jalat, jalat
...Joo, minä uskon kyllä tuolla perusteella, että Narreilla on nyt menossa voimatreeni, joka otetaan yleensä keskitalvella/alkukeväästä, kun kesän voimatreenin teho alkaa hävitä. Näin tekevät kaikki huippujoukkueet, ja ainakin huipulle haluavat.
Syksyllä suututin Kärppä-fanit (nyt olen suosittu Jyväskylässä) kun kerroin viime kevään pleijareista faktan -siis tosiasian- että Summanen & co arvioivat Kärpät niin kevyeksi vastukseksi, että ottivat voimatreenin juuri näiden matsien alla/aikana. Suunnitelma epäonnistui, kuten kaikki tietävät. Kärpät luisteli Narrien yli. Narrit olisivat olleet tikissä noin viikko tästä eteenpäin.
Lätkässähän kaikki lähtee jaloista/alaselästä. Se on se kivijalka. Ja jos jalat ovat hapoilla/umpipuuta, niin se vaikuttaa yllättävän paljon myös käsien toimintaan. Silloin saattaa tulla tällaisia tilanteita, joissa pelaaja on vapaassa paikassa ja sutii käsittämättömästi ohi tai yli tai veskaria päin. Usein siksi, että koko kroppa on eräänlaisessa kramppitilassa ja isona lihasryhmänä jalat & alaselkä jumittuneena aiheuttavat sen, että pelaajan koko energia menee liikkumiseen ja tasapainoon. Silloin ei hienosäätö pelaa. Ihan sama kuin autossa, jossa on moottorivika, esim. alitehoa. Muita hienouksia ei pääse käyttämään, kun kaikki energia menee liikkeellä ja tiellä pysymiseen. Useimmat isokokoiset voimapelaajat mallia Mäkiaho, Haakana ovat perinteisesti alkusyksystä täysin kateissa, lähes ylikunnossa. Paikat alkavat aueta vasta pelien myötä, koska näiden jäppisten voimatreeni on luonnollisesti eri luokkaa kuin perusmaunojen voimatreeni.
Olen sanonut ennenkin, että nyt Summanen pelaa enemmän kuin koskaan mestaruudesta. Niinpä tämänhetkinen tukkoisuus nostaa Narrien asemaa suosikkina minun papereissani. Ensin voitetaan vieraissa Tappara ja TPS, sitten raivotaan treeneissä.
Narrifanina en olisi huolissani. HIFK-fanina olen huolissani ensi tiistaista. Sekin tulee hieman liian aikaisin Narreille, jos treeniteoriani pitää paikkansa, mutta nykyHIFKille 75% tehokin riittää. 50% ei sentään.......
PS. Minulla on 1000 mk:n veto sisällä Tapparan mestaruudesta. Nyt alan olla siitä ensi kertaa huolissani.