Valioyksilö
Jäsen
Tosiveteraani kirjoitti:Kun täällä kaikki vain luettelevat pelaajien nimiä, niin minä pitäisin valmennuksen lisäksi tärkeimpänä miehenä joukkueessa kuntovalmentajaa joka hallitsee lihasvoiman kehittämisen kehon joka alueella, se vähentää loukkaantumisriskiä ja parantaa tasapainoa ja luistelua kaikinpuolin.
Heikki Mälkiä on koko valmennusuransa ajan pitänyt kunto/voimavalmentajana Jorma Jaatista joka on minun mielestäni onnistunut loistavasti. Hänellä on laaja tieto ihmisen anatomiasta ja tälläkin kaudella SaiPalaiset ovat kehuneet hänen harjoitteitaan. Esimerkiksi lihas- tai nivusvammat ovat joukkueessa loistaneet poissaolollaan, juuri näiden harjoitteiden ja oikeanlaisen lihashuollon ansiosta.
Saattaa monesta tuntua turhalta moinen homma, mutta kukaan huippu-urheilija ei menesty ilman kunnon huoltoa, jos ei huolto kaikinpuolin toimi ja epävarmuus kalvaa mieltä, on turha odottaa menestystä.
Kelpaa, mutta jätetään Mälkiä ottamatta. Ai että, taas tämä ihanuus alkaa, nimittäin arvailu & villi huhumylly koskien ensi kauden rosteria. Seuraavaanlainen kokoonpano kaudella 2006-2007 näyttäisi hyvältä minun silmääni.
Valmennus
J. Jalonen & Surenkin
Jalonen on näyttänyt kuuluvansa suomalaisiin eliittivalmentajiin. Pronssi taattu. Surenkinilta löytyy tarvittaessa lisä-auktoriteettia.
Maalivahdit
Takuuveska
Hovinen
Takuuveskalla en tarkoita herroja Passmore, Rämö ja Goehring. Heistä kenestäkään ei ole ykköseksi, voittavaksi maalivahdiksi... vielä tai koskaan. Hovinen saakoon pelata muutaman ottelun, ja kaudella 07-08 hän on ykkösmaalivahtimme, toivottavasti.
Puolustajat
Takuupakki
Kalteva
Kankaanperä
Uusitalo
Kantee
Lepistö (Washington/AHL?)
Järventie
Konttinen
Takuupakiksi soveltuu esimerkiksi herrat Eskelinen ja A. Niemi.
Hyökkääjät
Pelintekijä a 'la Metropolit
Maalintekijä a'la Peltonen
Maalintekijä a 'la Rosa
Valtonen (Detroit/AHL?)
Hyvönen
Koivisto
Filppula
Santala
Kivistö
Kuki
Uronen
Rahikainen
Vopat
"Metro" ja Santala kahden ensimmäisen kentän sentterit. Peltonen Metron rinnalle, toiseen laitaan Tomek. Kakkonen Rosa-Santala-Hyvönen. Kolmonen Filppula-Uronen-Vopat. Nelosessa Kivistö-Kuki-Rahikainen. Kolme voimakkaasti hyökkäävää trioa. Jokaisessa kentässä on kovuutta sekä taitoa.