Jokerit-HIFK 15.3.03 Hartwall Areena (3. ottelu)

  • 17 084
  • 193

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
girlzilla15,

"Hieno" avautuminen. Meitä tosiaan on moneen junaan. Huoh. Ehkä sinulle oikea paikka olisi se "tunnelmallinen" DDR:n halli.

Minulle ei ole mitään väliä mitä muut ajattelee meidän fanikatsomosta, mutta on se kumma, ettei ikinä olla tyytyväisiä. Minulle tärkein asia on kuka hoitaa ja kenet!

Sota jatkuu. Tiistaina ottelupallo!
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: girlzilla15,

Viestin lähetti Ilmala
"Hieno" avautuminen. Meitä tosiaan on moneen junaan. Huoh. Ehkä sinulle oikea paikka olisi se "tunnelmallinen" DDR:n halli.

Minulle ei ole mitään väliä mitä muut ajattelee meidän fanikatsomosta, mutta on se kumma, ettei ikinä olla tyytyväisiä. Minulle tärkein asia on kuka hoitaa ja kenet!

Sota jatkuu. Tiistaina ottelupallo!

Eli jos kritisoin Jokereiden faneja, niin kyseenalaistat minun oman suosikkijengini? Minulle Jokerit ei siis voi olla ykkönen jos Jokereiden fanit eivät mielestäni ole ykkösiä?

Meitä on todellakin moneen junaan, onneksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pun.lasit: Se oli sitten varmaankin se grappa, joka maistui aamulla suussa ensimmäisenä. Hotelli Pasilan baarista ei muuten enää saa grappaa. Henkilökunta teki urotyön ja kaivoi meille esille jostain talon yhden ja ainoan grappapullon. Nyt se on juotu ja uutta ei kuulemma tilata, kun "ei oo oikein kysyntää" - ihme homma.

Ilposta: Minäkin kiinnitin huomiota, että Häbä aloittaa turhan usein, mutta ei siellä oikein ole muitakaan....huoh. Olen muuten sitä mieltä, että Treille pitäisi nostaa tiistaina jengiin Marsun tilalle. Se on hyvä niittokone.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti spoonful
Huudot "Juudas", "Pellet", "Hjalliksen huorat", "Itä-Helsingin juntit" mm. -aina ja jatkuvasti. Mutta sehän on varmaan paljon fiksumpaa, kuin Jokerien kannattajilta kuultu.
Tätä Juudas-juttua on aika valittaa selittää Jokeri-faneille, koska heiltä ei rakastettu pelaaja ole hemmetin pitkään aikaan ole muualle kuin NHL:n tai ulkomaille mennyt. Blues- ja monet muutkin fanit tietävät tunteen mistä puhun. Koittakaa nyt kuitenkin kuvitella, että W.Immonen, Janecky tai Selänne olisi joskus HIFK:n siirtynyt. Tai Saku Koivu vaihtaisi Ruotsin kansalaiseksi. Mies olisi ansainnut juudas-nimityksensä täysin. HIFK-fanina en tuollaisia iki-jokeri-nimiä haluaisi koskaan omaan roosteriini, mutta jokerit onkin eri asia.

Pellet-nimityksestä voitaneen syyttää aika pitkälle samaa miestä joka jokerit nimen keksi. jokeri on narri eli pelle eli klouni, mies jonka tehtävä on olla typerä jotta hänelle naurettaiisiin. Jos kyseisen nimen keksijä olisi halunnut, ettei nimeä pelleihin yhdistetä, niin joukkueelle olisi voinut laittaa nimeksi vaikkapa Helsingin pashahousut tai susipäät...

Hjalliksen huorat tai juntit huuto on minunkin mielestäni todella mauton ja sopimaton. Kerro nyt sinä vuorostasi, että milloin HIFK:n katsomo on viimeksi rytmikkäästi huutanut niitä. Siis KOKO katsomo samalla tavalla, kuin nämä nerot tätä UGH:ia??
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Rebel
Hauskaa oli eilen, keskinäinen kuittailu varsinkin valotaululla olleista Jokerit-huudoista ja "Saa huutaa" jutuista oli erittäin asiallista.
Tämä "saa huutaa" olisi pitänyt ilmoittaa jo kauden alussa. Tai jo useita kausia sitten. Toisaalta onhan sekin parempi kuin wimbledonissa ja muissa vastaavissa käytettävässä "quite, please". Jääkiekko-kulttuuria...
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Cimo
Ensinnäkään turpia tuskin pidetään kiinni vaikka sinä sitä vaatisitkin. Ei edes vaikka tehostaisit vaatimustasi neljällätoista huutomerkillä.

Pekka Tuomisto - Marek Zidlicky. Hehän ovat kuin kaksi marjaa.
Riittääkö selitykseksi?
(Itse en käytä kyseistä huutoa, joten älkää dumatko)

Ugh ugh, ja elämä jatkuu.
Jonkun lanseeraama lausahdus; 'älä ota sitä vakavasti' olisi ehkä paikallaan monen IFK-fanin ajatuksissa. On se kumma jos ei saa naapuria pilkata kuten ennen vanhaan. Onko fanit todella lähteneet Alpon hippi-linjalle? Voi vitsi ma sano. Ikävä tulee wanhoja hyviä aikoja.
Huutomerkit ovat melkein lopussa, mutta Q- ja Å-kirjaimia on vielä hyvä varasto.

Kysyin muuten jo vuosi sitten tätä samaa asiaa (Ugh/Zidlicky), mutta silloin ei kukaan vastannut. Mutta vaihtakaa nyt ne loppuunkalutut Ugh! -huudot johonkin omaperäisempään. Vitsi on kaluttu loppuun. Käykää katsomassa vinkkejä TÄÄLTÄ. Kreegah! Marek bundolo!

Pakko myöntää, että "Osama bin Peltonen" on ihan yhtä perseestä. "Isäs häpee sua!" on sekin kaluttu loppuun ja "Juudas!" on kuultu ziljoona kertaa kaikilla paikkakunnilla, joissa on useampi liigajoukkue (+Rauma/Pori). "Vitun homo!" taas on itsessään jo paradoksi, sillä miten ne kaksi asiaa edes liittyvät toisiinsa?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
UGH, UGH, UGH!

Alkaa tryffeleillä pikkuhiljaa lomailu häämöttämään. Tää on suoraan sanoen ollut ihan liiankin helppoa, ei sydärinpelosta tietoakaan. Tavallaan sääli, että sarja vain paras seitsemästä systeemillä. Kyllä tätä ihanuutta olisi mielellään katsonut pitempääkin.


Tässä muuten päivitetty versio kaikkien aikojen marssijärjestyksestä. 72 - 16 -70, Jokereiden voitot ensin mainittuna. Otetaas yhet sillekin..
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: Re: Re: girlzilla15,

Viestin lähetti Mike
Jep, - Julli.

Näitä sun onelinereitahan täällä pelkästään odotellaankin...

Olisipa mukavata kun sinullakin olisi joskus jotain asiallista sanottavaa.

Sen verran voin sinua lohduttaa, että kyllä vanhoina realisteina 99% IFK- faneista on jo tiennyt ennen pelisarjaa että nyt tulee 0-4 lättyyn. On vain toivottu sarjaan edes kunnon peliä.

Ja on asialla toinenkin puolensa. Nyt saamme Valmentajan ensi kaudeksi. Ja ehkä Penan pihalle...
 

Waverunner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
-------------------------------------------
UGH, UGH, UGH!

Alkaa tryffeleillä pikkuhiljaa lomailu häämöttämään. Tää on suoraan sanoen ollut ihan liiankin helppoa, ei sydärinpelosta tietoakaan. Tavallaan sääli, että sarja vain paras seitsemästä systeemillä. Kyllä tätä ihanuutta olisi mielellään katsonut pitempääkin.


Tässä muuten päivitetty versio kaikkien aikojen marssijärjestyksestä. 72 - 16 -70, Jokereiden voitot ensin mainittuna. Otetaas yhet sillekin.
--------------------------------------------

Loistavaa! Tää olis voinut olla yhtä hyvin mun kirjoittama! Vielä yhdet sillekin... :=)
 

Waverunner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
------------------------------------------
Saman voisi kertoa myös Martti Järventielle. Jokereilla näyttää olevan varaa laittaa näitä anttiaaltoja ja jussipesosia ajelemaan IFK:n avainpelaajia kylmäksi. Meidän onni, ettei kumpikaan onnistunut. No, ei siitä sen enempää.
-----------------------------------------

Kyllä Vopatin arvostus omissa silmissäni laski taas kummasti, kun kaveri jäi filmaamaan sen Jokereiden vaihtoaition edessä tapahtuneen niitin jälkeen. Taklaus oli ihan puhdas. Ja jos siitä vitonen polvitaklauksesta annettiin, niin ei helvetti Vopatia seuraavassa vaihdossa olisi pelannut! En mä ainakaan Romanina olisi ton filmin jälkeen kehdannut enää siinä pelissä pelata. Säälittävää!

Ja sit tää Herra Levonen tuntuu antavan aina mitä kummallisimpia jäähyjä vaikka se EI todellakaan nähnyt sitä tilannetta. Noi on just sellaisia juttuja, että filmaukset lisääntyy, kun tolle tielle lähdetään.

Mä olen sitä mieltä, että se tilanne pitäisi katsoa kurinpitoelimen toimesta nauhalta ja antaa joko taklaajalle pari ottelua pelikieltoa (jos se polvitaklaus oli?!?!?) tai sitten vastaava määrä filmauksesta.

Nouse ylös - iso MIES !!!

ps. oli se ihme, ettei siitä Kauppilan loukkaantumisesta annettu jäähyä, kun oma pakki latasi lätyn palkeisiin... :=)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Waverunner
Ja sit tää Herra Levonen tuntuu antavan aina mitä kummallisimpia jäähyjä vaikka se EI todellakaan nähnyt sitä tilannetta. Noi on just sellaisia juttuja, että filmaukset lisääntyy, kun tolle tielle lähdetään.

Mä olen sitä mieltä, että se tilanne pitäisi katsoa kurinpitoelimen toimesta nauhalta ja antaa joko taklaajalle pari ottelua pelikieltoa (jos se polvitaklaus oli?!?!?) tai sitten vastaava määrä filmauksesta.

Tämän pitäisi olla selviö. Helpointa olisi kieltää loukkaantunutta pelaajaa enää jatkamasta peliään siinä ottelussa hänen omaan turvallisuuteensa vedoten. Lisäksi nauha tilanteesta tulisi aina käydä läpi ja saada lääkärin virallinen raportti seurauksista. Näin voitaisiin edes hiukan vähentää sitä jostain syystä eurooppalaispelaajiin pesiytynyttä intoa näytellä loukkaantunutta. Kun käytännössä nykysäännöt määräävät taklautun loukkaantumisesta tuon 5+20, tuota sääntöä on joko tarkistettava tai sen väärinkäyttäminen on ehkäistävä mahdollisimman tehokkaasti. Itse pidän filmaajia raukkamaisina seurasta tippaakaan riippumatta - ja olen sen joka kerta tuonut esiin.
 

Rogue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Itse pidän filmaajia raukkamaisina seurasta tippaakaan riippumatta - ja olen sen joka kerta tuonut esiin.

Missä viipyvät sitten nasevat kommenttisi Järventiestä ym.? Lopettakaa ruikutus, alkaa mennä jo tiettyjen herrojen tapaiseksi.
 

Waverunner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
-----------------------------------
Missä viipyvät sitten nasevat kommenttisi Järventiestä ym.? Lopettakaa ruikutus, alkaa mennä jo tiettyjen herrojen tapaiseksi.
----------------------------------

Ziisus kraist!

Ero oli siinä, että Järventie TODELLAKIN oli loppumatsin sivussa (ei ole kunnossa täysin vieläkään), kun taas Roman Vaipat pelasi loukkaantumisensa jälkeen jo seuraavassa vaihdossa.

Zekit on zekkejä!
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Olinpa taas katsomassa jääkiekko-ottelua, eikä tällä kertaa edes vituttanut lipun hinta, edes jälkikäteen.

Ensimmäinen erä oli ihan hyvää kiekkoviihdettä, vain taklaukset puuttuivat. Jokerit tosin hallitsi liiankin suvereenisti, IFK sai kaikki noin kolme paikkaansa järjettömistä sähläilyistä, joita jokeripelaajat läpi ottelun meidän katsojien jännitykseksi järjestivät (Lehtonen ja Kankaanperä antoivat maalit, Lehtonen pelasti ainakin Mikkolan ja Nemirovskyn hyvät yritykset).

Toisen erän alku oli täysin IFK:n. Pakaslahden maali kahdeksan minuutin kieppeillä oli kaiketi toinen laukaus kohti Laaksoharjua, Lehtosella oli samassa ajassa ehkä 5-10 torjuntaa. Jokerit tosin osoitti pystyvänsä todella kontrolloimaan vastustajan hyökkäyspeliä: laukauksista valtaosa lähti huonosta tai hyvin huonosta paikasta, jos maskia olikin, saatiin se yllättävän helposti purettua ja vaikka Lehtonen syljeskeli kaiken eteensä, saatiin riparitkin siivottua kiitettävästi.

IFK:n lopun pitkä ylivoima oli melkein ponnettominta ikinä. Vain siinä eräässä aiemmassa tämän kauden paikallispelissä olen nähnyt ponnettomampaa, mutta siinä se oli ymmärrettävääkin loukkaantumisten jne. takia. Valmentaja Suhonen osoitti jälleen loistavia taktikonkykyjään jättämällä Laaksoharjun maaliin ja aikalisän käyttämättä. Pitäisikö puhua luovutusvoitosta?

Levonen oli ilmeisesti ymmärtänyt hiukan väärin playoff-kiekon: kahvata, koukkia, estää, roikkua jne. sai enemmän kuin missään aiemmin näkemässäni liigaottelussa ja toisaalta Vopat sai varsin kyseenalaisen laitataklauskakkosen (303 ei ollut paras paikka sen näkemiseen, kertokaa joku toki jos siinä oli jotain väärääkin).

Pesosen polvitaklausta en nähnyt, mutta kun kyseessä kuitenkin oli kosto, olisi sietänytkin saada ainakin kakkosen. Vituttaahan se kun läpiajossa koukitaan vauhti täysin pois ja tuomari vain katsoo vierestä, mutta parempi olisi mennä vaihtoon purkamaan vitutustaan kuin purkaa se lähimpään vastustajaan; voi tulla pahaakin jälkeä.

Hauskalta näytti kun Pesonen pelin vielä jatkuessa, juuri ennen tuota törmäystä Vopatiin luisteli varsin uhkaavan näköisesti suoraan kohti Levosta ja puhui suunsa ilmeisen puhtaaksi. Mäkelä olisi varmasti antanut kympin, Levonen ilmeisesti tunnusti virheensä ja antoi Pesosen mussuttaa.

IFK oli selvästi fyysisempi, taklasi sentään aina välillä ja pari kertaa kovaakin. Martti Järventie esitti ottelun ainoan kunnollisen jokeritaklauksen. Järventie oli muutenkin ottelun paras puolustaja; maajoukkuetasoa.

Fanikatsomot pitivät suunnilleen yhtä paljon ääntä, näyttivät suunnilleen yhtä paljon kansainvälisiä käsi- ja kehomerkkejä ja huutelivat suunnilleen yhtä tyhmiä. Toivoisin SM-liigan jotenkin selvästi puuttuvan fanien rasistiseen käytökseen, jos ei muuten niin ihan vaan sen ughittelun lopettamiseksi. Sen aiheuttama myötähäpeä nimittäin lähentelee suomiräpmäisiä mittakaavoja.

Ja sitten joku vielä toivoo jokerifanien olevan Suomen Millwall! Ei helvetti, jos nyt mieluummin vaikka FC St. Pauli kuin joku natsi-idioottilauma. (Millwallin kannattajien keskuudessa äärioikeistopuolue National Frontin (ja samansuuntaisen ajattelun muutenkin) kannatus on aika korkea, St. Pauli taas on saksalaisten autonomien, anarkistien ja muiden vallankumouksellisten vasemmistolaisten suosikkiseura, kirj. tark.)

Samoin sen "me ollaan kaikki stadista" -huudon voisi lopettaa ihan vain jo siksi, ettei "me" olla kaikki stadista ja tuo huuto vieraannuttaa varmasti monen maalta olevan jokerifanin. <provo>Toisaalta yleensä vain maalta muuttaneet kuvittelevat stadilaisuuteen kuuluvan tuollaisen todistelun...</provo>

Sen verran puolustelen gz:n näkemyksiä, että kyllä minä ainakin kaipaan niitä aikoja, kun Jokereitakin fanikatsomon (ja sen epävirallisen kakkosfanikatsomon, E1:n) johdolla kannusti (ja nimenomaan kannusti, ei lähinnä todistellut omaa paremmuttaan tai pilkannut vastustajia) koko halli, kun ei tarvinnut erätauoilla katsella/kuunnella Kokoomuksen vaalimainoksia, kun oli joku muukin syy kannattaa Jokereita kuin muistot, ... Turha kai noita aikoja on haikailla, eivät ne kuitenkaan palaa. Jotakin siitä vanhasta kuitenkin pitäisi saada palautettua, nykymeno kun on liian juuretonta ja typerää ollakseen kestävää.
 

Waverunner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
-------------------------
Toivoisin SM-liigan jotenkin selvästi puuttuvan fanien rasistiseen käytökseen, jos ei muuten niin ihan vaan sen ughittelun lopettamiseksi.
------------------------

Rasistiseen? Meinaatko sä, että shakkipöydälläkin tästä eteenpäin pitäisi olla vaikka violetteja ja vihreitä nappuloita?

Ja mun mielestä toi UGH-UGH-UGH juttu on ihan helvetin hyvä poikkeus mitä tulee kannustukseen. Miettikääpä tota verrattuna johonkin "Vedä käteen, ****** *uorat jne... hyvä Suomi" mitä huudellaan molemmista leireistä... tossa UGH-UGH-UGH jutussa on pilkettä silmäkulmassa ja ainakin muhun tollainen huumori uppoaa paremmin...
Sanoisin siis, että toi on *elvetin hyvä vitsi! JOKErit!
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Viestin lähetti Rogue
Missä viipyvät sitten nasevat kommenttisi Järventiestä ym.? Lopettakaa ruikutus, alkaa mennä jo tiettyjen herrojen tapaiseksi.
Mikä ihmeen ruikutus? Taitaa olla päin vastoin, eli Hifkin leirissä valmentajansa näköinen kannattaja. Jokerien valmennusjohdolta ei löytynyt Järventien tilanteesta sen pahannäköisyydestä huolimatta avauduttavaa. Esimerkiksi "kuuluisan" pelin Mäen taklaukseen verrattuna Salmisen taklaus oli kolme kertaluokkaa pahempi. Suhonen jaksoi kitistä jostain parista kampista. (Pelit nähneet tietävät kamppeja ja koukkuja jääneen puolin ja toisin viheltämättä lukuisia - kiitos Levonen!)

Todella luokatonta vetää Järventie filmaajaksi.
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Mitä siitä? Horatsut...

Lukekaa jo nyt näitä kirjoituksia, hyvät ihmiset!

Lätynkääntäjien kannattajat toivovat vastustajan loukkaantumista VIIMEISESSÄ matsissa! Ja nimenomaan sillä tavalla, että vastustaja "ajellaan" paskaksi!

Tämäkö on sitä jääkiekkokulttuuria?
Tämäkö on rakkautta lajia kohtaan?
Tämäkö on vastustajan kunnioittamista?
Ennen kaikkea: tämäkö on rakkautta omien puolesta?

Menkää nyt jo keskenkasvuiset jäbät peilin eteen, ja katselkaa muutakin kuin slerssiänne!

Mistä olen, mistä tulen ja tämäkö on se, mitä edustan?
Ja muistakaa se tosiasia, että Jokrujen kannattajat ovat AINA joutuneet perustelemaan miksi kannattavat kyseistä jengiä. AINA.

Ihan kuten toisinajattelijatkin.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti Waverunner
-------------------------
Toivoisin SM-liigan jotenkin selvästi puuttuvan fanien rasistiseen käytökseen, jos ei muuten niin ihan vaan sen ughittelun lopettamiseksi.
------------------------

Rasistiseen? Meinaatko sä, että shakkipöydälläkin tästä eteenpäin pitäisi olla vaikka violetteja ja vihreitä nappuloita?

Tarkoitin lähinnä sitä, että samalla huudolla on mm. Englannissa jalkapallokatsomoissa hyvinkin rasistinen merkitys. SM-liiga voisi pitää sitä rasistisena täälläkin (voisin minäkin, kun sitä kuitenkin lauantaina huudeltiin "apinan näköisen" Zidlickyn (juu, oli minustakin joskus 10-vuotiaana hauskaa että Pekka Tuomisto näytti apinalta; nykyään en pidä ihmisten ulkonäölle nauramista mitenkään sopivana, saati sitten hauskana) lisäksi muillekin IFK:n ulkomaalaispelaajille...). Sinänsä minulle on sama, millä tuo ughittelu loppuu, kunhan loppuu.

Minua nauratti "nyt saa huutaa" (ensin jumbolla ja sitten IFK:n fanikatsomon huudossa) paljon enemmän; ehkäpä kyse on vain erilaisesta huumorintajusta.
 

HÄI

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Linkki poistettu pyynnöstä, syynä sivustolle sopimaton materiaali.

Moderaattorit
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Taskinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Dallas stars,pelleily kielletty.
Viestin lähetti Barnaby
Esimerkiksi "kuuluisan" pelin Mäen taklaukseen verrattuna Salmisen taklaus oli kolme kertaluokkaa pahempi.

Todella luokatonta vetää Järventie filmaajaksi.

järventie käänsi selän salmiselle ennen taklausta. salminen on sen luokan tissiposki että se ei pysty taklaamaan ketään loukkaantuneiden listalle...

ja taisi järventie vetäistä aika hyvän filmin. levosen käsi ei todellakaan noussut heti taklauksen jälkeen. eli jäähy tuli siitä kun tamperelainen jäi makaamaan. ja noin 3 min taklauksen jälkeen kaveri luisteli jäältä naureskellen pois.

ja vopatin "filmaamisesta" sen verran että kaverin jalka on todella hajalla, ei pysty kunnolla kävelemään, nilkutta todella pahasti. luulen että kolahti kipeästi siinä pesosen kampissa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Mitä siitä? Horatsut...

Viestin lähetti äijä
Lätynkääntäjien kannattajat toivovat vastustajan loukkaantumista VIIMEISESSÄ matsissa! Ja nimenomaan sillä tavalla, että vastustaja "ajellaan" paskaksi!

Tämäkö on sitä jääkiekkokulttuuria?
Tämäkö on rakkautta lajia kohtaan?
Tämäkö on vastustajan kunnioittamista?
Ennen kaikkea: tämäkö on rakkautta omien puolesta?

Menkää nyt jo keskenkasvuiset jäbät peilin eteen, ja katselkaa muutakin kuin slerssiänne!


Juuri näin. Onneksi pelaajilla - jotka siellä kentällä kamppailevat - on kuitenkin aivot, ura ja työnantaja myös ensi kaudella. Kukaan pelaajista ei ole jäänyt kehityksessään sille tasolle, joka vaaditaan vastustajan tahalliseen vahingoittamiseen hävityn ottelusarjan lopussa.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Viestin lähetti Mike
UGH, UGH, UGH!

Alkaa tryffeleillä pikkuhiljaa lomailu häämöttämään. Tää on suoraan sanoen ollut ihan liiankin helppoa, ei sydärinpelosta tietoakaan. Tavallaan sääli, että sarja vain paras seitsemästä systeemillä. Kyllä tätä ihanuutta olisi mielellään katsonut pitempääkin.

Tryffeli ja julli, mikä v?&%n tryffeli mä sulle olen? Noita ei kukaan koskaan ole suostunut/osannut perustella. Mistä, mitä ja miksi. Se nyt vaan on kiva haukkua muita kun ei keksitä mitään rakentavampaakaan.

Ja sitä paitsi pidän kesalomani vasta Elokuussa! Maailmassa on hiukkasen tärkeämpiäkin asioita kuin "Euroopan paras" kiekkosarja.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Aalto on onnistunut

Viestin lähetti Simon
Eiköhän tässä ole vähän jokainen IFK-kannattaja sitä mieltä, että Aallon temppu, Stathosin ajelu, on pakko kuitata. Viimeistään tiistaina, mielellään vielä maikkarin suorassa lähetyksessä, jotta saatais taas kunnon otsikoita IFK:n sikailuista. Vopat vois käydä murjomassa läski-Aallon paskaksi. Teillä kun tota materiaalia riittää, niin ei varmaan yhden apinan poissaolo tunnu missään.

Aalto on ollut helvetin hyvä ja on todella onnistunut saamaan ainakin HIFK:in kannattajat sekaisin. Joka toinen teistä nyyhkii ja jaksaa muistuttaa että A.Aallon rytmiorkesterille pitäisi antaa turpiin. Heh! Ja toisekseen Aallolla on 3 pelissä kasassa jo 2+1 = 3 pistettä, joten ihan pelkkään vastustajan hiillostamiseen Antti ei ole keskittynyt. Hyvä Antti, jatka vain samaa rataa.

Mitä tulee itse peliin niin tässä nähtiin selkeästi kuinka paljon parempi kunto Jokereilla on HIFK:iin verrattuna, HIFK:in pelaajien jalat oli alusta asti kuin hyytelöä ja Jokerit vei peliä miten tahtoi alusta loppuun asti. HIFK kävi tässä sarjassa ensimmäisen kerran johdossa kun Lehtonen pompotteli keskialueen roiskasun suoraan vastustajan lapaan mutta tämä ei Jokereita häkellyttänyt vaan 37 sekuntia tuosta Jukka Hentunen iski Jokerit tasoihin ja vain hetki tuosta Sihvonen pisti Tomekin namupassista Jokerit jo johtoon. HIFK jaksoi punnertaa vielä kerran tasoihin, tälläkin kertaa maalia edelsi alokasmainen moka Jokereilta eli täysin rauhassa kiekon kanssa ollut Strömberg purki kiekon suoraan 150 cm pitkän Zidlickyn ulottuville josta Zeta lämäsi kiekon maalia kohti ja pienen pompottelun jälkeen Kuhta pääsi iskemään. Tälläkään kertaa ei kestänyt pitkään kun Jokerit jälleen kuittasi tuon maalin siirtyen tavoittamattomaan 3-2 johtoo, nyt maalin iski loistavan pelin pelannut Petri Pakaslahti.

Kaksi jälkimmäistä erää Jokerit hallitsi ja HIFK vikisi, ainoastaan aivan luokattomasti viheltänyt Levonen yritti pitää julleja mukana pelissä. Yksi tälläinen Levosen yksisilmäinen viheltäminen sitten lopulta johti ulosajoon, 3.erän lopulla Pesonen punnertaa itsensä alivoimalla laidasta puolittain läpi ja HIFK:n pakille ei jää muuta mahdollisuutta kuin kaataa tyylipuhtaalla sylipainiotteella Pesonen, Levonen seisoo vieressä mutta käsi ei nouse. Pesonen nousee ylös ja luistelee Levosen vierestä huutaen muutaman valitun sanan, tämän jälkeen kuumana käynyt Pesonen taklaa vaihtoon mennessään Vopatin jään pintaan. Vopat jää makailemaan jäähän ja lopulta Levonen viheltää pelin poikki, HIFK:n lääkäri hyppää jäälle, jonka jälkeen Japa Levonen passittaa Pesosen polvitaklauksesta suihkuun jolloin vopat kokee ihmeparantumisen ja luistelee omin voimin hetkeksi vaihtoaitioon ja palaa n. 30 s kuluttua tuosta pelaamaan ylivoimaa. Kahden ensimmäisen pelin tuomarityöskentely oli valovuoden tämän kolmannen pelin työskentelyä edellä - Levosen haukkuminen paskaksi olisi loukkaus paskaa kohtaan.

Tilanne on nyt 3-0 meille ja meillä on nyt neljä ottelupalloa jatkoon menemiseksi. Tiistaina on ensimmäinen paikka katkaista sarja - saa nähdä vieläkö jullit löytävät jostain itseluottamuksen rippeitä vai kaatuvatko rapakuntoiset punaiset pikku kissat ilman taistelua. Tästä on hyvä jatkaa sillä nyt on meidän takaisin maksun aika...
 

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
On se sanottava, että heikkoa on IFK:n pärjääminen tässä sarjassa. En ole nähnyt vuosikausiin yhtä selvää play-off-ottelua kun lauantainen Jokerit-IFK. Ei mitään epäselvää, IFK ei tainut 30 minuutin jälkeen saada yhtään hyökkäystä alueelle. Selvä voitto Jokerielle vaikka kaksi maalia antoivat vastustajalle alussa. Ja kun IFK vielä vaihtoi Laaksoharju maalille, niin annettiin samalla ymmärtää, että "se siitä".
Kyllä on vaikea tehtävä edessä jos tuosta vielä meinataan nousta.

Toivon että loput pelit hoidetaan molempien puolelta kunnialla loppuun. IFK:lla on pelissä maine, eli pystytäänkö pelaamaan tyylikkäästi (ja peräti vielä voittamaan?) vai lähdetäänkö sitten jo neljännen ottelun alusta sinetöimään häviöta törkeyksillä ja jäähyjuhlilla...

Yksi rauhoittava tekijä onneksi löytyy: Kovin montaa jäähyintoilijaa IFK:sta toisaalta tuskin löytyy, kun muistetaan että Rami Summanen on maajoukkueen tuleva päävalmentaja. Rami tuskin suosii tulevaisuudess pelaajia, jotka pilaavat oman joukkueen mahdollisuudet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös