle koska noin hömöä tekoa ei voi selittää millään.

Niinpä. Mitä Harkimon pitäisi nyt sitten omistajan ominaisuudessa tehdä? Antaa tältä seisomalta kenkää Jorelle? Ruveta haukkumaan Jorea telkkarissa ja lehdissä? Lainata Meri-Kukan minihametta Jorelle?

Ylilyönti mikä ylilyönti. Osoittaa kuitenkin, että mies elää joka solullaan pelissä. Enemmän minua ottaa kaaliin katsoa jotain Apen flegmaattista tuijottelua tai kengännauhojen sitomista, kun menossa on kiihkeä peli.

Pelissä pitää olla viihdettä mukana ja Joren kanssa sitä tuntuu löytyvän. Sitä paitsi se äijä on joka tapauksessa voittanut kuusi Suomen mestaruutta. Ei niitä yksi juomapullon heitto mihinkään poista.

Minä ihmettelen ja nostan hattua, että Jokerit ylipäätään tuollaisella kokoonpanolla taistelee Kärppien kanssa tasapäisesti otteluvoitoista. Se on ainakin osittain Jortikan ansiota.

Totta on, että Jortikan olisi pitänyt hillitä itsensä. Niinhän hän itsekin totesi.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liverpool F.C.
NY Rangers
Viestin lähetti Sam#9
Olitko eilen Areenalla vai näitkö matsin maikkarilta?

Eilen nähtiin nimittäin keskivertoa selkeästi paskempaa tuomarityöskentelyä, jonka ansiosta peli olisi voinut karata lopullisesti nuoren tuomarin hyppysistä. Liian monta tilannetta jäi viheltämättä ja kun muutama jäi välistä piti antaa heppoisen oloisia "paikkausjäähyjä".

Peliä katselin telkkarista.

Tällä kaudella olen nähnyt paikanpäällä noin 30 SM-liigaottelua (enimmäkseen Oulussa) plus muutaman hockey nightin. Niihin verrattuna eilinen tuomarityöskentely oli vähintään hyvää keskitasoa. Voi toki olla, että Hartwall-areenalla on kauden mittaan ollut enimmäkseen "kotituomareita", joten teistä saattaa nyt tuntua että teitä on sorsittu. Valituksen perusteella näin on ollut, joten ymmärrän että linjan muutos kummastuttaa.

Mutta jos oli Mika Pyörälän pelikielto liigan linjan mukainen, niin samaa voi sanoa Rantalan tuomaroinnista. Eri asia onkin että onko liigan linja oikea vai väärä.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Itse olen nähnyt tällä kaudella lähes kaikki Kärppien kotiottelut, kymmenkunta vierasottelua ja toki Hockey Nightit sunnuntaisin. Lisäksi olen käynyt katsomassa puolenkymmentä Jokereiden ja IFK:n kotiottelua muita vastustajia kuin Kärppiä vastaan, viimeksi Jokerit-Tappara.

Tämä kokemuksen pohjalta väitän että tuomari eilisessä ottelussa oli tasapuolinen, jättäen tukun selviä jäähyn paikkoja viheltämättä molemmilta ja puhaltaen muutaman helpon kummallekin. Keskivertoa parempi suoritus kuitenkin.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Jortikan hermokontrolli

Viestin lähetti flintstone
Ota nyt hyvä mies (?) jo tuo Saipa tuolta suosikkijoukkue kohdasta pois ja pistä sinne ihan reilusti anti-Jokerit ja anti-Jortikka.

PS. Joko sinä lähetit Muukkoselle ne kuvat/videot joissa PC Drouinin on runkkaamassa mailalla ja Vertala esittelemässä keskisormeaan? Huudellaanko vielä vähän lisää pelikieltoja?

Miksi ottaisin SaiPan pois tuosta kohdasta, jossa se kuuluu olla? Enkä taatusti aio lisätä tuonne mitään Jokereihin tai Jorktikkaan liittyvää anti- tai millään muullakaan etuliitteellä, vain siksi että sinä et sulata KESKUSTELUA keskustelupalstalla. Joo joo, minä tiedän. Sinun mielestäsi suosikkijoukkueesi ja sen valmentajan "ainainen haukkuminen" ei ole keskustelua. Kuitenkin pyrkimykseni on esittää perustelut joka kerta kun esitän krittikkiä. Vaihtoehtoinen tapa "keskustella" on luettavissa tuossa ylläolevassa lainauksessa.

Niin en ole lähettänyt Muukkoselle kuvia koska minulla ei sellaisia satu nyt käsillä olemaan. Tuokin kritiikki oli muuten perusteltu kahteen kertaan aiemmissa viesteissäni, mutta tässä tulee kerta kiellon päälle: Mielestäni Keskisormen näyttelyt tai mailalla masturboinnit EIVÄT OLE pelikiellon arvoisia tekoja. Huomautus/varoitus pitäisi riittää. Muukkonen on kuitenkin ollut aiemmin toista mieltä asiasta, joten oikeudenmukaisuuden nimissä säännöt pitäisi olla KAIKILLE samat ja tätä olen peräänkuuluttanut. Olisi mielenkiintoista kuulla Muukkoselta mitä eroa on esim. Vopatin ja Vertalan keskisormilla kun niitä ei koske samat säännöt.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Re: Re: Jortikan hermokontrolli

Viestin lähetti Birkku
Olisi mielenkiintoista kuulla Muukkoselta mitä eroa on esim. Vopatin ja Vertalan keskisormilla kun niitä ei koske samat säännöt.

Sinä olet siis nähnyt Vertalan heiluttamassa sitä keskisormea?
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Jortikan hermokontrolli

Viestin lähetti flintstone
Sinä olet siis nähnyt Vertalan heiluttamassa sitä keskisormea?

Hei oikeasti, flintti. Olisikohan tuossa jo hiukan saivartelua. Eikö tapahtumaan saa ottaa kantaa mikäli sitä ei ole nähnyt. Kuule. Tuolla perusteella esim. Titanicin uppoamisesta olisi kirjoitettu jonkun verran vähemmän mitä vuosien varrella on ollut luettavissa.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Jortikan hermokontrolli

Viestin lähetti Vakio
Niinpä. Mitä Harkimon pitäisi nyt sitten omistajan ominaisuudessa tehdä? Antaa tältä seisomalta kenkää Jorelle? Ruveta haukkumaan Jorea telkkarissa ja lehdissä? Lainata Meri-Kukan minihametta Jorelle?

En minä tiedä. Se on lähinnä Hjalliksen asia. Minä esitin omana mielipiteenäni, etten olisi hänen asemassa hyväksynyt tuollaista toimintaa. Hän tietenkin toimii omalla tavallaan.


Ylilyönti mikä ylilyönti. Osoittaa kuitenkin, että mies elää joka solullaan pelissä. Enemmän minua ottaa kaaliin katsoa jotain Apen flegmaattista tuijottelua tai kengännauhojen sitomista, kun menossa on kiihkeä peli.[B/]


Hei flintstone. Tämä on keskustelua. Minä näppäilin ruudulle tekstiä joka sisälsi mielipiteen sekä kysymyksen. Vakio vastasi siihen omalla mielipiteellään, PERUSTELLEN tuon mielipiteen, johon minulla ei ole muuta lisättävää kuin että kyseessä on mielipide joka on arvokas sellaisenaan.


Sitä paitsi se äijä on joka tapauksessa voittanut kuusi Suomen mestaruutta. Ei niitä yksi juomapullon heitto mihinkään poista.[B/]


Olen täsmälleen samaa mieltä. saavutukset ovat loistavat eikä niitä todellakaan juomapullon heittelyt poista. Toisaalta eivät nuo hienot saavutukset oikeuta Jortikkaa käyttäytymään typerästi. Tälläkin kolikolla on kaksi puolta.


Minä ihmettelen ja nostan hattua, että Jokerit ylipäätään tuollaisella kokoonpanolla taistelee Kärppien kanssa tasapäisesti otteluvoitoista. Se on ainakin osittain Jortikan ansiota.

Totta on, että Jortikan olisi pitänyt hillitä itsensä. Niinhän hän itsekin totesi.

Tuohon kappaleeseen minulla ei ole lisättävää. Olen täysin samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Re: Re: Re: Mahtaakohan Jortikka voittaa yhtään peliä tässä sarjassa? Epäilen.

Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Nyt sinulla on mennyt pahasti ohi mitä todellisuudessa tapahtui. Luepas enemmän, et jää noin kömpelöstä kiinni. Ai jai jai...

Aravirtakos tuon lähetti, vai kenties Kärpät? Taitaa timppa olla nyt niin, että Jortikkahan tässä rupesi ämmäksi, vaikka toisin luulitkin. Noh, näitä sattuu, ethän voinut tuota tietää.

Tai sitten puhut jälleen sysipaskaa ja tuon lähetti otteluvalvoja?
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liverpool F.C.
NY Rangers
Re: Re: Re: Re: Mahtaakohan Jortikka voittaa yhtään peliä tässä sarjassa? Epäilen.

Viestin lähetti Koala
Tai sitten puhut jälleen sysipaskaa ja tuon lähetti otteluvalvoja?

Turhaa jauhamista, mutta täsmennettäköön sen verran, että otteluvalvoja lähetti Pyörälän tilanteen tutkintaan, kun taas Jokerit lähetti Bergenheim/Saarenheimo tilanteen.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Vanhan sanonnan mukaan jälkipeluupaikka on Tervolassa, mutta yritetään silti.

Tuomari ei ollut mitenkään erikoisen hyvä, vaan ei erikoisen huonokaan. Warrineriin kohdistuneen kampituksen tuomitsemattajättäminen oli kuitenkin erittäin räikeä virhe. Tätä tuomarivirhettä seurannut tapahtumaketju (herra Jortikka havaitsee janoisen pelaajan kentällä ja tarjoaa juotavaa --> Kärpät 2-man adv. --> Stepanek lataa niin paljon kuin lähtee --> voittomaali) oli erittäin ratkaiseva ottelun kannalta, mutta ei se suinkaan ottelua ratkaissut, kuten jotkut Kärppä-fanit täällä yrittävät uskotella. Jokereiden surkea viimeistelytaito - molemmat maalit todella hyvän tuurin edesauttamia - oli mielestäni huomattavasti ratkaisevammassa roolissa. Olkoonkin, että Bäckström keräsi muhkeat 42 torjuntaa, hänen torjuntatyöskentelynsä oli kaikkea muuta kuin vakuuttavaa. Kiekot putoilivat ja pomppivat miten sattuivat, mutta kun karakiekoissa tuntui olevan useimmiten valkopaitainen, niin tulos oli mikä oli. Maskiin meneminenkin tuntui suurimalle osalle ylitsepääsemättömän vaikealta. Esim. Latvalan on aivan turha edes yrittää laukoa, jos maalilla ei ole ketään maskissa tai ohjaamassa. Ei mopolla mahottomiin eikä Raket-moottorisahalla kuuhun. Vertala keskittyy pelaamisen sijaan epäolennaiseen eli lähinnä turvan aukomiseen, turhaan huitomiseen ja surkean näköiseen kaatuiluun. Drouin oli täysin väärässä paikassa puolikuntoisen Jarnan ja Tomekin välissä. Jalat ja kädet ovat monta luokkaa huonommat kuin todellisella ykkössentterillä. Turusen hienot otteet eivät ainakaan katsomoon 304 näkyneet. 1+1 tehoista huolimatta hänen osuutensa kyseisten pisteiden saavuttamiseen oli lähes minimaalinen. Maali meni pohkeesta/perseestä ja syöttö tuli uskomattoman rota-flyerin pompatessa sattumalta maaliin.

Jokereiden hyökkäyspään ongelmat kulminoituivat pitkälti Metropolitin puuttumiseen, mikä taas johtui hänen omasta hölmöilyistään. Tämänhetkisestä tilanteesta Jokereiden tulisi pikemminkin syyttää itseään kuin tuomaria ja muita päättäviä tahoja, sillä käsitykseni mukaan Metron yhden ottelun mittainen pelikielto oli suoranainen armahdus Muukkosen suunnalta. Jos Metro olisi poissa yhdenkin ottelun enemmän, olisi peli jo menetetty. Selittelyn sijaan tulisi keskittyä olennaiseen ja kaivaa viimeisetkin taiat esiin, sillä jos Jokerit onnistuu seuraavan pelin voittamaan, niin tilanne on kotipeliin lähdettäessä 2-1 ja tilanne periaatteessa sama kuin eilisen ottelun alla + Metro takaisin kentällä + voitosta saavutettu draivi päällä, joten huomenna Ouluun täysi hööki päällä ja voitto plakkariin!

Ilahduttavaa oli huomata myös junioreiden kypsät otteet. Pojat ovat nyt kovan paikan edessä, mutta kertyypähän vähän playoff-kokemusta nyt, kun ei ole paineita menestyä ts. mestaruutta ei haeta väen väkisin. Kaikki voitot tästä eteenpäin on plussaa ja mahdollisista positiivisista kokemuksista olisi varmasti hyötyä tulevina keväinä. Kukaan junnuista ei loistanut, mutta ei myöskään pettänyt. Perusvarmat otteet ainakin tässä vaiheessa riittävät minulle vallan mainiosti, sillä monet heistä eivät saaneet runkosarjassa juuri lainkaan peliaikaa ja ovat nyt joutuneet yhtäkkiä erittäin tukalassa tilanteessa vastuulliseen rooliin.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Re: Re: Re: Re: Mahtaakohan Jortikka voittaa yhtään peliä tässä sarjassa? Epäilen.

Viestin lähetti Koala
Tai sitten puhut jälleen sysipaskaa ja tuon lähetti otteluvalvoja?

Lainaus täältä (taas kerran):

"Jokerit on jättänyt tutkintapyynnön niin ikään tilanteesta, jossa polvensa loukannut Sean Bergenheim törmäsi keskialueella Pekka Saarenheimoon."
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Re: Re: Re: Re: Re: Mahtaakohan Jortikka voittaa yhtään peliä tässä sarjassa? Epäilen.

Viestin lähetti oukka
Lainaus täältä (taas kerran):

"Jokerit on jättänyt tutkintapyynnön niin ikään tilanteesta, jossa polvensa loukannut Sean Bergenheim törmäsi keskialueella Pekka Saarenheimoon."

Tästä en nyt ole varma, mutta eihän se tarkoita, että Jokerit on videota tuosta nimenomaisesta tilanteesta lähettänyt? Vain jonkun tutkintapyynnön, mikä on kait (?) aika normaalia noissa keisseissä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mahtaakohan Jortikka voittaa yhtään peliä tässä sarjassa? Epäilen.

Viestin lähetti Koala
Tästä en nyt ole varma, mutta eihän se tarkoita, että Jokerit on videota tuosta nimenomaisesta tilanteesta lähettänyt? Vain jonkun tutkintapyynnön, mikä on kait (?) aika normaalia noissa keisseissä.
Eli, sama tilanne, aivan täysin kuin Ara->Hulkkonen. Ainut erotus on se, ettei Jokerit lähettänyt omaa videoaan, sellainen "kaikenkattava video ottelusta" oli jo. +/- 0
Aika normaalia noissa keisseissä? Pistäppäs tukea tuolle väittämälle.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mahtaakohan Jortikka voittaa yhtään peliä tässä sarjassa? Epäilen.

Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Aika normaalia noissa keisseissä? Pistäppäs tukea tuolle väittämälle.

Pistin tuohon tuon (?), kun en ole varma onko se normaalia, mutta niin paljon on juttua tällä kaudella riittänyt niistä ja niitä on lähetelty puolin ja toisin, joten olettaisin sen olevan aika normaalia. Hemmetti mikä virke.
 

spoonful

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Patelan pipomies
Oiskohan jokerifanienkin aika herätä todellisuuteen ja myöntää että eilen nähtiin keskivertoa parempaa tuomarointia. Vai onko todella ollut niin, että jaffalassa tuomarit vetää yleensä huomattavan paljon kotiinpäin ja jokerifanit ovat eläneet illuusiossa että kyse on ollut hyvästä tuomaroinnista. Jos näin on, niin ei muuta kun tervetuloa todellisuuteen.

Katselin tuossa tämän kauden pelien tilastoja ja ainakin Kärpillä on ollut 29:stä kotipelistä vain 5, jossa Kärpät on saanut enemmän jäähyjä kuin vastustaja.

Jokereilla ei ole mennyt niin hyvin: yhdeksässä pelissä Jokerit on saanut jäähyjä vastustajaa enemmän. Silti Jokerit ei hävinnyt noistakaan ainoatakaan runkosarjassa.

Vuosien varrelta on kuitenkin sellainen näppituntuma, että Areenalla vastustaja saa tehdä jäähyn arvoisen rikkeen kolme kertaa ennenkuin pilli sitten soi neljännestä rikkeestä. Jokeripelaajien rikkeet huomataan huomattavasti herkemmin.Mutta kun voittoja kuitenkin tulee, ei Areenalla kovin kovaa älämölöä synny.

Tosiasia lienee, että Jokerifaneja ei tuomareista löydy, eiköhän suurin osa suomalaisista muutenkin vihaa Jokereita. Eivät tuomarit ole poikkeuksia.

Tällaisessa todellisuudessa ainakin itse olen elänyt jo nyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös