Taässä provovapaaksi tarkoitettu näkemys, jossa pyrin pysymään viileänä. Pätkääkään en ole lukenut tämän ketjun viestejä tähän asti.
Pannaan asiat tärkeysjärjestykseen:
1. Vopatille SELKEÄ, toistan: SELKEÄ pistevoitto REILUSSA nyrkkitappelussa Heleniuksesta. Mannaa! Ihanaa! Asiaa! En sorru tässä yhteydessä Neiti Helenius -tyyppiseen älämölöön. Olen sata ja kaksi kerta sanonut, että isojen poikien väännöissä päivän kunto ratkaisee. Joskus sinä, joskus minä. Tänään oli Vopin päivä. Tokihan tappelu oli aika mitäänsanomaton SM-liigan tyyliin, mutta sille annettiin RIITTÄVÄSTI aikaa ja tilaa ja Vopat antoi AINOAT (1-3) osumat. Sami ei ole niin hyvä nyrkkeilijä kuin sitoja ja vääntäjä ja nyt kävi näin. SELKEÄ pistevoitto. Sanoinko jo; SELKEÄ pistevoitto. Hienoa Vopi ja lekalla päähän mm. minua, joka olen sinua joukkueesta ulostanut. Pelaat nyt mandaattipaikalla. Kumpikaan pelaaja tuskin pitää tappelua juuri minään, mutta mikäli vahvuusasetelma olisi mennyt toisinpäin, saisimme luke täältä vinkunaa neiti Vopatista.
2. HIFK vei fyysisesti mennen tullen muutenkin. Jeren taklaukset noin niinkuin esimerkiksi ottaen hyvin hienoja, yksinään 7 pommia ja arvatkaa, kuka otti pahimman vastaan: Tomek. Eipä tarvitse väittää, että Jere taklaa vain pikkuisia. Tomek talutettiin ilmat pihalla jäältä Jeren puhtaan töötin jälkeen. Tässäkään yhteydessä en sorru neiti Valtonen -älämölöön. Oikeastaan päinvastoin; Puolan poika ei valittanut ja palasi vielä jäälle.
Tässä kohtaa pidän tauon ja ajattelen väistämätöntä: 97% jokerifaneista ei myönnä näitä faktoja, mutta 100% heistä näki nämä kyllä. Tai sitten olen väärässä? No, paikalla olleet järkevänä pitämäni jokerifanitkin näkivät näin ainakin Areenalla. Samoin the scouts & agents -osasto.
Ja minulla on nyt erityisesti (muutenkin on) ikävä Daespoota ja Tommya, sillä haluaisin nähdä, kuinka nämä fakiirit selittävät jokerien vieneen taklaukset ja Heleniuksen tappelun.
---
3. Itse ottelu; tasainen vääntö sikäli, että HIFK vei 1. erän, Jokerit 2. erän (siinä tehtiin maalit) ja 3. erä meni aika tasan, lopussa melkoisen HIFK-voittoisesti, ainakin yksi tolppakin nähtiin. Miksi Jokerit sitten voitti? Tähän löysin kaksi syytä:
1. Jokerit käytti paikkansa paremmin, korkealla prosentilla. Maalipaikat olivat niukassa, noin 6 paikkaa kummallakin. Jokerit onnistui näissä ja henkilökohtaisella tasolla esiin nousivat kahden maalin Warriner ja veskari Häkkinen. Hieno peli molemmilta. Haluaisinpa nähdä perusteet, joilla Kummelin lätkäveskari Läski-Salosta erehdyttävästi muistuttava Hodson vie pelipaikan Häkkiseltä.
2. HIFK ei osaa pelata isolla jäällä. Ei ole koskaan osannut, eikä tule koskaan nähtävästi osaamaankaan. Jalkoja ei meillä ole niin hyvin kuin naapurilla. Harkinsin hitaus haittaa näissä lentokenttäolosuhteissa.
Hyvä, viihdyttävä matsi tylsän 1. erän jälkeen. Vaikka hävittiin, niin on pirun hyvä fiilis. Ymmärrettävistä syistä.
Kiitokset HIFK, nyt oli wanhaa kunnon ähinää! Ja onnea Jokerit voitosta.