Oma näkemys matsin pääpointeista:
narrit oli pelillisesti turhan paljon edellä perjantaina, eipä ollut IFK:n esitys sarjajohtajalle sopivaa kiekkoa. Se toinen erä varsinkin oli surkean yksipuolista narrien painostusta IFK-päädyssä. Todellisia maalipaikkoja IFK:lla oli ehkä pari, ylivoima pyöri melko nätisti ykkösketjun toimesta, mutta tappomeininki puuttui tyystin, ei sitä maalia tehdä lepsuilemalla ratkaisupaikoissa. Vielä kertaalleen onnittelut naapurileiriin voitosta, se oli ansaittu ja tappio teille vituttaa aina hieman enemmän kuin muille häviäminen. Eipä narreista silti mitään stadin ykkösiä tuon pelin ansiosta saada; kovin on ollut tasaista keskinäisissä otteluissa ja IFK sentään johtaa sarjaa... Niin, tuossa tuli nyt hoettua samaa mantraa kuin mitä narrifanit aiempina vuosina, eli "se sarjataulukko, se sarjataulukko..." Että sinänsä hölmöä jonkun narrifanin toitottaa jotain "takaa on hyvä tulla (nyt ei puhuta muusta kuin kiekosta...), parempi täällä on kyttäillä kuin kärjessä, katotaan sit keväällä kuka on ylempänä" jne. Aiempina vuosina käsittääkseni narrifaneille on sarjajohtajuus maistunut varsin kivasti.
Se on kyllä myönnettävä, että "IFK-pääty" oli valitettavan hiljainen perjantai-iltana, kuten Juhaht totesi. Itse istuin Apassin kanssa siinä 114-katsomossa, eikä siellä kovin mieltä ylentävä tunnelma ollut ennen Vopat-Heluna -matsia. Hieman pohdiskeltiin, onko sarjajohtajuudella jotain merkitystä siihen, ettei huutoa kuulunut, eli olisiko joillain menestys ns. noussut päähän...?? No, tämä oli vain spekulointia, toivottavasti olen väärillä jäljillä. Itse tuli huudettua kohtalaisesti, mutta ympärillä oli kovin passiivista porukkaa pääosin. Vaikka oli perjantai-ilta ja kaukalossakin riitti tapahtumia, ei ääntä pahemmin löytynyt. Toki jos IFK olisi maalin kyennyt tekemään, olisi tilanne saattanut muuttua, mutta nyt se jäi näkemättä. Taidan henkilökohtaisesti olla jonkin sortin pahan ilman lintu IFK:lle; olen käynyt tällä kaudella paikan päällä tämän narripelin lisäksi avauskierroksen koitoksessa Tapparaa vastaan ja molemmissa on tullut dunkkuun. IFK kun ei ole paljon vielä tällä kaudella hävinnyt, mutta itse olen kaksi tappiota ollut todistamassa, jospa ens pelissä voittokulku jälleen jatkuisi...
Vastapäinen narriporukka piti aika ajoin ihan kiitettävää meteliä, mutta toisaalta taas ne vitun tyhmät huudot ('narkkari', iänikuinen ughittelu jne.) vievät homman sinne säälittävän puolelle. Mikä nyt ei sinänsä ole ollenkaan uutta. Kyseinen "faniporukka" pitäisi saada ikuistettua valokuvaan samalla hetkellä, kun he yltyvät kovimpaan ughitteluun kainalotuuletuksineen kaikkineen, loistavaa promootiota juuri jonkun mainitsemalle apinoiden planeetalle.
Parasta antia oli luonnollisesti se Vopat-Helge -halailu, jossa Vopi näytti ruma-Samille mallia. Heluna yritti pari kertaa liikauttaa kättään, muttei ollut mitään palaa osumiin Vopatin sidonnassa. Sen sijaan Roman sai pari iskua murjottua perille asti, josta pistevoitto. Eihän se mikään elämää suurempi mylly ollut, mutta yhä vaan naurettavammaksi muuttuu tuon narrikapun "tekeminen" kaukalossa. Iso ja ruma ukko ilman kiekollista taitoa, kova pieksemään suuta, mutta millään kiekkoilun saralla ei ole tapahtunut mitään positiivista. Liksansa arvoinen ihan ilmeisesti, puhumattakaan kapteenin näyttämästä esimerkistä muulle joukkueelle.
Kuka perkele se matsin ns. kuuluttaja oikein oli? Jätkän ääni ei oikein mielestäni sovellu ko. hommaan, aika kimakan kuuloista kälätystä siihen mikrofoniin ja pari kertaa kaiffa mokasikin komeasti (narrien 1. maalin syöttäjä: "Samiii... öö ... anteeksi, Glen Metropoliiit.." sekä kun IFK:n Turunen lähti jäähylle: "IFK nro 14, Toni Häppölä..."). Sanalla sanoen siis paska kuuluttaja.
Siitä täytyy muuten - tapojeni vastaisesti - nostaa hattua muutamille narrikannattajille täällä Jatkoajassa, että kovin asiallista raporttia on tullut pääosin tähän matsiketjuun. Kenties kovimmat tunnekuohut suodattuivat siinä kun palsta kaatui joksikin aikaa, eikä porukka oikein päässyt vuodattamaan tänne syvimpiä tuntojaan. Kun IFK voittaa seuraavan paikallisväännön, aion itse kyllä olla vähemmän asiallinen...
Kiitokset vielä narri-jpp:lle "asiantuntevasta" kiekkoseurasta heti matsin jälkeen, hyvältä se biisoni tuntuu maistuvan myös vääräuskoisen seurassa!