Jokerit ja Helsingin Jäähalli

  • 23 768
  • 147

hoedown

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Haluaisin että Jokerit saa maksimaalisen tuoton ottelutapahtumista, mukaanlukien ravintolatoiminta.

Mutta, ajatellaanpa asiaa toisinpäin.

JOS itse olisin perustanut yrityksen ja investoinut siihen massia, ottaen yrittäjyyden riskit jne, en kyllä mielelläni olisi siitä kenellekään ulkopuoliselle myyntiprovikkaa jakamassa.

Onneksi kuitenkin jokainen saa tehdä juuri niinkuin parhaaksi kokee. Itselleni tämä ei ole niin vakava asia, joten ostan sen bissen tai muuta, jos siltä tuntuu. Pääasia minulle on, että kaikki pelit pelataan Nordiksella. Oli se halli sitten violetti tai punainen ja kääriikö Red Events bissemassit vai ei.

Olen valmis ottamaan vastaan petturin leiman, jos se tästä syystä annetaan.
 

SalmiakApina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Te olette kyllä uskomattomia veijareita. Taas sai heti aamusta hyvät naurut kun narri ulisee.

Joka päivä asiat huonosti ja muiden syytä :D

KiVan kanssa saatte sovittua jonkun molempia tyydyttävän sopimuksen Tikkurilassa.
Ei meillä oo asiat olenkaan asiat huonosti :) Päinvastoin, vieraspeleissäkin penkit pysyy ehjinä ja siisteinä. Eikä haittaa yhtään ettei meidän viirit tai logot näy kanssa vuokralaisen peleissä.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Onhan tuo Red Eventsin ja Jääkenttäsäätiön välinen sopimus varsin erikoinen, vaikka tuskin mitään lakia sinänsä rikkookaan. Kuitenkin kaupungin omistama halli on tehnyt yksinoikeussopimuksen jääkiekkojoukkueen omistaman yrityksen kanssa. Onko tämän sopimuksen taustoja avattu jossain ja kuinka pitkästä sopimuksesta on kyse? Toki Jääkenttäsäätiön ja HIFK:n suhde on ollut muutenkin jo pitkään läheinen, kun Nordiksesta on tehty monin tavoin "HIFK-halli", isolta osalta toki HIFK:n masseilla.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Onkohan oikeutta laittaa esim. Hallin ulkopuolelle anniskelutelttaa missä olis myyntipisteet yms? Mielenkiintoisia aikoja.
Tai linjata, että Jokerien peleissä ei ole anniskelua, mutta omat juomat on sallittu. Voivat sitten myydä lihiksiä ja sämpylää hallin puodeista. (Hymiö)
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
JOS itse olisin perustanut yrityksen ja investoinut siihen massia, ottaen yrittäjyyden riskit jne, en kyllä mielelläni olisi siitä kenellekään ulkopuoliselle myyntiprovikkaa jakamassa.

Itse olen samaa mieltä koko viestistä.

Korostan etten tiedä mitkä kaikki lakipykälät koskee tapahtumamyyntejä yms. , mutta kyllä mun käsityksen mukaan yrittäjä saa pitää kaikki ansaitsemansa tuotot itsellään eikä ole pakko jaella kenellekään toiselle provikoita. Toki sopimukset on oma lukunsa, mutta ei kai tällaista sopimusta ole kenekään yrittäjän pakko allekirjoittaa?

Olisihan se hienoa, jos sopimukseen jostain pienestä siivusta päästäisiin, mutta en näe tätä mitenkään kiusantekona Jokereita kohtaan välttämättä.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Itse olen samaa mieltä koko viestistä.

Korostan etten tiedä mitkä kaikki lakipykälät koskee tapahtumamyyntejä yms. , mutta kyllä mun käsityksen mukaan yrittäjä saa pitää kaikki ansaitsemansa tuotot itsellään eikä ole pakko jaella kenellekään toiselle provikoita. Toki sopimukset on oma lukunsa, mutta ei kai tällaista sopimusta ole kenekään yrittäjän pakko allekirjoittaa?

Olisihan se hienoa, jos sopimukseen jostain pienestä siivusta päästäisiin, mutta en näe tätä mitenkään kiusantekona Jokereita kohtaan välttämättä.
Jokerien pointti asiassa on, että hyötyisivät edes jollain tavalla omien tapahtumiensa myynnistä. Nyt näin ei käy, kun kaikki tuotot valuvat HIFK:lle, kun Jokerit ei voi vaikuttaa myynnin hoitavaan firmaan. Onko tämä OK, kun kyse on helsinkiläisten veronmaksajien omistamasta hallista? Hyvä, kun tämä tuli selville, niin jatkossa en käytä senttiäkään oheismyyntiin olkoon tapahtuma mikä tahansa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mistä mullekin oli tullut käsitys, että Jokerit jonkinmoisen provikan saisivat omien matsiensa myynnistä... (Taitaa huhuna täällä liikkunut.) Pitänee tosiaan safkata vastaisuudessa hyvin ennen matsia, pari kertaa kun on hamppari tultu erätauolla vedettyä bissen kera.

Viime kaudellahan Keravan peleissä saattoi kuluttaa ns. hyvällä omalla tunnolla, mutta pitänee tosiaan laittaa Red Eventsin pisteet tauolle, kun kerta kaikki tuotot menevät julleille.
 

NuoriKundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jollekin nuorelle yrittäjän alulle idea: juomanarikka.

Kaveri hengaa hallin ulkopuolella matsin ajan ja pistää omien juomien narikan pystyyn. Pientä maksua vastaan säilöö janoisten fanien omia ostamia juomia. Sit aina erätaukona narikkalappua vastaan juomat kätöseen ja vamos.

Saa toteuttaa.
 

NuoriKundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jollekin nuorelle yrittäjän alulle idea: juomanarikka.

Kaveri hengaa hallin ulkopuolella matsin ajan ja pistää omien juomien narikan pystyyn. Pientä maksua vastaan säilöö janoisten fanien omia ostamia juomia. Sit aina erätaukona narikkalappua vastaan juomat kätöseen ja vamos.

Saa toteuttaa.

Narikkahinnaksi 10€ jokaiselta, ite ainakin voisin maksaa.

Sanotaan vaiks et 20 tyyppiä (vois jopa veikata et aika alakanttiin menee) maksaa ton nii siin on 200 euroa kasassa. Ottelu kestää sen max 3h, niin siin on iha söpö 66 euron tuntiliksa :D

Toppahousut jalkaan ja nuotio pystyyn.
Talvella ei juomatkaa ei mee kylmäks.

New Boys ottaa kopin kun ovat nuorimpia? ;)
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokerien pointti asiassa on, että hyötyisivät edes jollain tavalla omien tapahtumiensa myynnistä. Nyt näin ei käy, kun kaikki tuotot valuvat HIFK:lle, kun Jokerit ei voi vaikuttaa myynnin hoitavaan firmaan. Onko tämä OK, kun kyse on helsinkiläisten veronmaksajien omistamasta hallista? Hyvä, kun tämä tuli selville, niin jatkossa en käytä senttiäkään oheismyyntiin olkoon tapahtuma mikä tahansa.
Eikös Jokerit ole aivan itse vapaasti valinneet kotihallinsa? Ei kukaan ole teitä Nordikselle pakottanut. IFK on maksanut miljoonia tuosta ravintolabisneksestä joten aika luonnollisista että siitä halutaan saada rahaa takaisinkin päin mahdollisimman pian kun ei tiedä kauan Nordiksella pelataan.

Mielestäni sekin että Red Events on jo suostunut siihen että Laitilan juomia myydään hallilla on aika reilu kädenpuristus koska Laitila tuskin sponsorisi Jokereita, ainakaan niin isosti jos diili ei sisältäisi juomamyyntiä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Luleå HF, Florida Panthers
Alkaa olemaan aika korkealentoinen meininki taas täällä.. Itse en ainakaan mokoman takia ala boikotoimaan myyntipisteitä. Ei kai ne Areenallakaan 100% Jokereille ole mennyt kun on ulkopuolinen palveluntarjoaja ollut.

HIFK tekee tietääkseni myös tärkeää työtä junnu- ja naiskiekon parissa, niin voi vaikka kuvitella sen nakkimukirahan menevän sinne jos se edustusjoukkue noin kovasti hiertää..
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alkaa olemaan aika korkealentoinen meininki taas täällä.. Itse en ainakaan mokoman takia ala boikotoimaan myyntipisteitä. Ei kai ne Areenallakaan 100% Jokereille ole mennyt kun on ulkopuolinen palveluntarjoaja ollut.

HIFK tekee tietääkseni myös tärkeää työtä junnu- ja naiskiekon parissa, niin voi vaikka kuvitella sen nakkimukirahan menevän sinne jos se edustusjoukkue noin kovasti hiertää..
Toki tiedä kuinka paljon Hartwall Areenan diilit eroaa Nordiksesta, mutta ainakaan IFK ei Resteliltä mitään hirveän isoja provikoita ikinä saanut Nordiksen myynnistä. Toki jotain, mutta niin pieniä osuuksia ettei niillä mitään Liigajengejä kasattu.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit suomalaisessa sarjassa
Valitettava tilanne Jokereiden talouden kannalta, mutta käsittääkseni järjestely ei ole mitenkään poikkeuksellinen. IFK sai neuvoteltua ravintoloilleen hyvät vuokrasopparit aikana kun oli Nordiksen pääasiallinen käyttäjä.

