bozik kirjoitti:
Peli on muuttunut ja tuontasoiset viihdyttävät kiekkotaikurit ovat nahilassa jokainen. Katsellaan me hikisiä Kimmo Keskivertoja painimassa kulmassa.
bozik, bozik, sä et nyt tajua :) Mä kirjoitin, että "Toki suhteutettuna nykyiseen SM-liigaan." Ei tässä mistään NHL-pelaajista ole kysymys.
Aimon ja Hjalliksen (alkuaikana, kun organisaatiossa oli paljon muiden kiekkotietämystä) parhaimpaan aikaan Jokerit oli SM-liigan
kiinnostavin seura. Mä en nyt puhu Jokerit-buumista, vaan pelaajavalinnoista. Joukkue kasattiin hyökkääväksi, sillä Jokerit oli hyvällä maalivahdilla varustettu hyökkäävä joukkue. Jokereissa oli monta kulloisenkin SM-liigakauden kiinnostavinta pelaajaa. Ja ajattele, tämä tehtiin silloin kun rahaa ei ollut suhteessa yhtä paljon kuin nyt. Mutta palo jääkiekkoon ja ymmärrys siihen oli suuri.
Tänä päivänä Jokerien resurssit omine tuplahalleineen yhdellä Euroopan parhaimmista näyttämöistä ovat hulppeat. Mutta joukkueen ja pelin sisältö puuttuu. Helvetin monta kautta Jokerit on yrittänyt viisikkopuolustamisella voittaa pelejä. Tylsää ja mielikuvituksetonta kiekkoa, joka ei viihdyttänyt ketään. Viime kausi oli sitten vieläkin surkeampi ja tiedän kyllä, että Summasen, Jortikan, Immosen, Curren, Virmasen(!) yms ajalta löytyy yksi useamman kuukauden jakso hyvää jääkiekko by Jortikka.
Ja saatana samaan aikaan joku HPK takoo 200 maalia, esittää iloista ja veikeää peliä ja killuu sarjan kärjessä vuodesta toiseen. Ja puolella niistä aineellisista resursseista, joita Jokereilla on käytettävissään! Jokerit rämpi kaksi kautta sitten ja rämpi viime kaudella. Kuvittele, jos sama olisi tapahtunut pienessä HPK.ssa - olisi varmasti tullut isoja muutoksia joukkueen johtamiseen.
Mä olen niin monta vuosikymmentä seurannut Jokerien pelejä, että ei mulle enää riitä se, että pelataan viisikkopuolustamisella seura niukasti playoffeihin ja otetaan siellä lähes jatkuvasti kuokkaan joltain Kärpiltä, jolla on ehtymätön varasto ammattitaitoa myös jääkiekon puolella.
Odotan Shdeddenin Jokereilta paljon enemmän. Mutta samalla ymmärrän hyvin sen, että kovia tuloksia ei voi saada ilman riittäviä resusseja rosterin eri osa-alueilla.