Mitenhän aikoinaan Areenalla toimi rahanjako? Saiko Jokerit provikkaa myynnin perusteella, vai perustuiko tulopuoli ainoastaan tilavuokriin?
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Narikkahinnaksi 10€ jokaiselta, ite ainakin voisin maksaa.

Sanotaan vaiks et 20 tyyppiä (vois jopa veikata et aika alakanttiin menee) maksaa ton nii siin on 200 euroa kasassa. Ottelu kestää sen max 3h, niin siin on iha söpö 66 euron tuntiliksa :D

Toppahousut jalkaan ja nuotio pystyyn.
Talvella ei juomatkaa ei mee kylmäks.

New Boys ottaa kopin kun ovat nuorimpia? ;)
Mitenkä muuten toimii se, jos pitää ottelusta piipahtaa hallin ulkopuolella ja haluaisi päästä takaisin sisään? Pääseekö samaa lippua näyttämällä vai pitääkö järkkärille ovella mainita, että käväisee vaan ulkona hoitamassa pikaisen asian ja tulee kohta takaisin? Tätä olen pohtinut aikaisemminkin, mutta en tiedä miten käytännössä toimii, vai toimiiko lainkaan. Ottelulippu tai kausari tulee varmaankin merkityksi ”käytetyksi”, siinä vaiheessa kun halliin ensimmäisen kerran astelee ja lippu ovella piipataan.

New Boys ottaa kopin kun ovat nuorimpia?
Jos nämä ”uudet pojat” ovat niitä mustiin pukeutuneita skidejä, joita Eteläpäädyn alarivillä näkyy, niin ei taida ikä riittää edes ostamaan kaupasta alkoholipitoisia juomia.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Alkaa olemaan aika korkealentoinen meininki taas täällä.. Itse en ainakaan mokoman takia ala boikotoimaan myyntipisteitä. Ei kai ne Areenallakaan 100% Jokereille ole mennyt kun on ulkopuolinen palveluntarjoaja ollut.
Paljon mieluummin ainakin itse maksan vaikka sen kympin kuitenkin ns. neutraalille toimijalle, kuin pahimmalle paikalliskilpailijallemme.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, JFC
Narikkahinnaksi 10€ jokaiselta, ite ainakin voisin maksaa.

Sanotaan vaiks et 20 tyyppiä (vois jopa veikata et aika alakanttiin menee) maksaa ton nii siin on 200 euroa kasassa. Ottelu kestää sen max 3h, niin siin on iha söpö 66 euron tuntiliksa :D

Toppahousut jalkaan ja nuotio pystyyn.
Talvella ei juomatkaa ei mee kylmäks.

New Boys ottaa kopin kun ovat nuorimpia? ;)
Tifokassaan tulisi sen verta paljon painetta, että tifoja nähtäisiin ehkä useamminkin.
 

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitenkä muuten toimii se, jos pitää ottelusta piipahtaa hallin ulkopuolella ja haluaisi päästä takaisin sisään? Pääseekö samaa lippua näyttämällä vai pitääkö järkkärille ovella mainita, että käväisee vaan ulkona hoitamassa pikaisen asian ja tulee kohta takaisin? Tätä olen pohtinut aikaisemminkin, mutta en tiedä miten käytännössä toimii, vai toimiiko lainkaan. Ottelulippu tai kausari tulee varmaankin merkityksi ”käytetyksi”, siinä vaiheessa kun halliin ensimmäisen kerran astelee ja lippu ovella piipataan.


Jos nämä ”uudet pojat” ovat niitä mustiin pukeutuneita skidejä, joita Eteläpäädyn alarivillä näkyy, niin ei taida ikä riittää edes ostamaan kaupasta alkoholipitoisia juomia.
Ainakin joskus jossain, ovet sulkeutuivat toisessa erässä/toisella erätauolla. Veikkaan, että siihen asti pääsee samalla lipulla kulkemaan.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tulonsiirtoja stadilaiselta veronmaksajalta on kuitenkin tehty ifk:n kassaan parillakin eri tavalla: todella halpa vuokra.

Tähänhän voisi vastata oivallisella whataboutismilla.

Itse veikkaisin, että sopimus Nordiksen nakki- ja kaljamyynnistä on tehty hyvän aikaa ennen kun oli tiedossa, että Jokerit pelaavat peliäkään Nordiksella.

Tästä tuskin on syytä tehdä mitään suurta salaliittoteoriaa, jonka perusteella HIFK:ta suositaan ja Jokerit kärsii määräävän markkina-aseman väärinkäyttämisestä.

Edit. Juomanarikka hallin ulkopuolella, josta voi käydä erätauolla kittaamassa omia juomia. Jeremy Clarkson pohtisi: "What could possibly go wrong.."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös